beallitottam mindent, ahogy meg van irva - a tobbi meg majd kiderul tekeres kozben.
annyira nem rossz ez az ules... de banom, hogy eladtam a titan speci phenomot a montival. igazabol azert van meg rajta, mert nem akarok addig cserelgetni semmit se rajta, amig nem vagyok biztos abban, hogy marad a bringa. ha marad, akkor lehet egy nyereg meg egy kerekszett majd befigyel. a mostani montiba is rohadt nehez lenne.
tegnap jutottam eloszor ki vele terepre, meg igy magasabb kormannyal is erdekes volt lefele ereszedni egy ismeretlen terepen. ilyenkor alul fogjatok? ha felul fogom, csak tamaszkodok rajta, nem szeretnek pofaraesni, ha megdob vmi. nincs sok biztonsagerzetem a montis, "egy ujjal huzom a feket, a tobbivel meg kapaszkodok" utan.
nem hosszú a nyereg hanem inkább keskeny. cx bringán nem kell elnyulni(gondolom terepezel vele) az se jó ha nagyon mélyen van a kormány,pld egy 60 fokos letörésen lemenni sas lengésben :Dv elég ha visszafordittod a stucnit és megszokod. Télen szoktak cx versenyek lenni Bécsben,tudom ajánlani
Hát, van is pár CX-specifikus kormány, extra kicsi eséssel.. ![]()
az a par ezer km nalam a jelenlegi viszonyok kozott egy ev
akkor visszaforditom a stucnit, aztan varom a csodat. max ha nem jon, akkor gyorsan eladom, es veszek egy montit megint.
az ulespozicio amugy jo, csak idiota hosszu ez az ules (hosszabb tavon ugyis cserelem). a hosszu labaim miatt kell a setback, viszont igy lesz hosszu a cockpit.
nem hosszú a nyereg hanem inkább keskeny. cx bringán nem kell elnyulni(gondolom terepezel vele) az se jó ha nagyon mélyen van a kormány,pld egy 60 fokos letörésen lemenni sas lengésben :Dv elég ha visszafordittod a stucnit és megszokod. Télen szoktak cx versenyek lenni Bécsben,tudom ajánlani ![]()
http://apro.bikemag....ro-l250969.html WANT IT ![]()
Szerintem Valakinek ismerős a felállás..
Donciccio: megnéztem amúgy most a gépem, a Coralon is szvsz vízszintesre lett húzva a nyereg, a kormányszöget emeltem annyira, hogy a kormány felső "egyenes része" vízszintes, a fékkar alsó része meg ofc a kormány alsó részének meghosszabbítása.
Így kissé közelebb kerül a kormány a nyereghez, bár utóbbi meg hátrább lett tolva. Szóval, amióta az aláírásomban szereplő kép készült, volt változtatva a beállítás.
A mostanival jó menni nagyon.
találtam ma "LBS"-ben reflexcsíkos Conti GP4000S-t, még az "előző generációból", 10800 ft-ért. Meg sárgában és pirosban is van ui. áron. Amin meglepődtem, hogy akciósan az UltraSport hajtogatós 7500, míg az utód, az UltraSportII (ez már 180 tpi-s a 84 helyett...) csak 7900, és van több szélességben is.
Meg valami Panaracer gumit, "All Condition" felirattal, elvileg 11ezerről 8ezerre leárazva, csak 25-ös szélességben és kékben. Fincsinek tűnik... ![]()
Vejne módosította - 2014. szeptember 10. - 18:47
jah igen... a kormany szoge, es a fekkarok pozicioja jo igy nagyjabol?
leforditott stucnival igazabol csak a fekvalto felso fogast erzem szokatlannak, mert kormanyon alul es felul fogva kenyelmes.
az a par ezer km nalam a jelenlegi viszonyok kozott egy ev
akkor visszaforditom a stucnit, aztan varom a csodat. max ha nem jon, akkor gyorsan eladom, es veszek egy montit megint.
