Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#13381
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
biztos van más is, legalábbis én nem szívesen használom az outit még esõben sem. (haha)

Vásárlás: Zoggie CS12 fogaskoszorú Fogaskoszorú árak összehasonlítása, Zoggie CS 12 fogaskoszorú boltok
Teszt: BBB BCS-07S fogaskoszorú, kerékpár, bicikli, ár

az elsõ mintha UG-kompatibil lenne... jól látom?

#13382
tszilard

tszilard

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Sziasztok!

Pontosan mi is a különbség az országúti és a cyclocross bringa között? Csak a fékek és a külsõ gumik lennének? (bocs, ha esetleg butaságot kérdezek)

#13383
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
hmmm egy esetleges agycserét azért nem favorizálnék, mert ez fut, mint a tej nagylángon. Plusz, ilyen 126 mm-es a sarutáv.. nem tudom, hogy a mostani 130-as agyak mennyire mennének a vázba? Elvileg enged annyit, nem?

#13384
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Ki ne akarna neha meg konnyebbre valtani?
Folyamatos felesleges feszegetes, not good. A masik verzionak hatranyat nem latom, ezt a kis elonyet meg igen.

#13385
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Mert ugy lehet (tul)fesziteni a bovdent.


Be kell tekerni a végálláscsavart és ennyi. Nem lesz annak semmi baja ettõl.


A sebesség mindent megold.

 


#13386
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Mert ugy lehet (tul)fesziteni a bovdent.

#13387
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha felul hagyja az ember az extra fokozatot, az kevesbe szerencses, szerintem.


Miért?


A sebesség mindent megold.

 


#13388
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
RSX? Barmelyik 8-as kar jol kezeli a 7-es sorokat, nekem sokaig csak az RX-100-as fekvaltokarok voltak meg 1055-os agyon 13-23 7-es sorral. Hibatlan volt. En ugy hasznaltam, hogy a utolso, felesleges fokozat a 13-as ala probalta dobni a lancot, persze a hatarolo csavar miatt a valto nem mozdult semmit, csak a bovden meg egy kicsit.
Mivel a gyakorlatban a 13-ast eleg ritkan hasznaltam, onnan pedig plane ritkan akartam meg konnyebbre valtani, semmi gondot nem okozott ez.
Ha felul hagyja az ember az extra fokozatot, az kevesbe szerencses, szerintem.

#13389
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.438 hozzászólás
ez a sora az rsx-hez képest elég gagyi. :) nem is ajánlom senkinek. :D

#13390
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

így lenne ötösöm a lottón. teljesen biztos voltam benne,hogy ilyen agy van a kerekedben. erre UG sor megy fel. elvileg a HG soroknak is fel kell mennie rá. jobban mondva a legkisebb fogaskeréknek maradnia kell,ahogy írod is. ez a "záróanya". a shimano rsx-nek van egyedül 7-es fékváltókarja. nem egy komoly minõség,és aránylag drága is a használt piacon,mert csak ez tudja a 7-es sorokat normálisan kezelni. ez az a kar: VeloBase.com - Component: Shimano ST-A410, RSX


vagy akár egy ilyen? BikeMen Kerékpárüzlet és szerviz

na, akkor az egész felejtõs. Max. a hetes sort kapja meg a gépezet, mert a hatszázas nem szereti a hatost annyira... osztán akkor én is jobban váltok, mint jelenleg tudok, meg az ingem-gatyám is megmarad, szóval nem kell majd szörnyülködni a szõrös lábaimon és fölsõtestemen

#13391
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
ugyan ilyen agyam van hátul, 6-os sorral.
amin évente cserélni kell a lánckerekek, de már nem lehet kapni. idén azt találtam ki, hogy rendelek 7-es (cs hg41[11-28]) sort, azon elköszörülöm a szegecseket és szétszedem a sort, és a kellõ lánckerekekben kireszelem a széles bordát, hogy felmenjen a kazettára:
Feltöltött kép
ha ugyan azokkal a hézagolókkal teszed fel a kazettára, akkor marad a 6 sebesség, ha szûkebbekkel, akkor lehet rámegy a 7, de azt nem tudom, mert nekem alsócsöves frikciós van, és amúgy is csak a 15-18-21 sebességeket használom...
hozzáértõk biztos tudják, hogy milyen széles hézagolók kellenek, hogy ráférjen a 7 seb.

a zárást mindenképp az utolsó; menetes 13-as kerék adja!!

remélem segítettem! :)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#13392
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.438 hozzászólás

Ez egy peccswörk. Valóban 126 mm-es az agy, régi 105-ös, ilyen ni: Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay

szóval hetes rámenne. a váltó 600-as, ami 7-8-as sorokat kezel. És csak annyit szerettem volna, hogy hátra egy 7-es sort teszek, csak ilyen fogaskoszorút ma már nem lehet kapni, ami jó lenne ehhez. : ) javasolták, hogy vegyek valami fogaskoszorút, és a legkisebb fogaskereket cseréljem ki benne a jelenlegire, mert itt az a kis külsõ tartja-fogja az egész sort, s akkor "papíron" mûködhet" a dolog. papíron.

de szkeptikus vagyok. Meg a félmegoldásokat sem szeretem, aztán, akkor minek?


