újabb genius? matricaszín alapján talán az
a szett jó lenne róla.
újabb genius? matricaszín alapján talán az
a szett jó lenne róla.
: ) hát, hátha lesz elfekvő 8s "drivetrain".
Amúgy a 8s campa agyamat kedvelem, igaz, nekem elvileg olyan Athena van, ami csak az agytestben tér el egy chorustól (zsírzólyuk, ugyebár) és nagyon finom-kulturált járása van. Meg kerepel, elég szépen.
Egyetlen problémám a tömeg.. 500 gr felett van a hátsó agy gyorskioldóval, ráadásul 36 furatos, a küllőkről lövésem sincs, a fejükön nagy N betu van, ujjal végighúzva mintha minimálisan véknyabb lenne a középső szekció (a "küllőprizma" se fekszik ott fel rendesen..) Sajna az agytest szépen foltosra oxidálódott, polírozni-csiszolni meg befuzott kerékszettben nehéz. Erre megoldás?
Remélem jó pár évig nem lesz még gondom ezzel az aggyal, ha mégis, remélhetőleg akkorra fog csődölni, mikor a fékváltókar-rugó is elgyengül.
krómtisztítóval sztem lehet javítani a helyzeten. volt 1 por állagú mosogatószer is,de nem tudom mi a neve.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
pezsgő 105-ös fékek vannak a bringán,ú.h. az nem lenne gond.
: ) hát, hátha lesz elfekvő 8s "drivetrain".
Amúgy a 8s campa agyamat kedvelem, igaz, nekem elvileg olyan Athena van, ami csak az agytestben tér el egy chorustól (zsírzólyuk, ugyebár) és nagyon finom-kulturált járása van. Meg kerepel, elég szépen.
Egyetlen problémám a tömeg.. 500 gr felett van a hátsó agy gyorskioldóval, ráadásul 36 furatos, a küllőkről lövésem sincs, a fejükön nagy N betu van, ujjal végighúzva mintha minimálisan véknyabb lenne a középső szekció (a "küllőprizma" se fekszik ott fel rendesen..) Sajna az agytest szépen foltosra oxidálódott, polírozni-csiszolni meg befuzott kerékszettben nehéz. Erre megoldás?
Remélem jó pár évig nem lesz még gondom ezzel az aggyal, ha mégis, remélhetőleg akkorra fog csődölni, mikor a fékváltókar-rugó is elgyengül. ![]()
Shimano fékváltókarhoz érdemes olyan féket választani, amin van gyorskioldó a féktesten is. (imádom, mikor megveszi valaki a campy fékszettet sh fékváltókarhoz, aztán persze szidja az olaszokat. pedig ő volt a bitang, nem C-ék)
pezsgő 105-ös fékek vannak a bringán,ú.h. az nem lenne gond. ![]()
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
hmm..
esetleg ha van elfekvő 10s campa váltókarod, azzal is megvalósíthatod a 8s shimano rendszert, "mínusz váltókar", ugyebár utóbbit messze a legnehezebb beszerezni.
: \ sajna nem tudnék most adni semmit. Volt egy 6401-es hátsó váltóm, 3500ba adtam, az rx-100 fékváltókart 5ezerbe, most meg egyetlen árva 1056-os első váltóm van, ráadásul az is felszerelve..
néha vicc áron ki lehet fogni komplett szetteket, ilyen 20-ért fékváltókar-első-hátsó váltó meg néha még fékszett is hozzá. Shimano fékváltókarhoz érdemes olyan féket választani, amin van gyorskioldó a féktesten is. (imádom, mikor megveszi valaki a campy fékszettet sh fékváltókarhoz, aztán persze szidja az olaszokat. pedig ő volt a bitang, nem C-ék)
nincs sajna semmilyen váltóm,ami megfelelne a célnak. jelen állapotban suntour váltó van hátul,és a váltókarok is azok. ezek még alsócsövesek. 8as campa agyam van arra meg eléggé barkács módszerekkel raktam sort. királyul működik,de csak 7 fokozatom van. az agyakat szeretném ipari csapisra cserélni,mert talán jobban bírja a telet. meg lusta vagyok szétszedni a kónuszos agyakat.