az ulespozicio amugy jo, csak idiota hosszu ez az ules (hosszabb tavon ugyis cserelem). a hosszu labaim miatt kell a setback, viszont igy lesz hosszu a cockpit.
arn módosította - 2014. szeptember 10. - 11:42
Szerintem is vegyél ki pár gyűrűt a stucni alól, akkor messzebb is lesz a kormány. Mondjuk ha 110es stucnival távolinak érzed a kormányt ennyire előretolt nyereggel, akkor lehet, h nagy a váz, bár a nyeregcső ki van húzva eléggé
kenguru módosította - 2014. szeptember 10. - 11:03
CX gumi eladó! http://apro.bikemag....es-l191180.html
itt van ket kep:
https://drive.google...dit?usp=sharing
https://drive.google...dit?usp=sharing
ez egy cx bringa, eleve alacsonyabb a vaz nyeregcso resze, a villaszog is szinte montis. es rovidebbre is csinaljak oket. a masik a varosi bringam, azt minden szempontbol tokeletesnek erzem. 185cm magas vagyok, 89cm belsolabhossz.
nyers adatok:
cx - 560mm vaz, 100mm +8 fok stucni (szerintem lehetne alacsonyabb es rovidebb a +8 fokos allasban), kompakt kormany
varosi - 575mm vaz, 110mm -10 fok stucni, egyenes
az is sokat szamit, hogy eleve merre all, lefele, vagy felfele (9mmel rovdebb igy a bringa).
Magasan és közel van a kormányod. Pár ezer km és megszokod az országútis pozíciót. Ezt kb minden montiról átülőnek leírom.
A sebesség mindent megold.
itt van ket kep:
https://drive.google...dit?usp=sharing
https://drive.google...dit?usp=sharing
ez egy cx bringa, eleve alacsonyabb a vaz nyeregcso resze, a villaszog is szinte montis. es rovidebbre is csinaljak oket. a masik a varosi bringam, azt minden szempontbol tokeletesnek erzem. 185cm magas vagyok, 89cm belsolabhossz.
nyers adatok:
cx - 560mm vaz, 100mm +8 fok stucni (szerintem lehetne alacsonyabb es rovidebb a +8 fokos allasban), kompakt kormany
varosi - 575mm vaz, 110mm -10 fok stucni, egyenes
az is sokat szamit, hogy eleve merre all, lefele, vagy felfele (9mmel rovdebb igy a bringa).
arn módosította - 2014. szeptember 10. - 09:15
milyen hosszú a stucnid? saját véleményem,h 100-110 mm-esnél rövidebb stucni nem kellene országuti bringába. Pantani is kicsi volt,mégsem ment 90-es stucnival. ott vlmi nagyon el van b.szva,ha rövid kell. vagy a váz nem a jó méret,vagy nincs elég hajlékonyság,vagy nem ez a fajta bringa kell a sporinak. én kb 170 cm vagyok,nincsenek gibbon karjaim,mégis 120-as a stucnim,egy 53 cm-es felső csövű vázban. nincs előre tolva az ülésem sem. folyt köv. csak mennem kell dolgozni.
180 cm fölött meg sztem legalább 130 mmest kéne használni sok embernek,csak rossz a beállítása,v rossz a technikája,és így látni sok 58as vázban 110es stucnit. ott sztem vlmi nem kerek. persze nem kell a kormánycsapágyra leb.szni a stucnit. azt max a profik használják,de ők már ehhez szoktak. azonos emberi paraméterek mellett egy pro tour versenyző,és egy amatőr bringás beállításai között elég sok különbség van emiatt. régebben,még a hagyományos stucnik korában 6-8 cm volt az elfogadott,de nem kőbevésett "szabály" a nyereg,kormány magasság beállítására. nézegetem a mostani bringákat,és ez sztem már több. viszont kisebb a kormány hajlítása. lényegében ugyanott lesz az alsó fogás,mint a régi bringáknál. a régi bringáknál kb a 90-es éveket mondom.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Megforditottam a stucnit, most olyan 6cm van kozottuk, elotte olyan 8cm volt. Inkabb a hosszvaltozas elonyeit erzem, de magassag szempontjabol nem mondanam egyikre sem, hogy kenyelmetlen.
