Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#9881
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Lefelé megy a lépcsőkön a mozgása alapján.



A sebesség mindent megold.

 


#9882
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

Ez kamu lehet - bár nagyon ügyes.


Marci

#9883
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.213 hozzászólás

3nyw5nr.gif

 

:blink:  :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9884
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Mellesleg, most teljesen lényegtelen, mert ez meg csodálatos, ha 120 napra visszamenőleg ránézek  :D
http://www.exchanger...te-history.html


Ha ez nem szarkazmus akkor GBP-ben van a tőkéd :) Mellesleg ha szarkazmus akkor helyezzük világpolitikai kontextusba: először is ha ugyanazon az oldalakon összehasonlítod a török Lirával, orosz Rubellal és dél-afrikai Randdal azok ugyanezt az ábrát mutatják (nem úgy mint a Dollár/Euro). Ez azért van mert az amerikai nagytőke második fokra emelte a pénzügyi háborút (első fok a "QE", másnéven határtalan olcsó kölcsön a haveroknak) a likviditás (nominális) visszafogásával, aminek első sorban a (még) független és/vagy növekvő gazdaságok isszák meg a levét, többek közt kis hazánk is. További lépésekben persze lesz még mindenféle érdekes történet, mindenkinek ajánlom az USA 30-as évek beli parallelleit szemügyre venni (pl. hogy hogy kobozták el féláron a közember aranyát). Továbbá mindenkinek ajánlom beleolvasni a Bitcoin-ba. És elnézést az off topicért, de senki ne mondja hogy nem figyelmeztettem.



#9885
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

biztosan a klíma is okozza ezeket, de amiket az általam olvasott fórumokon látok, abból az jön le, hogy nagyon sokan nem nagyon erőltetik a karbantartást és sokszor sz@rnak bele, hogy áll a dzsuva a bringán/alkatrészen.

az egyik kedvencem, hogy a tengerparton tekerik az acélvázas-villás fatbike-ot, tökig homokban, bokáig tengervízben.

a másik amit imádok, a csili-vili új festés/szinter 50-100 fontért, eredeti(!) matricaszett, de hogy kifújna korrózióvédővel, az persze eszébe sem jut.

Áhh, mondjuk úgy, havas-esős tekerések után pár napig (hétig) rajta hagyják a rászáradt mocskot, lakatolásnál a betonoszlophoz vernek mindent, meg úgy is bánnak néhány bringával, hogy borzalom. :) Bezzeg a megbontott és újra összetolt campa-láncért be tudnak szólogatni, "életveszélyesnek" titulálva, meg "elszakad az első emelkedőn" horrorvíziókkal.

 

Egyébként milyen érdekes, hogy mennyire megy szinte minden gyártónál az olcsósítás évről-évre. Most legyen a példa egy Felt

 

http://www.singletra...5/FELT_F75_2013

2013-> Gossamer hajtás, 105 fékek, karbonnyakas villa, rubino pro tech 150tpi-s gumik

 

http://www.singletra...9/FELT_F75_2014

2014->omega hajtás, noname fékek, alunyakas villa, sima rubino gumik.. :)

 

Nem csoda, hogy csökkenteni tudtak az árakon, s így már az 1000 fontos "lélektani határ" alá csúszik a gépezet.

 

Mellesleg, most teljesen lényegtelen, mert ez meg csodálatos, ha 120 napra visszamenőleg ránézek :D
http://www.exchanger...te-history.html


Vejnecske módosította - 2014. február 02. - 10:19


#9886
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.213 hozzászólás

Hát, van "elmélet", meg gyakorlat. : ) Még a hazai klíma így is kíméletes, amikor elkezdtem angol fórumokat-apróhirdetéseket is böngészni, s láttam, hogy mennyire oxidálódnak a csavarok, alkatrészek, mennyire foltosodik náluk az alumínium, meg gyógyulnak össze stucnik a villanyakkal, nyeregcsövek a vázakkal, rájöttem, hogy piszok rossz lehet egy nedves, óceáni éghajlatú környéken élni. : -)

 

A hidegben való bringázás legnagyobb kellemetlensége a pofaszerkezet merevre fagyása, megnehezítve az artikulációt és bármiféle mimikai játékot jó fél órára. : )

 

biztosan a klíma is okozza ezeket, de amiket az általam olvasott fórumokon látok, abból az jön le, hogy nagyon sokan nem nagyon erőltetik a karbantartást és sokszor sz@rnak bele, hogy áll a dzsuva a bringán/alkatrészen.

az egyik kedvencem, hogy a tengerparton tekerik az acélvázas-villás fatbike-ot, tökig homokban, bokáig tengervízben.

a másik amit imádok, a csili-vili új festés/szinter 50-100 fontért, eredeti(!) matricaszett, de hogy kifújna korrózióvédővel, az persze eszébe sem jut.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9887
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Hát, van "elmélet", meg gyakorlat. : ) Még a hazai klíma így is kíméletes, amikor elkezdtem angol fórumokat-apróhirdetéseket is böngészni, s láttam, hogy mennyire oxidálódnak a csavarok, alkatrészek, mennyire foltosodik náluk az alumínium, meg gyógyulnak össze stucnik a villanyakkal, nyeregcsövek a vázakkal, rájöttem, hogy piszok rossz lehet egy nedves, óceáni éghajlatú környéken élni. : -)

 

A hidegben való bringázás legnagyobb kellemetlensége a pofaszerkezet merevre fagyása, megnehezítve az artikulációt és bármiféle mimikai játékot jó fél órára. : )



#9888
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

OK! Meg lettem nyugtatva. :) Iparkodok száraz aszfalton tekerni, vagy a sós letykót minél előbb lemosni.