shimano meg azért lenne,mert könnyebb alkatrészt találni hozzá. pl.: sort. 8-as meg azért,mert sztem jobban bírják a gyűrődést,mint a 9-es shimano-k.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
De hogy _A kedvese nem fog érezni sokat a különböző hajtókarhosszakból, arra merek fogadni 1 korsó sörben. Max a különböző méretű fogaskerekeket miatti nehezebb/könnyebb hajtást fogja érezni. (már ha úgy lesznek a karok) Amúgy is, szerintem a hajtókarhossz különbségének érzéséhez nagyon sokat kell a bringán eltölteni és elég tapasztalt bringásnak kell lenni. Egy kezdő erre nem tud odafigyelni.
Egyetértek.
A sebesség mindent megold.
Elég furcsa példa következik hajtókar tárgyában.
Külföldön voltam, kaptunk kölcsön barátoktól egy bringát városi használatra. Végül nekik nem is kellett a gép, nálunk maradhatott. (egy egyszerű, olcsó, rég kis városi gép, ékes karokkal) Mentem vele jó sokat. Valami gond lett a középcsapággyal. A boltban a szerelő egyszer csak fogja a 2 kart és kérdi, hogy valami sérült emberé-e a bringa. Kérdeztük miért ? Egymás mellé rakta a karokat és akkor láttam, hogy kb. 12-15 mm eltérés volt a karok közt !!!! Rohadt sokat mentem vele de nem volt érezhető menet közben !!
De hogy _A kedvese nem fog érezni sokat a különböző hajtókarhosszakból, arra merek fogadni 1 korsó sörben. Max a különböző méretű fogaskerekeket miatti nehezebb/könnyebb hajtást fogja érezni. (már ha úgy lesznek a karok) Amúgy is, szerintem a hajtókarhossz különbségének érzéséhez nagyon sokat kell a bringán eltölteni és elég tapasztalt bringásnak kell lenni. Egy kezdő erre nem tud odafigyelni.
rx100,105,ultegra. ezek jöhetnének szóba. a hajtókar maradna a mostani campa. fékváltókar,első,hátsó váltó meg ipari csapis agyak kellenének,36 furatosak. hátulra meg 13-23-as sor kellene. esetleg 14-26-os,ha tudnék szerezni miche sort.
hmm..
esetleg ha van elfekvő 10s campa váltókarod, azzal is megvalósíthatod a 8s shimano rendszert, "mínusz váltókar", ugyebár utóbbit messze a legnehezebb beszerezni.
: \ sajna nem tudnék most adni semmit. Volt egy 6401-es hátsó váltóm, 3500ba adtam, az rx-100 fékváltókart 5ezerbe, most meg egyetlen árva 1056-os első váltóm van, ráadásul az is felszerelve..
néha vicc áron ki lehet fogni komplett szetteket, ilyen 20-ért fékváltókar-első-hátsó váltó meg néha még fékszett is hozzá. Shimano fékváltókarhoz érdemes olyan féket választani, amin van gyorskioldó a féktesten is. (imádom, mikor megveszi valaki a campy fékszettet sh fékváltókarhoz, aztán persze szidja az olaszokat. pedig ő volt a bitang, nem C-ék)
Jé, Húzott csöves Aelle
Szép váz, annyi szent, kár, hogy gyerekméret.
A fékváltókar szerintem túlárazott. Egyrészt tél van, másrészt 4-5 ezerért szoktak repkedni a javításra szorulók. Egyszer Ebayen egy magyartól sikerült 3ezerért "lopnom" egy pár RX-100ast és az meg tökéletesen teszi a dolgát.
A hajtókar-hosszról az a vélemény, hogy nem nagy gond azért az, ha a leányzónak rövidebb kart adunk. Ha olcsón elérhető valahol 165 vagy 160 hosszú kar, miért venne valaki ahhoz a lábhosszhoz-magassághoz ugyanolyan áron hosszabbat? : )
Plusz a weightweenie faktor. "kevesebb az anyag".
Donciccio: 8s shimano rsz-hez milyen hajtókarban "utaznál"?
http://apro.bikemag....s-l207926.html#
tetszik a felsőcső ahogy csatlakozik a homlokcsőhöz, szép sima a varrat, és a csőforma is kellemes. Azonban, nem értem:
-váltóbowdenek miért az alsócső-középcsapágyház alatt futnak? Nem lett volna bölcsebb a felsőcsövön végigvezetni?
