Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#1381
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

tegnap eláztam 2x is. az első összekoszolta a bringát,a második meg letakarította. :D szerencsémre a 2. a lakhelyemtől kb 1 kilire kapott el,de nagyon brutál eső volt. befújt a szél is,és a shamal kerekeket akarta rakosgatni,de végül megoldottam. néhány helyen ez alatt a néhány perc alatt komoly vizek kerültek az útra. na mind1 is nem ez a lényeg. új a láncom. veloce. sztem,ha nem ázok el,akkor még a hetet kihúztam volna vele kenés nélkül. kb 1000 kilit tuti elmegy a saját kenőanyagával. jó lenne ezt reprodukálni,de sztem esélytelen. a youtube-on láttam egy wend wax nevű cuccot,és,h hogyan is kerül a láncra. ez az:

 

 

tetszik,mert nem kell főzőcskézni. azt nagyon utálom. viszont a végeredmény nagyon meggyőző. azt találtam ki,h én még régebben csináltam itthon egy lágyabb waxot is. 1:1 arányban viasz,és paraffin olaj. bovdenekhez használom. aztán most a láncra is kentem belőle. már a kéz hőjétől is felpuhul annyira,hogy lazán be tudjam kenni vele a láncot. jónak tűnik. szépen bement a szemekhez. most így fogom kenni a láncot. kipróbálom,h milyen. 

 

cseréltem bandázst is. eddig ilyet vettem: https://bianchi.hu/b...manybandazs-558 jó a fogása,meg minden,de a ragasztóját nem szeretem. úgy fel tud ragadni,h letépi az alatta lévő részt is. vettem még régebben deda bandázst is. ilyet: 

xnfbbn.jpg

 

amikor raktam föl,az egyik elszakadt. vehettem másikat. az elsőnek tök jó ragasztója van. hasonló a bbb egyik fajtájához. alig ragad,ezt szeretem. a legjobb az lenne,ha nem is lenne ragacs rajta. na mind1. vettem egy másik ilyen deda betekerőt,de annak meg más a ragasztója. hasonló a bianchi-hoz. sajnos. szóval egy gyártó terméke közt is van különbség,és még van egy. az első verzió kb 10 cm-el hosszabb,mint a másik. úgy látszik nagyon nem mind1,h kínában melyik gyártósorról jön le a termék. :D 

 

 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1382
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Hát, ilyenekre lehet számítani. "általános parasztlogika": ha egy hormont kívülről viszel be nagy mennyiségben, az egyrészt azt a mirigyet-szervet, ami normálisan felelős lenne a termelésért és kiválasztásáért, szépen el tudja sorvasztani-csökkenteni a működést, tartalék-kapacitást (ld. még pajzsmirigy méret-funkciócsökkenést, ha tartósan ropogtatod a pajzsmirigy hormont. Szomorú, hogy az egyik leg....-bb endokrin nyavaja a mellékvesekéreg alulműködése v akár sorvadása sokszor az orvos sara (iatrogén), hiába hangsúlyozzák vakulásig azt, hogy glükokortikoid therápiát fokozatosan kell csökkenteni,("taper down") vannak, akik erről "megfeledkeznek". Aztán jön a 80-as vérnyomás, állandó rosszullétek, gyengeség)

 

másrészt meg hosszú távon remek rezisztenciát is eredményezhet, pl. hiába van az egekben egy elhízott fószer leptin-szintje, a sejtek "süketek" rá, mert leszabályozódik a kötőfehérje szintje, nem reagál a "cuccra". Ugyanez a tartósan magas inzulinszint esetén

 

jó dolog az endokrinológia, mert nem tudod élesen elválasztani tkp. egyik rendszeredtől sem. Majdnem mindenre is hat. Bár valamire hét. Minden esetre a viselkedésre mindenképpen :) A tesztoszteron meg ilyen téren érdekes. Ja, és az is, hogy mi tudja remekül csökkenteni a tesztoszteron-szintet.

 

https://youtu.be/D9H9qTdserM?t=2419

innen, 40:24-től : ) 

A tengerészgyalogos-baka rész kifejezetten aranyos.


Edited by Vejne, 2018. August 21. - 17:43.