:)  azért minusz 40 fokban ne erőltesd a járdaszegélyről le-fel ugratást.



#9889
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 hozzászólás

OK! Meg lettem nyugtatva. :) Iparkodok száraz aszfalton tekerni, vagy a sós letykót minél előbb lemosni.


Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#9890
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

De még mielőtt bárki is a szívéhez kapna, hogy az acél bizony, az a robusztus anyag a sín is eltörik a hidegben...... nos az semmi más miatt van így, a rögzítés, a lefogatás miatt ami gátolja a hideg okozta zsugorodásban.

ez meg már a hőtágulás. pld. minusz 100 valahány fokban az alu m-es vázból S-es váz lesz :D



#9891
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

A fémek hidegben általában hidegek lesznek. :D

:D  hidegek meg ridegek.  Csak az átfagyott vázat ne akarja lángszóróval felmelegitteni.



#9892
Coldi

Coldi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 795 hozzászólás

A hidegben rideggé válik,mondjuk az acél is(pld. a sínek is eltörhetnek nagy hidegben)

De még mielőtt bárki is a szívéhez kapna, hogy az acél bizony, az a robusztus anyag a sín is eltörik a hidegben...... nos az semmi más miatt van így, a rögzítés, a lefogatás miatt ami gátolja a hideg okozta zsugorodásban.



#9893
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 csak 25 télnyi tapasztalatom van a fémek hidegben való viselkedéséröl :D

A fémek hidegben általában hidegek lesznek. :D


MJani01 módosította - 2014. február 01. - 14:45


A sebesség mindent megold.

 


#9894
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás. :) A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"

ne már :D na meg alu és alu közt is van különbség. A hidegben rideggé válik,mondjuk az acél is(pld. a sínek is eltörhetnek nagy hidegben)  csak 25 télnyi tapasztalatom van a fémek hidegben való viselkedéséröl :D de szvsz. minusz 5 fokban tekerni többet árt a biciklisnek mint bármelyik váznak.



#9895
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás. :) A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"

Ez nem teljesen igaz, én is ezt tanultam az iskolában, aztán mégis "elfogy" a váz egy idő után.



A sebesség mindent megold.

 


#9896
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás. :) A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"



#9897
Coldi

Coldi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 795 hozzászólás

Sziasztok!

A véleményetek érdekel azzal kapcsolatban, hogy a téli tekerések mennyire ártanak a kerékpár vázának. Gondolok arra, hogy az alu ridegebb és ezáltal sérülékenyebb lesz-e. -5 nél hidegebbe már nem használom...

A víz megfagy 0°C alatt és az ember is öltözködik ilyenkor már elég erősen, de az alumínium "életében" semmi rendkívüli nem következik még be.



#9898
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

A véleményetek érdekel azzal kapcsolatban, hogy a téli tekerések mennyire ártanak a kerékpár vázának. Gondolok arra, hogy az alu ridegebb és ezáltal sérülékenyebb lesz-e. -5 nél hidegebbe már nem használom...

Nem te vagy az, aki alumíniummal dolgozik? :) 

Szerintem nem árt neki ez a pár fok különbség.



A sebesség mindent megold.

 


#9899
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 hozzászólás

Sziasztok!

A véleményetek érdekel azzal kapcsolatban, hogy a téli tekerések mennyire ártanak a kerékpár vázának. Gondolok arra, hogy az alu ridegebb és ezáltal sérülékenyebb lesz-e. -5 nél hidegebbe már nem használom...


Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#9900
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mivel használod?

 

FD,RD: veloce 10

crank: centaur UT

 

ha jól látom ez a cucc van az izoardon http://bit.ly/1fs2nD0

Erősen túlárazott, bár USA-ban a C alkatrészek nagyon drágák az európai árakhoz képest.. : )

 

Tökéletes rendszer a Tied, elvileg minden 10s campa hátsó váltó és fékváltókar kompatibilis egymással. 

 

8-as rendszernél nekem elvileg egy Athena hátsó váltóval teljesített szolgálatot előbb egy Mirage, mostanság egy ReTi, és óriási a különbség érzetre. Ugyan félreváltás vagy vacakolás sosem volt a Mirázzsal sem, de nagyon rossz volt, hogy a fékkar erősebb húzásánál szinte érezted, ahogy hajlik a muanyag test, nomeg a váltás sem volt valami könnyű, eléggé darabosan mozgott a váltókar maga. A Record szerencsére csapágyazott, vajpuha, de elég erőseket kattan (áldom, mert a gumiborítás és rugóerő alapján nem igazán használták azt a fékváltókart előttem)