Dario Pegoretti ilyen fiatal volt? Még 1.5x ennyit simán élhetett volna :\
Békében a vázépítő.
Dario Pegoretti ilyen fiatal volt? Még 1.5x ennyit simán élhetett volna :\
Békében a vázépítő.
nekem ez a Squirt Lube nagyon nem jött be. ilyen kis olajos,ragadós kis gumók piszkoltak össze mindent.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nekem valamiért az új flaska nem jött be. Hiába rázogatom-melegítem, párszor földhöz vágom, ahogy felhordom és megszárad, szó szerint gyertyafaggyús lesz tőle a llánc, futás közben ez fajján rágyógyul a lánckerekekre és tányérokra, váltógörgőkre. És a porral-mocsokkal összeállva erőteljesen úgy néz ki, mint valami zsírsár-faggyú.
Csempére is jutott pár csepp a kenések során, ahol szintén 1:1-ben olyan volt, mint a sírköveken elfolyt gyertya :\ :\
Amúgy 150-160 km-t kibír száraz használat mellett egy kenés, én nagyon kevéskét használok belőle. Nyikorgás, nyöszörgés még sosem jelentkezett, hanem akkor már inkább kissé zajosan fut. Vannak előnyei, de nem hiszem, hogy többet veszek majd belőle. Inkább ezt a stiftes megoldást próbálom majd ki
pedálhoz: PD-R550 néha 12ezer ft-nak megfelelő euroért elérhető webshopokból (wiggle-ön pl. tavaly annyiért volt, el is vitték mind), de alin is tudok forrást kb. 45 USD opcióra. És az R550 annyiért BŐVEN jó.
bár én annyira elégedett vagyok az Exustarral, hogy marad.. Főleg, hogy 190 gramm párban..
Vejne módosította - 2018. augusztus 22. - 19:49
2014-ben végig mentem a Salz 'A' távon 1 kenéssel, pedig első 6.5 órában nem hogy esett, hanem szakadt az eső és azért ebben a távban bőven vannak sáros szakaszok. 10-es hajtással akkor a szerviznaplóm szerint 3600+ km-nél értem el a lánccal a 0.75-ös nyúlást, benne a versennyel... 2016-ban szintén végig mentem a 211 km-en egyetlen verseny előtti kenéssel, akkor "csak" 3-3.5 órát mentem esőben, nem nyúlt el a lánc. Emlékeim szerint a verseny végére csörgött-zörgött a hajtáslánc, az igaz, de baja nem lett semminek.
Meglátásom szerint pont hogy MTB-re jó a Squirt Lube, mivel ott nagy igazán a por, jellemzően tavasztól őszig. Oútira szerintem jobb a láncolaj, többet bír olajjal a lánc. Továbbá, téli időszakban, mikor sózzák az utakat, siralmas a Squirt Lube, még a low-temp verzió is.
MTB körökben már jó ideje sokan használnak csöpögtetős squirt waxot. Előnye, hogy valóban nem gyűjti a koszt szép tiszta tőle minden. Hátránya, hogy nem bír annyit mint egy olajozás, hamarabb lesz csúnya hangja a láncnak. Illetve mivel ez emulzió ezért a víznek ki kell párologni belőle. Vagyis célszerű tekerés után kenni azért, hogy legközelebb már "szárazon" tudj indulni. Gyakorlati tapasztalat, hogy kell neki egy éjszaka. Ha nedves állapotban indulsz el akkor kipereg belőle és semmit nem ér.
Sokat agyaltam, hogy vegyek-e, de eddig végül nem vettem. Outra még csak-csak elmenne, montira én nem használnám.
Montin (száraz körülmények) olyan 30-40 kili után kezd zavarni a lánc kiszáradása, de squirt-tel nem tudom újrakenni menet közben, olajjal meg igen. Vegyesen a kettőt használni nem lehet. A squirt előtt is ki kell teljesen mosni a láncot mint a főzős waxoknál.
nem is vészesen drága: www.bike-components.de/en/squirt/Dry-Lube-Chain-Wax-p44658/
Nekem fura azt olvasni, hogy száz km felett is lehet menni egy kenéssel menni a squirt lube-bal. Idén kipróbáltam az egysebis országútimon is, de ugyanaz, mint a montin, kb. 30 km után már újrakenném, mert olyan a hangja és fénylik a lánc. Jó, a lánc is egy szar most ("csoda" shimano NX1), korábban sram PC nyolcvan valahányat használtam. Legtöbbször előző nap kenem be squirttel a láncot, hogy legyen ideje megszáradni. Az viszont tetszik, hogy nem minden olajos, főleg, ahogy szerettem tisztítani a láncot, lánctányérokat. Az országútira is ezért tettem, mert mindig összekentem a cipőmet. Ezt én sem értem, hogy sikerült, de valahogy mindig olajos lett a belső oldala... Montin is jó, hogy a fogsoron, görgőkön nem áll az a zsírsár, bár így is összegyűlik a retek, de nem annyi, meg jóval könnyebb letörölni.
