Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#1361
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.

 

 

Az alföldre minek egyáltalán elsőváltó, ráadásul 2018-ban? :DDD

 

 

 

Annyi biztos, ha van bűn, amit a búzának-gabonának nem fogok megbocsájtani, az a homo sapiens anthropometriai adataira tett negatív befolyás (nagymértékben csökkent átlagos testmagasság, izomtömeg, csonttömeg, csontsűrűség, agyméret) Ja, igen. 

 

 

És az dél-amerikai dzsungelekben élő, még ki nem halt, vagy már kihalt, asszimilált törzseknél mennyi gabona félét ehettek? Mert nem nőttek túl nagyra.


  • Kisherceg kedveli ezt

#1362
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Jó kiállású ménes!

 

Egyébként gondolkoztam, hogy ideje lenne majd a coralt lecserélni. Mióta nálam van, már átléptem az 50k-s határt vele, és általánosságban jó, kedvelem, de amennyit össze-szptam az átdobóval pl. évekig... :) 

 

Konzolos volt, és kb. lehetetlen volt beállítani párhuzamosra a gennyt, mert, ha húztad a rögzítőcsavart, "beállt ferdére". Utána meg a konzol felpuhulhatott, vagy hasonló, mert váltáskor összesen 4! alkalommal hajlott el a konzol, szinte beállt keresztbe az egész apparátus :)

 

Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.

 

Mellesleg abból a KREX cuccból Donnak is van egy :)


  • donciccio kedveli ezt

#1363
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

tn_3_6385.jpg

tn_35_2855.jpg

 

van ez a vázam. 2000-ben csináltattam a pap kerékpárnál. reynolds 531-es csövekből készült. most nem tudom melyikből,de viszonylag könnyű,és nagyon kényelmes. elég rugalmas egy darab. a villa slx csövekből van. festés függő a tömege,mert volt 1800 gramm alatt is kicsivel,meg fölötte is. ez 52-es c-c. amikor elmentem megrendelni,akkor megmutatták a csőszettet. 0,7-0,5-ös falvastagsága van. viszont ezt csak forrasztani lehet. nem bírja a hőterhelést. 


  • petter78 és Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1364
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Nekem 2 acélvázról vannak pontos adataim, ez egyik kb. ez a méret, a másik egyel nagyobb

mindkettő muffolt, íme az adatok:

Cicli-b Mannesmann 25CrMo4 húzott, de nem "butted" csöves 57-es: váz festve kormánycsapi csészével 2220g - 1991 körüli

Gazelle champion mondial Reynolds 531 (vagy 531c) 58-as festve kormánycsapi csészével - 2136g - 1984 ből!!!

 

ezzel szemben ez egy modern, húzott és "butted" csőből lévő váz hegesztve, csak a hátsó papucs van muffolva. Van rajta csomagtartó szem az igaz, de ettől eltekintve semmi sallang. Szóval modern acél alapanyag, modern technológia és 2145g az 55-ös...

Most látom csak, hogy maga a Zonda cső alapanyaga is 25CrMo4...a jó öreg.

 

Na erre mondom én, hogy meglepő.

 

Nem azt mondom, hogy ez a váz nem jobb mint a régiek, valszeg merevebb mint a muffos cuccok, de súlyelőnye nincs. Ja és nem tárcsás és sima ejtőpapucsos.

 

az 531-es villám jó hosszú nyakkal nekem is 650g, na ez meg a másik fele...

 

Don: a te vázad meg "gyerekméret" :-) szóval itt az sokat számít.

53-as c-t. nem olyan kicsi. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1365
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Még egy nyíregyházi ismerősnél mértünk pár aczélvázat, egy Olmo, ugyanolyan csőszett (cromor), mint a coralom, ugyanakkora méretben (58x57) kereken 2222 gramm.

 

Columbus SL csöves ismeretlen váz ugyanilyen méretben 1936 volt.

 

A Tange csoves vázak sokszor a 2.5kg-ot nyaldossák alulról, míg, a Gazelle kapcsán említett 531c (competition...) gyakran 1900 ALÁ megy be, főleg tacskóméretekben.

