Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34338 hozzászólás a témában

#1381
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Még egy nyíregyházi ismerősnél mértünk pár aczélvázat, egy Olmo, ugyanolyan csőszett (cromor), mint a coralom, ugyanakkora méretben (58x57) kereken 2222 gramm.

 

Columbus SL csöves ismeretlen váz ugyanilyen méretben 1936 volt.

 

A Tange csoves vázak sokszor a 2.5kg-ot nyaldossák alulról, míg, a Gazelle kapcsán említett 531c (competition...) gyakran 1900 ALÁ megy be, főleg tacskóméretekben.

 

Bár utóbbi terminust már kevésbé használom, mert a "bót" szerelője megmondta, az ember ott kezdődik, hogy 190+ cm :)

 

Annyi biztos, ha van bűn, amit a búzának-gabonának nem fogok megbocsájtani, az a homo sapiens anthropometriai adataira tett negatív befolyás (nagymértékben csökkent átlagos testmagasság, izomtömeg, csonttömeg, csontsűrűség, agyméret) Ja, igen. 

 

Egyébként még szezon elején elgondolkoztam egy Columbus Neuron csöves "Williams" vázon, nagyon tetszett, s biztosan merevebb is lett volna, de aztán odáztam a dolgot, míg el nem vitték helyettem.. :)

 

Mondjuk egy Basso Viper jöhetne mai napig, a hülye nevű dedacciai zero 18mcdv6ht csőszettből. Érdekes, hogy az akkori dedacciai-csőszett paletta "legalja", a zerotre is durván versenyképes súlyban volt, és úgy rémlik, 0.9-0.6-0.9 húzott főcsövekkel... :)

 

De jó kis csöveket készített a Tange is (No1 és Prestige főképp'), meg a Miyata FM-1 is rohadt jó (3x húzott, helikális merevítőbordákkal belül)

 

Vagy a True Temper... 

 

mellesleg villából a gyári basso villa már nagyon régóta nincs meg, úgymond ki volt vele a hócipőm, hogy a 23-as gumi pár hét tágulás után felkenődött a villaszár belső oldalaira kanyarban... A mostani jó kis Trek villámban meg a 32-es is nagyon röhögve elfér. Csak az egymás alá beütött két rózsát nem értettem, inkább kifúrattam, nem szeretem a rozsát. Expander-hívő vagyok, azt korlátlanul felhasználhatom, tkp egy ezresért megvan, és utána bármikor ki-be helyezhető-örökíthető..


Vejne módosította - 2018. augusztus 31. - 12:20

  • donciccio kedveli ezt

#1382
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás

mivel acél, nagyon nagy súlyelőnyre nem számítanék. :) hogy jobb-e? lehet. ami nagyon gáz szerintem is, a villa. egy ilyesmi dögnehéz villával agyon lehet csapni bármilyen kényelmes vázat (legalábbis ez a tapasztalatom merevvillás monti vonalon). de legalább hajlítottak a szárai, az biztosan segít valamit...


Kisherceg módosította - 2018. augusztus 31. - 11:26

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1383
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Nekem 2 acélvázról vannak pontos adataim, ez egyik kb. ez a méret, a másik egyel nagyobb

mindkettő muffolt, íme az adatok:

Cicli-b Mannesmann 25CrMo4 húzott, de nem "butted" csöves 57-es: váz festve kormánycsapi csészével 2220g - 1991 körüli

Gazelle champion mondial Reynolds 531 (vagy 531c) 58-as festve kormánycsapi csészével - 2136g - 1984 ből!!!

 

ezzel szemben ez egy modern, húzott és "butted" csőből lévő váz hegesztve, csak a hátsó papucs van muffolva. Van rajta csomagtartó szem az igaz, de ettől eltekintve semmi sallang. Szóval modern acél alapanyag, modern technológia és 2145g az 55-ös...

Most látom csak, hogy maga a Zonda cső alapanyaga is 25CrMo4...a jó öreg.

 

Na erre mondom én, hogy meglepő.

 

Nem azt mondom, hogy ez a váz nem jobb mint a régiek, valszeg merevebb mint a muffos cuccok, de súlyelőnye nincs. Ja és nem tárcsás és sima ejtőpapucsos.

 

az 531-es villám jó hosszú nyakkal nekem is 650g, na ez meg a másik fele...

 

Don: a te vázad meg "gyerekméret" :-) szóval itt az sokat számít.



#1384
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás

az a váz/villa nem tárcsafékhez van. a villa (is) tényleg jó nehéz. :(

 

itt, ha letekertek, lesz pár infó a cikkben foglaltakon túl, pl ez:

FRAME SPEC

FrameColumbus Zona tubing, double-butted main triangle
Fork4130 CroMoly tapered fork blades, lugged crown and matching dropout. Straight steerer tube

 

ezek szerint, csak a fő háromszög Columbus, a többi meg ki tudja mi...  "cserébe", talán nem rohad szét téli használat mellett sem, a belső korrozióvédelem miatt (gondolom, ez is hozzátesz valamit a sok-sok grammhoz).