így lenne ötösöm a lottón. teljesen biztos voltam benne,hogy ilyen agy van a kerekedben. erre UG sor megy fel. elvileg a HG soroknak is fel kell mennie rá. jobban mondva a legkisebb fogaskeréknek maradnia kell,ahogy írod is. ez a "záróanya". a shimano rsx-nek van egyedül 7-es fékváltókarja. nem egy komoly minõség,és aránylag drága is a használt piacon,mert csak ez tudja a 7-es sorokat normálisan kezelni. ez az a kar: VeloBase.com - Component: Shimano ST-A410, RSX

#13393
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ha jól veszem ki,akkor neked most 6-os shimano 105-ös cucc van a gépeden. ezt akárhogy kalapálod nem lesz fékváltókaros. néhány hiba a gondolat menetedben: nem létezik 7-es campa fékváltókar. akármelyik fékváltókart vennéd,mindegyikhez kéne hátsó váltót is venned,mert az a 6-os váltó nem annyi bovdent húz,mit a 8-as rendszereké. sõt,szerintem elsõt sem ártana,mert ott meg a váltó mozgása más,és ott meg emiatt húz más mennyiséget. a hátsó agyadon lévõ szabadonfutót,nem tudod cserélni,mert más ezeknek a régi agytesteknek a kialakítása. így röviden ennyi,de azért még lennének buktatók. pl.: feltételezem,hogy a vázad sarutávolsága hátul 126 mm lehet. a 8-as rendszerekhez 130 mm kell,szóval még a vázzal is kéne melózni.


Ez egy peccswörk. Valóban 126 mm-es az agy, régi 105-ös, ilyen ni: Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay

szóval hetes rámenne. a váltó 600-as, ami 7-8-as sorokat kezel. És csak annyit szerettem volna, hogy hátra egy 7-es sort teszek, csak ilyen fogaskoszorút ma már nem lehet kapni, ami jó lenne ehhez. : ) javasolták, hogy vegyek valami fogaskoszorút, és a legkisebb fogaskereket cseréljem ki benne a jelenlegire, mert itt az a kis külsõ tartja-fogja az egész sort, s akkor "papíron" mûködhet" a dolog. papíron.

de szkeptikus vagyok. Meg a félmegoldásokat sem szeretem, aztán, akkor minek?

#13394
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.438 hozzászólás

Hmmm elõbb gondoltam arra, hogy át kéne alakítani fékváltókarosra a bringucit. Lenne is simano 600 trikólórban, de több gond is akadt.

- bár a 600-asba 8 sebesség van integrálva, 7-8-at kezel, hátul meg van egy 6-os sor...
- lehetne 7-es sort hátra, ha a hátsó agyam nem egy õsöreg 105-ös lenne még az FH-1051-es szériából, ez csak 6-7-es rendszert fogadna.
- a régi aggyal összeegyeztethetõ 7-es kazettát sehol sem találok.

Értelemszerûen olcsóbb lenne megvenni egy fékváltókart meg egy kazettát hátra, s ráhúzni a jelenlegi agyra, aztán elváltogatnék a 2/7-es renszerrel. Vagy, jobban járnék egy komplett új hátsó kerékkel, mondjuk 8-as sorral, és azzal ugyanúgy megbírkózik a 600-as, meg a fékváltókarja is. Vagy pedig próbáljak meg egy hetes campa fékváltókart és szentségtörõ módon hátra ráerõszakolni egy 7-es campa sort a régi kazettásra? Mert talán még ezek kampatibilisek is lennének, elég régi szériákból való darabok. (Mellesleg, nekem utóbbi lenne a legolcsóbban kivitelezhetõ :D )

