tegnap feltekertem a Naszályra. oké, h szenvedős volt a dolog, de a lejtőzés még rosszabb volt. raktam új fékbetéteket a fékekbe, de iszonyat rosszak. egyébként shimi pofák, állítólag puhák. gondoltam télire jó lesz az is. na nem jó. többszőr meg kellett állnom, mert begörcsölt a kezem a féken. már azon gondolkodok, h felrakom a bringára a rég Record fékeket. a téli bringámról van egyébként szó. most elől, hátul egy forgáspontos Stratos fékek vannak fent, shimi cserélhető betétes pofákkal. Mavic felniket kellene fékezniük. a Record fékek 2 forgáspontosak. igaz régebbi betétek valók hozzá, de legalább azok tényleg fognak.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#41
Posted 2024. December 29. - 17:55
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#42
Posted 2024. December 19. - 20:00
https://youtu.be/OKF...vijZry0-JkKJrMD
https://youtu.be/AXw...9tL3c67nlaxPc3b
ahogy nézem, az új wahoo órát nem lesz 1xű felrakni az aero Colnago-ra. ![]()
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#43
Posted 2024. December 19. - 12:38
A másik, a boltbasietős műanyag, na az nagyon vagány szerintem. Kicsit felidézi azokat a régi, '80-as, '90-es évekbeli időfutam bicajokat, amiket te is szoktál néha linkelni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#44
Posted 2024. December 19. - 08:23
újdonságok a Colnago-nál.
kijött egy új acél bringa, ami nagyon érdekes abból a szempontból, h 3d nyomtatott muffokat használnak az építéséhez. ez a Steelnovo. https://www.colnago..../steelnovo-bike
a másik meg egy új aero bringa, a Y1Rs: https://www.colnago..../y1rs-road-bike fb-on, a legnagyobb hazai országútis csoportban egyből elkezdték savazni a bringát. van benne vlmi, de azt azért nem állítanám, h más gyártók nem nyúlnak le ötleteket. szóval csak a szokásos "szakértői" hozzáállással álltak sokan a témához.
- Kisherceg and talpfa like this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#45
Posted 2024. December 17. - 22:11
#46
Posted 2024. November 01. - 19:44
Akkor szerintem Decemberig megleszek a "meghízott" Vittoria butyl belsőkkel, télen megnézem mennyiért lehet hozzájutni a pink Vittoria latexekhez, ebből a TPU-t kihagyom, mert agyament ára van. (700x23-as Corsa külsőket használok, amíg van, utána majd 700x24-est, szélesebbet nem szeretnék, nem akarok "parasztbájkot" csinálni a Colnago-ból.)
10 éve használok Vittoria latex belsőket, 2-4 naponta fújni kell, de megbízható rendszer. 10 év alatt 1 defekt. (Sokat megyek.)
https://r2-bike.com/...ex tube&search=
- donciccio likes this
#47
Posted 2024. November 01. - 17:43
Akkor szerintem Decemberig megleszek a "meghízott" Vittoria butyl belsőkkel, télen megnézem mennyiért lehet hozzájutni a pink Vittoria latexekhez, ebből a TPU-t kihagyom, mert agyament ára van. (700x23-as Corsa külsőket használok, amíg van, utána majd 700x24-est, szélesebbet nem szeretnék, nem akarok "parasztbájkot" csinálni a Colnago-ból.)
nekem is ilyen külsőm van. az a 23 mm nálam inkább 24.
legalábbis ennyit mértem régebben. pedig vékony felniken vannak ezek a külsők.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#48
Posted 2024. November 01. - 11:30
én ezt a ridenow márkájút használom. ez aliexperss-es beszerzés. abból is a legkönnyebbet. 24 gramm/db. mondjuk ezt pont nem ajánlja a cég felnifékes kerekekhez. a sok fékezéskor felmelegedett felnik kidurranthatják. előtte vittoria latex belsőket használtam. ragasztani sajnos nem tudtam a tpu belsőket. viszont nyeregtáskába ideális lehet. az utakon nem defekteltem le velük. amúgy én azon gondolkodok, h visszarakom a latex belsőket. ez utóbbi vlmivel kényelmesebb bringázást ad ki.
Akkor szerintem Decemberig megleszek a "meghízott" Vittoria butyl belsőkkel, télen megnézem mennyiért lehet hozzájutni a pink Vittoria latexekhez, ebből a TPU-t kihagyom, mert agyament ára van. (700x23-as Corsa külsőket használok, amíg van, utána majd 700x24-est, szélesebbet nem szeretnék, nem akarok "parasztbájkot" csinálni a Colnago-ból.)
- donciccio likes this
#49
Posted 2024. October 31. - 18:29
A napokban kereket cserélek az országútimban (felni fékes), tanácsot szeretnék kérni TPU-belső témában.
Van belőle ajánlott, esetleg kerülendő?
Ki mit ajánl?
Eddig Vittoria EVO55 55 grammos butyl belsőket használtam, de már nem kapható és a tartalék készletem kifogyott.
Kénytelen leszek váltani.
én ezt a ridenow márkájút használom. ez aliexperss-es beszerzés. abból is a legkönnyebbet. 24 gramm/db. mondjuk ezt pont nem ajánlja a cég felnifékes kerekekhez. a sok fékezéskor felmelegedett felnik kidurranthatják. előtte vittoria latex belsőket használtam. ragasztani sajnos nem tudtam a tpu belsőket. viszont nyeregtáskába ideális lehet. az utakon nem defekteltem le velük. amúgy én azon gondolkodok, h visszarakom a latex belsőket. ez utóbbi vlmivel kényelmesebb bringázást ad ki.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#50
Posted 2024. October 30. - 18:59
A napokban kereket cserélek az országútimban (felni fékes), tanácsot szeretnék kérni TPU-belső témában.
Van belőle ajánlott, esetleg kerülendő?
Ki mit ajánl?
Eddig Vittoria EVO55 55 grammos butyl belsőket használtam, de már nem kapható és a tartalék készletem kifogyott.
Kénytelen leszek váltani.
Edited by GM, 2024. October 30. - 18:59.
#51
Posted 2024. October 14. - 18:12
ezt a szívószálas bowdenvezetés megoldást nem láttam még a középcsapágy-vázcső alatt
teflon cső lesz az. én is használom. én szoktam húzni rá gumiharangot, mert ha belemegy a kosz, akkor nem sokat ér.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#52
Posted 2024. October 14. - 12:15
ezt a szívószálas bowdenvezetés megoldást nem láttam még a középcsapágy-vázcső alatt
nem szivoszal, tefloncso, ebben csuszkal a bowden nem pedig a vazon. Ha eleve van mőanyag csuszka alul, felszoktam furni es egy darab ilyen csével megtuningolom
ilyen csovek jonnek minden uj szetszerelt orszagutni, a vazban, megkonnyitve a bowdenek befuzeset
mindig felrerakom oket, jo lesz valamikor
- donciccio likes this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#53
Posted 2024. October 14. - 08:18
ezt a szívószálas bowdenvezetés megoldást nem láttam még a középcsapágy-vázcső alatt
- donciccio likes this
#54
Posted 2024. October 13. - 19:15
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#55
Posted 2024. September 21. - 08:30
belefutottam a fb-on ebbe a szép Tommasini bringába, és a kormányon megakadt a szemem. hagyományos stucnihoz nem nagyon kapni ilyen modern stílusú kormányt. azt hittem, h Deda lesz, de nem. https://www.somafab....t/highway-1-bar számomra ismeretlen gyártó, de jónak tűnik. a deda hasonló kormánya fekete. ez meg legalább polírozott, ami többnyire jobban megy a régebbi bringákhoz.

- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#56
Posted 2024. September 11. - 17:07
Ez OK.
" Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted. "
Ez NEM.
én is.
És érvelni is fogsz, vagy kezeljük isteni kinyilatkoztatásként. Lehet, akkor mások is tanulhatnának valami újat...
Szakító diagram mond valamit?
#57
Posted 2024. September 11. - 15:24
A POP kupakot ugyan bedughatod a fékváltókarba, de Sh fékváltókarokban a furat egyrészt jóval mélyebb, mint az 5mm átmérőjű rész hossza. Másrészt a furat pereme pedig nem kör alakú, hanem a fvkar ívelt formája és a furat áthatása. A POP kupak vastag része erre az áthatásra fog felülni. Ilyen kis kompozit felületen ekkora erőt koncentrálni igazi kontár dolog. Harmadrészt pedig a vastag rész mereven fog kiállni a fékváltókarodból, lesz egy szép nagy bumszli a fvkar alatt.
Ez OK.
" Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted. "
Ez NEM.
A többit elengedem.
én is.
#58
Posted 2024. September 10. - 21:50
Ott valóban szükség van rá...
Bár azokon meg elve szokott lenni bowdenfeszesség állító, szóval arra meg azért nem kell az inline változat...
#59
Posted 2024. September 10. - 19:50
Elnézést, elfelejtettem külön megemlíteni, hogy trp oem fékem van. Azon meg nincs fékbetét állító, csak a helye.
Ez nem a támasztós elven működik, mint a sram/avid bb-k, itt mindkét oldali fékbetét mozog, szimmetrikusan.
Ott valóban szükség van rá...![]()
- Rabbit likes this
#60
Posted 2024. September 10. - 18:42
A többit elengedem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"

Sign In
Create Account

Back to top