Kisherceg módosította - 2018. augusztus 31. - 10:31

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1385
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/

nekem is zona csöves vázam van 1855 gr, festve 1906

 

de a linkben lévő cucc tényleg túlsúlyosnak tűnik. a magyarázat többféle lehet. pl akkor is ráütik a zona vagy más matricát ha csak a fő háromszög készül abból a csőszettből, a láncvilla és a támvilla simán lehet cromor vagy rosszabb esetben vmi hi-ten. a muffok adnak a vázhoz súlyt, de sokan elfelejtik hogy a hegesztő/forrasztó anyag sem 0 gramm, sőt- 

megdobja a súlyt pl a középcsapágy mögötti merevítőelem, az enyémen is van, illetve ezen a vázon látok itt ott csavar felfüggesztéseket, ez nem tudom mi, gondolom vmi disc brake butaság. a villa az ránézésre vmi olcsó hi-ten, jó nehéz vállal. a villában nincs a columbusnak (se) különböző csőszettje, asszem van a cromor és annyi. a súllyal úgy lehet játszani hogy a váll milyen.

egyébként az acélvázon összejön 100 gr ilyen apróságokból (nem lehet ezeket megspórolni): átdobó konzol, váltó megszakító konzolok, felsőcsövi bowdentartók, láncvilla és fékhíd, kulacstartó szemek (4)

ha pedig valaki oversize acélvázat csináltatna akkor a vékonyabb csővastagság csökkenti a súlyt, de a nagyobb átmérők miatt több festékre van szükség



#1386
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/

sztem ne csodálkozz rajta. eleve a csőszett is nehéz,ez meg túl is van építve. http://www.framebuilding.com/ZONA.htm ez egy sima cromo csőszett,persze húzva van,de ennyi. mondjuk az vicces,h az én acél villám kb 470 grammal, a vázam meg 480 grammal könnyebb. :D

tn_421_4243.jpgtn_422_9614.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1387
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/



#1388
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

eredetileg ide szántam de a bike pornó topikba került :-)

 

https://www.bicyclin...-mount-everest/

 

nem rossz túra, ütős utolsó képpel

 

na és az oldal se rossz. akkor találtam rá amikor hírt kerestem róla hogy bárki továbbviszi e a vázgyárat itt jött be ez https://www.bicyclin...ponsorium-bike/ aminek keresem a megfejtését hogy milyen kormány lehet ez

 


#1389
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.totalcyc...ights/cc-8.aspx

 

2014 :)

 

Amúgy fékek közül kedvencem a BR11-CEDP, ami nem szkeleton, nem egyforgáspontos hátul, nem chorus, nem rekord, cserébe 310 gramm alatt van a szett, merevebb a szkeletontól, erősebb is, és diszkontban pár éve 35-40 euróért vágták utánad a szettet :) Piszok jó kis fékek voltak.

 

a szokásos apróságokra ismét felhívom a figyelmet:

 

Athena PT hajtás plusz PT csészék együtt könnyebbek, mint a Chorus UT hajtás-csésze csomag, igaz, a PT megítélése, városi mendemondák és "idegensége" folytán száműzve lett a búbánatba.

 

a SRAM szettek meglepően jó tömegadatokkal bírnak, a Rival igazi ár:súly bajnok, főleg, hogy a "senki földjére" van árazva: jóval olcsóbb, mint az ultegra, a chorusról nem is szólva, alig hangyányival drágább a 105-től. De még a Tiagra-nívóra szánt Apex is nagyon jó adatokat hoz.

 

Rivalnál érdemes megnézni a hátsó váltó és féktestek tömegét. Hajtókart meg nem kötelező használni, oda mehet kb. bármi (pl. ultegra, vagy akár campag UT)

 

Nekem tetszik a DoubleTap rendszer, meg a fogás-ergonomia, ha váltanék Campyról, szerintem Sram lenne az "utód".


Vejne módosította - 2018. augusztus 26. - 12:17


#1390
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

https://12speed.camp...ecord-rim-brake érdekesek ezek a tömeg adatok. a super record felni fékes szett 2041 gramm, a tárcsafékes meg majdnem 300 grammal nehezebb. nekem az a fura,h nem vitték még le 2 kg alá a szettek súlyát.

GOndolome ez kerdes akart lenni a vegen.  Igen, volt 2kg alatt.   Hatso valto hizott 20grammot, a valtokarok ~60-at is, gondolom a plusz lanckereknek is van sulya, stb.


ave módosította - 2018. augusztus 26. - 07:49


#1391
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

124_8861.jpg125_4679.jpg

 

a héten volt időm foglalkozni a téli bringámmal is. kicseréltem a bovdeneket,házakat,bandázst,külsőket,váltó görgőket. a fékbetét még használható. azt még ráér cserélni. a sor remélem még kibírja a következő telet. a lánc meg viszonylag új. le kellett szednem a cinelli spinacci kormány kiegészítőmet,mert a bilincse tovább repedt. nem biztonságos már. van itthon még egy 3T tiramisu,lehet,h felrakom rá azt. volt még egy db teflonos váltó bovdenem. azt raktam be a hátsó váltóhoz,de így állványon is szarul vált. :( majd meg kell nézzem mi a gond vele. igaz,h most tettem bele kenőanyagot. lehet,h nem kellett volna. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1392
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

https://12speed.camp...ecord-rim-brake érdekesek ezek a tömeg adatok. a super record felni fékes szett 2041 gramm, a tárcsafékes meg majdnem 300 grammal nehezebb. nekem az a fura,h nem vitték még le 2 kg alá a szettek súlyát.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1393
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Big Mig idofutam gepet is Pegoretti csinalta, gondolom, nem?

