Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#1341
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével. 

 

ez a menetes stücnik idejéből maradt itt, azoknak a teteje párhuzamos a felsőcsővel

 

ez most is produkálható lenne egy 17 fokossal, de akkor - ugyanolyan kormánypozihoz - kellene néhány távtartó a stücni alá, vagy így nézne ki alátét nélkül

 

 http://www.kepfeltol...ame=953gios.jpg (zölddel)

inkább a stucni alatt legyen távtartó,mint felette. sose értem meg,h miért jó egy világító tornyot építeni a stucni fölé. amúgy balesetveszélyes is. 

 

van egy frankó acél vázad,jó alkatrészek,jó alap lenne egy baromi szép bringához,és tönkre van vágva ilyen marhaságokkal. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1342
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével. 

 

ez a menetes stücnik idejéből maradt itt, azoknak a teteje párhuzamos a felsőcsővel

 

ez most is produkálható lenne egy 17 fokossal, de akkor - ugyanolyan kormánypozihoz - kellene néhány távtartó a stücni alá, vagy így nézne ki alátét nélkül

 

 http://www.kepfeltol...ame=953gios.jpg (zölddel)


Edited by vittore30, 2018. September 01. - 13:01.


#1343
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.ebay.com...872.m2749.l2649

 

ilyen villát vettem egy ismerősömnek, majd megkérdezem, mi a benyomása róla. Igen, nehéznek látszik a 490 gramm, de, mostani karbon villák közt is van számos 420-440 gramm körüli, és, főleg egy amúgy is kolbász colos villánál inkább legyen túlépített a történet :)

 

Ennyiért egész korrekt, ki nem állhatom, mikor okosítják egymást a tour fórumon, hogy "már nem lehet colos karbonvillát kapni", meg "csak drágán van columbus vagy ritchey" és hasonló tévhitek-hazugságok (ie.: nem lehet olaszmenetes középcsapágyat vásárolni, sőt, már colos menetes fejcsapágy sem létezik, stucnit el lehet felejteni, etcetcetc) 

 

Oké, "retróvonal", de pl. egy ilyen villa tök új életet tud adni egy megszeretett, sokat használt-látott acélkecskének.

 

Azért vennék szívesen abból az Aerycs kerékből, de a 40 euros futárdíj engem seggre ültetett. Valahogy megoldom a bypasst, mert ez röhej. Még értelme sem lenne aerolite-tal venni, aerocomppal 50 grammal nehezebb, de robusztusabb. Bár a 68 kilómhoz nagy jelentőségenincs, de szvsz itthon inkább legyen túlbiztosított a kerék.


Edited by Vejne, 2018. September 01. - 10:00.

  • donciccio likes this

#1344
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

 

On:

A keonak szerintem a magassága ("stack height") is alacsonyabb. Egyszer utána nézek már, mekkora különbségek lehetnek egyes pedálrendszerek és cipők stackjei közt. A pedál elég érzékeny pont tud lenni, mert egyrészt a komfortot nagymértékben befolyásolhatja, főleg hosszú távon. Másrészt meg forgatott tömeg, ahol tényleg nem rossz, ha pár száz grammot lekap az ember :)

 

 

a delta,és a keo közt,ah jól emlékszem 5 mm van. azt hiszem ennyit mértem annak idején. a régi time pedáloknál volt a legkisebb távolság a talp,és a tengely közt,emlékeim szerint.


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1345
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

hova lett az itm villa?  :o ez a másik villa nem nagyon illik a vázba. vagy magas,vagy más az utánfutása,de vlmi nem tetszik rajta. 

én is egyetértek azzal,h azt a delta pedált már nyugdíjazni kellene. elég olcsón át lehet állni pl a keo kompatibilis pedálokra. komoly súlynyereség lenne ezt a deltát lecserélni.

már évekkel ezelőtt eladtam. ez a synapse ugyanaz méretben, rake is, csak hát több mint 200 grammal könnyebb. csere után fel se tűnt hogy valami másképp lenne

 

 

igen, mtrx felni

 

delta: 338 gramm, műfajában az egyik legkönnyebb. nagyon hozzám nőtt, ráadásul életében egyszer sem recsegett , nyekergett. tengelyt kellett az egyikben cserélni, ennyi volt baja eddig, és jó széles


Edited by vittore30, 2018. September 01. - 09:48.