-Ha 1 hónapja vásárolt a masina, hogy maradhatott rajta a 4400es fékváltókar? Ma már szinte "vintage" a formája, mert az 1997-2003 közt futó DA-ra hajaz.
rx100,105,ultegra. ezek jöhetnének szóba. a hajtókar maradna a mostani campa. fékváltókar,első,hátsó váltó meg ipari csapis agyak kellenének,36 furatosak. hátulra meg 13-23-as sor kellene. esetleg 14-26-os,ha tudnék szerezni miche sort.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Jé, Húzott csöves Aelle
Szép váz, annyi szent, kár, hogy gyerekméret.
A fékváltókar szerintem túlárazott. Egyrészt tél van, másrészt 4-5 ezerért szoktak repkedni a javításra szorulók. Egyszer Ebayen egy magyartól sikerült 3ezerért "lopnom" egy pár RX-100ast és az meg tökéletesen teszi a dolgát.
A hajtókar-hosszról az a vélemény, hogy nem nagy gond azért az, ha a leányzónak rövidebb kart adunk. Ha olcsón elérhető valahol 165 vagy 160 hosszú kar, miért venne valaki ahhoz a lábhosszhoz-magassághoz ugyanolyan áron hosszabbat? : )
Plusz a weightweenie faktor. "kevesebb az anyag".
Donciccio: 8s shimano rsz-hez milyen hajtókarban "utaznál"?
http://apro.bikemag....s-l207926.html#
tetszik a felsőcső ahogy csatlakozik a homlokcsőhöz, szép sima a varrat, és a csőforma is kellemes. Azonban, nem értem:
-váltóbowdenek miért az alsócső-középcsapágyház alatt futnak? Nem lett volna bölcsebb a felsőcsövön végigvezetni?
-Ha 1 hónapja vásárolt a masina, hogy maradhatott rajta a 4400es fékváltókar? Ma már szinte "vintage" a formája, mert az 1997-2003 közt futó DA-ra hajaz. ![]()
Edited by Vejnecske, 2014. January 12. - 11:57.
elég jó kis váz: http://apro.bikemag....no-l207805.html kár,h nincs rajta a váltókar tartó konzol. azt nehéz lesz beszerezni.
ez meg jó vétel lehet vlkinek,ha ért hozzá: http://apro.bikemag....p-l207892.html# mondjuk van benne némi rizikó. én elgondolkodtam rajta,mert szeretném majd a téli bicómat fékváltókarral szerelni. pont ilyen lenne jó,mert 8as shimano rendszerben gondolkodok.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://autobus.cycli...primus_mootry09 ez itt egy CX bringa,terepen nem kell forrdulat,inkább a nyomatékra van szükség.Kiváncsi lennék a hölgy országuti bringájára.
Ha már 42: (http://hu.wikipedia....z_stopposoknak))
Rossz példa, a HHGTTG pont arról szól hogy nincs törvényszerűség, abszurd az egész, és ha mégis felfedezel benne logikát akkor azonnal helyettesítődik egy még abszurdabb valósággal ![]()
Szerintem martonnak igaza van, ez sok mástól is függ, csontozat/izomzati adottságok (nem erőnlét hanem belső méretek) stb. Azt ajánlom hogy menj mögötte és ha ringatja a popót akkor valamit változtatni kell, de nem feltétlenül a hajtokarnál kezdeném, hanem pl. a geometriánál. Ezt persze keretektől függően lehet fokozni, orvosi szintű minősítéssel rendelkező specialistáig. Úgy is lehet kezdeni hogy mi az ami jól esik és pl. tudatosan naplót vezetni, állítani és ez alapján hasonlítani.
Köszönöm szépen a segítségeteket!
Kezdjük sorban, megmunkálni valóban macerás lenne, munkadíj+anyagköltség biztos magasabb, mint egy netről beszerzett hajtókar. (gondolkodtam a saját nem használt fc-5502 beáldozásán, de biztonsággal csak kisebb kart lehetett volna csinálni belőle, mint ami kellett volna)
Megnéztem a hajtókar linkeket, köszönöm szépen őket!
