Az áttét-dologhoz sajna nem tudnék hozzászagolni. :\ Számomra az álom egy 50-38 lenne, hátul 12-26-os 11s sorral. 
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-26
Most 53-39 van, hátul 13-26-os 10s sorral kombinálva, az 50-12 combosabb, mint az 53-13, és nekem az is bőven elég volt 80 körüli lejtőhöz, igaz, nem tekertem rá, csak a gravitációra bíztam a munkát a felsőcsőre feküdve. A 39-38 közt nem tudom, mennyire érezném a különbséget, a 39-es erre a síkságra kb. tökéletes, mászni szerintem érezhető lenne az 1 fogszám különbség.
És mivel gyenge vagyok, szükségem van a finom kiosztásra. 
Ezt azzal egészíteném ki, hogy szigorúan outi gumimérethez.. Trekking gumimérethez (CX? Túraouti? 38mm-es külsők.) a 48-38 nagyon jó, hátul még a 14t-t is nagyon meg lehet hajtani. Ezért nem is látnám értelmét krossztrekkingen sem egy 11-32 sornak, inkább voksolnék 12-28-ra már akkor.
Városi használatban outin a 39-17 a legáltalánosabb, nekem ez bőven elég a dinamikus közlekedéshez. Néhány debreceni FIXI (igen, fixi) van 52-14-gyel szerelve. Miért? Pécsre nem fogja eladni!

Más: az RSX 110-es BCD-jű változata a 46-36-tal tényleg baba volt
Aranyosan nézett ki. MJani ajánlotta még az ősi MTB hajtásokat (DX) amik szintén 110-es BCD, 5 csavaros rögzítéssel készültek, négyszögtengelyes kivitelben. Szép.
Donciccio pedig fölhívta a figyelmet arra is, hogy ez a 130mm-től kisebb BCD nem olyan újkeletű, anno a Campynak is voltak 116-os hajtókarjai, amikre 35t lánckerék szintén föltehető volt. (Meg úgy rémlik, Ofmega is készített talán 118-s bcd-vel hajtásokat.. van jó sok "szabvány", annyi szent)
Hátsó sorokból meg a régi shimano CX szettekhez adottak voltak "viccesek" a 11-19 kiosztással, meg egyesével való emelkedéssel, elöl olyan kistányérral, ami ma sorközepi hátsó lánckeréknek is beillik 
Vejne módosította - 2014. október 29. - 14:37