 

Bár utóbbi terminust már kevésbé használom, mert a "bót" szerelője megmondta, az ember ott kezdődik, hogy 190+ cm :)

 

Annyi biztos, ha van bűn, amit a búzának-gabonának nem fogok megbocsájtani, az a homo sapiens anthropometriai adataira tett negatív befolyás (nagymértékben csökkent átlagos testmagasság, izomtömeg, csonttömeg, csontsűrűség, agyméret) Ja, igen. 

 

Egyébként még szezon elején elgondolkoztam egy Columbus Neuron csöves "Williams" vázon, nagyon tetszett, s biztosan merevebb is lett volna, de aztán odáztam a dolgot, míg el nem vitték helyettem.. :)

 

Mondjuk egy Basso Viper jöhetne mai napig, a hülye nevű dedacciai zero 18mcdv6ht csőszettből. Érdekes, hogy az akkori dedacciai-csőszett paletta "legalja", a zerotre is durván versenyképes súlyban volt, és úgy rémlik, 0.9-0.6-0.9 húzott főcsövekkel... :)

 

De jó kis csöveket készített a Tange is (No1 és Prestige főképp'), meg a Miyata FM-1 is rohadt jó (3x húzott, helikális merevítőbordákkal belül)

 

Vagy a True Temper... 

 

mellesleg villából a gyári basso villa már nagyon régóta nincs meg, úgymond ki volt vele a hócipőm, hogy a 23-as gumi pár hét tágulás után felkenődött a villaszár belső oldalaira kanyarban... A mostani jó kis Trek villámban meg a 32-es is nagyon röhögve elfér. Csak az egymás alá beütött két rózsát nem értettem, inkább kifúrattam, nem szeretem a rozsát. Expander-hívő vagyok, azt korlátlanul felhasználhatom, tkp egy ezresért megvan, és utána bármikor ki-be helyezhető-örökíthető..


Vejne módosította - 2018. augusztus 31. - 12:20

  • donciccio kedveli ezt

#1366
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

mivel acél, nagyon nagy súlyelőnyre nem számítanék. :) hogy jobb-e? lehet. ami nagyon gáz szerintem is, a villa. egy ilyesmi dögnehéz villával agyon lehet csapni bármilyen kényelmes vázat (legalábbis ez a tapasztalatom merevvillás monti vonalon). de legalább hajlítottak a szárai, az biztosan segít valamit...


Kisherceg módosította - 2018. augusztus 31. - 11:26

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1367
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Nekem 2 acélvázról vannak pontos adataim, ez egyik kb. ez a méret, a másik egyel nagyobb

mindkettő muffolt, íme az adatok:

Cicli-b Mannesmann 25CrMo4 húzott, de nem "butted" csöves 57-es: váz festve kormánycsapi csészével 2220g - 1991 körüli

Gazelle champion mondial Reynolds 531 (vagy 531c) 58-as festve kormánycsapi csészével - 2136g - 1984 ből!!!

 

ezzel szemben ez egy modern, húzott és "butted" csőből lévő váz hegesztve, csak a hátsó papucs van muffolva. Van rajta csomagtartó szem az igaz, de ettől eltekintve semmi sallang. Szóval modern acél alapanyag, modern technológia és 2145g az 55-ös...

Most látom csak, hogy maga a Zonda cső alapanyaga is 25CrMo4...a jó öreg.

 

Na erre mondom én, hogy meglepő.

 

Nem azt mondom, hogy ez a váz nem jobb mint a régiek, valszeg merevebb mint a muffos cuccok, de súlyelőnye nincs. Ja és nem tárcsás és sima ejtőpapucsos.

 

az 531-es villám jó hosszú nyakkal nekem is 650g, na ez meg a másik fele...

 

Don: a te vázad meg "gyerekméret" :-) szóval itt az sokat számít.