  • donciccio and Vejne like this

#1346
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

még az offhoz:

 

nem a testkompozícióra, hanem a pszichére-elmére tud nagyon negatívan befolyásoló lenni a történet :) Bizonyos szempontból a testtömegre, zsírmennyiségre még jó hatással is van, mint természetes DPP-4 gátlók. 

 

On:

A keonak szerintem a magassága ("stack height") is alacsonyabb. Egyszer utána nézek már, mekkora különbségek lehetnek egyes pedálrendszerek és cipők stackjei közt. A pedál elég érzékeny pont tud lenni, mert egyrészt a komfortot nagymértékben befolyásolhatja, főleg hosszú távon. Másrészt meg forgatott tömeg, ahol tényleg nem rossz, ha pár száz grammot lekap az ember :)

 

Amúgy az első felni milyen? Messziről Matrixnak látszik :o Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével. Meg egy olyan nyeregcsövet, ami két egymás mögötti csavaros. Pl. egy szép 25.4-es alis karbont, aztán POM hézagolóval menne beépítésre :) (80-90mm hosszú POM nyeregcső-szűkítő? hmm)

 

Most tervezek pár fejcsapágy-hézagolót kicserélni POM-ra, annyira bejött ez a plasztik-történet :)

 

Amúgy Kurtzék építenek még? 


Edited by Vejne, 2018. September 01. - 09:46.

  • donciccio likes this

#1347
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

ha már úgyis columbus zona nap van:-)

 

 http://www.kepfeltol...611IMG_0368.jpg

hova lett az itm villa?  :o ez a másik villa nem nagyon illik a vázba. vagy magas,vagy más az utánfutása,de vlmi nem tetszik rajta. 

én is egyetértek azzal,h azt a delta pedált már nyugdíjazni kellene. elég olcsón át lehet állni pl a keo kompatibilis pedálokra. komoly súlynyereség lenne ezt a deltát lecserélni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1348
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

 

 

Fogalmam sincs, a dél-amerikai őslakosokról kb. annyi jut eszembe, hogy a Dopamin D4-es receptor 7R variánsa lényegesen magasabb előfordulású, mint más földrajzi régióban-egyéb etnikumokban. Amúgy mondom, nincs bajom a gabonákkal, de mégis.. :)

 

https://www.ncbi.nlm...um-10-00130.pdf

 

már unalomig citáltam ezt, mert tény: így kell(ene) írni közérthetően, zsargonmentesen, az "érdeklődőknek", és nem a szakbarbároknak :) Hűű, amúgy tényleg jól komponált.

Ezzel a témát-offot befejeztem :) Inkább linkelgetek majd pár vázat v kerékszettet, ami "felkeltheti az érdeklődésem" :)

 

 

még mindig ehhez az off részhez. láttam egy ismeretterjesztő műsort,és ott is felhozták példának egy dél-amerikai őslakos csoportot. ők sok gabona félét esznek,de a hegyek közt,ahol élnek futva közlekednek. már aki nem költözött be a városokba. akik most is futva tesznek meg komoly távokat,magas tengerszint feletti magasságon,azok így ránézésre is jó formában vannak. a városiasodott őslakóknál viszont komoly elhízások tapasztalhatók. persze minden vonzatával együtt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1349
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Az alföldre minek egyáltalán elsőváltó, ráadásul 2018-ban? :DDD

 

 

 

És az dél-amerikai dzsungelekben élő, még ki nem halt, vagy már kihalt, asszimilált törzseknél mennyi gabona félét ehettek? Mert nem nőttek túl nagyra.

Mert a 39-15 vagy 39-16 az egy bitang jó adalék 

 

Fogalmam sincs, a dél-amerikai őslakosokról kb. annyi jut eszembe, hogy a Dopamin D4-es receptor 7R variánsa lényegesen magasabb előfordulású, mint más földrajzi régióban-egyéb etnikumokban. Amúgy mondom, nincs bajom a gabonákkal, de mégis.. :)

 

https://www.ncbi.nlm...um-10-00130.pdf

 

már unalomig citáltam ezt, mert tény: így kell(ene) írni közérthetően, zsargonmentesen, az "érdeklődőknek", és nem a szakbarbároknak :) Hűű, amúgy tényleg jól komponált.

