Lefelé megy a lépcsőkön a mozgása alapján.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#9881
Írta 2014. február 05. - 10:10

#9882
Írta 2014. február 04. - 23:59

#9884
Írta 2014. február 04. - 06:47

Mellesleg, most teljesen lényegtelen, mert ez meg csodálatos, ha 120 napra visszamenőleg ránézek
http://www.exchanger...te-history.html
Ha ez nem szarkazmus akkor GBP-ben van a tőkéd Mellesleg ha szarkazmus akkor helyezzük világpolitikai kontextusba: először is ha ugyanazon az oldalakon összehasonlítod a török Lirával, orosz Rubellal és dél-afrikai Randdal azok ugyanezt az ábrát mutatják (nem úgy mint a Dollár/Euro). Ez azért van mert az amerikai nagytőke második fokra emelte a pénzügyi háborút (első fok a "QE", másnéven határtalan olcsó kölcsön a haveroknak) a likviditás (nominális) visszafogásával, aminek első sorban a (még) független és/vagy növekvő gazdaságok isszák meg a levét, többek közt kis hazánk is. További lépésekben persze lesz még mindenféle érdekes történet, mindenkinek ajánlom az USA 30-as évek beli parallelleit szemügyre venni (pl. hogy hogy kobozták el féláron a közember aranyát). Továbbá mindenkinek ajánlom beleolvasni a Bitcoin-ba. És elnézést az off topicért, de senki ne mondja hogy nem figyelmeztettem.
#9885
Írta 2014. február 02. - 10:18

biztosan a klíma is okozza ezeket, de amiket az általam olvasott fórumokon látok, abból az jön le, hogy nagyon sokan nem nagyon erőltetik a karbantartást és sokszor sz@rnak bele, hogy áll a dzsuva a bringán/alkatrészen.
az egyik kedvencem, hogy a tengerparton tekerik az acélvázas-villás fatbike-ot, tökig homokban, bokáig tengervízben.
a másik amit imádok, a csili-vili új festés/szinter 50-100 fontért, eredeti(!) matricaszett, de hogy kifújna korrózióvédővel, az persze eszébe sem jut.
Áhh, mondjuk úgy, havas-esős tekerések után pár napig (hétig) rajta hagyják a rászáradt mocskot, lakatolásnál a betonoszlophoz vernek mindent, meg úgy is bánnak néhány bringával, hogy borzalom. Bezzeg a megbontott és újra összetolt campa-láncért be tudnak szólogatni, "életveszélyesnek" titulálva, meg "elszakad az első emelkedőn" horrorvíziókkal.
Egyébként milyen érdekes, hogy mennyire megy szinte minden gyártónál az olcsósítás évről-évre. Most legyen a példa egy Felt
http://www.singletra...5/FELT_F75_2013
2013-> Gossamer hajtás, 105 fékek, karbonnyakas villa, rubino pro tech 150tpi-s gumik
http://www.singletra...9/FELT_F75_2014
2014->omega hajtás, noname fékek, alunyakas villa, sima rubino gumik..
Nem csoda, hogy csökkenteni tudtak az árakon, s így már az 1000 fontos "lélektani határ" alá csúszik a gépezet.
Mellesleg, most teljesen lényegtelen, mert ez meg csodálatos, ha 120 napra visszamenőleg ránézek
http://www.exchanger...te-history.html
Vejnecske módosította - 2014. február 02. - 10:19
#9886
Írta 2014. február 01. - 20:53

Hát, van "elmélet", meg gyakorlat. : ) Még a hazai klíma így is kíméletes, amikor elkezdtem angol fórumokat-apróhirdetéseket is böngészni, s láttam, hogy mennyire oxidálódnak a csavarok, alkatrészek, mennyire foltosodik náluk az alumínium, meg gyógyulnak össze stucnik a villanyakkal, nyeregcsövek a vázakkal, rájöttem, hogy piszok rossz lehet egy nedves, óceáni éghajlatú környéken élni. : -)
A hidegben való bringázás legnagyobb kellemetlensége a pofaszerkezet merevre fagyása, megnehezítve az artikulációt és bármiféle mimikai játékot jó fél órára. : )
biztosan a klíma is okozza ezeket, de amiket az általam olvasott fórumokon látok, abból az jön le, hogy nagyon sokan nem nagyon erőltetik a karbantartást és sokszor sz@rnak bele, hogy áll a dzsuva a bringán/alkatrészen.
az egyik kedvencem, hogy a tengerparton tekerik az acélvázas-villás fatbike-ot, tökig homokban, bokáig tengervízben.
a másik amit imádok, a csili-vili új festés/szinter 50-100 fontért, eredeti(!) matricaszett, de hogy kifújna korrózióvédővel, az persze eszébe sem jut.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#9887
Írta 2014. február 01. - 20:15

Hát, van "elmélet", meg gyakorlat. : ) Még a hazai klíma így is kíméletes, amikor elkezdtem angol fórumokat-apróhirdetéseket is böngészni, s láttam, hogy mennyire oxidálódnak a csavarok, alkatrészek, mennyire foltosodik náluk az alumínium, meg gyógyulnak össze stucnik a villanyakkal, nyeregcsövek a vázakkal, rájöttem, hogy piszok rossz lehet egy nedves, óceáni éghajlatú környéken élni. : -)
A hidegben való bringázás legnagyobb kellemetlensége a pofaszerkezet merevre fagyása, megnehezítve az artikulációt és bármiféle mimikai játékot jó fél órára. : )
#9888
Írta 2014. február 01. - 15:13