Szóval jó lenne ez a lötty, de nálam valamiért rohadtul nem tartós. Montin még csak megmagyaráztam azzal, hogy a por meg a sár miatt, de az egysebességes országútin már nem tudom ezzel, mert azért annyira nagy por nem kerülhet rá, illetve nem is kap el minden tekerésnél az eső. Annyira nem is régi, talán tavaly vettem, meg német webshoptól, azok csak nem trükköznek ilyesmivel.
Az olajozásra nem szívesen térnék vissza, mert számomra több előnye van a squirtnek, mint hátránya.
olajokhoz.
van a muc off nak egy ilyen cucca :
http://kerekpartiszt...enoanyag-150ml/
olyan az állaga kb mint valami sűrűbb kenőcs. mondjuk nem olcsó.
de egyszer kipróbálom
MTB körökben már jó ideje sokan használnak csöpögtetős squirt waxot. Előnye, hogy valóban nem gyűjti a koszt szép tiszta tőle minden. Hátránya, hogy nem bír annyit mint egy olajozás, hamarabb lesz csúnya hangja a láncnak. Illetve mivel ez emulzió ezért a víznek ki kell párologni belőle. Vagyis célszerű tekerés után kenni azért, hogy legközelebb már "szárazon" tudj indulni. Gyakorlati tapasztalat, hogy kell neki egy éjszaka. Ha nedves állapotban indulsz el akkor kipereg belőle és semmit nem ér.
Sokat agyaltam, hogy vegyek-e, de eddig végül nem vettem. Outra még csak-csak elmenne, montira én nem használnám.
Montin (száraz körülmények) olyan 30-40 kili után kezd zavarni a lánc kiszáradása, de squirt-el nem tudom újrakenni menet közben, olajjal meg igen. Vegyesen a kettőt használni nem lehet. A squirt előtt is ki kell teljesen mosni a láncot mint a főzős waxoknál.
nem is vészesen drága: https://www.bike-com...ain-Wax-p44658/
olajokhoz.
van a muc off nak egy ilyen cucca :
http://kerekpartiszt...enoanyag-150ml/
olyan az állaga kb mint valami sűrűbb kenőcs. mondjuk nem olcsó.
de egyszer kipróbálom
https://cyclingtips....ad-bike-pedals/
A középkategóriás pedálokat már tesztelték korábban, ez meg a drágább modellekről íródott.
A shimano vitte a prímet a középkategóriában is, és úgy látom, itt is leginkább a DA-t preferálták.
ha már don felhozta:
https://cyclingtips....ntenace-how-to/
https://cyclingtips....aves-you-money/
nagyon jó oldal. Aussie
a pedálokhoz néhány mondat: a shimano,meg a look a legelterjedtebb,és emiatt talán célszerű ezek közül választani. a cipők nagy részét is ezekhez a rendszerekhez gyártják,és szinte mindenhol lehet kapni stoplit hozzájuk. a speed play egyetlen valós előnyét csak a tömegben látom. mondjuk stoplival együtt nem tudom mennyi az annyi. aztán lehet,h mégsem annyira könnyű. cipőt is keveset készítenek hozzá. lehet adapterezni,de akkor távolabb kerül a tengely a talptól. a time nagyon fasza pedál lenne,ha a stopli beállítása hasonló teret adna,mint a shimano,vagy a look. a régi time pedáloknál ugyancsak a a cipő volt a gyenge pont,amúgy meg mindenben verte a look-ot. a shimano meg akkor még nem volt játékban. csak az spd-je volt,ami sajátja,és az meg nem az igazi országútra. a shimano is csak koppintott,és fejlesztette a koppintást. ár/értékben a 105-ös pedálja majdhogynem a mindentvivős kártya. mondjuk nálam a keo max is tuti. az tud mindent,ami nekem kell. néha teletömöm zsírral,aztán annyi.
jók ezek a kenőanyag tesztek is,de azért lássuk be,h az egyik legutálatosabb dolog a lánccal vacakolni. tiszta piszok lesz tőle az ember. az olajok faszák. lényegében mind1 melyiket használja az ember,de össze fog gányolni mindent. a waxok is jók,de a főzőcskézésre kinek van ideje? annyi előnye van,h nem lesz tiszta kosz a bringa. én most ezt a kenőcsös megoldást választottam,mert olcsó. talán ad vlmi kenést is,és nem dobálja össze semmivel a lánc a bringát.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
https://cyclingtips....ad-bike-pedals/
A középkategóriás pedálokat már tesztelték korábban, ez meg a drágább modellekről íródott.
