
(Hosszabb nyakkal könnyebb később eladni.)
Igen, nálam is ez vezérelt. Pl. 17 fokos kormányszár-20mm hézagoló alatta, 10 felette: még így is kb. 7mm-rel lentebb került a stucni, mint 6 fokosnál spacer nélkül, de ott meg ugyebár minden távtartó a kormányszár FELETT volt..
Az. Meredek kis szatyorakasztó
ha gyors számítás-összehasonlítás kell, továbbra is jó hivatkozás:
http://yojimg.net/bi..._tools/stem.php
Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével.
ez a menetes stücnik idejéből maradt itt, azoknak a teteje párhuzamos a felsőcsővel
ez most is produkálható lenne egy 17 fokossal, de akkor - ugyanolyan kormánypozihoz - kellene néhány távtartó a stücni alá, vagy így nézne ki alátét nélkül
http://www.kepfeltol...ame=953gios.jpg (zölddel)
inkább a stucni alatt legyen távtartó,mint felette. sose értem meg,h miért jó egy világító tornyot építeni a stucni fölé. amúgy balesetveszélyes is.
van egy frankó acél vázad,jó alkatrészek,jó alap lenne egy baromi szép bringához,és tönkre van vágva ilyen marhaságokkal.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével.
ez a menetes stücnik idejéből maradt itt, azoknak a teteje párhuzamos a felsőcsővel
ez most is produkálható lenne egy 17 fokossal, de akkor - ugyanolyan kormánypozihoz - kellene néhány távtartó a stücni alá, vagy így nézne ki alátét nélkül
http://www.kepfeltol...ame=953gios.jpg (zölddel)
vittore30 módosította - 2018. szeptember 01. - 13:01
https://www.ebay.com...872.m2749.l2649
ilyen villát vettem egy ismerősömnek, majd megkérdezem, mi a benyomása róla. Igen, nehéznek látszik a 490 gramm, de, mostani karbon villák közt is van számos 420-440 gramm körüli, és, főleg egy amúgy is kolbász colos villánál inkább legyen túlépített a történet
Ennyiért egész korrekt, ki nem állhatom, mikor okosítják egymást a tour fórumon, hogy "már nem lehet colos karbonvillát kapni", meg "csak drágán van columbus vagy ritchey" és hasonló tévhitek-hazugságok (ie.: nem lehet olaszmenetes középcsapágyat vásárolni, sőt, már colos menetes fejcsapágy sem létezik, stucnit el lehet felejteni, etcetcetc)
Oké, "retróvonal", de pl. egy ilyen villa tök új életet tud adni egy megszeretett, sokat használt-látott acélkecskének.
Azért vennék szívesen abból az Aerycs kerékből, de a 40 euros futárdíj engem seggre ültetett. Valahogy megoldom a bypasst, mert ez röhej. Még értelme sem lenne aerolite-tal venni, aerocomppal 50 grammal nehezebb, de robusztusabb. Bár a 68 kilómhoz nagy jelentőségenincs, de szvsz itthon inkább legyen túlbiztosított a kerék.
Vejne módosította - 2018. szeptember 01. - 10:00
On:
A keonak szerintem a magassága ("stack height") is alacsonyabb. Egyszer utána nézek már, mekkora különbségek lehetnek egyes pedálrendszerek és cipők stackjei közt. A pedál elég érzékeny pont tud lenni, mert egyrészt a komfortot nagymértékben befolyásolhatja, főleg hosszú távon. Másrészt meg forgatott tömeg, ahol tényleg nem rossz, ha pár száz grammot lekap az ember
a delta,és a keo közt,ah jól emlékszem 5 mm van. azt hiszem ennyit mértem annak idején. a régi time pedáloknál volt a legkisebb távolság a talp,és a tengely közt,emlékeim szerint.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
hova lett az itm villa?
ez a másik villa nem nagyon illik a vázba. vagy magas,vagy más az utánfutása,de vlmi nem tetszik rajta.
