Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#1081
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Az valójában a tengely karja. Gondolom alapesetben azért nincs kar a végén, mert úgy könnyebb, meg letisztultabb. Egy amatőr pedig simán kiveszi a kerekét az amúgy is a zsebében lévő 5-ös imbusszal, ha defektet kap. 

De a versenyzőknek így megoldani, az felettébb érdekes, bár azt értem, hogy így legalább mire odaér a kocsi, kint a kerék. Csak akkor miért nem raknak fel inkább karos tengelyt, gyorsabb és főleg elegánsabb lenne. 

Azert csinaltak igy, mert a szereloknel motoros imbuszkulcs van, azzal gyorsabb a csere.

De ha egyedul aldogal az ut szelen, akkor annyit meg tud csinalni o maga is, hogy kiszedi a kereket.

Egyszer majd biztos ki lesz majd ez talalva rendesen.



#1082
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Pajti pár hónapja vett új Dögma F10-t R9100-es szettel (olcsó..). Az első dolog, amit cserélt rajta: sor, a gyári helyett vett: 12-25t (persze DA abból is). A következő kérdése az volt, hogy 50-34 helyett fel tud-e tenni 39-es kistányért?

 

Ez érdekes kérdés. Lebeszéltem róla, amennyire én tudom, ugyan működhet, de, az 50-es nagytányér belső oldalán a váltáskönnyítő kialakítás a 34t-hez lett optimalizálva, és 39t-vel nem biztos, hogy jól együttműködik.

 

Bár, akinek van TP-a R9100-es kurblin 50-39 kombival, nyugodtan megoszthatná.

 

Az átlagos bringásnak tökéletes az 50-34 és 11-32, mert úgyis két fokozatot ismer: nagytányér-kónusz ill. 34-32. Köztest nem.

Az ilyen piperkőc gyerekek meg finomkodjanak csak a 12-25&50-39-cel, én is 13-26&48-39-en szerencsétlenkedem.

 

Amúgy jó a 34t, s élhetőbb a 39t-től, de, ha valaki síkon él& már van 39t kistányérja, szvsz felesleges váltania.


  • donciccio kedveli ezt

#1083
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

 

ezt az imbuszkulcsos dolgot a tarcsafeknel nem vagom... miert kell a kerekcserehez imbusz?

Az valójában a tengely karja. Gondolom alapesetben azért nincs kar a végén, mert úgy könnyebb, meg letisztultabb. Egy amatőr pedig simán kiveszi a kerekét az amúgy is a zsebében lévő 5-ös imbusszal, ha defektet kap. 

De a versenyzőknek így megoldani, az felettébb érdekes, bár azt értem, hogy így legalább mire odaér a kocsi, kint a kerék. Csak akkor miért nem raknak fel inkább karos tengelyt, gyorsabb és főleg elegánsabb lenne. 



#1084
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Országútiból patkófékeseket nézegetek magam is, azt vennék.

 

A CX-gépem persze tárcsafékes, de hozzá kell tennem, olajos fékről 1.5 éve visszatértem vele a mechanikusra és köszöni szépen, bazi jól fog és nagyon megbízható! (az olcsóbbik fajta TRP Spyre egyébként)

 

az uj 105os eleg jo lett... remelem telen is mukodik, nem ugy, mint az m8000 :D jo a spyre amugy, de azert nem egy szint.

 

***

 

ezt az imbuszkulcsos dolgot a tarcsafeknel nem vagom... miert kell a kerekcserehez imbusz?


arn módosította - 2019. április 30. - 11:43


#1085
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

az már másik szakág. :D

 

valoban, de szvsz amatorbringasok tempojahoz jobban passzol. a 34 azert kell, hogy fel tudjunk menni tobb helyre (monti utan meg igy sem sok), az 50km/h feletti tekeresnek meg sok ertelmet nem latom. evekig hasznaltam a 46/34et az aszfalton, szerintem jobb, mint a mostani 50/34, ott a kulonbseg valoban sok (a 46/36 kozotti differenciat viszont mindig kicsinek ereztem).


arn módosította - 2019. április 30. - 11:38


#1086
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

 

érdekes fotók, BBB alu nyeregcső? alu kulacstartók? Gopro-k? :)



#1087
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Országútiból patkófékeseket nézegetek magam is, azt vennék.