A legszimpatikusabb 160as redline volt.
A 165ös seriából a compact rival nyerte el a tetszésünket.
S igen, párom valóban nem egy erőművész.
Találtam egy 165cmes kerékpárversenyzőt, aki 175ös karral teszi a dolgát, de a a párom nem tűnik hasonlónak a képeken szereplő hölgyhöz. :
http://autobus.cycli...primus_mootry09
Hogy vannak-e képletek? Szerintem vannak. Valahogy valami törvényszerűség szerint a dolgoknak működnie kell. Az, hogy ez most milyen méréseken alapul és, hogy a légy kétszeri csapása még valamilyen faktorral belejön-e a a lábhosszba vagy bármibe, az egy másik kérdés.
Ha már 42: (http://hu.wikipedia....z_stopposoknak)) ![]()
És tény a legjobb pedig a próbálkozás. Következő hétvégén lehetőséget kaptunk egy boltban több kar (165,170,172.5) kipróbálására, aztán a többi már nem rajtam múlik hajtókar szempontjából.
Nagyon szépen köszönöm(jük) a segítségeteket!
Edited by _A, 2014. January 12. - 00:16.
_A kolléga kicsit túldimenzionálja ezt a hajtókarhossz dolgot. Egy 170es hajtókarral semmi baja nem lenne a barátnőjének és nem kéne országot-világot a sarkaiból kiforgatni egy 160as karért. Hajtókarra meg új menetet fúrni --- hát komolyan mondom, 20 éve bringázom, hallottam már sok dolgot de ennél nagyobb őrültség kevés van.
De most komolyan !!! Valami őrült írt egy képletet, megálmodott egy számot, hogy belső lábhossz x 0,216 az a tutti méret ? De hogy hiheti ezt el valaki is ? Ébresztőőőőőő !!! Az emberek nem képlet szerint fejlődnek, nőnek föl. Van alacsony ember, hosszú lábbal, óriás ember kis lábakkal, mindenféle variációban. 165 centis ismerősöm 38as lábbal, közel 2 méteres fickót ismerek 42es lábbal. Na most akkor mi van ? A lábméretre hogy tudnál képletet alkotni ? SEHOGY!!! Mint ahogy a hajtókar kiszámítására sem szabad komolyan venni azt a képletet.
Haver 164 cm-es barátnője 175ös karral jár és nem fája a lába. Örömmel, boldogan bringázik velünk hegyen, völgyön.
Ezek a kepletek... De most komolyan...
A lepcsok is mindenkinek ugyanolyan magasak, megis fel tud menni egy gyerek es egy 2m ember is rajtuk.
Szerintem hulyeseg ultra rovid kart adni, foleg, hogy nem is egy erogep, gondolom.
165-ösöket mutatok, mert "több van belőle", mint a rövidebb 160-asból és a 165 még mindig közelebb van a 158-hoz, mint a 170.
HighOnBikes angol, megbízhato:
http://www.ebay.co.u...=item53f1b7352f
SRAM Apex elég olcsó, és van belőle 165mm-es
http://www.ebay.co.u...=item53f1abb2a6
utolsó fehér darab.
vagy drágábban Rival:
http://www.ebay.co.u...=item4d167623a3
igaz, itt legalább a PK kevés.
esetleg ha ráér 2 hetet még:
http://www.ebay.co.u...=item2c7978a84c
tapasztalatom szerint tajvanról max. 10 munkanap egy cucc beérkezése.. a kínai postát fényévekkel verik.
Edited by Vejnecske, 2014. January 11. - 14:55.
Pl:
http://redlinebicycl...ine-2-5-cranks/
http://redlinebicycl...-crank-arm-set/
http://www.ebay.com/...&_nkw=crank 160
Edited by verti, 2014. January 11. - 14:51.
azért egy ilyen átalakittásnak elég preciznek kell lennie.Most lemértem magam és az általad írt képlettel 180-as hajtókar jött ki
ez tutti nagy lenne nekem. Tavaly télen tekertem szoba biciklin, azon kb 160-as kar volt és kellemetlen volt,szó szerint térd kínzó.Meg kellene probálni egy 170-es meg egy 160-as kart.