Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#12721
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Bottecchia ,columbus slx « váz « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása szép,szép...

#12722
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Egy szép bicaj nem hinném, h rosszul mutatna egy szobában. :) Én is bennt tartom, nálunk szerencsére van 2 üres szoba, így nem nehéz elrakni. :)

#12723
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
igazából a tárolás nálam most paranoia, konkrétan, mióta errefelé lakom, 3szor törték föl a pincét, és eddig ugyan megúsztam, de kezdek félni... Lehet, jobban járnék egy lakásban tárolással, azért azt csak észreveszem, ha valaki a háló elõtt mászkál keróval a kezében. : o) na de ez más topik-téma.

#12724
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás
én a lakásban tároltam a bringát( egyszerre csak 1 volt ) szerintem ez a legjobb :D az eresz alatt nem tárolnám,az értéke miatt sem(na meg az amortizácio) a hirtelen történõ hõmérséglet változás miatt(lakásból ki az utcára télen) nekem még nem ment tönkre bringám. jelenlegi bringámat egy fedett teraszon tárolom(most minusz 4 fokban) itt azért nyáron van hõingadozás de nem hirtelen. szerintem szárazabb pincében is lehett tárolni,gondozni igy is ugy is kell.

#12725
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
igazából ezért szimpatikusabb a használat, mint a tárolás, amíg alattam van, nem viszi el senki.. míg ha éjjel azt hallod, hogy valaki nekiáll feltörni a pincét, azért a szíved megáll, nem? : )

Attól meg, hogy a kutyám meghalt, a macskám elmenekült otthonról, az akvárium már évek óta üresen áll, és az embereket az õrületbe kergetem, a bringa azért még túlél engem is : D

#12726
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás
tárolás helyett inkább használd(ha rajta ülsz nehezebb ellopni:D ) megfelelõ helyen tárolva( és nem használva) lehet hogy túlél téged is,de akkor meg minek?2002 ben letámasztottam egy aluvázas bringát,tavaly nyáron elõvettem és észrevettem hogy elrepedt a homlokcsõve,pedig csak állt.tárolhatod akárhol ha vízes úton is használod az belejut "csõvekbe"(ebbõl talán jobb a carbon) láttam már acélvázat is elrepedni(nem muffos volt) és láttam olyat is hogy elvált a támvilla az üllöcsötõl.50 ezer kilométer után minden elõfordulhat,semmi sem örök csak a :)Lenin elvtárs

#12727
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
a tárolás körülményei mennyire játszanak be? Pl. sós-nedves levegõjû helyek, magas páratartalom vs. száraz, nyirkos, rel. állandó hõmérsékletû zugocska. Na jó, évek kellenek ehhez is, hogy kihozzon bármit. ?

#12728
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás
eltörhet az acél is az aluminium is és a carbon is, idõ és használat kérdése (ezért lényeg hogy fizesd a TB-t)

#12729
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Köszi a válaszokat! A váz hibátlan 1 db karc sincs rajta tehát esés nem volt. Full eredeti Dura ace cuccokal amik nincsenek elkopva. Amúgy Corrattec kerékpárról van szó.
Amúgy csak az elsõ villa miatt félek hogy eltörhet?!.


örülj neki hogy az van a köztudatban, hogy eltörhet, -repedhet. így lesz neked olcsóbb. ott van például az acélváz, amirõl az a mondás, hogy örök darab, 20 éves darabok repkednek az ebay-n 300 euró felett és nem csak a colnago-k, hanem pl az olyan átlagmárkák mint pl a Gaselle.

#12730
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Azt írtam, hogy ma már komplett nagy repõlõgép törzset is csinálnak. De réges-rég óta csinálnak komplett kis repõlõt, vitorlázó gépet. Azért amit egy szárny kap az nem ugyan az. Nem kell hanyatt esni, hogy nasa meg, repülés. Mûgyanta, szövet, vákum és hõ, ebbõl épül fel. A lényeg a méretezésen van inkább és a technológiai fegyelmen. A kérdésem nem az Allee expresszes kétes eredetû vázakra vonatkozott egyébként. Valamint én nem akarok venni, csak kíváncsi vagyok. Ugye az acél amíg el nem rohad vagy meg nem folyik addig bírja. Az alu mindent megjegyez elfárad. Mi történik a karbonnal?


A karbon sem fárad.


A sebesség mindent megold.

 


#12731
thmuller

thmuller

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Köszi a válaszokat! A váz hibátlan 1 db karc sincs rajta tehát esés nem volt. Full eredeti Dura ace cuccokal amik nincsenek elkopva. Amúgy Corrattec kerékpárról van szó.
Amúgy csak az elsõ villa miatt félek hogy eltörhet?!.