 

A CX-gépem persze tárcsafékes, de hozzá kell tennem, olajos fékről 1.5 éve visszatértem vele a mechanikusra és köszöni szépen, bazi jól fog és nagyon megbízható! (az olcsóbbik fajta TRP Spyre egyébként)


  • donciccio kedveli ezt

#1088
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.456 hozzászólás

az egy tányéros rendszerhez meg ez a cikk passzol: http://bikemag.hu/ma...en-az-aqua-blue


  • MJani01 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1089
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.456 hozzászólás

dsc_0062_670.jpg

 

a tárcsafékről meg ez kép sokat elmond. ez a fotó az idei Roubaix versenyen készült. minden QuickStep-es versenyzőnek felragasztottak egy imbusz kulcsot,h kerékcserénél ki tudják venni a kereket. pfff.... nevetséges.

 

http://www.cyclingne...JEgvEfoUl2YUmDE


  • MJani01 és Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1090
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.456 hozzászólás

a 46/34 jobb :)

az már másik szakág. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1091
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.456 hozzászólás

Az 50/34 a legjobb talalmany a szeletelt kenyer ota.    Keresztlanccal se lehet szerintem olyan sok baj, ha manapsag azt mondjak, hogy nem is adnak csak egy tanyert.   Nekem az elmult 10 evben semmi gondot nem okozott, az biztos.   Ha elkopik cserelni kell a tanyert, de szerintem ez az 53-assal is igy van.

nekem 53/39 van,és nem is az 50-es lánctányér sztem a gond,hanem a 34. én használom síkon is a 39-et. a 34-et nem szokták,inkább megy a keresztbe váltás. maradjunk annyiban,h minden vackon szeretnének sokan wattokat nyerni,de a keresztben álló lánc nem zavarja őket. mindemellett szép lassan megy tönkre a hajtásnál minden. nem tesz jót semminek (még,ha a gyártó szerint nem is gond) egy ferde hatásvonalú lánc. "a gyártó szerint nem gond"=használd nyugodtan így az alkatrészeket kedves júzer. legalább hamarabb tönkrevágsz vele vlmit,és vehetsz új cuccokat. 

 

egyébként a tervem az,h a téli bringára beszerzek egy 50/36-os hajtóművet. egy 12-25-ös,10-es sorral tök jó áttételeket kapnék. kb mint a jelenlegi 53/39 13-26-os áttételezés.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1092
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Az 50/34 a legjobb talalmany a szeletelt kenyer ota.    Keresztlanccal se lehet szerintem olyan sok baj, ha manapsag azt mondjak, hogy nem is adnak csak egy tanyert.   Nekem az elmult 10 evben semmi gondot nem okozott, az biztos.   Ha elkopik cserelni kell a tanyert, de szerintem ez az 53-assal is igy van.



#1093
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.697 hozzászólás

erre fogok hivatkozni, amikor 10-es alkatrészeket a mocsár aljára lealkudott áron akarok majd elhozni.

de nem fog sikerülni, mert - én mesüge - campát használok, azoknak meg nem akar leesni az ára, pl https://bit.ly/2IMMcI5

Igen. De te egy hardcore-user vagy. Te más szempontok szerint nézed az alkatrészeket mint egy amatőr tekerő. Őket soha nem tudnád meggyőzni hogy szerinted jobb a 10es campád bármi másnál.


marton módosította - 2019. április 29. - 23:23

Marci

#1094
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a tárcsafék,és a 34-es lánctányér egy elég nagy tévút az országúti szakágban sztem a felhasználók oldaláról nézve. ;) az 50/34-es hajtóműveknél elég sok júzer előszeretettel vált annyira keresztbe,h rossz ránézni.,csak is azért mert túl nagy a különbség a két első lánctányér közt,és nem mernek/tudnak leváltani. inkább 50/36-os kellene használni. a tárcsafék meg azon kívül,h ronda,megnehezíti a szerelést. 

