Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#10001
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

 Shimano fékváltókarhoz érdemes olyan féket választani, amin van gyorskioldó a féktesten is. (imádom, mikor megveszi valaki a campy fékszettet sh fékváltókarhoz, aztán persze szidja az olaszokat. pedig ő volt a bitang, nem C-ék)

pezsgő 105-ös fékek vannak a bringán,ú.h. az nem lenne gond. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10002
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

hmm..

 

esetleg ha van elfekvő 10s campa váltókarod, azzal is megvalósíthatod a 8s shimano rendszert, "mínusz váltókar", ugyebár utóbbit messze a legnehezebb beszerezni.

 

: \ sajna nem tudnék most adni semmit. Volt egy 6401-es hátsó váltóm, 3500ba adtam, az rx-100 fékváltókart 5ezerbe, most meg egyetlen árva 1056-os első váltóm van, ráadásul az is felszerelve.. 

 

néha vicc áron ki lehet fogni komplett szetteket, ilyen 20-ért fékváltókar-első-hátsó váltó meg néha még fékszett is hozzá. Shimano fékváltókarhoz érdemes olyan féket választani, amin van gyorskioldó a féktesten is. (imádom, mikor megveszi valaki a campy fékszettet sh fékváltókarhoz, aztán persze szidja az olaszokat. pedig ő volt a bitang, nem C-ék)

nincs sajna semmilyen váltóm,ami megfelelne a célnak. jelen állapotban suntour váltó van hátul,és a váltókarok is azok. ezek még alsócsövesek. 8as campa agyam van arra meg eléggé barkács módszerekkel raktam sort. királyul működik,de csak 7 fokozatom van. az agyakat szeretném ipari csapisra cserélni,mert talán jobban bírja a telet. meg lusta vagyok szétszedni a kónuszos agyakat. :) shimano meg azért lenne,mert könnyebb alkatrészt találni hozzá. pl.: sort. 8-as meg azért,mert sztem jobban bírják a gyűrődést,mint a 9-es shimano-k.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10003
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

De hogy _A kedvese nem fog érezni sokat a különböző hajtókarhosszakból, arra merek fogadni 1 korsó sörben. Max a különböző méretű fogaskerekeket miatti nehezebb/könnyebb hajtást fogja érezni. (már ha úgy lesznek a karok) Amúgy is, szerintem a hajtókarhossz különbségének érzéséhez nagyon sokat kell a bringán eltölteni és elég tapasztalt bringásnak kell lenni. Egy kezdő erre nem tud odafigyelni.

Egyetértek.



A sebesség mindent megold.

 


#10004
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,693 posts

Elég furcsa példa következik hajtókar tárgyában.

Külföldön voltam, kaptunk kölcsön barátoktól egy bringát városi használatra. Végül nekik nem is kellett a gép, nálunk maradhatott. (egy egyszerű, olcsó, rég kis városi gép, ékes karokkal) Mentem vele jó sokat. Valami gond lett a középcsapággyal. A boltban a szerelő egyszer csak fogja a 2 kart és kérdi, hogy valami sérült emberé-e a bringa. Kérdeztük miért ? Egymás mellé rakta a karokat és akkor láttam, hogy kb. 12-15 mm eltérés volt a karok közt !!!! Rohadt sokat mentem vele de nem volt érezhető menet közben !!

De hogy _A kedvese nem fog érezni sokat a különböző hajtókarhosszakból, arra merek fogadni 1 korsó sörben. Max a különböző méretű fogaskerekeket miatti nehezebb/könnyebb hajtást fogja érezni. (már ha úgy lesznek a karok) Amúgy is, szerintem a hajtókarhossz különbségének érzéséhez nagyon sokat kell a bringán eltölteni és elég tapasztalt bringásnak kell lenni. Egy kezdő erre nem tud odafigyelni.


Marci

#10005
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

rx100,105,ultegra. ezek jöhetnének szóba. a hajtókar maradna a mostani campa. fékváltókar,első,hátsó váltó meg ipari csapis agyak kellenének,36 furatosak. hátulra meg 13-23-as sor kellene. esetleg 14-26-os,ha tudnék szerezni miche sort.

hmm..

 

esetleg ha van elfekvő 10s campa váltókarod, azzal is megvalósíthatod a 8s shimano rendszert, "mínusz váltókar", ugyebár utóbbit messze a legnehezebb beszerezni.

 

: \ sajna nem tudnék most adni semmit. Volt egy 6401-es hátsó váltóm, 3500ba adtam, az rx-100 fékváltókart 5ezerbe, most meg egyetlen árva 1056-os első váltóm van, ráadásul az is felszerelve.. 