A fékeket nem cserélem szerintem, mert ezek se rosszak, azok még az 1050-es szériából való 105-ösök, de az elsõ harapós, a hátsó meg annyira nem, de egy szimpla bowdencsere meg talán fékbetétcsere gondoskodna róla. ? (ami tökéletesen mûködik, azt kár cserélni. Az agyak is álomvajként futnak, bár haragszom magamra, mert 2 hete még kussnémák voltak, én hülye meg állandóan esõben-mocskos utakon használtam õket, erre tegnap már sírt az egyik, a szokásos "tanyasi macskanyávogással"... szóval jöhet a nagytakarítás aztán a pihenõ)


ha jól veszem ki,akkor neked most 6-os shimano 105-ös cucc van a gépeden. ezt akárhogy kalapálod nem lesz fékváltókaros. néhány hiba a gondolat menetedben: nem létezik 7-es campa fékváltókar. akármelyik fékváltókart vennéd,mindegyikhez kéne hátsó váltót is venned,mert az a 6-os váltó nem annyi bovdent húz,mit a 8-as rendszereké. sõt,szerintem elsõt sem ártana,mert ott meg a váltó mozgása más,és ott meg emiatt húz más mennyiséget. a hátsó agyadon lévõ szabadonfutót,nem tudod cserélni,mert más ezeknek a régi agytesteknek a kialakítása. így röviden ennyi,de azért még lennének buktatók. pl.: feltételezem,hogy a vázad sarutávolsága hátul 126 mm lehet. a 8-as rendszerekhez 130 mm kell,szóval még a vázzal is kéne melózni.

#13395
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Hmmm elõbb gondoltam arra, hogy át kéne alakítani fékváltókarosra a bringucit. Lenne is simano 600 trikólórban, de több gond is akadt.

- bár a 600-asba 8 sebesség van integrálva, 7-8-at kezel, hátul meg van egy 6-os sor...
- lehetne 7-es sort hátra, ha a hátsó agyam nem egy õsöreg 105-ös lenne még az FH-1051-es szériából, ez csak 6-7-es rendszert fogadna.
- a régi aggyal összeegyeztethetõ 7-es kazettát sehol sem találok.

Értelemszerûen olcsóbb lenne megvenni egy fékváltókart meg egy kazettát hátra, s ráhúzni a jelenlegi agyra, aztán elváltogatnék a 2/7-es renszerrel. Vagy, jobban járnék egy komplett új hátsó kerékkel, mondjuk 8-as sorral, és azzal ugyanúgy megbírkózik a 600-as, meg a fékváltókarja is. Vagy pedig próbáljak meg egy hetes campa fékváltókart és szentségtörõ módon hátra ráerõszakolni egy 7-es campa sort a régi kazettásra? Mert talán még ezek kampatibilisek is lennének, elég régi szériákból való darabok. (Mellesleg, nekem utóbbi lenne a legolcsóbban kivitelezhetõ :D )

A fékeket nem cserélem szerintem, mert ezek se rosszak, azok még az 1050-es szériából való 105-ösök, de az elsõ harapós, a hátsó meg annyira nem, de egy szimpla bowdencsere meg talán fékbetétcsere gondoskodna róla. ? (ami tökéletesen mûködik, azt kár cserélni. Az agyak is álomvajként futnak, bár haragszom magamra, mert 2 hete még kussnémák voltak, én hülye meg állandóan esõben-mocskos utakon használtam õket, erre tegnap már sírt az egyik, a szokásos "tanyasi macskanyávogással"... szóval jöhet a nagytakarítás aztán a pihenõ)

#13396
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.438 hozzászólás
azt hiszem ez egy picit túl lett árazva: Campagnolo Reord 8-as/ Centaur 9-es szett « hajtás « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása

#13397
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
sram,shimano,campa ugyanaz

A Shimano Hollowtech II rendszer csapágyának rögzítõkulcsa ugyanaz a szabvány mint a Sramé?

Shimano Innenlagerwerkzeug TL-FC32 Hollowtech II - BIKE-COMPONENTS.DE

Erre gondolok.



#13398
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
A Shimano Hollowtech II rendszer csapágyának rögzítõkulcsa ugyanaz a szabvány mint a Sramé?

Shimano Innenlagerwerkzeug TL-FC32 Hollowtech II - BIKE-COMPONENTS.DE

Erre gondolok.
11:38:11 IM 2012

#13399
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Dura ace 7703 octalinkes hajtókar használható szerintetek két lánckerékkel is (rövid tengellyel), vagy csak hárommal, hosszabb tengellyel?
Olcsón tudnék venni egyet lánckerekek nélkül.
köszi.


Szerintem mûködni fog, maximum 1mm-rel lesz beljebb a láncvonal, mint a 7700-en. Legrosszabb esetben le kell vágni a kistányér csavarjait.


A sebesség mindent megold.

 


#13400
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Dura ace 7703 octalinkes hajtókar használható szerintetek két lánckerékkel is (rövid tengellyel), vagy csak hárommal, hosszabb tengellyel?
Olcsón tudnék venni egyet lánckerekek nélkül.
köszi.

Nekem 7700 van, az mûködik két tányérral és rövid tengellyel.