én is egyetértek azzal,h azt a delta pedált már nyugdíjazni kellene. elég olcsón át lehet állni pl a keo kompatibilis pedálokra. komoly súlynyereség lenne ezt a deltát lecserélni.
már évekkel ezelőtt eladtam. ez a synapse ugyanaz méretben, rake is, csak hát több mint 200 grammal könnyebb. csere után fel se tűnt hogy valami másképp lenne
igen, mtrx felni
delta: 338 gramm, műfajában az egyik legkönnyebb. nagyon hozzám nőtt, ráadásul életében egyszer sem recsegett , nyekergett. tengelyt kellett az egyikben cserélni, ennyi volt baja eddig, és jó széles
vittore30 módosította - 2018. szeptember 01. - 09:48
még az offhoz:
nem a testkompozícióra, hanem a pszichére-elmére tud nagyon negatívan befolyásoló lenni a történet Bizonyos szempontból a testtömegre, zsírmennyiségre még jó hatással is van, mint természetes DPP-4 gátlók.
On:
A keonak szerintem a magassága ("stack height") is alacsonyabb. Egyszer utána nézek már, mekkora különbségek lehetnek egyes pedálrendszerek és cipők stackjei közt. A pedál elég érzékeny pont tud lenni, mert egyrészt a komfortot nagymértékben befolyásolhatja, főleg hosszú távon. Másrészt meg forgatott tömeg, ahol tényleg nem rossz, ha pár száz grammot lekap az ember
Amúgy az első felni milyen? Messziről Matrixnak látszik Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével. Meg egy olyan nyeregcsövet, ami két egymás mögötti csavaros. Pl. egy szép 25.4-es alis karbont, aztán POM hézagolóval menne beépítésre
(80-90mm hosszú POM nyeregcső-szűkítő? hmm)
Most tervezek pár fejcsapágy-hézagolót kicserélni POM-ra, annyira bejött ez a plasztik-történet
Amúgy Kurtzék építenek még?
Vejne módosította - 2018. szeptember 01. - 09:46
hova lett az itm villa? ez a másik villa nem nagyon illik a vázba. vagy magas,vagy más az utánfutása,de vlmi nem tetszik rajta.
én is egyetértek azzal,h azt a delta pedált már nyugdíjazni kellene. elég olcsón át lehet állni pl a keo kompatibilis pedálokra. komoly súlynyereség lenne ezt a deltát lecserélni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Fogalmam sincs, a dél-amerikai őslakosokról kb. annyi jut eszembe, hogy a Dopamin D4-es receptor 7R variánsa lényegesen magasabb előfordulású, mint más földrajzi régióban-egyéb etnikumokban. Amúgy mondom, nincs bajom a gabonákkal, de mégis..
https://www.ncbi.nlm...um-10-00130.pdf
már unalomig citáltam ezt, mert tény: így kell(ene) írni közérthetően, zsargonmentesen, az "érdeklődőknek", és nem a szakbarbároknak
Hűű, amúgy tényleg jól komponált.
Ezzel a témát-offot befejeztemInkább linkelgetek majd pár vázat v kerékszettet, ami "felkeltheti az érdeklődésem"
még mindig ehhez az off részhez. láttam egy ismeretterjesztő műsort,és ott is felhozták példának egy dél-amerikai őslakos csoportot. ők sok gabona félét esznek,de a hegyek közt,ahol élnek futva közlekednek. már aki nem költözött be a városokba. akik most is futva tesznek meg komoly távokat,magas tengerszint feletti magasságon,azok így ránézésre is jó formában vannak. a városiasodott őslakóknál viszont komoly elhízások tapasztalhatók. persze minden vonzatával együtt.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Az alföldre minek egyáltalán elsőváltó, ráadásul 2018-ban? :DDD
És az dél-amerikai dzsungelekben élő, még ki nem halt, vagy már kihalt, asszimilált törzseknél mennyi gabona félét ehettek? Mert nem nőttek túl nagyra.
Mert a 39-15 vagy 39-16 az egy bitang jó adalék
Fogalmam sincs, a dél-amerikai őslakosokról kb. annyi jut eszembe, hogy a Dopamin D4-es receptor 7R variánsa lényegesen magasabb előfordulású, mint más földrajzi régióban-egyéb etnikumokban. Amúgy mondom, nincs bajom a gabonákkal, de mégis..
https://www.ncbi.nlm...um-10-00130.pdf
már unalomig citáltam ezt, mert tény: így kell(ene) írni közérthetően, zsargonmentesen, az "érdeklődőknek", és nem a szakbarbároknak Hűű, amúgy tényleg jól komponált.
Ezzel a témát-offot befejeztem Inkább linkelgetek majd pár vázat v kerékszettet, ami "felkeltheti az érdeklődésem"
https://www.aerycs-s...-sl-c-aero.html végre ismét van raktáron! Csak a 40 euros futárdíjat nem egészen értem DPD-vel, mikor német magánszemély DHL-el 15-20 euro korul elküld egy kerékszettet. Bánatba a DPD-vel amúgy is..