 

néha vicc áron ki lehet fogni komplett szetteket, ilyen 20-ért fékváltókar-első-hátsó váltó meg néha még fékszett is hozzá. Shimano fékváltókarhoz érdemes olyan féket választani, amin van gyorskioldó a féktesten is. (imádom, mikor megveszi valaki a campy fékszettet sh fékváltókarhoz, aztán persze szidja az olaszokat. pedig ő volt a bitang, nem C-ék)



#10006
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Jé, Húzott csöves Aelle :) Szép váz, annyi szent, kár, hogy gyerekméret.

 

A fékváltókar szerintem túlárazott. Egyrészt tél van, másrészt 4-5 ezerért szoktak repkedni a javításra szorulók. Egyszer Ebayen egy magyartól sikerült 3ezerért "lopnom" egy pár RX-100ast és az meg tökéletesen teszi a dolgát. 

 

A hajtókar-hosszról az a vélemény, hogy nem nagy gond azért az, ha a leányzónak rövidebb kart adunk. Ha olcsón elérhető valahol 165 vagy 160 hosszú kar, miért venne valaki ahhoz a lábhosszhoz-magassághoz ugyanolyan áron hosszabbat?  : )

 

Plusz a weightweenie faktor. "kevesebb az anyag".

 

Donciccio: 8s shimano rsz-hez milyen hajtókarban "utaznál"? 

 

http://apro.bikemag....s-l207926.html#

 

tetszik a felsőcső ahogy csatlakozik a homlokcsőhöz, szép sima a varrat, és a csőforma is kellemes. Azonban, nem értem:

-váltóbowdenek miért az alsócső-középcsapágyház alatt futnak? Nem lett volna bölcsebb a felsőcsövön végigvezetni?

-Ha 1 hónapja vásárolt a masina, hogy maradhatott rajta a 4400es fékváltókar? Ma már szinte "vintage" a formája, mert az 1997-2003 közt futó DA-ra hajaz. :)

rx100,105,ultegra. ezek jöhetnének szóba. a hajtókar maradna a mostani campa. fékváltókar,első,hátsó váltó meg ipari csapis agyak kellenének,36 furatosak. hátulra meg 13-23-as sor kellene. esetleg 14-26-os,ha tudnék szerezni miche sort.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10007
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Jé, Húzott csöves Aelle :) Szép váz, annyi szent, kár, hogy gyerekméret.

 

A fékváltókar szerintem túlárazott. Egyrészt tél van, másrészt 4-5 ezerért szoktak repkedni a javításra szorulók. Egyszer Ebayen egy magyartól sikerült 3ezerért "lopnom" egy pár RX-100ast és az meg tökéletesen teszi a dolgát. 

 

A hajtókar-hosszról az a vélemény, hogy nem nagy gond azért az, ha a leányzónak rövidebb kart adunk. Ha olcsón elérhető valahol 165 vagy 160 hosszú kar, miért venne valaki ahhoz a lábhosszhoz-magassághoz ugyanolyan áron hosszabbat?  : )

 

Plusz a weightweenie faktor. "kevesebb az anyag".

 

Donciccio: 8s shimano rsz-hez milyen hajtókarban "utaznál"? 

 

http://apro.bikemag....s-l207926.html#

 

tetszik a felsőcső ahogy csatlakozik a homlokcsőhöz, szép sima a varrat, és a csőforma is kellemes. Azonban, nem értem:

-váltóbowdenek miért az alsócső-középcsapágyház alatt futnak? Nem lett volna bölcsebb a felsőcsövön végigvezetni?

-Ha 1 hónapja vásárolt a masina, hogy maradhatott rajta a 4400es fékváltókar? Ma már szinte "vintage" a formája, mert az 1997-2003 közt futó DA-ra hajaz. :)


Edited by Vejnecske, 2014. January 12. - 11:57.


#10008
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

elég jó kis váz: http://apro.bikemag....no-l207805.html kár,h nincs rajta a váltókar tartó konzol. azt nehéz lesz beszerezni.

 

ez meg jó vétel lehet vlkinek,ha ért hozzá: http://apro.bikemag....p-l207892.html# mondjuk van benne némi rizikó. én elgondolkodtam rajta,mert szeretném majd a téli bicómat fékváltókarral szerelni. pont ilyen lenne jó,mert 8as shimano rendszerben gondolkodok. 

 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10009
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

http://autobus.cycli...primus_mootry09  ez itt egy CX bringa,terepen nem kell forrdulat,inkább a nyomatékra van szükség.Kiváncsi lennék a hölgy országuti bringájára.