Ezzel a témát-offot befejeztem :) Inkább linkelgetek majd pár vázat v kerékszettet, ami "felkeltheti az érdeklődésem" :)

 

https://www.aerycs-s...-sl-c-aero.html végre ismét van raktáron! Csak a 40 euros futárdíjat nem egészen értem DPD-vel, mikor német magánszemély DHL-el 15-20 euro korul elküld egy kerékszettet. Bánatba a DPD-vel amúgy is.. 

 

@Vittore: az a szünapszisz vella nagyon (el)üt onnan :) mondjuk nekem ez a felemás felni, ótvar ricsi cső meg itm mantis, ami nem is párhuzamos a felsőcsővel, kicsit szúrja a szemem, nomeg a delta pedál.. hmm (igen, most szándékosan kötekszem, de igazából nekem tényleg nem tetszik : ) )


Edited by Vejne, 2018. August 31. - 19:16.


#1350
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

ha már úgyis columbus zona nap van:-)

 

 http://www.kepfeltol...611IMG_0368.jpg

 

 


  • petter78, donciccio and Vejne like this

#1351
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Jó kiállású ménes!

 

Egyébként gondolkoztam, hogy ideje lenne majd a coralt lecserélni. Mióta nálam van, már átléptem az 50k-s határt vele, és általánosságban jó, kedvelem, de amennyit össze-szptam az átdobóval pl. évekig... :)

 

Konzolos volt, és kb. lehetetlen volt beállítani párhuzamosra a gennyt, mert, ha húztad a rögzítőcsavart, "beállt ferdére". Utána meg a konzol felpuhulhatott, vagy hasonló, mert váltáskor összesen 4! alkalommal hajlott el a konzol, szinte beállt keresztbe az egész apparátus :)

 

Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.

 

Mellesleg abból a KREX cuccból Donnak is van egy :)

a télimen van krex bilincs. :D 

 

ez a bringa meg hiába jó kiállású,attól még a bianchi-hoz képest a kanyarban sincs. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1352
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.

 

 

Az alföldre minek egyáltalán elsőváltó, ráadásul 2018-ban? :DDD

 

 

 

Annyi biztos, ha van bűn, amit a búzának-gabonának nem fogok megbocsájtani, az a homo sapiens anthropometriai adataira tett negatív befolyás (nagymértékben csökkent átlagos testmagasság, izomtömeg, csonttömeg, csontsűrűség, agyméret) Ja, igen. 

 

 

És az dél-amerikai dzsungelekben élő, még ki nem halt, vagy már kihalt, asszimilált törzseknél mennyi gabona félét ehettek? Mert nem nőttek túl nagyra.


  • Kisherceg likes this

#1353
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Jó kiállású ménes!

 

Egyébként gondolkoztam, hogy ideje lenne majd a coralt lecserélni. Mióta nálam van, már átléptem az 50k-s határt vele, és általánosságban jó, kedvelem, de amennyit össze-szptam az átdobóval pl. évekig... :) 

 

Konzolos volt, és kb. lehetetlen volt beállítani párhuzamosra a gennyt, mert, ha húztad a rögzítőcsavart, "beállt ferdére". Utána meg a konzol felpuhulhatott, vagy hasonló, mert váltáskor összesen 4! alkalommal hajlott el a konzol, szinte beállt keresztbe az egész apparátus :)

 

Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.

 

Mellesleg abból a KREX cuccból Donnak is van egy :)


  • donciccio likes this

#1354
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

tn_3_6385.jpg

tn_35_2855.jpg

 

van ez a vázam. 2000-ben csináltattam a pap kerékpárnál. reynolds 531-es csövekből készült. most nem tudom melyikből,de viszonylag könnyű,és nagyon kényelmes. elég rugalmas egy darab. a villa slx csövekből van. festés függő a tömege,mert volt 1800 gramm alatt is kicsivel,meg fölötte is. ez 52-es c-c. amikor elmentem megrendelni,akkor megmutatták a csőszettet. 0,7-0,5-ös falvastagsága van. viszont ezt csak forrasztani lehet. nem bírja a hőterhelést. 


