Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#13361
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

>Ugyanúgy megvan ez a feszegetés normál használatnál is, mivel túl lehet váltani az összes váltókarral
Az RX-100-asommal tenyleg, 8-as, 8-as sorral es feszegethetem, hogy valtson mar konnyebbre, amikor mar a 26-on vagyok, nem erezni, hogy nincs tobb fokozat.
Ennyire gagyi a bovden es a haz?
Ugyanez az ST-7801-el ugyanis nem tortenik meg, ott hatarozottan erezni, hogy ezt nem lehet tovabb valtani.
Azt persze most nem tudom kiprobalni, hogy a hatarolo es a franko bovdenezes miatt van ilyen hatarozott vege, vagy esetleg a kar maga is ellenall.

Na mindegy, a lenyeg, hogy oreg 8-as karnal tenyleg nem nagyon lehet kulonbseg, akarhogy is hasznalja az ember 7-es sorral.


A duraace mechanikája lehet más és nem húz tovább. Minden bovden érezhetõen enged valamennyit.


A sebesség mindent megold.

 


#13362
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
ezért nem árt, ha van egy "boltbajárós-otthagyós". azon lehet gyakorolni, meg lehet használni ezen szakadó havas-esõs idõben is minden komplikáció nélkül.

Ave: múlt héten jöttem rá, hogy sok olaszos hirdetést néztem be, mikor kerékpárt kerestem, mert azok a setétbõrûek mindent cc-ben adnak meg, így minden 57-58-ast dobtam. De végtére is, megtaláltam az igazit, amin nagyon jól érzem magam, jól érzem az aszfaltot, és bátran belemegyek meredek-éles fordulókba is, rövid tengelytávval, alacsony kormánypozícióval használva, az ülés meg a fellegekben. Ez a fõ. szerencsére kényelmes és stabil, ami sokat jelent még sebesség szempontjából is. ;)

#13363
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Idõvel azért célszerû beletanulni a szerelésbe én full laikusként álltam neki 3-4éve bütykölni, persze csak a játszós bicajt, de most már neki mernek állni berhelni akármit :) kivéve persze a centírozást, azt jobb szakemberre bízni.
11:38:11 IM 2012

#13364
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

No igen. Bár emiatt lelkifurdalásom van, hogy az ilyen primitív dolgokat, mint bowdencsere, középrész és agyak átkenése meg centrírozás, küllõk húzása nem én magam csinálom. Vagy nem olyan nagy szégyen szervizben csináltatni ezeket, mint elsõre hangzik? : o)


szégyen? szerintem ilyet kérdezni az, de errõl egy pszichológus tudna többet mondani. csak vicceltem persze. lelkifurdalás? ne legyen, ezekhez szerszámok kellenek, meg szaktudás. nem kötelezõ minden bringásnak érteni is hozzá, és azért a szerelésnél a rutin, meg hogy tudod, hogy mit hova meg miért, az azért a minõség szempontjából számít. persze lyukas belsõt megfoltozni illik tudni, de csak praktikus okból. biztosan meg tudnék tanulni kereket fõzni, de nem érdekel, és tutira rosszabb lenne, mintha az fûzi, aki ért hozzá. na meg szerintem a munkának örülnek a bringaszerelõk is, pláne télen. ha meg van bejáratott szerelõd, aki tuti nem kontár, meg nem ver át, és van rá kereted is, akkor bátran csináltasd vele.

#13365
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
58-as papiron, de csotetoig merve inkabb 59-es.

#13366
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
No igen. Bár emiatt lelkifurdalásom van, hogy az ilyen primitív dolgokat, mint bowdencsere, középrész és agyak átkenése meg centrírozás, küllõk húzása nem én magam csinálom. Vagy nem olyan nagy szégyen szervizben csináltatni ezeket, mint elsõre hangzik? : o)

Mert van "bejáratott" helyem, ahova hordok mindent már egy ideje, gyorsan-jól-olcsón dolgoznak, és rajtam kívül így tesz még sok-sok ember, fõleg outisok. Csak, mindenki tegye szépen a dolgát.