  • donciccio likes this

#1383
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

En tesztoszteronnal tudtam ezt.   Vagyis nem konnyu leallni a szedesevel. (szurasaval/kenesevel)

igen. a teszto ilyen. van egy gyúrós ismerősöm. lesérült a válla. műteni kellet,de nagyon nehezen talált dokit,mert olyan vérkép eredményeket produkált,h nem akarták elvállalni. ő elég sok vackot használt. elképzelhető,h az epo is hasonló. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1384
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

En tesztoszteronnal tudtam ezt.   Vagyis nem konnyu leallni a szedesevel. (szurasaval/kenesevel)


  • donciccio and Vejne like this

#1385
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

kemény (volt) ez a pro cycling

 

https://www.theguard...ycling.features

 

vagányabb részek

 

The worst crash occurred during the Milan to Turin race on 18 October 1995, when a Jeep entered the route and met the riders head on, leaving Pantani with multiple compound fractures to the left tibia and fibula. On his arrival at Turin's Centro Traumatologico Ortopedico at 3.20pm, doctors were startled to discover blood values that were abnormal, almost bizarre: his haematocrit, or red cell count, was 60 per cent (50 per cent is high); his haemoglobin was 20.8g per 100ml (18g is noteworthy). These values then plummeted: on 25 October, with 15.9 per cent haematocrit and 5.8g haemoglobin, it took a transfusion to save his life.

After which the anaemia miraculously cleared. Someone, it seemed, had injected Pantani with the genetically engineered blood-booster erythropoietin, known in sport as the doping agent EPO. At the age of just 25, Pantani's body had grown so dependent on these injections that it could no longer produce red blood cells.

 

nekem ez nem volt meg, hogy a folyamatos juice miatt leáll a saját vörösvértest termelés 


  • Vejne likes this

#1386
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

 "van 3 karbon alkatrész,amit inkább alura cserélnék. fékkarok,váltókarok,hátsó váltó egy darabja. némi súlytöbblet lenne,de talán szebb is lenne,meg tartósabb. 

 

ismerek olyan magyar bajnokot,aki hosszú évekig veloce váltással ment. már a 3. generációs ergója volt,ami csak 1-et vált lefelé,de nem olyan szögletes,mint a régebbiek. kb évi 15 ezer kilit ment,és legalább 3 évig nyüstölte őket,de lehet,h 4 is volt. most potenza-t használ. 

 

egy csomószor előjön ez a campa vs shimi dolog. mindkét gyártó más irányból közelítette meg a dolgokat,és mind a kettő működik. az én véleményem szerint,hosszútávon a campa olcsóbbra jön ki. ilyen 5-10 éves távlatokra gondolok. "

 

erősen csillagos ötös komment, teljesen helyén van, objektív, nem elfogult, pedig általában azok szoktak lenni az olasz-felhasználók, főleg, akik már annyi ideje használják, mint Don.

 

Ritka tiszta látásmód.


  • donciccio likes this

#1387
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.justridin...d-rim-7934.html

 

kár, hogy nem 31-35mm körüli a profilmagasság, és, hogy nincs belőle 18-16 furatos. Regisztráltam kíváncsiságból, brit kisvállalkozásokhoz képest teljesen korrekt áron postáznának egy pár felnit (24gbp)


  • donciccio likes this

#1388
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

 

egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény

 

pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is...1f642.png Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)

 

pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra.. :)

 

Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:

 

egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)

De lényegtelen, mert inkább PG-1050-est v 1070-est veszek. A 18t-t úgyse' használom, és egy 12-28 v 12-27 már nagyobb átfogás. 

 

szabadonfutás vége.  Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens :)

 

na igen. itt jól leírják a minőségi különbségeket. az ilyen dolgok miatt nem érzem azt,h az én 18 éves 10-es record váltásom nem elavult,vagy ilyesmi. én az enyémet inkább visszafelé fejleszteném. van 3 karbon alkatrész,amit inkább alura cserélnék. fékkarok,váltókarok,hátsó váltó egy darabja. némi súlytöbblet lenne,de talán szebb is lenne,meg tartósabb. 

 

ismerek olyan magyar bajnokot,aki hosszú évekig veloce váltással ment. már a 3. generációs ergója volt,ami csak 1-et vált lefelé,de nem olyan szögletes,mint a régebbiek. kb évi 15 ezer kilit ment,és legalább 3 évig nyüstölte őket,de lehet,h 4 is volt. most potenza-t használ. 

 

egy csomószor előjön ez a campa vs shimi dolog. mindkét gyártó más irányból közelítette meg a dolgokat,és mind a kettő működik. az én véleményem szerint,hosszútávon a campa olcsóbbra jön ki. ilyen 5-10 éves távlatokra gondolok. persze ma már nem jellemző,h ennyire sokáig használjon vlki egy váltó rendszert. 


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1389
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre

 

a TRVE fanoknak 9 alatt meg sem áll az ujjuk


  • donciccio likes this

#1390
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény

 

pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is...1f642.png Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)

 

pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra.. :)

 

Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:

 

egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)

De lényegtelen, mert inkább PG-1050-est v 1070-est veszek. A 18t-t úgyse' használom, és egy 12-28 v 12-27 már nagyobb átfogás. 

 

szabadonfutás vége.  Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens :)


Edited by Vejne, 2018. August 17. - 12:33.