#1368
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

az a váz/villa nem tárcsafékhez van. a villa (is) tényleg jó nehéz. :(

 

itt, ha letekertek, lesz pár infó a cikkben foglaltakon túl, pl ez:

FRAME SPEC

FrameColumbus Zona tubing, double-butted main triangle
Fork4130 CroMoly tapered fork blades, lugged crown and matching dropout. Straight steerer tube

 

ezek szerint, csak a fő háromszög Columbus, a többi meg ki tudja mi...  "cserébe", talán nem rohad szét téli használat mellett sem, a belső korrozióvédelem miatt (gondolom, ez is hozzátesz valamit a sok-sok grammhoz).


Kisherceg módosította - 2018. augusztus 31. - 10:31

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1369
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/

nekem is zona csöves vázam van 1855 gr, festve 1906

 

de a linkben lévő cucc tényleg túlsúlyosnak tűnik. a magyarázat többféle lehet. pl akkor is ráütik a zona vagy más matricát ha csak a fő háromszög készül abból a csőszettből, a láncvilla és a támvilla simán lehet cromor vagy rosszabb esetben vmi hi-ten. a muffok adnak a vázhoz súlyt, de sokan elfelejtik hogy a hegesztő/forrasztó anyag sem 0 gramm, sőt- 

megdobja a súlyt pl a középcsapágy mögötti merevítőelem, az enyémen is van, illetve ezen a vázon látok itt ott csavar felfüggesztéseket, ez nem tudom mi, gondolom vmi disc brake butaság. a villa az ránézésre vmi olcsó hi-ten, jó nehéz vállal. a villában nincs a columbusnak (se) különböző csőszettje, asszem van a cromor és annyi. a súllyal úgy lehet játszani hogy a váll milyen.

egyébként az acélvázon összejön 100 gr ilyen apróságokból (nem lehet ezeket megspórolni): átdobó konzol, váltó megszakító konzolok, felsőcsövi bowdentartók, láncvilla és fékhíd, kulacstartó szemek (4)

ha pedig valaki oversize acélvázat csináltatna akkor a vékonyabb csővastagság csökkenti a súlyt, de a nagyobb átmérők miatt több festékre van szükség



#1370
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/

sztem ne csodálkozz rajta. eleve a csőszett is nehéz,ez meg túl is van építve. http://www.framebuilding.com/ZONA.htm ez egy sima cromo csőszett,persze húzva van,de ennyi. mondjuk az vicces,h az én acél villám kb 470 grammal, a vázam meg 480 grammal könnyebb. :D

tn_421_4243.jpgtn_422_9614.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1371
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/



#1372
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

eredetileg ide szántam de a bike pornó topikba került :-)

 

https://www.bicyclin...-mount-everest/

 

nem rossz túra, ütős utolsó képpel

 

na és az oldal se rossz. akkor találtam rá amikor hírt kerestem róla hogy bárki továbbviszi e a vázgyárat itt jött be ez https://www.bicyclin...ponsorium-bike/ aminek keresem a megfejtését hogy milyen kormány lehet ez

 


#1373
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.totalcyc...ights/cc-8.aspx

 

2014 :)

 

Amúgy fékek közül kedvencem a BR11-CEDP, ami nem szkeleton, nem egyforgáspontos hátul, nem chorus, nem rekord, cserébe 310 gramm alatt van a szett, merevebb a szkeletontól, erősebb is, és diszkontban pár éve 35-40 euróért vágták utánad a szettet :) Piszok jó kis fékek voltak.

 

a szokásos apróságokra ismét felhívom a figyelmet:

 

Athena PT hajtás plusz PT csészék együtt könnyebbek, mint a Chorus UT hajtás-csésze csomag, igaz, a PT megítélése, városi mendemondák és "idegensége" folytán száműzve lett a búbánatba.

 

a SRAM szettek meglepően jó tömegadatokkal bírnak, a Rival igazi ár:súly bajnok, főleg, hogy a "senki földjére" van árazva: jóval olcsóbb, mint az ultegra, a chorusról nem is szólva, alig hangyányival drágább a 105-től. De még a Tiagra-nívóra szánt Apex is nagyon jó adatokat hoz.

