Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#13501
Posted 2012. November 20. - 23:56

Szvsz most ezt kene uberelni praktikumban, sulyban, es meg arban is. Ez mar nagyon jo ar, de meg mindig tul draga ahhoz kepest, hogy mi van benne. Oke, R&D az draga, de ha hobbi project, akkor azert ennek java csak virtualis koltseg.
Ez is izgalmas project, de kerdes mennyibe fog kerulni.
Power Pedals - Improve Your Riding Efficiency
#13502
Posted 2012. November 20. - 20:21

és csak teljesítményt fog mérni-mutatni, vagy minden mást is?
Szerintem csak egy ANT+ kompatibilis szenzor lesz és esetleg lesz hozzá valamilyen szoftver.
A sebesség mindent megold.
#13503
Posted 2012. November 20. - 20:18

Aki kicsit is teljesítménycentrikusan teker, legyen szíves töltse ki ezt az anonim 2 perces kérdõívet.
RIPET.HU - Online krdv szerkeszts, online kzvlemny-kutats, online piackutats
Nagyban megsegítené vele a munkámat, illetve értetek is lenne a dolog, szóval ezért is érdemes.
Köszönöm!
és csak teljesítményt fog mérni-mutatni, vagy minden mást is?
Flickr
#13504
Posted 2012. November 20. - 18:25

Sziasztok!
Ismét egy kérdés: hátul 7-es fogassor (21-12), elõl 52-42 fogszámú lánckerekek. Lehetséges az, hogy elõre 50-34 lánckerekek kerüljenek, anélkül, hogy mást is cserélni kelljen? Ha nem, akkor mit kell még cserélni?
Köszi a válaszokat.
ez hajtókar csere. az 52/42-es áttételhez 130 mm-es lyukkör tartozik. legalábbis a te karodon ennyi. az 50/34-hez 110-es lyukkör tartozik.
#13505
Posted 2012. November 20. - 18:18


Aki kicsit is teljesítménycentrikusan teker, legyen szíves töltse ki ezt az anonim 2 perces kérdõívet.
RIPET.HU - Online krdv szerkeszts, online kzvlemny-kutats, online piackutats
Nagyban megsegítené vele a munkámat, illetve értetek is lenne a dolog, szóval ezért is érdemes.
Köszönöm!
#13506
Posted 2012. November 20. - 18:08

Ismét egy kérdés: hátul 7-es fogassor (21-12), elõl 52-42 fogszámú lánckerekek. Lehetséges az, hogy elõre 50-34 lánckerekek kerüljenek, anélkül, hogy mást is cserélni kelljen? Ha nem, akkor mit kell még cserélni?
Köszi a válaszokat.
#13507
Posted 2012. November 20. - 00:26

RIPET.HU - Online krdv szerkeszts, online kzvlemny-kutats, online piackutats
Nagyban megsegítené vele a munkámat, illetve értetek is lenne a dolog, szóval ezért is érdemes.
Köszönöm!
#13508
Posted 2012. November 16. - 10:50

Jani, középrészt nem a hajtókarhoz választunk, hogy jó legyen a láncvonal?
De igen, vázhoz és hajtókarhoz. A kérdés arra vonatkozott, hogy új váz esetén kell-e hajtókart is cserélni, de nem kell, mivel ahhoz való középcsapágyat nagyon nagy valószínûséggel lehet kapni.
A sebesség mindent megold.
#13509
Posted 2012. November 16. - 01:02

#13510
Posted 2012. November 16. - 00:59

- Honnan tudom megállapítani, hogy milyen menetes (angol vagy olasz)?
99,9%, hogy angol menetes. Mivel a Raleigh egy brit márka, ha jól tudom.
Jó eséllyel 130-as a papucstáv.
A vázcserét gondold meg alaposan! Ugye szét kell szedni atomjaira a bringát. Ezt csinálhatod magad (csomó szerszám kell hozzá), vagy elviszed szervizbe (munkadíj). A vázat eladod szinte ingyen, annak árára ne számíts, majd a másik vázra megint felszerelni a cuccot (addigra belejössz a szerelésbe, vagy megint szerviz).
Mondjuk 20-25-öt érhet a bicaj. Talán. Vázcsere, plusz szerelés költsége nagyjából még egyszer ennyi. És 50 körül már lehet kis türelemmel akár fékváltókaros bringát is venni. Míg ezt lezongorázod, addigra belejössz annyira, hogy tudd mit érdemes megvenni.
A döntés a tied.
Jani, középrészt nem a hajtókarhoz választunk, hogy jó legyen a láncvonal?
Race, no Rest!
#13511
Posted 2012. November 15. - 17:32

