Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#13381
Írta 2012. december 03. - 09:12

Vásárlás: Zoggie CS12 fogaskoszorú Fogaskoszorú árak összehasonlítása, Zoggie CS 12 fogaskoszorú boltok
Teszt: BBB BCS-07S fogaskoszorú, kerékpár, bicikli, ár
az elsõ mintha UG-kompatibil lenne... jól látom?
#13382
Írta 2012. december 03. - 09:10

Pontosan mi is a különbség az országúti és a cyclocross bringa között? Csak a fékek és a külsõ gumik lennének? (bocs, ha esetleg butaságot kérdezek)
#13383
Írta 2012. december 03. - 07:35

#13384
Írta 2012. december 03. - 01:26

Folyamatos felesleges feszegetes, not good. A masik verzionak hatranyat nem latom, ezt a kis elonyet meg igen.
#13385
Írta 2012. december 03. - 01:19

Mert ugy lehet (tul)fesziteni a bovdent.
Be kell tekerni a végálláscsavart és ennyi. Nem lesz annak semmi baja ettõl.
A sebesség mindent megold.
#13386
Írta 2012. december 03. - 01:11

#13387
Írta 2012. december 03. - 00:13

Ha felul hagyja az ember az extra fokozatot, az kevesbe szerencses, szerintem.
Miért?
A sebesség mindent megold.
#13388
Írta 2012. december 02. - 23:45

Mivel a gyakorlatban a 13-ast eleg ritkan hasznaltam, onnan pedig plane ritkan akartam meg konnyebbre valtani, semmi gondot nem okozott ez.
Ha felul hagyja az ember az extra fokozatot, az kevesbe szerencses, szerintem.
#13389
Írta 2012. december 02. - 22:28

#13390
Írta 2012. december 02. - 21:58

így lenne ötösöm a lottón. teljesen biztos voltam benne,hogy ilyen agy van a kerekedben. erre UG sor megy fel. elvileg a HG soroknak is fel kell mennie rá. jobban mondva a legkisebb fogaskeréknek maradnia kell,ahogy írod is. ez a "záróanya". a shimano rsx-nek van egyedül 7-es fékváltókarja. nem egy komoly minõség,és aránylag drága is a használt piacon,mert csak ez tudja a 7-es sorokat normálisan kezelni. ez az a kar: VeloBase.com - Component: Shimano ST-A410, RSX
vagy akár egy ilyen? BikeMen Kerékpárüzlet és szerviz
na, akkor az egész felejtõs. Max. a hetes sort kapja meg a gépezet, mert a hatszázas nem szereti a hatost annyira... osztán akkor én is jobban váltok, mint jelenleg tudok, meg az ingem-gatyám is megmarad, szóval nem kell majd szörnyülködni a szõrös lábaimon és fölsõtestemen
#13391
Írta 2012. december 02. - 21:34

amin évente cserélni kell a lánckerekek, de már nem lehet kapni. idén azt találtam ki, hogy rendelek 7-es (cs hg41[11-28]) sort, azon elköszörülöm a szegecseket és szétszedem a sort, és a kellõ lánckerekekben kireszelem a széles bordát, hogy felmenjen a kazettára:

ha ugyan azokkal a hézagolókkal teszed fel a kazettára, akkor marad a 6 sebesség, ha szûkebbekkel, akkor lehet rámegy a 7, de azt nem tudom, mert nekem alsócsöves frikciós van, és amúgy is csak a 15-18-21 sebességeket használom...
hozzáértõk biztos tudják, hogy milyen széles hézagolók kellenek, hogy ráférjen a 7 seb.
a zárást mindenképp az utolsó; menetes 13-as kerék adja!!
remélem segítettem!