 

a 46/34 jobb :)


arn módosította - 2019. április 29. - 21:31

  • Rabbit kedveli ezt

#1095
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Szerintem is az egyik fő bűnös a 9-es rendszer lesz. Aki ismerős mostanában használt országúti bringát keresett/vett, mind kiröhögött mikor küldtem nekik az apróból egy két szemrevaló bringát de 10es rendszerrel. Csakis 11es rendszerben gondolkoztak.

Nincs más, vidd lejjebb az árat ! Jobb, mint otthon kerülgesd ha már tényleg nem kell.

(XT/XTR-es karbon montim 100ért vitték el egy rakás új alkatrészt (gumik,fogsor,..) hozzá adva !!)

erre fogok hivatkozni, amikor 10-es alkatrészeket a mocsár aljára lealkudott áron akarok majd elhozni.

de nem fog sikerülni, mert - én mesüge - campát használok, azoknak meg nem akar leesni az ára, pl https://bit.ly/2IMMcI5



#1096
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

a tárcsafék,és a 34-es lánctányér egy elég nagy tévút az országúti szakágban sztem a felhasználók oldaláról nézve. ;) az 50/34-es hajtóműveknél elég sok júzer előszeretettel vált annyira keresztbe,h rossz ránézni.,csak is azért mert túl nagy a különbség a két első lánctányér közt,és nem mernek/tudnak leváltani. inkább 50/36-os kellene használni. a tárcsafék meg azon kívül,h ronda,megnehezíti a szerelést. 

 

Jóvan ez, szopjanak már az országútikkal is a levegős fék miatt, plusz a rejtett fékcső még sokkal jobbabb.


blash módosította - 2019. április 29. - 18:44


#1097
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.456 hozzászólás

a tárcsafék,és a 34-es lánctányér egy elég nagy tévút az országúti szakágban sztem a felhasználók oldaláról nézve. ;) az 50/34-es hajtóműveknél elég sok júzer előszeretettel vált annyira keresztbe,h rossz ránézni.,csak is azért mert túl nagy a különbség a két első lánctányér közt,és nem mernek/tudnak leváltani. inkább 50/36-os kellene használni. a tárcsafék meg azon kívül,h ronda,megnehezíti a szerelést. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1098
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Még messze nincs így. Még kevés országútis keres tárcsásat.
Egy 3x9-es rendszer eléggé elavult a mai 11-12-es rendszerek világában, ráadásul tiagra amiért nem ugrálnak az emberek.


nem vitatom, én montis szemmel írtam :)
ahogy látom, az emberek 98%-a egyben vesz biciklit, én meg sokkal inkább vázban gondolkodom,szóval néha reménykedve megnézem,nem írta-e oda az illető,hogy darabokban is mehet, netán ha nagyon érdekel, rákérdezek erre. ezt az eladhatóságra és a 9-es szettre reagálom, ugyanis a fentiekből kifolyólag én csak mellékesen foglalkozom a körítéssel, de én a maradék 2% vagyok, ez sokat nem segít, tudom :)

#1099
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Köszi a véleményeket, levittem az árát 98-ra.

#1100
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.697 hozzászólás

Szerintem is az egyik fő bűnös a 9-es rendszer lesz. Aki ismerős mostanában használt országúti bringát keresett/vett, mind kiröhögött mikor küldtem nekik az apróból egy két szemrevaló bringát de 10es rendszerrel. Csakis 11es rendszerben gondolkoztak.

Nincs más, vidd lejjebb az árat ! Jobb, mint otthon kerülgesd ha már tényleg nem kell.

(XT/XTR-es karbon montim 100ért vitték el egy rakás új alkatrészt (gumik,fogsor,..) hozzá adva !!)


marton módosította - 2019. április 29. - 16:20

Marci