 

Mult heten a sinsheimi technikai muzeumban lattam eloben, de ott volt meg Ullrich bringa is, meg masok.

Rovid videon is megorokitettem:

 

Ha arra jar valaki, ne hagyja ki ezt a muzeumot!

elvileg igen. ő készítette. 

 

 azon kérdésedre,h mit menne Indurain egy mai bringával a válasz: ezt már sose tudjuk meg. :D 

 

ott van a vázon az oria matrica,de ha jól emlékszem,akkor nem abból készült. Pegoretti készíthette,mert vannak a vázon erre utaló jelek. 


donciccio módosította - 2018. augusztus 24. - 14:31

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1394
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Big Mig idofutam gepet is Pegoretti csinalta, gondolom, nem?

 

Mult heten a sinsheimi technikai muzeumban lattam eloben, de ott volt meg Ullrich bringa is, meg masok.

Rovid videon is megorokitettem:

 

Ha arra jar valaki, ne hagyja ki ezt a muzeumot!


ave módosította - 2018. augusztus 24. - 14:02

  • gren_tamas kedveli ezt

#1395
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nem szép a káröröm, de kell egy jó hír is ha már Pego elment https://bit.ly/2PxNGpD 



#1396
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Dario Pegoretti ilyen fiatal volt? Még 1.5x ennyit simán élhetett volna :\ 

 

Békében a vázépítő. :(

Kár érte... Bár ahogy tudom azért aktívan tett azért, hogy nagy szám majd ne legyen a sírkövére vésve (az életvitele nem a hosszú élet záloga volt)

 

http://bikemag.hu/ma...tti-vazepitovel


petter78 módosította - 2018. augusztus 24. - 09:40


#1397
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Dario Pegoretti ilyen fiatal volt? Még 1.5x ennyit simán élhetett volna :\ 

 

Békében a vázépítő. :(


  • vittore30 és donciccio kedveli ezt

#1398
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

nekem ez a Squirt Lube nagyon nem jött be. ilyen kis olajos,ragadós kis gumók piszkoltak össze mindent. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1399
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nekem valamiért az új flaska nem jött be. Hiába rázogatom-melegítem, párszor földhöz vágom, ahogy felhordom és megszárad, szó szerint gyertyafaggyús lesz tőle a llánc, futás közben ez fajján rágyógyul a lánckerekekre és tányérokra, váltógörgőkre. És a porral-mocsokkal összeállva erőteljesen úgy néz ki, mint valami zsírsár-faggyú.

 

Csempére is jutott pár csepp a kenések során, ahol szintén 1:1-ben olyan volt, mint a sírköveken elfolyt gyertya :\ :\ 

 

Amúgy 150-160 km-t kibír száraz használat mellett egy kenés, én nagyon kevéskét használok belőle. Nyikorgás, nyöszörgés még sosem jelentkezett, hanem akkor már inkább kissé zajosan fut. Vannak előnyei, de nem hiszem, hogy többet veszek majd belőle. Inkább ezt a stiftes megoldást próbálom majd ki :)

 

pedálhoz: PD-R550 néha 12ezer ft-nak megfelelő euroért elérhető webshopokból (wiggle-ön pl. tavaly annyiért volt, el is vitték mind), de alin is tudok forrást kb. 45 USD opcióra. És az R550 annyiért BŐVEN jó. 

 

bár én annyira elégedett vagyok az Exustarral, hogy marad.. :) Főleg, hogy 190 gramm párban..


Vejne módosította - 2018. augusztus 22. - 19:49


#1400
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2014-ben végig mentem a Salz 'A' távon 1 kenéssel, pedig első 6.5 órában nem hogy esett, hanem szakadt az eső és azért ebben a távban bőven vannak sáros szakaszok. 10-es hajtással akkor a szerviznaplóm szerint 3600+ km-nél értem el a lánccal a 0.75-ös nyúlást, benne a versennyel... 2016-ban szintén végig mentem a 211 km-en egyetlen verseny előtti kenéssel, akkor "csak" 3-3.5 órát mentem esőben, nem nyúlt el a lánc. Emlékeim szerint a verseny végére csörgött-zörgött a hajtáslánc, az igaz, de baja nem lett semminek.

Meglátásom szerint pont hogy MTB-re jó a Squirt Lube, mivel ott nagy igazán a por, jellemzően tavasztól őszig. Oútira szerintem jobb a láncolaj, többet bír olajjal a lánc. Továbbá, téli időszakban, mikor sózzák az utakat, siralmas a Squirt Lube, még a low-temp verzió is.


  • Vejne kedveli ezt