 

Rivalnál érdemes megnézni a hátsó váltó és féktestek tömegét. Hajtókart meg nem kötelező használni, oda mehet kb. bármi (pl. ultegra, vagy akár campag UT)

 

Nekem tetszik a DoubleTap rendszer, meg a fogás-ergonomia, ha váltanék Campyról, szerintem Sram lenne az "utód".


Vejne módosította - 2018. augusztus 26. - 12:17


#1374
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

https://12speed.camp...ecord-rim-brake érdekesek ezek a tömeg adatok. a super record felni fékes szett 2041 gramm, a tárcsafékes meg majdnem 300 grammal nehezebb. nekem az a fura,h nem vitték még le 2 kg alá a szettek súlyát.

GOndolome ez kerdes akart lenni a vegen.  Igen, volt 2kg alatt.   Hatso valto hizott 20grammot, a valtokarok ~60-at is, gondolom a plusz lanckereknek is van sulya, stb.


ave módosította - 2018. augusztus 26. - 07:49


#1375
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

124_8861.jpg125_4679.jpg

 

a héten volt időm foglalkozni a téli bringámmal is. kicseréltem a bovdeneket,házakat,bandázst,külsőket,váltó görgőket. a fékbetét még használható. azt még ráér cserélni. a sor remélem még kibírja a következő telet. a lánc meg viszonylag új. le kellett szednem a cinelli spinacci kormány kiegészítőmet,mert a bilincse tovább repedt. nem biztonságos már. van itthon még egy 3T tiramisu,lehet,h felrakom rá azt. volt még egy db teflonos váltó bovdenem. azt raktam be a hátsó váltóhoz,de így állványon is szarul vált. :( majd meg kell nézzem mi a gond vele. igaz,h most tettem bele kenőanyagot. lehet,h nem kellett volna. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1376
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://12speed.camp...ecord-rim-brake érdekesek ezek a tömeg adatok. a super record felni fékes szett 2041 gramm, a tárcsafékes meg majdnem 300 grammal nehezebb. nekem az a fura,h nem vitték még le 2 kg alá a szettek súlyát.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1377
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Big Mig idofutam gepet is Pegoretti csinalta, gondolom, nem?

 

Mult heten a sinsheimi technikai muzeumban lattam eloben, de ott volt meg Ullrich bringa is, meg masok.

Rovid videon is megorokitettem:

 

Ha arra jar valaki, ne hagyja ki ezt a muzeumot!

elvileg igen. ő készítette. 

 

 azon kérdésedre,h mit menne Indurain egy mai bringával a válasz: ezt már sose tudjuk meg. :D 

 

ott van a vázon az oria matrica,de ha jól emlékszem,akkor nem abból készült. Pegoretti készíthette,mert vannak a vázon erre utaló jelek. 


donciccio módosította - 2018. augusztus 24. - 14:31

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1378
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Big Mig idofutam gepet is Pegoretti csinalta, gondolom, nem?

 

Mult heten a sinsheimi technikai muzeumban lattam eloben, de ott volt meg Ullrich bringa is, meg masok.

Rovid videon is megorokitettem:

 

Ha arra jar valaki, ne hagyja ki ezt a muzeumot!


ave módosította - 2018. augusztus 24. - 14:02

  • gren_tamas kedveli ezt

#1379
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nem szép a káröröm, de kell egy jó hír is ha már Pego elment https://bit.ly/2PxNGpD 



#1380
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Dario Pegoretti ilyen fiatal volt? Még 1.5x ennyit simán élhetett volna :\ 

 

Békében a vázépítő. :(

Kár érte... Bár ahogy tudom azért aktívan tett azért, hogy nagy szám majd ne legyen a sírkövére vésve (az életvitele nem a hosszú élet záloga volt)

 

http://bikemag.hu/ma...tti-vazepitovel


petter78 módosította - 2018. augusztus 24. - 09:40