Ha ez igaz, akkor sem értem, hogy nem fogy el a lendülete fölfelé tekerés nélkül...
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#9881
Posted 2014. February 05. - 16:41
#9882
Posted 2014. February 05. - 15:57
#9883
Posted 2014. February 05. - 15:32
nem kamu,de 10 bar-os gumival felesleges is probálni. http://www.youtube.c...h?v=o0oGMix5X44 http://www.youtube.c...h?v=jmXK9RlWkHI
#9884
Posted 2014. February 05. - 13:44
Ha ez kamu, akkor itt a vilagvege, mert semmirol se fogod megmondani, hogy kamu, vagy sem.
Azt, hogy lehet-e ilyet csinalni, fogalmam sincs, en nem tudok biciklizni.
#9885
Posted 2014. February 05. - 10:10
#9886
Posted 2014. February 04. - 23:59
#9888
Posted 2014. February 04. - 06:47
Mellesleg, most teljesen lényegtelen, mert ez meg csodálatos, ha 120 napra visszamenőleg ránézek
http://www.exchanger...te-history.html
Ha ez nem szarkazmus akkor GBP-ben van a tőkéd
Mellesleg ha szarkazmus akkor helyezzük világpolitikai kontextusba: először is ha ugyanazon az oldalakon összehasonlítod a török Lirával, orosz Rubellal és dél-afrikai Randdal azok ugyanezt az ábrát mutatják (nem úgy mint a Dollár/Euro). Ez azért van mert az amerikai nagytőke második fokra emelte a pénzügyi háborút (első fok a "QE", másnéven határtalan olcsó kölcsön a haveroknak) a likviditás (nominális) visszafogásával, aminek első sorban a (még) független és/vagy növekvő gazdaságok isszák meg a levét, többek közt kis hazánk is. További lépésekben persze lesz még mindenféle érdekes történet, mindenkinek ajánlom az USA 30-as évek beli parallelleit szemügyre venni (pl. hogy hogy kobozták el féláron a közember aranyát). Továbbá mindenkinek ajánlom beleolvasni a Bitcoin-ba. És elnézést az off topicért, de senki ne mondja hogy nem figyelmeztettem.
#9889
Posted 2014. February 02. - 10:18
biztosan a klíma is okozza ezeket, de amiket az általam olvasott fórumokon látok, abból az jön le, hogy nagyon sokan nem nagyon erőltetik a karbantartást és sokszor sz@rnak bele, hogy áll a dzsuva a bringán/alkatrészen.
az egyik kedvencem, hogy a tengerparton tekerik az acélvázas-villás fatbike-ot, tökig homokban, bokáig tengervízben.
a másik amit imádok, a csili-vili új festés/szinter 50-100 fontért, eredeti(!) matricaszett, de hogy kifújna korrózióvédővel, az persze eszébe sem jut.
Áhh, mondjuk úgy, havas-esős tekerések után pár napig (hétig) rajta hagyják a rászáradt mocskot, lakatolásnál a betonoszlophoz vernek mindent, meg úgy is bánnak néhány bringával, hogy borzalom.
Bezzeg a megbontott és újra összetolt campa-láncért be tudnak szólogatni, "életveszélyesnek" titulálva, meg "elszakad az első emelkedőn" horrorvíziókkal.
Egyébként milyen érdekes, hogy mennyire megy szinte minden gyártónál az olcsósítás évről-évre. Most legyen a példa egy Felt
http://www.singletra...5/FELT_F75_2013
2013-> Gossamer hajtás, 105 fékek, karbonnyakas villa, rubino pro tech 150tpi-s gumik
http://www.singletra...9/FELT_F75_2014
2014->omega hajtás, noname fékek, alunyakas villa, sima rubino gumik.. ![]()
Nem csoda, hogy csökkenteni tudtak az árakon, s így már az 1000 fontos "lélektani határ" alá csúszik a gépezet.
Mellesleg, most teljesen lényegtelen, mert ez meg csodálatos, ha 120 napra visszamenőleg ránézek ![]()
http://www.exchanger...te-history.html
Edited by Vejnecske, 2014. February 02. - 10:19.