#12732
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

...azért a 7 évvel ezelõtti technológia igencsak hátul kullog a maihoz képest, és ez igaz a carbonból készült eszközökre is. Találsz róla éppen elég cikket, csak vedd a fáradtságot és olvass. A másik fontos dolog, h a három évnél idõsebb alu váztól is viszket mindenki. Én valóban láttam már igen intenzíven igénybe vett 60kg-os rider alatt összetörni alu vázat, ami nagyban köszönhetõ a magyar fos -1 minõségû magyar utaknak. A kérdés már csak az, h a leendõ vázad mennyire volt meggyepálva. Valóban ma már a repülõgépek alkatrészei sokasága készül kompozit anyagból és sokáig bírják. De, Te is azt írtad: ma, és nem hét évvel ezelõtt! Szvsz én biztos, h nem ruháznék be egy iskoláskorú semmilyen kompozit cuccba. Igen nagy rizikófaktor van benne.


Azt írtam, hogy ma már komplett nagy repõlõgép törzset is csinálnak. De réges-rég óta csinálnak komplett kis repõlõt, vitorlázó gépet. Azért amit egy szárny kap az nem ugyan az. Nem kell hanyatt esni, hogy nasa meg, repülés. Mûgyanta, szövet, vákum és hõ, ebbõl épül fel. A lényeg a méretezésen van inkább és a technológiai fegyelmen. A kérdésem nem az Allee expresszes kétes eredetû vázakra vonatkozott egyébként. Valamint én nem akarok venni, csak kíváncsi vagyok. Ugye az acél amíg el nem rohad vagy meg nem folyik addig bírja. Az alu mindent megjegyez elfárad. Mi történik a karbonnal?

#12733
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
...azért a 7 évvel ezelõtti technológia igencsak hátul kullog a maihoz képest, és ez igaz a carbonból készült eszközökre is. Találsz róla éppen elég cikket, csak vedd a fáradtságot és olvass. A másik fontos dolog, h a három évnél idõsebb alu váztól is viszket mindenki. Én valóban láttam már igen intenzíven igénybe vett 60kg-os rider alatt összetörni alu vázat, ami nagyban köszönhetõ a magyar fos -1 minõségû magyar utaknak. A kérdés már csak az, h a leendõ vázad mennyire volt meggyepálva. Valóban ma már a repülõgépek alkatrészei sokasága készül kompozit anyagból és sokáig bírják. De, Te is azt írtad: ma, és nem hét évvel ezelõtt! Szvsz én biztos, h nem ruháznék be egy iskoláskorú semmilyen kompozit cuccba. Igen nagy rizikófaktor van benne.

Ridley Noah Fast 


#12734
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

Valaki egyébként kifejtené, hogy miért nem szabad régebbi vagy idõs karbon vázat venni? Az ezt szokták mondani és hasonló dolgokon túl mutató okfejtés érdekelne. Komplett repülõgép törzs készül ma már karbonból, valamint számos repülõgép alkatrész amiket több évtizedekig használnak. Mi baja lehet akkor egy kerékpár váznak?

Tõlem nyugodtan vehetsz de szerintem a repülõgépipari karbon nem egyenlõ a taiwani/kínai bringavázakkal. Mint ahogy alu és alu között fényévnyi különbségek lehetnek. Amúgy, haver Trek carbon vázában is elengedtek néhány év után az illesztések. (pedig azt a carbont a NASA is elfogadja) Mondjuk, szó nélkül kicserélték.
A Youtube is tele van carbonváz csapkodós videókkal és ott nagyon erõsnek mutatkozik az anyag, szóval akkor miért ne vehetnél ? Ha jó áron van, vedd meg !
Marci

#12735
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A beletett km lehet, hogy jobban számít. Ha nem versenyzésre használt, és nem estek vele nagyot, miért ne lehetne megvenni?

#12736
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Valaki egyébként kifejtené, hogy miért nem szabad régebbi vagy idõs karbon vázat venni? Az ezt szokták mondani és hasonló dolgokon túl mutató okfejtés érdekelne. Komplett repülõgép törzs készül ma már karbonból, valamint számos repülõgép alkatrész amiket több évtizedekig használnak. Mi baja lehet akkor egy kerékpár váznak?

#12737
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
Legfõképp az, h 7 éves. Én a helyedben nem venném meg.

Ridley Noah Fast 


#12738
thmuller

thmuller

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!
Szerintetek érdemes venni egy 7éves full carbon gépet? Mik lehetnek a gyenge pontjai?

#12739
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nem egyedi. Van olyan szerelo, aki a teherautoban alszik neha, ha nem jo a kornyek. :)

#12740
MSONAJ

MSONAJ

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.462 hozzászólás
Azért ilyen kamionba profi riasztót tennék..belülre is... Nincs olyan hogy "Itt úgy sem lopnak"...
Team Heavy Pedál Szeged