@Vittore: az a szünapszisz vella nagyon (el)üt onnan mondjuk nekem ez a felemás felni, ótvar ricsi cső meg itm mantis, ami nem is párhuzamos a felsőcsővel, kicsit szúrja a szemem, nomeg a delta pedál.. hmm (igen, most szándékosan kötekszem, de igazából nekem tényleg nem tetszik : ) )
Vejne módosította - 2018. augusztus 31. - 19:16
Jó kiállású ménes!
Egyébként gondolkoztam, hogy ideje lenne majd a coralt lecserélni. Mióta nálam van, már átléptem az 50k-s határt vele, és általánosságban jó, kedvelem, de amennyit össze-szptam az átdobóval pl. évekig...
Konzolos volt, és kb. lehetetlen volt beállítani párhuzamosra a gennyt, mert, ha húztad a rögzítőcsavart, "beállt ferdére". Utána meg a konzol felpuhulhatott, vagy hasonló, mert váltáskor összesen 4! alkalommal hajlott el a konzol, szinte beállt keresztbe az egész apparátus
Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.
Mellesleg abból a KREX cuccból Donnak is van egy
a télimen van krex bilincs.
ez a bringa meg hiába jó kiállású,attól még a bianchi-hoz képest a kanyarban sincs.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.
Az alföldre minek egyáltalán elsőváltó, ráadásul 2018-ban? :DDD
Annyi biztos, ha van bűn, amit a búzának-gabonának nem fogok megbocsájtani, az a homo sapiens anthropometriai adataira tett negatív befolyás (nagymértékben csökkent átlagos testmagasság, izomtömeg, csonttömeg, csontsűrűség, agyméret) Ja, igen.
És az dél-amerikai dzsungelekben élő, még ki nem halt, vagy már kihalt, asszimilált törzseknél mennyi gabona félét ehettek? Mert nem nőttek túl nagyra.
Jó kiállású ménes!
Egyébként gondolkoztam, hogy ideje lenne majd a coralt lecserélni. Mióta nálam van, már átléptem az 50k-s határt vele, és általánosságban jó, kedvelem, de amennyit össze-szptam az átdobóval pl. évekig...
Konzolos volt, és kb. lehetetlen volt beállítani párhuzamosra a gennyt, mert, ha húztad a rögzítőcsavart, "beállt ferdére". Utána meg a konzol felpuhulhatott, vagy hasonló, mert váltáskor összesen 4! alkalommal hajlott el a konzol, szinte beállt keresztbe az egész apparátus
Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.
Mellesleg abból a KREX cuccból Donnak is van egy
van ez a vázam. 2000-ben csináltattam a pap kerékpárnál. reynolds 531-es csövekből készült. most nem tudom melyikből,de viszonylag könnyű,és nagyon kényelmes. elég rugalmas egy darab. a villa slx csövekből van. festés függő a tömege,mert volt 1800 gramm alatt is kicsivel,meg fölötte is. ez 52-es c-c. amikor elmentem megrendelni,akkor megmutatták a csőszettet. 0,7-0,5-ös falvastagsága van. viszont ezt csak forrasztani lehet. nem bírja a hőterhelést.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nekem 2 acélvázról vannak pontos adataim, ez egyik kb. ez a méret, a másik egyel nagyobb
mindkettő muffolt, íme az adatok:
Cicli-b Mannesmann 25CrMo4 húzott, de nem "butted" csöves 57-es: váz festve kormánycsapi csészével 2220g - 1991 körüli
Gazelle champion mondial Reynolds 531 (vagy 531c) 58-as festve kormánycsapi csészével - 2136g - 1984 ből!!!
ezzel szemben ez egy modern, húzott és "butted" csőből lévő váz hegesztve, csak a hátsó papucs van muffolva. Van rajta csomagtartó szem az igaz, de ettől eltekintve semmi sallang. Szóval modern acél alapanyag, modern technológia és 2145g az 55-ös...
Most látom csak, hogy maga a Zonda cső alapanyaga is 25CrMo4...a jó öreg.
Na erre mondom én, hogy meglepő.
Nem azt mondom, hogy ez a váz nem jobb mint a régiek, valszeg merevebb mint a muffos cuccok, de súlyelőnye nincs. Ja és nem tárcsás és sima ejtőpapucsos.
az 531-es villám jó hosszú nyakkal nekem is 650g, na ez meg a másik fele...
