Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34368 hozzászólás a témában

#7901
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Guminál milyen keretet szánnál rá? :)

Egyébként a GP4 season Duraskin se hangzik rosszul 28mm-es szélességben. 

 

DOnciccio: azt a Motobécane-t elfogadnám, ha a méretem lenne. Ez viszont az:

 

http://apro.bikemag....al-l250643.html

 

56-ost ír, de szerintem nagyobb. Legalábbis hosszúnak és magasnak néz ki..



#7902
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

milyen fasza kis bringa sl csövekből: http://apro.bikemag....hu-l250560.html akár egy dura ace-t,vagy ultegra-t is megérdemelne.

 

ilyen pedált sem láttam még: http://apro.bikemag....al-l250551.html hiába,van még mit tanulnom. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7903
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Valamilyen minimál mintás defektvédelemmel ellátott gumit. Mindkét német gyártónak van pár ilyen gumija. A túragumik között is nézelődnék.

 

Conti super sport plus. Nálunk a két bicóba belement idén ~5500km, nulla defekt. Sajna nem könnyű, de utálok út szélén defektet javítani, úgyhogy elnézem neki. Arra kell figyelni, h a gyárilag 28mm-es az mérve 26mm.



#7904
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

es mit ajanlanal? epp azert vettem cx bringat most, mert kb 90%ban csak aszfalton tudok menni. amugy maradtam volna montinal.

 

amugy nem rossz ez a regi rocket ron minta sem, sikon eleg konnyu volt feltekerni 50ig.

Valamilyen minimál mintás defektvédelemmel ellátott gumit. Mindkét német gyártónak van pár ilyen gumija. A túragumik között is nézelődnék.



A sebesség mindent megold.

 


#7905
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mivel szeretnék valódi fokozatokat, így felmerült: alátétezés a lánctányéroknál.

 

Probléma:

10s UT hajtókar-8s hátsó sor-8s első váltó (pezsgő105) és 8s lánc (HG50), kistányérról az alsó két lánckerék (13-14t) nem használható. A 13t pont nem érdekel, de azért néha jól jönne a 14t, bár jó kérdés, mire, mert az 53-19 meg szinte ugyanazt az áttétet adja. 

 

Minden esetre, merre keressek alátétet a tányér alá, vagy inkább próbáljak 8s tányérokat szerezni? hüm. :)



#7906
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

cx bringával minden ut járható,ha máshogy nem a válladon cipeled :D  még gyerekkoromban edzettünk arra,emlékeim szerint Döbling felöl könnyebb és a Duna felől meredekebb,aszfalt uton mentünk fel mindkét oldalról. Purkersdorf felé is szép dombok vannak(mikor ott dolgoztam sok bringást láttam arra felé)

 

koszi, akkor megnezem ott is, ott dolgozom (19. ker), de kb nyolc kmre lakom (5. ker). majd lehet szimplan a cx bringaval megyek dolgozni, ugy tobb idom marad utana felfedezni. ismeretlen terepen inkabb nem fejlampaznek elso korben.

 

 

CX gumi kell neked, a slickek nem erre valók.

 

es mit ajanlanal? epp azert vettem cx bringat most, mert kb 90%ban csak aszfalton tudok menni. amugy maradtam volna montinal.

 

amugy nem rossz ez a regi rocket ron minta sem, sikon eleg konnyu volt feltekerni 50ig.



#7907
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Vajon lehet, hogy a lánc kezdődő nyúlása miatt szarakodik a hátsó váltóm? Nem bírom beállítani, hogy föl és le is jól váltson, pedig eddig jó volt. Bő 5000 km van a láncban (Dura Ace) és a sorban is (Ultegra), együtt cseréltem. A láncnyúlásmérő 0.75-ös foga még nem esik bele teljesen, de azért már jobban belemegy, mint újkorában. De amúgy korábbi láncokkal azt tapasztaltam, hogy nem érdemes megvárni, amíg teljesen beleesik, amikor már valamennyire belemegy, kopott.

Előző láncaim Ultegrák voltak, azokkal kb. 7000 és 8200 km-t mentem. Lehet, hogy a Dura Ace ennyivel gyorsabban kopik?