Ave: milyen bicó az, amin tekersz a képeden? Nagyon jól néz ki a váz, és elég nagynak is a homlokcsõ alapján, legalább hatvanasnak.. Milyen czolos vagy? Edit: most nézem, SL Colombus csöves kis Mali. Szép. :)

#13367
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>Ugyanúgy megvan ez a feszegetés normál használatnál is, mivel túl lehet váltani az összes váltókarral
Az RX-100-asommal tenyleg, 8-as, 8-as sorral es feszegethetem, hogy valtson mar konnyebbre, amikor mar a 26-on vagyok, nem erezni, hogy nincs tobb fokozat.
Ennyire gagyi a bovden es a haz?
Ugyanez az ST-7801-el ugyanis nem tortenik meg, ott hatarozottan erezni, hogy ezt nem lehet tovabb valtani.
Azt persze most nem tudom kiprobalni, hogy a hatarolo es a franko bovdenezes miatt van ilyen hatarozott vege, vagy esetleg a kar maga is ellenall.

Na mindegy, a lenyeg, hogy oreg 8-as karnal tenyleg nem nagyon lehet kulonbseg, akarhogy is hasznalja az ember 7-es sorral.

#13368
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,438 posts

Kérdéseim vannak, szokás szerint.

Szóval, UG-s sort találtam, vettem. De a kérdéseim a következõk:

-pénzkidobás-e lecserélni az olyan gumikat, amiken az oldalfal már szétrepedt és szálas, a "futófelületen" meg több a repedés, mint a "felület".
-pénzkidobás-e lecserélni a gyári bowdeneket egy olyan bicón, amin még az 1050-es széria 105-ösei meg tricolor van?
-pénzkidobás-e megvenni a 2000 ft-al drágább külsõt, holott az olcsóbbal is megy a bicó, de a drágább utolsó darabos akcióban most 30%-al olcsóbb.
-pénzkidobás-e szakértõ szervizre bízni egy nagygenerálozást az agyak-középrész kenésével, centrírozással egybekötve, mintsem egy olyan "mûhelyre", ahol országúti bicót még csak TV-ben láttak, és nem is forgalmaznak-rendelnek országúti alkatrészeket?
-pénzkidobás-e átzsíroztatni az olyan agyakat, amik két hete még némán-csendben futottak, de az elmúlt napokban már hangosabbak voltak és többet nyiszorogtak-nyöszörögtek, mint egy gyomorrontást kapott kismacska?

bármelyik tétel a fentiek közül hülye emberre vall, dobjatok kõvel. Kézügyességem sajnos nem sok van, néhány alapvetõ dolgot meg tudok csinálni, meg rengeteg poharat törtem már el elejtés-polcról leverés miatt.

Bár belegondolok, nem tesz jót a bicajnak se, ha hajtják és kitapossák a lelkét. De miért van az? Ha dísztárgyat akarok, akkor Üdvözlet az oldalon! | bellabici.hu ha meg bicajozni akarok, akkor valahogy kevésbé az esztétikum és jobban a használhatóság-teljesítmény érdekel. Szép dolog gyönyörködni a bringában, de jobb érzés hajtani, nem?


kukázd a rossz külsõt,és érdemes megvenni a 2000-el drágábbat. a bovdeneket sem árt cserélni,bovdenházzal együtt. jelentõsen javul tõle a váltás,fékezés. lehetõleg olyan helyre vidd a bringát ahol láttak már élõben is országutit,és nyugodtan be lehet zsírozni az agyakat. az nem árt,az viszont igen,ha nincsenek kenve.

#13369
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Kérdéseim vannak, szokás szerint.

Szóval, UG-s sort találtam, vettem. De a kérdéseim a következõk:

-pénzkidobás-e lecserélni az olyan gumikat, amiken az oldalfal már szétrepedt és szálas, a "futófelületen" meg több a repedés, mint a "felület".
-pénzkidobás-e lecserélni a gyári bowdeneket egy olyan bicón, amin még az 1050-es széria 105-ösei meg tricolor van?
-pénzkidobás-e megvenni a 2000 ft-al drágább külsõt, holott az olcsóbbal is megy a bicó, de a drágább utolsó darabos akcióban most 30%-al olcsóbb.
-pénzkidobás-e szakértõ szervizre bízni egy nagygenerálozást az agyak-középrész kenésével, centrírozással egybekötve, mintsem egy olyan "mûhelyre", ahol országúti bicót még csak TV-ben láttak, és nem is forgalmaznak-rendelnek országúti alkatrészeket?
-pénzkidobás-e átzsíroztatni az olyan agyakat, amik két hete még némán-csendben futottak, de az elmúlt napokban már hangosabbak voltak és többet nyiszorogtak-nyöszörögtek, mint egy gyomorrontást kapott kismacska?

bármelyik tétel a fentiek közül hülye emberre vall, dobjatok kõvel. Kézügyességem sajnos nem sok van, néhány alapvetõ dolgot meg tudok csinálni, meg rengeteg poharat törtem már el elejtés-polcról leverés miatt.