Don: a te vázad meg "gyerekméret" :-) szóval itt az sokat számít.
53-as c-t. nem olyan kicsi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Még egy nyíregyházi ismerősnél mértünk pár aczélvázat, egy Olmo, ugyanolyan csőszett (cromor), mint a coralom, ugyanakkora méretben (58x57) kereken 2222 gramm.
Columbus SL csöves ismeretlen váz ugyanilyen méretben 1936 volt.
A Tange csoves vázak sokszor a 2.5kg-ot nyaldossák alulról, míg, a Gazelle kapcsán említett 531c (competition...) gyakran 1900 ALÁ megy be, főleg tacskóméretekben.
Bár utóbbi terminust már kevésbé használom, mert a "bót" szerelője megmondta, az ember ott kezdődik, hogy 190+ cm
Annyi biztos, ha van bűn, amit a búzának-gabonának nem fogok megbocsájtani, az a homo sapiens anthropometriai adataira tett negatív befolyás (nagymértékben csökkent átlagos testmagasság, izomtömeg, csonttömeg, csontsűrűség, agyméret) Ja, igen.
Egyébként még szezon elején elgondolkoztam egy Columbus Neuron csöves "Williams" vázon, nagyon tetszett, s biztosan merevebb is lett volna, de aztán odáztam a dolgot, míg el nem vitték helyettem..
Mondjuk egy Basso Viper jöhetne mai napig, a hülye nevű dedacciai zero 18mcdv6ht csőszettből. Érdekes, hogy az akkori dedacciai-csőszett paletta "legalja", a zerotre is durván versenyképes súlyban volt, és úgy rémlik, 0.9-0.6-0.9 húzott főcsövekkel...
De jó kis csöveket készített a Tange is (No1 és Prestige főképp'), meg a Miyata FM-1 is rohadt jó (3x húzott, helikális merevítőbordákkal belül)
Vagy a True Temper...
mellesleg villából a gyári basso villa már nagyon régóta nincs meg, úgymond ki volt vele a hócipőm, hogy a 23-as gumi pár hét tágulás után felkenődött a villaszár belső oldalaira kanyarban... A mostani jó kis Trek villámban meg a 32-es is nagyon röhögve elfér. Csak az egymás alá beütött két rózsát nem értettem, inkább kifúrattam, nem szeretem a rozsát. Expander-hívő vagyok, azt korlátlanul felhasználhatom, tkp egy ezresért megvan, és utána bármikor ki-be helyezhető-örökíthető..
Vejne módosította - 2018. augusztus 31. - 12:20
mivel acél, nagyon nagy súlyelőnyre nem számítanék. hogy jobb-e? lehet. ami nagyon gáz szerintem is, a villa. egy ilyesmi dögnehéz villával agyon lehet csapni bármilyen kényelmes vázat (legalábbis ez a tapasztalatom merevvillás monti vonalon). de legalább hajlítottak a szárai, az biztosan segít valamit...
Kisherceg módosította - 2018. augusztus 31. - 11:26
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Nekem 2 acélvázról vannak pontos adataim, ez egyik kb. ez a méret, a másik egyel nagyobb
mindkettő muffolt, íme az adatok:
Cicli-b Mannesmann 25CrMo4 húzott, de nem "butted" csöves 57-es: váz festve kormánycsapi csészével 2220g - 1991 körüli
Gazelle champion mondial Reynolds 531 (vagy 531c) 58-as festve kormánycsapi csészével - 2136g - 1984 ből!!!
ezzel szemben ez egy modern, húzott és "butted" csőből lévő váz hegesztve, csak a hátsó papucs van muffolva. Van rajta csomagtartó szem az igaz, de ettől eltekintve semmi sallang. Szóval modern acél alapanyag, modern technológia és 2145g az 55-ös...
Most látom csak, hogy maga a Zonda cső alapanyaga is 25CrMo4...a jó öreg.
Na erre mondom én, hogy meglepő.
Nem azt mondom, hogy ez a váz nem jobb mint a régiek, valszeg merevebb mint a muffos cuccok, de súlyelőnye nincs. Ja és nem tárcsás és sima ejtőpapucsos.
az 531-es villám jó hosszú nyakkal nekem is 650g, na ez meg a másik fele...
Don: a te vázad meg "gyerekméret" :-) szóval itt az sokat számít.