Amúgy szép tiszta a váltó, bőven beolajoztam minden forgáspontot, a rugót is, meg a váz alján a terelőlemezen menő bovdenszakaszra is cseppentettem olajat, a bowden szép könnyen mozog. A láncot is beolajoztam. Úgy kezdődött, hogy nem akart fölfelé váltani, a gyorsállítóval folyton utána állítgattam, de akkor meg lefelé nem vált jól a kisebb kerekeken.

Vagy egyszerűen csak bovdencsere?

A hátsó váltón levő előfeszítő csavart (vagy mi a fenét) tekerd ki, h a felső görgő közelebb kerüljön a sorhoz. Én is rengeteget szenvedtem, mire erre rájöttem. Egy nagyobb túrán reggel a hűvösben beállítottam, majd a tűző napon már utána kellett állítani. Cseráltem komplett bowdenezést, de nem segített, ez volt az utolsó tippem, mielött váltót cserélek, és bejött.



#7908
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

oda megy fel olyan lightos terep is, ami cx bringaval jarhato? en egyelore hutteldorfnal probalkoztam. az a gond, hogy hetkoznap vagyok csak ott, es munka utan mar alig van ido sotetedes elott.

cx bringával minden ut járható,ha máshogy nem a válladon cipeled :D  még gyerekkoromban edzettünk arra,emlékeim szerint Döbling felöl könnyebb és a Duna felől meredekebb,aszfalt uton mentünk fel mindkét oldalról. Purkersdorf felé is szép dombok vannak(mikor ott dolgoztam sok bringást láttam arra felé)



#7909
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

A Prae-Exa drive campag hasonló az UG-hez, minden borda egyforma széles, bár itt már záróanya van, nem a külső rész menetes. :) A legvicceseb számomra egy 6402-es hátsó kerék volt, amin HG sor volt, a legkisebb lánckerék meg UG-s volt, de a biztonság kedvéért még egy HG záróanyát is rátett a kliens. :D

 

Nekem már nagoyn régóta megvan a sorom. 12-23-as Miche, meg vettem bele külön 16t lánckereket, így 13-23 lesz, kicsit "pongyolán", 13t campag kezdő fogas, utána a többi lánckerék Miche, a záróanya meg marad a gyári campag. 

 

észrevettem, hogy a 16-os hiányzik a legjobban a 15-17-19 lépcsőből, így erre voksoltam. :) Mostanság volt, hogy a 14t-t is hosszasan használtam, "parasztaerobaron", (amikor csak úgy rákönyökölsz a kormányodra, és mész. Jó, ha csúszik a bandázs..)

A 16-as nekem is hiányzik néha nagyon...:)


FAKT


#7910
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Isti: Nekem bowdencserének hallatszik elsőre, azért a váltókanál állására (fül görbült?) nézz rá :)

 

De ez szerencsétlen:

 

http://www.bikerumor...b-and-cassette/



#7911
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Igen, a bovdenezés jó, meg hát régóta így használom, és csak most kezdett el rosszul váltani.

Azt még nem írtam, hogy a bovden is akkor lett cserélve, mint a sor és lánc.

Váltófül nem görbült,azt is nézd meg.


GT-Atee

#7912
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Szerintem csak bowdencsere.  

a külsőt is cseréld!


SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#7913
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

minket a Kahlenberg-re szoktak felzavarni :D

 

oda megy fel olyan lightos terep is, ami cx bringaval jarhato? en egyelore hutteldorfnal probalkoztam. az a gond, hogy hetkoznap vagyok csak ott, es munka utan mar alig van ido sotetedes elott.



#7914
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Szerintem csak bowdencsere.  



#7915
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

A bowden ott "van elvezetve" a váltón, ahol kell?

 

Igen, a bovdenezés jó, meg hát régóta így használom, és csak most kezdett el rosszul váltani.

Azt még nem írtam, hogy a bovden is akkor lett cserélve, mint a sor és lánc.



#7916
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

cx bringahoz keresek vmi mindenes slicket - nagyreszt most aszfalton hasznalnam (varos), meg kicsi "terepezes" dongolt foldon (erdo, ilyesmi), sotteren.