  • donciccio likes this

#1391
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Itt az egyedüli gond a gyorszár volt... amúgy semmi gond nincs a 126-os vázban 130-as kerék kombinációval (acélváz persze)

Igen, ez így szokott lenni ÁLTALÁBAN.

 

De, mivel sem a papucsnak, sem az agyaknak nem "használ" a nem párhuzamosított pacskerban való futtatás, így én nem szoktam ajánlani senkinek. Főleg, hogy normális boltban kb. kávépénzért megcsinálják a hidegállítást-papucs párhuzamosítást :)



#1392
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

illetve kiegészítem a "HHH" konstellációval:

 

126-os vázba 130-as kerék, előre nyíló KRÓMOZOTT csúszópapucs és külső mechanikás 2200 ft-os alis titángyorszár.

 

https://www.favorit.cz/f1-sport-en

 

Ez mókás csőformákkal operál a mai világban. Potenzával és Zondával jöhetne, de veloflexmentesen. (Igen, Potenzával. Nekem többet jelent a kisebb erővel történő váltás, kényelmesebb kioldógomb, lágyabb rugók, mint az, hogy 4 lánckereket tudjak egy mozdulattal leváltani...)

Itt az egyedüli gond a gyorszár volt... amúgy semmi gond nincs a 126-os vázban 130-as kerék kombinációval (acélváz persze)



#1393
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

illetve kiegészítem a "HHH" konstellációval:

 

126-os vázba 130-as kerék, előre nyíló KRÓMOZOTT csúszópapucs és külső mechanikás 2200 ft-os alis titángyorszár.

 

https://www.favorit.cz/f1-sport-en

 

Ez mókás csőformákkal operál a mai világban. Potenzával és Zondával jöhetne, de veloflexmentesen. (Igen, Potenzával. Nekem többet jelent a kisebb erővel történő váltás, kényelmesebb kioldógomb, lágyabb rugók, mint az, hogy 4 lánckereket tudjak egy mozdulattal leváltani...)



#1394
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Azt nem tudom mekkora a váz, csak a kerék az enyém és megvennék. Egyébként én már raktam be keskenyebb vázba szélesebb kereket, persze acélváz és semmi baja.

Attól még lehetett volna.

 

Ha majd egy kereszteződés közepén lámpaváltáskor csúszik ki a hátsó kerék az előre nyíló csúszópapucsból, amibe csak úgy bedobta a delikvens a szélesebb kereket, lehet, jobban megszívleli a tanácsot :)


  • Rabbit likes this

#1395
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Azt nem tudom mekkora a váz, csak a kerék az enyém és megvennék. Egyébként én már raktam be keskenyebb vázba szélesebb kereket, persze acélváz és semmi baja.

#1396
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Igen, megy, és 4.5mm-es távtartó kell elé. 11s-nél meg 4.5 plusz 1.8...

 

szerk: a váz 130mm? Mert, ha 126 a hátsó papucstáv, nem ajánlott csak úgy "bedobni" a 8-9-10-11s rotoros 130-as kerekeket: párhuzamosítani kell a papucsokat


Edited by Vejne, 2018. August 15. - 20:52.


#1397
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Shimano hg persze.

#1398
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
9s kazettatestre felmegy a 7s sor? Mekkora hézagoló kell, ha kell?

#1399
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

egyedül amit bánok:

 

72738714526_2136197699958.jpg

 

így néz ki egy mindenes használatú chorus 11s lánc 6500 km után (azaz, síkság és hegy, napsütés és eső, minden körülmény)

 

Most KMC-X10.93-ast vettem (...), pedig a Potenza 11s lánc csak kb. 10 euroval lett volna több. És, "állítólag" a potenza láncok még jobbra sikerültek. Bár sok tapasztalat-visszajelzés nincs róluk.

 

Ugyanitt eladó dobozos-bontatlan X10.93-as :D

 

Szerk: mondjuk én is hülye vagyok, mert évek óta sulykolom, hogy a 11s láncok tartósabbak-jobban váltanak (az én soromhoz meg jobban is passzolnak), aztán mégis megveszem a 10s-t. Pech :)


Edited by Vejne, 2018. August 14. - 05:41.


#1400
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

En sokaig ragazkodtam a 12-25-hoz, hogy legyen 18. (Elotte 10-es soron 12-23 volt ugyanezert)
Aztan sik versenyre feltettem egy 11-25-ot, es rajottem, hogy nem hianyzik a 18.
Amikor a 11-28 van fent, ott azert eszreveszem, hogy nincs 16.
Majd lesz nemsokara egy probam 11-32-vel, persze meredek palyara, de azert megnezem majd sikon is milyen.


Na igen. Ez egy előnye a sramnak

11-28 van benne 16t
12-28 10s szintén tartalmaz 16t.

Itt síkon amúgy kb egy 15-16-17 hármas sor is elmenne szodaval