Bár belegondolok, nem tesz jót a bicajnak se, ha hajtják és kitapossák a lelkét. De miért van az? Ha dísztárgyat akarok, akkor Üdvözlet az oldalon! | bellabici.hu ha meg bicajozni akarok, akkor valahogy kevésbé az esztétikum és jobban a használhatóság-teljesítmény érdekel. Szép dolog gyönyörködni a bringában, de jobb érzés hajtani, nem?

#13370
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Ok, lehet nem egyertelmu, mivel minosegi nyereg is lehet valakinek kenyelmetlen. Kenyelmes legyen.

#13371
tszilard

tszilard

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Köszönöm a válaszokat!

#13372
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

nyereg


Nyeregnél elviseled a kompromisszumot ha kényelmetlen cserébe más tulajdonságáért?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#13373
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>Bringaépítés során melyek azok az alkatrészek...
nyereg. Es cipo, igaz ez nem bringaalkatresz.

#13374
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Sziasztok!

Pontosan mi is a különbség az országúti és a cyclocross bringa között? Csak a fékek és a külsõ gumik lennének? (bocs, ha esetleg butaságot kérdezek)


Terep kerékpáron:
400mm a villa beépítési magassága
arányaiban rövidebb a felsõcsõ, ráadásul a vállon cipelés miatt vízszintes közeli, nincs nagy ejtése (sloping)
hosszabb (425mm) a láncvilla
villák szélesebbek, hogy a sáros keréknek is legyen hely
Féktüskék, vagy tárcsafék szemek a vázon, villán
mások az áttételek: cx bringán általában 46/36-os vagy egytányéros hajtómû van
SPD pedál :)

tszilard:
Ha rám szakadna egy komolyabb készpénz összeg, akkor ilyen bringát raknék össze:
karbon vázszett 1,5kg
105-ös szett kompakt áttétellel- de lehet Tiagra is elég lenne
könnyû kerekek mondjuk Mavic Ksyrium SLR (tehát 1,5kg körüli szett)
alu vagy karbon nyeregcsõ, alu stucni és kormány
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#13375
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts
mongy én a vázzal kezdeném....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#13376
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Bringaépítés során melyek azok az alkatrészek (fontossági sorrendben) amelyeknél nem szabad(na) semmilyen minõségi kompromisszumot tenni, és melyek azok, ahol ez a kompromisszum megengedhetõ?


Kerékagy, felni, küllõk
hajtókar csapágyazás
váltókarok, váltók

Persze az is kérdés, hogy milyen bringa és milyen szinten bringázol.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#13377
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
mást jelent a minõségi kompromisszum pl nekem és Cavendishnek. õ bevállalja a 300grammos villát és annak törését én meg nem. pedig az õ villája is minõségi darab

#13378
tszilard

tszilard

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Bringaépítés során melyek azok az alkatrészek (fontossági sorrendben) amelyeknél nem szabad(na) semmilyen minõségi kompromisszumot tenni, és melyek azok, ahol ez a kompromisszum megengedhetõ?

#13379
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ki ne akarna neha meg konnyebbre valtani?
Folyamatos felesleges feszegetes, not good. A masik verzionak hatranyat nem latom, ezt a kis elonyet meg igen.


Ugyanúgy megvan ez a feszegetés normál használatnál is, mivel túl lehet váltani az összes váltókarral és ezért kell lehatárolni a váltókat. A váltókarok lazán kibírják (kivéve ha gagyi mûanyag belsejû sramról van szó), hamarabb engedi el a bovdent a csavar vagy szakad a bovden.


A sebesség mindent megold.

 


#13380
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A geometria mas, pl. elsonek a leglatvanyosabb, hogy a kozepcsapagy magasabban van.