OK! Meg lettem nyugtatva.
Iparkodok száraz aszfalton tekerni, vagy a sós letykót minél előbb lemosni.
azért minusz 40 fokban ne erőltesd a járdaszegélyről le-fel ugratást.
#9889
Írta 2014. február 01. - 15:11

OK! Meg lettem nyugtatva. Iparkodok száraz aszfalton tekerni, vagy a sós letykót minél előbb lemosni.
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#9890
Írta 2014. február 01. - 15:08

De még mielőtt bárki is a szívéhez kapna, hogy az acél bizony, az a robusztus anyag a sín is eltörik a hidegben...... nos az semmi más miatt van így, a rögzítés, a lefogatás miatt ami gátolja a hideg okozta zsugorodásban.
ez meg már a hőtágulás. pld. minusz 100 valahány fokban az alu m-es vázból S-es váz lesz
#9891
Írta 2014. február 01. - 15:04

A fémek hidegben általában hidegek lesznek.
hidegek meg ridegek. Csak az átfagyott vázat ne akarja lángszóróval felmelegitteni.
#9892
Írta 2014. február 01. - 15:02

A hidegben rideggé válik,mondjuk az acél is(pld. a sínek is eltörhetnek nagy hidegben)
De még mielőtt bárki is a szívéhez kapna, hogy az acél bizony, az a robusztus anyag a sín is eltörik a hidegben...... nos az semmi más miatt van így, a rögzítés, a lefogatás miatt ami gátolja a hideg okozta zsugorodásban.
#9893
Írta 2014. február 01. - 14:45

csak 25 télnyi tapasztalatom van a fémek hidegben való viselkedéséröl
A fémek hidegben általában hidegek lesznek.
MJani01 módosította - 2014. február 01. - 14:45
A sebesség mindent megold.
#9894
Írta 2014. február 01. - 14:42

Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás.
A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"
ne már na meg alu és alu közt is van különbség. A hidegben rideggé válik,mondjuk az acél is(pld. a sínek is eltörhetnek nagy hidegben) csak 25 télnyi tapasztalatom van a fémek hidegben való viselkedéséröl
de szvsz. minusz 5 fokban tekerni többet árt a biciklisnek mint bármelyik váznak.
#9895
Írta 2014. február 01. - 14:02

Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás.
A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"
Ez nem teljesen igaz, én is ezt tanultam az iskolában, aztán mégis "elfogy" a váz egy idő után.
A sebesség mindent megold.
#9896
Írta 2014. február 01. - 13:49

Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás. A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"
#9897
Írta 2014. február 01. - 13:45

Sziasztok!
A véleményetek érdekel azzal kapcsolatban, hogy a téli tekerések mennyire ártanak a kerékpár vázának. Gondolok arra, hogy az alu ridegebb és ezáltal sérülékenyebb lesz-e. -5 nél hidegebbe már nem használom...
A víz megfagy 0°C alatt és az ember is öltözködik ilyenkor már elég erősen, de az alumínium "életében" semmi rendkívüli nem következik még be.
#9898
Írta 2014. február 01. - 13:21

Sziasztok!
A véleményetek érdekel azzal kapcsolatban, hogy a téli tekerések mennyire ártanak a kerékpár vázának. Gondolok arra, hogy az alu ridegebb és ezáltal sérülékenyebb lesz-e. -5 nél hidegebbe már nem használom...
Nem te vagy az, aki alumíniummal dolgozik?
Szerintem nem árt neki ez a pár fok különbség.
A sebesség mindent megold.
#9899
Írta 2014. február 01. - 11:29

Sziasztok!
A véleményetek érdekel azzal kapcsolatban, hogy a téli tekerések mennyire ártanak a kerékpár vázának. Gondolok arra, hogy az alu ridegebb és ezáltal sérülékenyebb lesz-e. -5 nél hidegebbe már nem használom...
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#9900
Írta 2014. január 31. - 21:07

Mivel használod?
FD,RD: veloce 10
crank: centaur UT
ha jól látom ez a cucc van az izoardon http://bit.ly/1fs2nD0
Erősen túlárazott, bár USA-ban a C alkatrészek nagyon drágák az európai árakhoz képest.. : )
Tökéletes rendszer a Tied, elvileg minden 10s campa hátsó váltó és fékváltókar kompatibilis egymással.
8-as rendszernél nekem elvileg egy Athena hátsó váltóval teljesített szolgálatot előbb egy Mirage, mostanság egy ReTi, és óriási a különbség érzetre. Ugyan félreváltás vagy vacakolás sosem volt a Mirázzsal sem, de nagyon rossz volt, hogy a fékkar erősebb húzásánál szinte érezted, ahogy hajlik a muanyag test, nomeg a váltás sem volt valami könnyű, eléggé darabosan mozgott a váltókar maga. A Record szerencsére csapágyazott, vajpuha, de elég erőseket kattan (áldom, mert a gumiborítás és rugóerő alapján nem igazán használták azt a fékváltókart előttem)