Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#10381
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem is van kerdesem.

110-es hajtomure lehet szerezni 8-as lanchoz valo lanctanyerokat?  Valami olcsobbat.

 

7-10-ig minden jó hozzá.

 

Sziasztok!

Mennyire lenne működőképes egy olyan rendszer amiben egy dupla lánctányéros karon(fc-5502) a váltást egy tripla (fd-4603) és nyolcas lánc mozogna, a váltásért egy rsx tripla fékváltókar lenne a felelős.

Mert ugye a fokozatot be lehet úgy állítani, hogy a triplával csak két fokozatot lehet állítani, a 9sebességre tervezett hajtóművön a nyolcas el fog menni, hiszen 7évig így használtam ez nem is kérdés, de mi a helyzet a 10sebességhez tervezett tripla váltóval?

Mert elvileg ugye szűkebb, mint 8/9 rendszer de fajlagosan mégiscsak nagyobb a szélesség, hiszen triplához van kitalálva, ezért én működőnek gondolom.. Mi erről a véleményetek?

 

Ha valami csoda folytán idővel triplára lenne upgradelve a hajtómű, de továbbra is nyolcas maradna a rendszer, az mennyire lenne bajos ezzel a tripla váltóval?

 

Egy 158cmes nőnek az ilyen online bikesize rendszer 165ös hajtókar hosszt írt elő, mekkora vétek a 172,5es adni?

 

Egy 48as gepida vázszetthez mekkora stucni lenne ildomos egy 158cm magas nő számára?

Nem lesz jó a tripla váltó hozzá.



A sebesség mindent megold.

 


#10382
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nekem is van kerdesem.

110-es hajtomure lehet szerezni 8-as lanchoz valo lanctanyerokat?  Valami olcsobbat.

 miért nem jó a 9-10? Nálam a Basson mikor a hajtókar lecserélődött Mirage UT-re (10s) de maradt a 8as felállás (8as sor, HG40 lánc, campa sor-váltó, 105 átdobó) annyi történt, hogy gyorsabb lett elöl a váltás, hamarabb felvette-letette a láncot.

 

Trimmelni se kell többet, a lánc se súrolja a lánctányérokat, meg elég sok 10s hajtókar-lánctányér, de teljesen 8-9es rendszer párosítást látni :)



#10383
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Nekem is van kerdesem.

110-es hajtomure lehet szerezni 8-as lanchoz valo lanctanyerokat?  Valami olcsobbat.

furatkörre gondolsz 110alatt?

Persze.
pl:http://ebike.hu/term...anyer-5karos/?r[0]=8214

(valamiért nem engedi a szűrt eredményt linkelni: http://ebike.hu/term...32c-compactgear

 

a zárójelet a végéről ki kell törölni, valamiért automatikusan odateszi a motor...)

 

http://www.bike-comp...mcl=kettenblatt ő 8/9-hez volt anno hirdetve.

 

Valami olyan dereng nekem, hogy a 8/9 lánckerék szélesség azonos, csak a térköz lett kisebbre szabva, emiatt a 9 fokozoathoz készült első lánctányér tuti kompatibilis lenne, de majd az okosok kijavítanak.


Edited by _A, 2013. October 28. - 23:15.

És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#10384
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Nekem is van kerdesem.

110-es hajtomure lehet szerezni 8-as lanchoz valo lanctanyerokat?  Valami olcsobbat.



#10385
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

Sziasztok!

Mennyire lenne működőképes egy olyan rendszer amiben egy dupla lánctányéros karon(fc-5502) a váltást egy tripla (fd-4603) és nyolcas lánc mozogna, a váltásért egy rsx tripla fékváltókar lenne a felelős.

Mert ugye a fokozatot be lehet úgy állítani, hogy a triplával csak két fokozatot lehet állítani, a 9sebességre tervezett hajtóművön a nyolcas el fog menni, hiszen 7évig így használtam ez nem is kérdés, de mi a helyzet a 10sebességhez tervezett tripla váltóval?

Mert elvileg ugye szűkebb, mint 8/9 rendszer de fajlagosan mégiscsak nagyobb a szélesség, hiszen triplához van kitalálva, ezért én működőnek gondolom.. Mi erről a véleményetek?

 

Ha valami csoda folytán idővel triplára lenne upgradelve a hajtómű, de továbbra is nyolcas maradna a rendszer, az mennyire lenne bajos ezzel a tripla váltóval?

 

Egy 158cmes nőnek az ilyen online bikesize rendszer 165ös hajtókar hosszt írt elő, mekkora vétek a 172,5es adni?

 

 

"Egy 158cmes nőnek az ilyen online bikesize rendszer 165ös hajtókar hosszt írt elő, mekkora vétek a 172,5es adni?" hát ha elég hosszú a lába akkor oké :)

 



#10386
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Sziasztok!