Flickr
#13392
Írta 2012. december 02. - 20:51

Ez egy peccswörk. Valóban 126 mm-es az agy, régi 105-ös, ilyen ni: Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay
szóval hetes rámenne. a váltó 600-as, ami 7-8-as sorokat kezel. És csak annyit szerettem volna, hogy hátra egy 7-es sort teszek, csak ilyen fogaskoszorút ma már nem lehet kapni, ami jó lenne ehhez. : ) javasolták, hogy vegyek valami fogaskoszorút, és a legkisebb fogaskereket cseréljem ki benne a jelenlegire, mert itt az a kis külsõ tartja-fogja az egész sort, s akkor "papíron" mûködhet" a dolog. papíron.
de szkeptikus vagyok. Meg a félmegoldásokat sem szeretem, aztán, akkor minek?
így lenne ötösöm a lottón. teljesen biztos voltam benne,hogy ilyen agy van a kerekedben. erre UG sor megy fel. elvileg a HG soroknak is fel kell mennie rá. jobban mondva a legkisebb fogaskeréknek maradnia kell,ahogy írod is. ez a "záróanya". a shimano rsx-nek van egyedül 7-es fékváltókarja. nem egy komoly minõség,és aránylag drága is a használt piacon,mert csak ez tudja a 7-es sorokat normálisan kezelni. ez az a kar: VeloBase.com - Component: Shimano ST-A410, RSX
#13393
Írta 2012. december 02. - 19:38

ha jól veszem ki,akkor neked most 6-os shimano 105-ös cucc van a gépeden. ezt akárhogy kalapálod nem lesz fékváltókaros. néhány hiba a gondolat menetedben: nem létezik 7-es campa fékváltókar. akármelyik fékváltókart vennéd,mindegyikhez kéne hátsó váltót is venned,mert az a 6-os váltó nem annyi bovdent húz,mit a 8-as rendszereké. sõt,szerintem elsõt sem ártana,mert ott meg a váltó mozgása más,és ott meg emiatt húz más mennyiséget. a hátsó agyadon lévõ szabadonfutót,nem tudod cserélni,mert más ezeknek a régi agytesteknek a kialakítása. így röviden ennyi,de azért még lennének buktatók. pl.: feltételezem,hogy a vázad sarutávolsága hátul 126 mm lehet. a 8-as rendszerekhez 130 mm kell,szóval még a vázzal is kéne melózni.
Ez egy peccswörk. Valóban 126 mm-es az agy, régi 105-ös, ilyen ni: Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay
szóval hetes rámenne. a váltó 600-as, ami 7-8-as sorokat kezel. És csak annyit szerettem volna, hogy hátra egy 7-es sort teszek, csak ilyen fogaskoszorút ma már nem lehet kapni, ami jó lenne ehhez. : ) javasolták, hogy vegyek valami fogaskoszorút, és a legkisebb fogaskereket cseréljem ki benne a jelenlegire, mert itt az a kis külsõ tartja-fogja az egész sort, s akkor "papíron" mûködhet" a dolog. papíron.
de szkeptikus vagyok. Meg a félmegoldásokat sem szeretem, aztán, akkor minek?
#13394
Írta 2012. december 02. - 17:36

Hmmm elõbb gondoltam arra, hogy át kéne alakítani fékváltókarosra a bringucit. Lenne is simano 600 trikólórban, de több gond is akadt.
- bár a 600-asba 8 sebesség van integrálva, 7-8-at kezel, hátul meg van egy 6-os sor...
- lehetne 7-es sort hátra, ha a hátsó agyam nem egy õsöreg 105-ös lenne még az FH-1051-es szériából, ez csak 6-7-es rendszert fogadna.
- a régi aggyal összeegyeztethetõ 7-es kazettát sehol sem találok.
Értelemszerûen olcsóbb lenne megvenni egy fékváltókart meg egy kazettát hátra, s ráhúzni a jelenlegi agyra, aztán elváltogatnék a 2/7-es renszerrel. Vagy, jobban járnék egy komplett új hátsó kerékkel, mondjuk 8-as sorral, és azzal ugyanúgy megbírkózik a 600-as, meg a fékváltókarja is. Vagy pedig próbáljak meg egy hetes campa fékváltókart és szentségtörõ módon hátra ráerõszakolni egy 7-es campa sort a régi kazettásra? Mert talán még ezek kampatibilisek is lennének, elég régi szériákból való darabok. (Mellesleg, nekem utóbbi lenne a legolcsóbban kivitelezhetõ)
A fékeket nem cserélem szerintem, mert ezek se rosszak, azok még az 1050-es szériából való 105-ösök, de az elsõ harapós, a hátsó meg annyira nem, de egy szimpla bowdencsere meg talán fékbetétcsere gondoskodna róla. ? (ami tökéletesen mûködik, azt kár cserélni. Az agyak is álomvajként futnak, bár haragszom magamra, mert 2 hete még kussnémák voltak, én hülye meg állandóan esõben-mocskos utakon használtam õket, erre tegnap már sírt az egyik, a szokásos "tanyasi macskanyávogással"... szóval jöhet a nagytakarítás aztán a pihenõ)
ha jól veszem ki,akkor neked most 6-os shimano 105-ös cucc van a gépeden. ezt akárhogy kalapálod nem lesz fékváltókaros. néhány hiba a gondolat menetedben: nem létezik 7-es campa fékváltókar. akármelyik fékváltókart vennéd,mindegyikhez kéne hátsó váltót is venned,mert az a 6-os váltó nem annyi bovdent húz,mit a 8-as rendszereké. sõt,szerintem elsõt sem ártana,mert ott meg a váltó mozgása más,és ott meg emiatt húz más mennyiséget. a hátsó agyadon lévõ szabadonfutót,nem tudod cserélni,mert más ezeknek a régi agytesteknek a kialakítása. így röviden ennyi,de azért még lennének buktatók. pl.: feltételezem,hogy a vázad sarutávolsága hátul 126 mm lehet. a 8-as rendszerekhez 130 mm kell,szóval még a vázzal is kéne melózni.
#13395
Írta 2012. december 02. - 15:08