Pontosan kiszamolva 26mmel magasabb, es 9mmel rovidebb lett.
Az a gond, hogy nincs vele tapasztalatom, es nyilvan a termeszetesebb (rovidebb-magasabb) poziciot fogom kenyelmesebbnek erezni. Automatikusan nem a fekvalto gumis hajlatat, hanem mogotte 1-2 cmel erzem a legjobbnak. Lehet egy 2cmel rovidebb stucni kellene inkabb.
A linkelt kephez kepest nekem sokkal alacsonyabban van mindket pozicioban.
milyen hosszú a stucnid? saját véleményem,h 100-110 mm-esnél rövidebb stucni nem kellene országuti bringába. Pantani is kicsi volt,mégsem ment 90-es stucnival. ott vlmi nagyon el van b.szva,ha rövid kell. vagy a váz nem a jó méret,vagy nincs elég hajlékonyság,vagy nem ez a fajta bringa kell a sporinak. én kb 170 cm vagyok,nincsenek gibbon karjaim,mégis 120-as a stucnim,egy 53 cm-es felső csövű vázban. nincs előre tolva az ülésem sem. folyt köv. csak mennem kell dolgozni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
arn módosította - 2014. szeptember 10. - 06:57
hogyan viszonyul egymashoz az ules, es a kormany magassaga? van erre vmi aranyszabaly? vhol olyasmit olvastam, hogy 2-3col.
Nekem az aláírásom tökéletesen kényelmes. Jórészt alsó fogás-vagy fékváltókar-fogás és 90fokban hajlított könyök, "cicahát". De egyéni különbségek lehetnek. ![]()
https://scontent-b-l...386490303_o.jpg
PS: a Coralra mindig megkapom, hogy "kicsi nekem a váz". Ha az lenne, akkor a stucnit emelni kéne. A triestina szintén. Ha XXL-est, vagy GTR-t vennék XL-ben, 2cm-rel kerülnék feljebb, ami már érezhető.
hogyan viszonyul egymashoz az ules, es a kormany magassaga? van erre vmi aranyszabaly? vhol olyasmit olvastam, hogy 2-3col.
http://apro.bikemag....de-l250676.html régen láttam egy ilyen vázat vlhol. állítólag kényelmes.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
korrekt ár,korrekt bringa: http://apro.bikemag....tl-l250161.html ez az eurovelo váz nem az amiben összeállt a Bianchi,Puch,Gitane,meg még néhány cég? vagy más néven futottak? király a stucnija.
3ttt evol. elfogadnám. nekem van ilyenem,csak rövid hozzám. meg a kormánybefogó csavarja kiszakította a menetet a stucniból,így a rögzítés egy átmenő csavarral van megoldva. van hozzá kormányom is. nehéz egy kicsit mind a kettő,de attól még simán felraknám a bringámra,mert annyira szép. még régen a maliban lehetett kapni. alig volt néhány ezer forint a kormány,és a stucni. vlmi utolsó darabos akció volt.
nem eurovelo hanem ez a tömörülés: http://www.cycleurope.com/ ![]()
donciccio módosította - 2014. szeptember 08. - 21:00
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://apro.bikemag....i-l250431.html# hmmm. Na, meglátom milyen lesz, bár a mostani stoplim is remekül köt, de valszeg még egy szezont nem fog kibírni. Meglepően jó amúgy a gyári szürke Kéo, mászkálsz benne, lépcsőzöl, és mégis remekül tart, köt.
http://apro.bikemag....do-l250652.html
E5-ös váz ezekkel a cucokkal ennyiért BB. Best Buy.
Conti super sport plus. Nálunk a két bicóba belement idén ~5500km, nulla defekt. Sajna nem könnyű, de utálok út szélén defektet javítani, úgyhogy elnézem neki. Arra kell figyelni, h a gyárilag 28mm-es az mérve 26mm.
12000km hátul- 0 defekt ![]()
Flickr