  • petter78 and Vejne like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1355
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Nekem 2 acélvázról vannak pontos adataim, ez egyik kb. ez a méret, a másik egyel nagyobb

mindkettő muffolt, íme az adatok:

Cicli-b Mannesmann 25CrMo4 húzott, de nem "butted" csöves 57-es: váz festve kormánycsapi csészével 2220g - 1991 körüli

Gazelle champion mondial Reynolds 531 (vagy 531c) 58-as festve kormánycsapi csészével - 2136g - 1984 ből!!!

 

ezzel szemben ez egy modern, húzott és "butted" csőből lévő váz hegesztve, csak a hátsó papucs van muffolva. Van rajta csomagtartó szem az igaz, de ettől eltekintve semmi sallang. Szóval modern acél alapanyag, modern technológia és 2145g az 55-ös...

Most látom csak, hogy maga a Zonda cső alapanyaga is 25CrMo4...a jó öreg.

 

Na erre mondom én, hogy meglepő.

 

Nem azt mondom, hogy ez a váz nem jobb mint a régiek, valszeg merevebb mint a muffos cuccok, de súlyelőnye nincs. Ja és nem tárcsás és sima ejtőpapucsos.

 

az 531-es villám jó hosszú nyakkal nekem is 650g, na ez meg a másik fele...

 

Don: a te vázad meg "gyerekméret" :-) szóval itt az sokat számít.

53-as c-t. nem olyan kicsi. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1356
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Még egy nyíregyházi ismerősnél mértünk pár aczélvázat, egy Olmo, ugyanolyan csőszett (cromor), mint a coralom, ugyanakkora méretben (58x57) kereken 2222 gramm.

 

Columbus SL csöves ismeretlen váz ugyanilyen méretben 1936 volt.

 

A Tange csoves vázak sokszor a 2.5kg-ot nyaldossák alulról, míg, a Gazelle kapcsán említett 531c (competition...) gyakran 1900 ALÁ megy be, főleg tacskóméretekben.

 

Bár utóbbi terminust már kevésbé használom, mert a "bót" szerelője megmondta, az ember ott kezdődik, hogy 190+ cm :)

 

Annyi biztos, ha van bűn, amit a búzának-gabonának nem fogok megbocsájtani, az a homo sapiens anthropometriai adataira tett negatív befolyás (nagymértékben csökkent átlagos testmagasság, izomtömeg, csonttömeg, csontsűrűség, agyméret) Ja, igen. 

 

Egyébként még szezon elején elgondolkoztam egy Columbus Neuron csöves "Williams" vázon, nagyon tetszett, s biztosan merevebb is lett volna, de aztán odáztam a dolgot, míg el nem vitték helyettem.. :)

 

Mondjuk egy Basso Viper jöhetne mai napig, a hülye nevű dedacciai zero 18mcdv6ht csőszettből. Érdekes, hogy az akkori dedacciai-csőszett paletta "legalja", a zerotre is durván versenyképes súlyban volt, és úgy rémlik, 0.9-0.6-0.9 húzott főcsövekkel... :)

 

De jó kis csöveket készített a Tange is (No1 és Prestige főképp'), meg a Miyata FM-1 is rohadt jó (3x húzott, helikális merevítőbordákkal belül)

 

Vagy a True Temper... 

 

mellesleg villából a gyári basso villa már nagyon régóta nincs meg, úgymond ki volt vele a hócipőm, hogy a 23-as gumi pár hét tágulás után felkenődött a villaszár belső oldalaira kanyarban... A mostani jó kis Trek villámban meg a 32-es is nagyon röhögve elfér. Csak az egymás alá beütött két rózsát nem értettem, inkább kifúrattam, nem szeretem a rozsát. Expander-hívő vagyok, azt korlátlanul felhasználhatom, tkp egy ezresért megvan, és utána bármikor ki-be helyezhető-örökíthető..


