Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#12561
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Mi értelme a 600 lóerõs kocsiknak? Mert ugye egy 10 éves suzuki is elviszi a segged akárhová. :) Mi értelme a 200ezres telefonnak? Van, akinek ez a hobbija, és nem sajnálja rá a pénzt. Egy adott szint után számíthat, én most 106kg vagyok, nekem édes mindegy, h 11, vagy 8kg a bicaj, de egy 60kg-os versenyzõnél ez %-osan már többet jelent.


Na igen, ezzel tisztában vagyok én is. A mindig jobbat akar az ember, májer faktor stb stb. Talán még placebo hatása is van, sõt biztos, de a kérdésem arra irányult, hogy számokban ez mit jelent. A linkelt kalkulátor azt mutatja, hogy nevetségesen kicsi a különbség...

#12562
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>A hajtómûvet komplett mértem, 609g.
Tengellyel, cseszekkel??

#12563
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Ezt értem, de akkor mi értelme a 6 és fél kilós bringának? Hegynek felfelé. Most nem a profikról beszélünk ahol minden tized számít. Azért eléggé költséges dolgok ezek. Ugyan ennyit ledobsz a saját testsúlyodból akkor az sokkal többet számít ha jól tudom.


Mi értelme a 600 lóerõs kocsiknak? Mert ugye egy 10 éves suzuki is elviszi a segged akárhová. :) Mi értelme a 200ezres telefonnak? Van, akinek ez a hobbija, és nem sajnálja rá a pénzt. Egy adott szint után számíthat, én most 106kg vagyok, nekem édes mindegy, h 11, vagy 8kg a bicaj, de egy 60kg-os versenyzõnél ez %-osan már többet jelent.

#12564
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
A könnyebb kerék azért kifizetõdõbb mert ugye nem mindig csak hegynek felfelé megy az ember. Rengeteg lassítás gyorsítás, egy könnyû kerékkel több energiát takaríthatunk meg hosszú távon... de mit mondanak a számok?

#12565
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Hat sikon nem szamit szinte semmit, ez fizika. Kulonben a TGV sose menne 575-tel. :)
A konnyu kerek konnyebben gyorsithato, de tempot tartani hegyre fel ugyanolyan nehez vele, mint egy nehezebb kerekkel. (ha a bringak tomege azonos!)


Ezt értem, de akkor mi értelme a 6 és fél kilós bringának? Hegynek felfelé. Most nem a profikról beszélünk ahol minden tized számít. Azért eléggé költséges dolgok ezek. Ugyan ennyit ledobsz a saját testsúlyodból akkor az sokkal többet számít ha jól tudom.

#12566
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Jól látom, hogy a kerékpár súlya nem nagyon befolyásolja adott táv leküzdéséhez szükséges wattokat. Síkon 1-2 watt különbség. Hegyen 10-15 watt 9kg kontra 6.5 kg bringa... vagy valamit elszámoltam, rosszul értelmezek. Nincs ilyen kalkulátor ami a kerék tömegét is nézi, kerületen... könnyû felni+gumi kontra nehéz mit jelent wattokban?


Síkon a súly semmiféle szerepet nem játszik a sebességedben. Ott csak a gördülési ellenállás (csapágyak-lánc-gumik tapadása) számít, illetve adott sebesség fölött döntõen a légellenállás. Lefele a nagyobb tömeg jobban gurul, felfele ugye nagyobb energiát kell befektetni adott sebességhez.

#12567
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Hat sikon nem szamit szinte semmit, ez fizika. Kulonben a TGV sose menne 575-tel. :)
A konnyu kerek konnyebben gyorsithato, de tempot tartani hegyre fel ugyanolyan nehez vele, mint egy nehezebb kerekkel. (ha a bringak tomege azonos!)

#12568
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Mit tudtok szenvedni a bringa súlyán... :D



Ez az, köszi.


Jól látom, hogy a kerékpár súlya nem nagyon befolyásolja adott táv leküzdéséhez szükséges wattokat. Síkon 1-2 watt különbség. Hegyen 10-15 watt 9kg kontra 6.5 kg bringa... vagy valamit elszámoltam, rosszul értelmezek. Nincs ilyen kalkulátor ami a kerék tömegét is nézi, kerületen... könnyû felni+gumi kontra nehéz mit jelent wattokban?

#12569
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Ráugrik még ez az. Lehet a vázadat kormánycsapágy, nyeregcsõbilincs nélkül van, a hajtómû csavarok nélkül, aztán ott van a felniszalag, a zsír, a bandázs

Sok dolgot együtt mértem. Pl. a váz+stucni+középcsapágy+nyereg+nyeregcsõ=2050, vagy a kerekek komplett gumikkal+gyors szárral fogsor nélkül=2290. A hajtómûvet komplett mértem, 609g. No, de viszont a bandázst tényleg nem mázsáltam le. :D

Ridley Noah Fast 


#12570
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

"a Giant tulaj meg mit mûvelt "
Szerintem sokat megy alsó fogással. Ha lejjebb forgatná a kormányt, az alsó fogásban kényelmetlen lenne, a csuklója feszülne.


nagyon sok "volt" pályabringásnak igy van beállitva a kormánya.

#12571
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Ráugrik még ez az. Lehet a vázadat kormánycsapágy, nyeregcsõbilincs nélkül van, a hajtómû csavarok nélkül, aztán ott van a felniszalag, a zsír, a bandázs
11:38:11 IM 2012

#12572
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

simon,
Egyben merted, vagy osszeadtad?

..ez egy furcsa történet, mert összeadva elméletben, papíron 6725g, megmérve meg már 6940g. Nem tudom hogy kerül rá valamivel több mint 20dkg. Igaz a bowdenek nincsenek benne a papírformában, meg ugye a zsír amivel a hajtómûvet raktam be. Sokat gondolkodtam, de nem találom a többletet. Majd az idén õsszel megint szétbombázom, darabonként össze, és egy-egy komponens hozzáadásakor mindig mérem, majdcsak rájövök így. :D

Ridley Noah Fast 


#12573
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Naugye,hogy te is számon tartod.:)
GT-Atee

#12574
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Miért ne.?;)


Én könnyen vagyok, az enyém már 7,7kg a legkönnyebb felállásban, tavaly óta leszedtem róla 100g-ot. :)


A sebesség mindent megold.

 


#12575
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Miért ne.?;)

Mit tudtok szenvedni a bringa súlyán... :D




GT-Atee

#12576
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

hátsó váltó is legyen campa,akkor mûködnie kéne.

Köszi az infót, így akkor nyugton maradok (egyenlõre)...:cool2:
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#12577
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Mit tudtok szenvedni a bringa súlyán... :D

MJani, szerintem ez volt az: Bike Calculator


Ez az, köszi.


A sebesség mindent megold.

 


#12578
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A Giant egy cyclocrossos holgye. Gondolom igy kenyelmes neki. De a kepen nem a kormany allasat kell nezni, bakker. :)
Wiggins is hasonloan forgatja a kormanyt egyebkent, talan nem ennyire.

#12579
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
MJani, szerintem ez volt az: Bike Calculator

#12580
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Ez így 8,2kg összeadva,szintén L-es:Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül Téli tuning után tavaszra leküzdöm 8,0kg-ra.
GT-Atee