#10010
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Ha már 42: (http://hu.wikipedia....z_stopposoknak)) ;)


Rossz példa, a HHGTTG pont arról szól hogy nincs törvényszerűség, abszurd az egész, és ha mégis felfedezel benne logikát akkor azonnal helyettesítődik egy még abszurdabb valósággal :)

Szerintem martonnak igaza van, ez sok mástól is függ, csontozat/izomzati adottságok (nem erőnlét hanem belső méretek) stb. Azt ajánlom hogy menj mögötte és ha ringatja a popót akkor valamit változtatni kell, de nem feltétlenül a hajtokarnál kezdeném, hanem pl. a geometriánál. Ezt persze keretektől függően lehet fokozni, orvosi szintű minősítéssel rendelkező specialistáig. Úgy is lehet kezdeni hogy mi az ami jól esik és pl. tudatosan naplót vezetni, állítani és ez alapján hasonlítani.



#10011
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Köszönöm szépen a segítségeteket!

 

 Kezdjük sorban, megmunkálni valóban macerás lenne, munkadíj+anyagköltség biztos magasabb, mint egy netről beszerzett hajtókar. (gondolkodtam a saját nem használt fc-5502 beáldozásán, de biztonsággal csak kisebb kart lehetett volna csinálni belőle, mint ami kellett volna)

 

Megnéztem a hajtókar linkeket, köszönöm szépen őket!

A legszimpatikusabb 160as redline volt.

A 165ös seriából a compact rival nyerte el a tetszésünket.

 

S igen, párom valóban nem egy erőművész.

Találtam egy 165cmes kerékpárversenyzőt, aki 175ös karral teszi a dolgát, de a a párom nem tűnik hasonlónak a képeken szereplő hölgyhöz. :

http://autobus.cycli...primus_mootry09

 

Hogy vannak-e képletek? Szerintem vannak. Valahogy valami törvényszerűség szerint a dolgoknak működnie kell. Az, hogy ez most milyen méréseken alapul és, hogy a légy kétszeri csapása még valamilyen faktorral belejön-e a a lábhosszba vagy bármibe, az egy másik kérdés.

Ha már 42: (http://hu.wikipedia....z_stopposoknak)) ;)

 

És tény a legjobb pedig a próbálkozás. Következő hétvégén lehetőséget kaptunk egy boltban több kar (165,170,172.5) kipróbálására, aztán a többi már nem rajtam múlik hajtókar szempontjából.

 

Nagyon szépen köszönöm(jük) a segítségeteket!


Edited by _A, 2014. January 12. - 00:16.

És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#10012
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,693 posts

_A  kolléga kicsit túldimenzionálja ezt a hajtókarhossz dolgot. Egy 170es hajtókarral semmi baja nem lenne a barátnőjének és nem kéne országot-világot a sarkaiból kiforgatni egy 160as karért. Hajtókarra meg új menetet fúrni --- hát komolyan mondom, 20 éve bringázom, hallottam már sok dolgot de ennél nagyobb őrültség kevés van.

De most komolyan !!! Valami őrült írt egy képletet, megálmodott egy számot, hogy belső lábhossz x 0,216 az a tutti méret ? De hogy hiheti ezt el valaki is ? Ébresztőőőőőő !!! Az emberek nem képlet szerint fejlődnek, nőnek föl. Van alacsony ember, hosszú lábbal, óriás ember kis lábakkal, mindenféle variációban. 165 centis ismerősöm 38as lábbal, közel 2 méteres fickót ismerek 42es lábbal. Na most akkor mi van ? A lábméretre hogy tudnál képletet alkotni ? SEHOGY!!! Mint ahogy a hajtókar kiszámítására sem szabad komolyan venni azt a képletet.

Haver 164 cm-es barátnője 175ös karral jár és nem fája a lába. Örömmel, boldogan bringázik velünk hegyen, völgyön.


Marci

#10013
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Ezek a kepletek...      De most komolyan...

A lepcsok is mindenkinek ugyanolyan magasak, megis fel tud menni egy gyerek es egy 2m ember is rajtuk.

Szerintem hulyeseg ultra rovid kart adni, foleg, hogy nem is egy erogep, gondolom.

 



#10014
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

165-ösöket mutatok, mert "több van belőle", mint a rövidebb 160-asból és a 165 még mindig közelebb van a 158-hoz, mint a 170.

 

HighOnBikes angol, megbízhato:

http://www.ebay.co.u...=item53f1b7352f

 

SRAM Apex elég olcsó, és van belőle 165mm-es

 

http://www.ebay.co.u...=item53f1abb2a6

 

utolsó fehér darab.

 

vagy drágábban Rival:

 

http://www.ebay.co.u...=item4d167623a3

 

igaz, itt legalább a PK kevés.

 

esetleg ha ráér 2 hetet még:

http://www.ebay.co.u...=item2c7978a84c

 

tapasztalatom szerint tajvanról max. 10 munkanap egy cucc beérkezése.. a kínai postát fényévekkel verik.


Edited by Vejnecske, 2014. January 11. - 14:55.