#9890
Posted 2014. February 01. - 20:53
Hát, van "elmélet", meg gyakorlat. : ) Még a hazai klíma így is kíméletes, amikor elkezdtem angol fórumokat-apróhirdetéseket is böngészni, s láttam, hogy mennyire oxidálódnak a csavarok, alkatrészek, mennyire foltosodik náluk az alumínium, meg gyógyulnak össze stucnik a villanyakkal, nyeregcsövek a vázakkal, rájöttem, hogy piszok rossz lehet egy nedves, óceáni éghajlatú környéken élni. : -)
A hidegben való bringázás legnagyobb kellemetlensége a pofaszerkezet merevre fagyása, megnehezítve az artikulációt és bármiféle mimikai játékot jó fél órára. : )
biztosan a klíma is okozza ezeket, de amiket az általam olvasott fórumokon látok, abból az jön le, hogy nagyon sokan nem nagyon erőltetik a karbantartást és sokszor sz@rnak bele, hogy áll a dzsuva a bringán/alkatrészen.
az egyik kedvencem, hogy a tengerparton tekerik az acélvázas-villás fatbike-ot, tökig homokban, bokáig tengervízben.
a másik amit imádok, a csili-vili új festés/szinter 50-100 fontért, eredeti(!) matricaszett, de hogy kifújna korrózióvédővel, az persze eszébe sem jut.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#9891
Posted 2014. February 01. - 20:15
Hát, van "elmélet", meg gyakorlat. : ) Még a hazai klíma így is kíméletes, amikor elkezdtem angol fórumokat-apróhirdetéseket is böngészni, s láttam, hogy mennyire oxidálódnak a csavarok, alkatrészek, mennyire foltosodik náluk az alumínium, meg gyógyulnak össze stucnik a villanyakkal, nyeregcsövek a vázakkal, rájöttem, hogy piszok rossz lehet egy nedves, óceáni éghajlatú környéken élni. : -)
A hidegben való bringázás legnagyobb kellemetlensége a pofaszerkezet merevre fagyása, megnehezítve az artikulációt és bármiféle mimikai játékot jó fél órára. : )
#9892
Posted 2014. February 01. - 15:13
OK! Meg lettem nyugtatva.
Iparkodok száraz aszfalton tekerni, vagy a sós letykót minél előbb lemosni.
azért minusz 40 fokban ne erőltesd a járdaszegélyről le-fel ugratást.
#9893
Posted 2014. February 01. - 15:11
OK! Meg lettem nyugtatva.
Iparkodok száraz aszfalton tekerni, vagy a sós letykót minél előbb lemosni.
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#9894
Posted 2014. February 01. - 15:08
De még mielőtt bárki is a szívéhez kapna, hogy az acél bizony, az a robusztus anyag a sín is eltörik a hidegben...... nos az semmi más miatt van így, a rögzítés, a lefogatás miatt ami gátolja a hideg okozta zsugorodásban.
ez meg már a hőtágulás. pld. minusz 100 valahány fokban az alu m-es vázból S-es váz lesz ![]()
#9895
Posted 2014. February 01. - 15:04
A fémek hidegben általában hidegek lesznek.
hidegek meg ridegek. Csak az átfagyott vázat ne akarja lángszóróval felmelegitteni.
#9896
Posted 2014. February 01. - 15:02
A hidegben rideggé válik,mondjuk az acél is(pld. a sínek is eltörhetnek nagy hidegben)
De még mielőtt bárki is a szívéhez kapna, hogy az acél bizony, az a robusztus anyag a sín is eltörik a hidegben...... nos az semmi más miatt van így, a rögzítés, a lefogatás miatt ami gátolja a hideg okozta zsugorodásban.
#9897
Posted 2014. February 01. - 14:45
csak 25 télnyi tapasztalatom van a fémek hidegben való viselkedéséröl
A fémek hidegben általában hidegek lesznek. ![]()
Edited by MJani01, 2014. February 01. - 14:45.
A sebesség mindent megold.
#9898
Posted 2014. February 01. - 14:42
Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás.
A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"
ne már
na meg alu és alu közt is van különbség. A hidegben rideggé válik,mondjuk az acél is(pld. a sínek is eltörhetnek nagy hidegben) csak 25 télnyi tapasztalatom van a fémek hidegben való viselkedéséröl
de szvsz. minusz 5 fokban tekerni többet árt a biciklisnek mint bármelyik váznak.
#9899
Posted 2014. February 01. - 14:02
Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás.
A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"
Ez nem teljesen igaz, én is ezt tanultam az iskolában, aztán mégis "elfogy" a váz egy idő után.
A sebesség mindent megold.
#9900
Posted 2014. February 01. - 13:49
Télen max a sós létől félnék, de az alu hálás.
A felület oxidálódása után az nem terjed tovább. Ezért is népszeru az alu, mint "téli vázanyag"

Sign In
Create Account

Back to top