A papucstávolság hátul a két papucs belsõ távolsága. Az a papucs ahová bemegy az agy.
Csak középrészt kell cserélni.
Ha 68mm széles akkor angol, ha 70mm akkor olasz. Egyébként még a menete is más, de azt szerelés nélkül nehezen állapítod meg.
Köszönöm a választ!
#13512
Posted 2012. November 15. - 12:08

Köszönöm a válaszokat. Igen, amatõr vagyok, eddig inkább montiztam, persze azt is csak hétvégi-túra szinten. Remélem elnézitek, ha nagyon evidensnek tûnõ kérdéseket teszek fel.
- A hátsó papucstávolságot hol kell lemérni?
- Ha mégis inkább vázat veszek, és a középrész menete nem egyezik, akkor gondolom a középcsapágyat és a hajtókart kell cserélni, vagy esetleg mást is?
- Honnan tudom megállapítani, hogy milyen menetes (angol vagy olasz)?
Köszi a válaszokat.
A papucstávolság hátul a két papucs belsõ távolsága. Az a papucs ahová bemegy az agy.
Csak középrészt kell cserélni.
Ha 68mm széles akkor angol, ha 70mm akkor olasz. Egyébként még a menete is más, de azt szerelés nélkül nehezen állapítod meg.
A sebesség mindent megold.
#13513
Posted 2012. November 15. - 11:08

- A hátsó papucstávolságot hol kell lemérni?
- Ha mégis inkább vázat veszek, és a középrész menete nem egyezik, akkor gondolom a középcsapágyat és a hajtókart kell cserélni, vagy esetleg mást is?
- Honnan tudom megállapítani, hogy milyen menetes (angol vagy olasz)?
Köszi a válaszokat.
#13514
Posted 2012. November 14. - 23:56

Szerintem add el ahogy van csapj hozzá egy kis pénzt és vegyél egy méretben megfelelõ vázat 2×8as valami régebbi rendszerrel, pl ultegra 600, 105ös. Lejjebb nem mennék. A régi alkatrészeknél kell azért kompromisszumot kötni, mi mivel megy el, milyen sor, menetes agy vagy kazettás meg ilyenek.
ez igaz, de ha full amatõr, akkor azért még az rx100, rsx, vagy az exage500ex sem egy nagy halál, nekem az utóbbi van évek óta rsx fvkarral, és az alföldön szépen eldolgozgat a 2x7 is, a kétforgáspontos fékek is kielégítõek. amúgy egyetértek veled az eladásban.
#13515
Posted 2012. November 14. - 23:14

- hátsó papucstáv (gondolom 126 mm)
- középrész menete
- átdobó konzol/bilincs
- nyeregcsõ átmérõ
ha valamelyik nem ugyanaz mint a jelenlegi vázadon, máris vehetsz alkatrészt
#13516
Posted 2012. November 14. - 22:25

#13517
Posted 2012. November 14. - 19:21

Újoncként szeretném a segítségeteket kérni a következõ dologban:
Van egy 2000-es évek elõttrõl származó országúti bringám. Gyakorlatilag fillérekért adták oda, hogy kezdõ bringásnak ez tökéletesen elég. A paraméterei a következõk:
Raleigh acél váz és villa, Suntour Radius hajtókar és hátsó váltó, Shimano Exage 300 EX elsõ váltó, Shimano RX100 váltókarok, Saccon fékek, Suntour XC Pro agyak, 2x7 sebesség, Modolo kormány.
A fõ problémám a váz mérete, ugyanis az 60-as, ami az én 172 cm magasságomhoz nagy. Azt tervezem, hogy kicserélem a vázat, mindenképpen hasonló acélvázban gondolkodom. Kérdésem az, hogy a fenti alkatrészek mennyire jók, vagy érdemes esetleg kicserélni õket esetleg valamilyen régebbi campa vagy shimano alkatrészekre?
Köszönöm elõre is a válaszokat.
#13518
Posted 2012. November 13. - 12:15

#13519
Posted 2012. November 13. - 10:17

egy napig volt ilyenem, aztàn visszavittem, hogy adjanak helyette egy satorit. montis 26os kerékkel és 1.5-ös gumival sem érintkezett a görgövel! orszàgútival jó lehet, bàr nekem akkoriban még csak montim volt. nem bàntam meg a satorit, bàr az àra akkor is 20al volt több ês zajosabbnak is tûnik, de legalàbb bàrmivel gond nélkül megy.
#13520
Posted 2012. November 13. - 08:50


Jani,azt hiszem kerestél c-record fékeket. tessék: Campagnolo fék szett « váltó / fék « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása ez már jó ár érte.