A shimano vitte a prímet a középkategóriában is, és úgy látom, itt is leginkább a DA-t preferálták.
ha már don felhozta:
https://cyclingtips....ntenace-how-to/
https://cyclingtips....aves-you-money/
nagyon jó oldal. Aussie
Vejne módosította - 2018. augusztus 22. - 12:24
tegnap eláztam 2x is. az első összekoszolta a bringát,a második meg letakarította. szerencsémre a 2. a lakhelyemtől kb 1 kilire kapott el,de nagyon brutál eső volt. befújt a szél is,és a shamal kerekeket akarta rakosgatni,de végül megoldottam. néhány helyen ez alatt a néhány perc alatt komoly vizek kerültek az útra. na mind1 is nem ez a lényeg. új a láncom. veloce. sztem,ha nem ázok el,akkor még a hetet kihúztam volna vele kenés nélkül. kb 1000 kilit tuti elmegy a saját kenőanyagával. jó lenne ezt reprodukálni,de sztem esélytelen. a youtube-on láttam egy wend wax nevű cuccot,és,h hogyan is kerül a láncra. ez az:
tetszik,mert nem kell főzőcskézni. azt nagyon utálom. viszont a végeredmény nagyon meggyőző. azt találtam ki,h én még régebben csináltam itthon egy lágyabb waxot is. 1:1 arányban viasz,és paraffin olaj. bovdenekhez használom. aztán most a láncra is kentem belőle. már a kéz hőjétől is felpuhul annyira,hogy lazán be tudjam kenni vele a láncot. jónak tűnik. szépen bement a szemekhez. most így fogom kenni a láncot. kipróbálom,h milyen.
cseréltem bandázst is. eddig ilyet vettem: https://bianchi.hu/b...manybandazs-558 jó a fogása,meg minden,de a ragasztóját nem szeretem. úgy fel tud ragadni,h letépi az alatta lévő részt is. vettem még régebben deda bandázst is. ilyet:
amikor raktam föl,az egyik elszakadt. vehettem másikat. az elsőnek tök jó ragasztója van. hasonló a bbb egyik fajtájához. alig ragad,ezt szeretem. a legjobb az lenne,ha nem is lenne ragacs rajta. na mind1. vettem egy másik ilyen deda betekerőt,de annak meg más a ragasztója. hasonló a bianchi-hoz. sajnos. szóval egy gyártó terméke közt is van különbség,és még van egy. az első verzió kb 10 cm-el hosszabb,mint a másik. úgy látszik nagyon nem mind1,h kínában melyik gyártósorról jön le a termék.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Hát, ilyenekre lehet számítani. "általános parasztlogika": ha egy hormont kívülről viszel be nagy mennyiségben, az egyrészt azt a mirigyet-szervet, ami normálisan felelős lenne a termelésért és kiválasztásáért, szépen el tudja sorvasztani-csökkenteni a működést, tartalék-kapacitást (ld. még pajzsmirigy méret-funkciócsökkenést, ha tartósan ropogtatod a pajzsmirigy hormont. Szomorú, hogy az egyik leg....-bb endokrin nyavaja a mellékvesekéreg alulműködése v akár sorvadása sokszor az orvos sara (iatrogén), hiába hangsúlyozzák vakulásig azt, hogy glükokortikoid therápiát fokozatosan kell csökkenteni,("taper down") vannak, akik erről "megfeledkeznek". Aztán jön a 80-as vérnyomás, állandó rosszullétek, gyengeség)
másrészt meg hosszú távon remek rezisztenciát is eredményezhet, pl. hiába van az egekben egy elhízott fószer leptin-szintje, a sejtek "süketek" rá, mert leszabályozódik a kötőfehérje szintje, nem reagál a "cuccra". Ugyanez a tartósan magas inzulinszint esetén
jó dolog az endokrinológia, mert nem tudod élesen elválasztani tkp. egyik rendszeredtől sem. Majdnem mindenre is hat. Bár valamire hét. Minden esetre a viselkedésre mindenképpen A tesztoszteron meg ilyen téren érdekes. Ja, és az is, hogy mi tudja remekül csökkenteni a tesztoszteron-szintet.
https://youtu.be/D9H9qTdserM?t=2419
innen, 40:24-től : )
A tengerészgyalogos-baka rész kifejezetten aranyos.