Edited by Vejne, 2018. August 31. - 12:20.

  • donciccio likes this

#1357
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

mivel acél, nagyon nagy súlyelőnyre nem számítanék. :) hogy jobb-e? lehet. ami nagyon gáz szerintem is, a villa. egy ilyesmi dögnehéz villával agyon lehet csapni bármilyen kényelmes vázat (legalábbis ez a tapasztalatom merevvillás monti vonalon). de legalább hajlítottak a szárai, az biztosan segít valamit...


Edited by Kisherceg, 2018. August 31. - 11:26.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1358
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Nekem 2 acélvázról vannak pontos adataim, ez egyik kb. ez a méret, a másik egyel nagyobb

mindkettő muffolt, íme az adatok:

Cicli-b Mannesmann 25CrMo4 húzott, de nem "butted" csöves 57-es: váz festve kormánycsapi csészével 2220g - 1991 körüli

Gazelle champion mondial Reynolds 531 (vagy 531c) 58-as festve kormánycsapi csészével - 2136g - 1984 ből!!!

 

ezzel szemben ez egy modern, húzott és "butted" csőből lévő váz hegesztve, csak a hátsó papucs van muffolva. Van rajta csomagtartó szem az igaz, de ettől eltekintve semmi sallang. Szóval modern acél alapanyag, modern technológia és 2145g az 55-ös...

Most látom csak, hogy maga a Zonda cső alapanyaga is 25CrMo4...a jó öreg.

 

Na erre mondom én, hogy meglepő.

 

Nem azt mondom, hogy ez a váz nem jobb mint a régiek, valszeg merevebb mint a muffos cuccok, de súlyelőnye nincs. Ja és nem tárcsás és sima ejtőpapucsos.

 

az 531-es villám jó hosszú nyakkal nekem is 650g, na ez meg a másik fele...

 

Don: a te vázad meg "gyerekméret" :-) szóval itt az sokat számít.



#1359
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

az a váz/villa nem tárcsafékhez van. a villa (is) tényleg jó nehéz. :(

 

itt, ha letekertek, lesz pár infó a cikkben foglaltakon túl, pl ez:

FRAME SPEC

FrameColumbus Zona tubing, double-butted main triangle
Fork4130 CroMoly tapered fork blades, lugged crown and matching dropout. Straight steerer tube

 

ezek szerint, csak a fő háromszög Columbus, a többi meg ki tudja mi...  "cserébe", talán nem rohad szét téli használat mellett sem, a belső korrozióvédelem miatt (gondolom, ez is hozzátesz valamit a sok-sok grammhoz).


Edited by Kisherceg, 2018. August 31. - 10:31.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1360
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/

nekem is zona csöves vázam van 1855 gr, festve 1906

 

de a linkben lévő cucc tényleg túlsúlyosnak tűnik. a magyarázat többféle lehet. pl akkor is ráütik a zona vagy más matricát ha csak a fő háromszög készül abból a csőszettből, a láncvilla és a támvilla simán lehet cromor vagy rosszabb esetben vmi hi-ten. a muffok adnak a vázhoz súlyt, de sokan elfelejtik hogy a hegesztő/forrasztó anyag sem 0 gramm, sőt- 

megdobja a súlyt pl a középcsapágy mögötti merevítőelem, az enyémen is van, illetve ezen a vázon látok itt ott csavar felfüggesztéseket, ez nem tudom mi, gondolom vmi disc brake butaság. a villa az ránézésre vmi olcsó hi-ten, jó nehéz vállal. a villában nincs a columbusnak (se) különböző csőszettje, asszem van a cromor és annyi. a súllyal úgy lehet játszani hogy a váll milyen.

egyébként az acélvázon összejön 100 gr ilyen apróságokból (nem lehet ezeket megspórolni): átdobó konzol, váltó megszakító konzolok, felsőcsövi bowdentartók, láncvilla és fékhíd, kulacstartó szemek (4)

ha pedig valaki oversize acélvázat csináltatna akkor a vékonyabb csővastagság csökkenti a súlyt, de a nagyobb átmérők miatt több festékre van szükség