Mennyire lenne működőképes egy olyan rendszer amiben egy dupla lánctányéros karon(fc-5502) a váltást egy tripla (fd-4603) és nyolcas lánc mozogna, a váltásért egy rsx tripla fékváltókar lenne a felelős.

Mert ugye a fokozatot be lehet úgy állítani, hogy a triplával csak két fokozatot lehet állítani, a 9sebességre tervezett hajtóművön a nyolcas el fog menni, hiszen 7évig így használtam ez nem is kérdés, de mi a helyzet a 10sebességhez tervezett tripla váltóval?

Mert elvileg ugye szűkebb, mint 8/9 rendszer de fajlagosan mégiscsak nagyobb a szélesség, hiszen triplához van kitalálva, ezért én működőnek gondolom.. Mi erről a véleményetek?

 

Ha valami csoda folytán idővel triplára lenne upgradelve a hajtómű, de továbbra is nyolcas maradna a rendszer, az mennyire lenne bajos ezzel a tripla váltóval?

 

Egy 158cmes nőnek az ilyen online bikesize rendszer 165ös hajtókar hosszt írt elő, mekkora vétek a 172,5es adni?

 

Egy 48as gepida vázszetthez mekkora stucni lenne ildomos egy 158cm magas nő számára?


És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#10387
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

volt ilyen első agyam: http://velobase.com/...5d5f85&Enum=110  :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10388
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Akinek van bringabolt érdekeltsége, dealert keresnek Magyarországon is (Genesisbikes)

 

Az acélvázaikat nézegettem, mert talán jobbak mint egy 20 éves SL az ebayról és olcsóbb mint az egyedi készítés.

 

http://bit.ly/19MxSos ezt a vázszett 140e ft, olcsónak nem mondanám azért, de lehet hogy valaki épp ezt keresi. 

 

1900 grammot írnak a vázra, ami a 725-ös csővel nem tudom, hogy sok-e (szerintem kicsit igen), itt viszont már bőven eladhatatlan 2300-at: http://bit.ly/HlO9r1

 

úgy látszik nem elég a jó csőszett, tudni kell frankón összerakni. 

 

hmm... nem ismerem annyira a csőszettet, érdekes mondjuk (meg bizonyos esetekben praktikus) a sárvédőszem-hosszú benyúlású fék fogadása.

http://www.winstanle...rium_2013_Frame

15 font szállítás MO-ra. ha érdekel.



#10389
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Akinek van bringabolt érdekeltsége, dealert keresnek Magyarországon is (Genesisbikes)

 

Az acélvázaikat nézegettem, mert talán jobbak mint egy 20 éves SL az ebayról és olcsóbb mint az egyedi készítés.

 

http://bit.ly/19MxSos ezt a vázszett 140e ft, olcsónak nem mondanám azért, de lehet hogy valaki épp ezt keresi. 

 

1900 grammot írnak a vázra, ami a 725-ös csővel nem tudom, hogy sok-e (szerintem kicsit igen), itt viszont már bőven eladhatatlan 2300-at: http://bit.ly/HlO9r1

 

úgy látszik nem elég a jó csőszett, tudni kell frankón összerakni. 



#10390
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.ebay.co.u...=p2047675.l2557

 

átszámolva ennyiért hirdetne valaki egy ilyen szettet apróban, rossz vásár lenne? Szerintem azért annyira nem.

 

igaz, a bowdenházak valszeg nem lesznek jók, a villanyak hossza megint kétséges, de előbbi úgymond "udvariasságból" mindig megy eladásra a szettekkel, utóbbi meg toldható.


Edited by Vejnecske, 2013. October 28. - 08:01.


#10391
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

Bővebben? :-)
Tapad, kopik, repedezik, esőben csúszik? Valami konkrétumot légyszi. :-) 35euro-t kérnek most párjáért.

tapad rendessen, kopni is kopik, esőben nem éreztem volna hogy csúszna. de én elég érzéketlen ember vagyok :) igazából nekem érzésre ugyan olyan mint bármelyik conti gumi. 35-ért meg kell venni. ami nekem csalodás volt az a GP 4000, na az a télen szétrepedezett.



#10392
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts

nekem,de csak 2000km. ugyanolyan mint a többi conti :)

Bővebben? :-)
Tapad, kopik, repedezik, esőben csúszik? Valami konkrétumot légyszi. :-) 35euro-t kérnek most párjáért.

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#10393
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

Sziasztok!

Conti Ultra Race-ről van tapasztalata valamelyikőtöknek?

nekem,de csak 2000km. ugyanolyan mint a többi conti :)


  • TripleB likes this

#10394
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts

Sziasztok!