- bár a 600-asba 8 sebesség van integrálva, 7-8-at kezel, hátul meg van egy 6-os sor...
- lehetne 7-es sort hátra, ha a hátsó agyam nem egy õsöreg 105-ös lenne még az FH-1051-es szériából, ez csak 6-7-es rendszert fogadna.
- a régi aggyal összeegyeztethetõ 7-es kazettát sehol sem találok.
Értelemszerûen olcsóbb lenne megvenni egy fékváltókart meg egy kazettát hátra, s ráhúzni a jelenlegi agyra, aztán elváltogatnék a 2/7-es renszerrel. Vagy, jobban járnék egy komplett új hátsó kerékkel, mondjuk 8-as sorral, és azzal ugyanúgy megbírkózik a 600-as, meg a fékváltókarja is. Vagy pedig próbáljak meg egy hetes campa fékváltókart és szentségtörõ módon hátra ráerõszakolni egy 7-es campa sort a régi kazettásra? Mert talán még ezek kampatibilisek is lennének, elég régi szériákból való darabok. (Mellesleg, nekem utóbbi lenne a legolcsóbban kivitelezhetõ

A fékeket nem cserélem szerintem, mert ezek se rosszak, azok még az 1050-es szériából való 105-ösök, de az elsõ harapós, a hátsó meg annyira nem, de egy szimpla bowdencsere meg talán fékbetétcsere gondoskodna róla. ? (ami tökéletesen mûködik, azt kár cserélni. Az agyak is álomvajként futnak, bár haragszom magamra, mert 2 hete még kussnémák voltak, én hülye meg állandóan esõben-mocskos utakon használtam õket, erre tegnap már sírt az egyik, a szokásos "tanyasi macskanyávogással"... szóval jöhet a nagytakarítás aztán a pihenõ)
#13396
Írta 2012. december 02. - 09:37

#13397
Írta 2012. december 01. - 23:32

A Shimano Hollowtech II rendszer csapágyának rögzítõkulcsa ugyanaz a szabvány mint a Sramé?
Shimano Innenlagerwerkzeug TL-FC32 Hollowtech II - BIKE-COMPONENTS.DE
Erre gondolok.
#13398
Írta 2012. december 01. - 22:55

Shimano Innenlagerwerkzeug TL-FC32 Hollowtech II - BIKE-COMPONENTS.DE
Erre gondolok.
#13399
Írta 2012. november 29. - 21:56

Dura ace 7703 octalinkes hajtókar használható szerintetek két lánckerékkel is (rövid tengellyel), vagy csak hárommal, hosszabb tengellyel?
Olcsón tudnék venni egyet lánckerekek nélkül.
köszi.
Szerintem mûködni fog, maximum 1mm-rel lesz beljebb a láncvonal, mint a 7700-en. Legrosszabb esetben le kell vágni a kistányér csavarjait.
A sebesség mindent megold.
#13400
Írta 2012. november 29. - 21:54

Nekem 7700 van, az mûködik két tányérral és rövid tengellyel.Dura ace 7703 octalinkes hajtókar használható szerintetek két lánckerékkel is (rövid tengellyel), vagy csak hárommal, hosszabb tengellyel?
Olcsón tudnék venni egyet lánckerekek nélkül.
köszi.