Vejne módosította - 2018. augusztus 21. - 17:43
En tesztoszteronnal tudtam ezt. Vagyis nem konnyu leallni a szedesevel. (szurasaval/kenesevel)
igen. a teszto ilyen. van egy gyúrós ismerősöm. lesérült a válla. műteni kellet,de nagyon nehezen talált dokit,mert olyan vérkép eredményeket produkált,h nem akarták elvállalni. ő elég sok vackot használt. elképzelhető,h az epo is hasonló.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
En tesztoszteronnal tudtam ezt. Vagyis nem konnyu leallni a szedesevel. (szurasaval/kenesevel)
kemény (volt) ez a pro cycling
https://www.theguard...ycling.features
vagányabb részek
The worst crash occurred during the Milan to Turin race on 18 October 1995, when a Jeep entered the route and met the riders head on, leaving Pantani with multiple compound fractures to the left tibia and fibula. On his arrival at Turin's Centro Traumatologico Ortopedico at 3.20pm, doctors were startled to discover blood values that were abnormal, almost bizarre: his haematocrit, or red cell count, was 60 per cent (50 per cent is high); his haemoglobin was 20.8g per 100ml (18g is noteworthy). These values then plummeted: on 25 October, with 15.9 per cent haematocrit and 5.8g haemoglobin, it took a transfusion to save his life.
After which the anaemia miraculously cleared. Someone, it seemed, had injected Pantani with the genetically engineered blood-booster erythropoietin, known in sport as the doping agent EPO. At the age of just 25, Pantani's body had grown so dependent on these injections that it could no longer produce red blood cells.
nekem ez nem volt meg, hogy a folyamatos juice miatt leáll a saját vörösvértest termelés
"van 3 karbon alkatrész,amit inkább alura cserélnék. fékkarok,váltókarok,hátsó váltó egy darabja. némi súlytöbblet lenne,de talán szebb is lenne,meg tartósabb.
ismerek olyan magyar bajnokot,aki hosszú évekig veloce váltással ment. már a 3. generációs ergója volt,ami csak 1-et vált lefelé,de nem olyan szögletes,mint a régebbiek. kb évi 15 ezer kilit ment,és legalább 3 évig nyüstölte őket,de lehet,h 4 is volt. most potenza-t használ.
egy csomószor előjön ez a campa vs shimi dolog. mindkét gyártó más irányból közelítette meg a dolgokat,és mind a kettő működik. az én véleményem szerint,hosszútávon a campa olcsóbbra jön ki. ilyen 5-10 éves távlatokra gondolok. "
erősen csillagos ötös komment, teljesen helyén van, objektív, nem elfogult, pedig általában azok szoktak lenni az olasz-felhasználók, főleg, akik már annyi ideje használják, mint Don.
Ritka tiszta látásmód.
http://www.justridin...d-rim-7934.html
kár, hogy nem 31-35mm körüli a profilmagasság, és, hogy nincs belőle 18-16 furatos. Regisztráltam kíváncsiságból, brit kisvállalkozásokhoz képest teljesen korrekt áron postáznának egy pár felnit (24gbp)
egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény
pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is... Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)
pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra..
Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:
egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)
De lényegtelen, mert inkább PG-1050-est v 1070-est veszek. A 18t-t úgyse' használom, és egy 12-28 v 12-27 már nagyobb átfogás.
szabadonfutás vége. Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens
na igen. itt jól leírják a minőségi különbségeket. az ilyen dolgok miatt nem érzem azt,h az én 18 éves 10-es record váltásom nem elavult,vagy ilyesmi. én az enyémet inkább visszafelé fejleszteném. van 3 karbon alkatrész,amit inkább alura cserélnék. fékkarok,váltókarok,hátsó váltó egy darabja. némi súlytöbblet lenne,de talán szebb is lenne,meg tartósabb.
ismerek olyan magyar bajnokot,aki hosszú évekig veloce váltással ment. már a 3. generációs ergója volt,ami csak 1-et vált lefelé,de nem olyan szögletes,mint a régebbiek. kb évi 15 ezer kilit ment,és legalább 3 évig nyüstölte őket,de lehet,h 4 is volt. most potenza-t használ.
egy csomószor előjön ez a campa vs shimi dolog. mindkét gyártó más irányból közelítette meg a dolgokat,és mind a kettő működik. az én véleményem szerint,hosszútávon a campa olcsóbbra jön ki. ilyen 5-10 éves távlatokra gondolok. persze ma már nem jellemző,h ennyire sokáig használjon vlki egy váltó rendszert.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre
a TRVE fanoknak 9 alatt meg sem áll az ujjuk
egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény
pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is... Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)
pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra..
Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:
egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)
szabadonfutás vége. Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens
Vejne módosította - 2018. augusztus 17. - 12:33
Itt az egyedüli gond a gyorszár volt... amúgy semmi gond nincs a 126-os vázban 130-as kerék kombinációval (acélváz persze)
Igen, ez így szokott lenni ÁLTALÁBAN.
De, mivel sem a papucsnak, sem az agyaknak nem "használ" a nem párhuzamosított pacskerban való futtatás, így én nem szoktam ajánlani senkinek. Főleg, hogy normális boltban kb. kávépénzért megcsinálják a hidegállítást-papucs párhuzamosítást