Conti Ultra Race-ről van tapasztalata valamelyikőtöknek?


-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#10395
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Claris, leggyengébb
Sora
Tiagra
105
Ultegra (600 régebben)
Dura Ace, a csúcs szett
Wikipédián fönn van a felsorolás, évszámokkal.
a 90es évek shimano szettjei pedig itt (azt hiszem még tamáska linkelte egyszer korábban):
http://www.fa-techni...no/Gruppen.html

bizem.. ezt a linket már régóta vadásztam, pár hónapja láttam fórumon.. :) Köszönet érte, engedéllyel "sztikibe" megy az aláírásomba.. (gyűjtemény?)



#10396
MBence

MBence

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

Köszönöm a válaszokat! Megint okosabb lettem ennyivel!

Valaki tud segíteni abban, hogy a shimano szettjei hogy vannak sorban árban, súlyban, stb. Vagy hol tudnék utána nézni?

Claris, leggyengébb
Sora
Tiagra
105
Ultegra (600 régebben)
Dura Ace, a csúcs szett
Wikipédián fönn van a felsorolás, évszámokkal.
a 90es évek shimano szettjei pedig itt (azt hiszem még tamáska linkelte egyszer korábban):
http://www.fa-techni...no/Gruppen.html


Edited by MBence, 2013. October 26. - 10:12.

  • Vejne likes this

#10397
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Köszönöm a válaszokat! Megint okosabb lettem ennyivel!

Valaki tud segíteni abban, hogy a shimano szettjei hogy vannak sorban árban, súlyban, stb. Vagy hol tudnék utána nézni?



#10398
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A shimano 105-ös cucait miért hívjátok pezsgőnek?

Csak az 1055-1056 a pezsgő. :) Generációk szerint:

1. Arany nyilacskás, Golden Arrow, GA, ez volt a sima 105. Frikciós váltás, 5-6os menetes v UG-s sor, egyforgáspontos fékek, hosszú benyúlással ált. 1983-1986 kb.

2. 1050-1051-es szériák: ezüst vagy grafitszürke felületkezelés, 6-7es UG-s, egyforgáspontos fékek, indexelt váltás 1987-1989 kb.

3. Pezsgő, 1055-1056, hetes HG-s majd 8as HG-s, fékváltókaros, kétforgáspontos fékek, 90-es évek végéig gyártották.

4. 5500 széria, oktalink, 9es fékváltókaros rendszer, ezüst-sárga v fekete felületek. Kellemes, ma is sokat látni, főleg fékekből.

5. 5600, Hollowtech II, 10es fékváltókaros, de még szabadon libegő váltóbowdenekkel. Olcsón hozzájutsz ma már a szebb állapotú darabokhoz.

6. 5700 a jelenlegi széria, 10es, rejtetten fut a váltóbowden.

 

Ultegrából is csak a 64.. sorozatszámúak a tricolor-darabok. Nagyon esztétikus a 63.. aero-alfa szett, meg a 62..-es darabokból van kismillió számú, sokáig is gyártották. Piszok dekoratív az "arabeszk" v. cirádás hatszázas, annyi szent.

 

Legalább a jó öreg Shimano segít.. gyártási kód, típusjelzés minden esetben.. Ellenben sok sikert a 90-es évek elejének-közepének campa-felhozatalának azonosításában. :) Gyártási kódról jut eszembe: döbbenetes, hogy a Tricolor hajtókar =FC-6400 kb. 1987 -98 közt a láncátnyérokat leszámítva szinte változatlan formában maradt fent.. Azért az a hajtókarforma meg váltó elég "modernnek" hatott a 80-as évek végén. :)

 

Ha még esztétikum: Campa-fronton ami NAGYON szép: minden grafit felületkezelésű szett a 80as évek végéről, valamint a "Century Gray" Centaur. Valahogy ezeknek a színe szerintem jól harmonizál egy régi acélvázzal, de a Century Gray nem mutat anakronisztikusan egy modernebb vázon sem.

 

Agyakból meg a régebbi, 90es évek vége felé futott típusok a "harangformával". A későbbi szögletesek már nem az én világom.

 

Btw: Santé.. :) Vagy a Suntour Olé. Na, az a hófehérség se mutat rosszul a Gios kékje vagy Bianchi Celestéje mellett.. 


Edited by Vejnecske, 2013. October 26. - 08:31.


#10399
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

A shimano 105-ös cucait miért hívjátok pezsgőnek?

Mert pezsgo szinu. 105SC.   XX-1055, XX-1056 jobbara.



#10400
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

A shimano 105-ös cucait miért hívjátok pezsgőnek?

csak azt hivják pezsgőnek amelyik abba a generácioba tartozik, pld 600-nál is van a trikolor.