 

mit ajanlanatok? ugy lattam conti gp 4000s, 4 season eleg nepszeru. 28as meretre gondoltam.

 velem is előfordul hogy elfogy az aszfalt :D  conti super sport, de nem murvára meg ilyenekre való,bár jobban bírja mint a görgőt.



#7917
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

A regi mintas rocketronom van, ha igazi cx gumi kell. Amugy a 28as slick varosival joparszor tekertem erdoben, nem volt az rossz, csak innen jott az elkepzeles :) a fene tudja, hogy mennyit es milyen terepre jutok ki.

Azt hittem becsben nincsenek is emelkedok, de tevedtem, tegnap orultem, ha csak 5-10% volt folyamatosan, vmelyik ranezesre 20% felettinek tunt. De majd keresek masik "tamadasi" teruletet a becsi erdohoz, mert itt csak a tudomet kopom ki.

minket a Kahlenberg-re szoktak felzavarni :D



#7918
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Vajon lehet, hogy a lánc kezdődő nyúlása miatt szarakodik a hátsó váltóm? Nem bírom beállítani, hogy föl és le is jól váltson, pedig eddig jó volt. Bő 5000 km van a láncban (Dura Ace) és a sorban is (Ultegra), együtt cseréltem. A láncnyúlásmérő 0.75-ös foga még nem esik bele teljesen, de azért már jobban belemegy, mint újkorában. De amúgy korábbi láncokkal azt tapasztaltam, hogy nem érdemes megvárni, amíg teljesen beleesik, amikor már valamennyire belemegy, kopott.

Előző láncaim Ultegrák voltak, azokkal kb. 7000 és 8200 km-t mentem. Lehet, hogy a Dura Ace ennyivel gyorsabban kopik?

Amúgy szép tiszta a váltó, bőven beolajoztam minden forgáspontot, a rugót is, meg a váz alján a terelőlemezen menő bovdenszakaszra is cseppentettem olajat, a bowden szép könnyen mozog. A láncot is beolajoztam. Úgy kezdődött, hogy nem akart fölfelé váltani, a gyorsállítóval folyton utána állítgattam, de akkor meg lefelé nem vált jól a kisebb kerekeken.

Vagy egyszerűen csak bovdencsere?

A bowden ott "van elvezetve" a váltón, ahol kell?



#7919
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Vajon lehet, hogy a lánc kezdődő nyúlása miatt szarakodik a hátsó váltóm? Nem bírom beállítani, hogy föl és le is jól váltson, pedig eddig jó volt. Bő 5000 km van a láncban (Dura Ace) és a sorban is (Ultegra), együtt cseréltem. A láncnyúlásmérő 0.75-ös foga még nem esik bele teljesen, de azért már jobban belemegy, mint újkorában. De amúgy korábbi láncokkal azt tapasztaltam, hogy nem érdemes megvárni, amíg teljesen beleesik, amikor már valamennyire belemegy, kopott.

Előző láncaim Ultegrák voltak, azokkal kb. 7000 és 8200 km-t mentem. Lehet, hogy a Dura Ace ennyivel gyorsabban kopik?

Amúgy szép tiszta a váltó, bőven beolajoztam minden forgáspontot, a rugót is, meg a váz alján a terelőlemezen menő bovdenszakaszra is cseppentettem olajat, a bowden szép könnyen mozog. A láncot is beolajoztam. Úgy kezdődött, hogy nem akart fölfelé váltani, a gyorsállítóval folyton utána állítgattam, de akkor meg lefelé nem vált jól a kisebb kerekeken.

Vagy egyszerűen csak bovdencsere?



#7920
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A regi mintas rocketronom van, ha igazi cx gumi kell. Amugy a 28as slick varosival joparszor tekertem erdoben, nem volt az rossz, csak innen jott az elkepzeles :) a fene tudja, hogy mennyit es milyen terepre jutok ki.

Azt hittem becsben nincsenek is emelkedok, de tevedtem, tegnap orultem, ha csak 5-10% volt folyamatosan, vmelyik ranezesre 20% felettinek tunt. De majd keresek masik "tamadasi" teruletet a becsi erdohoz, mert itt csak a tudomet kopom ki.