#10015
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Pl:

 

http://redlinebicycl...ine-2-5-cranks/

 

http://redlinebicycl...-crank-arm-set/

 

http://www.ebay.com/...&_nkw=crank 160


Edited by verti, 2014. January 11. - 14:51.


#10016
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

azért egy ilyen átalakittásnak elég preciznek kell lennie.Most lemértem magam és az általad írt képlettel 180-as hajtókar jött ki :) ez tutti nagy lenne nekem. Tavaly télen tekertem szoba biciklin, azon kb 160-as kar volt és kellemetlen volt,szó szerint térd kínzó.Meg kellene probálni egy 170-es meg egy 160-as kart.



#10017
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

"Van itt kis lábhosszúságú egyén? Valakinek tapasztalata a környezetében?" mikor 160 centi magas voltam 170-es hajtókaron mentem és nem lettek térdproblémáim. ha tudsz szerezni 160-ast  az biztos jó. de 172,5 már nem tennék alá.Minnél hosszabb egy kar annál kissebb fordulaton tudod megforgatni. tehát a párod egy 170-es hajtokarral tuti nem fog 130-as fordulattal pörgetni, de lehet hogy a világ végéig elmegy vele. Pantani ment 180-as karral is, de ismerek olyant aki 185 centi magas és nagy volt neki a 180-as(és nem volt rövidlábu)

160as shimano kompatibilis kell majd. Találkozott már valaki ilyennel 30eFtos ársávig?

Arra gondoltam hogy veszek valami nagyobb karral bíró compact kart és új menetes furatot csináltatok bele.

Neten találtam usaban egy embert, aki pont ilyen redukálással foglalkozik, (http://bikesmithdesi...ks/shorten.html) kiemelte, hogy mely modellekkel volt sikere, s mikkel nem. Abban bízom, hogy a Claris van annyira faék egyszerűségű, hogy tömör a hajtókar és lehet nyugodtan bele újabb furatot készíteni.

Mit gondoltok?


És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#10018
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

"Van itt kis lábhosszúságú egyén? Valakinek tapasztalata a környezetében?" mikor 160 centi magas voltam 170-es hajtókaron mentem és nem lettek térdproblémáim. ha tudsz szerezni 160-ast  az biztos jó. de 172,5 már nem tennék alá.Minnél hosszabb egy kar annál kissebb fordulaton tudod megforgatni. tehát a párod egy 170-es hajtokarral tuti nem fog 130-as fordulattal pörgetni, de lehet hogy a világ végéig elmegy vele. Pantani ment 180-as karral is, de ismerek olyant aki 185 centi magas és nagy volt neki a 180-as(és nem volt rövidlábu)

 



#10019
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Sziasztok!

Szerintetek mennyire kell adni arra a szabályra hogy belső lábhossz magasság [mm]*0,216= használandó hajtókarhossz?

Mert az én esetemben tökéletesen adódik a 175ös méret, de pl a párom esetében 158 jött ki, ami azért mit ne mondjak elég ritka méret.

Több boltban eltérő válaszokat kaptam a kérdést illetően.

Az egyik helyen azt kaptam legyen 170es, mert az egy jó alapméret, de legyen tripla a hajtásrendszer, mert így a nagy nyomatékot igénylő részeken garantáltan fel fog tudni menni, nem nyomja szét a lábait.

Kaptam egy olyan választ, hogy rengeteget számít a méret, legyen minél kisebb az a bizonyos karhossz, de 165öst tud csak találni, mondjuk ultegrát.

Illetve egy olyat, hogy jó a 170 nem kell aggódni, és legyen kompakt, mert a tripla hülyén néz ki és nem is lehet jól beállítani.

 

Itthon egy 5500gs hátsóváltó és egy fc-5502-es 172mmes hajtókar van hozzá illő középrésszel, és hozzá rsx tripla fékváltókar, első váltót még nem szereztem be...hogy szebb és árnyaltabb legyen a kép.

 

tudom hogy a gs csak két lánctányért tud kiszolgálni, tehát duplában gondolkozom, a tripla fékváltókar tud dupla (csak két lánctányért kiszolgálva) is létezni, a kérdésem, hogy:

 

Ti mit gondoltok? Tényleg nem számít, adhatom a kicsi párom alá a 172es hajtókart is, és nem kell aggódnom hogy térdproblémái lesznek idővel? Vagy csakis a kisebb hajtókarok a jók 165ös méretben?

 

Van itt kis lábhosszúságú egyén? Valakinek tapasztalata a környezetében?


Edited by _A, 2014. January 10. - 21:43.

És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#10020
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

Nem egyszerűbb leolvasni típusát?

 

Sehol sem lelem rajta :-(

mod: Megvan. :-)


Edited by djbahool, 2014. January 10. - 19:30.