Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#7481
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.steel-vin... 24 Hours Sale!

 

 

Azt hiszem, most felhívom a bankomat, hogy sürgősen zárolják a számlám...Vagy inkább kimegyek játszani a szomszéd blökijével, csak távolítsam el magam a sztílvintázsról mihamarabb.

 

Kár, hogy a dynam classicból nincs hajtogatható magasabb szövetsuruségu változat. Bézs oldalfallal venném, mint a cukrot. 

 

http://www.steel-vin...-bicycle-detail

 

Mud clearance please


Edited by Vejne, 2014. November 01. - 14:41.


#7482
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 posts

ugyanezt 230ért wh-R500-AL és Tiagra szettel Kaposvárott. 

Orbea Avant (igazi "túra") Sorával kb. 190 körül lesz majd.

Aqua is kifogható hasonló áron, akár alig használt 200 körül, Velocse-CSentaur cuccokkal. 

 

De wiggle sem rossz:

http://www.wiggle.co...pa-tiagra-2015/

http://www.wiggle.co...rial-bikes/?o=2

 

Látod, ezen a montegrappán legalább a hajtókar és fékek is tiagrák. Nem FSA Vero négyszögtengelyes hajtással, meg Noname fékekkel érkezik. Szép a váz is.

 

Tavalyi leárazásokból CAAD8 is akadhat ilyen áron Sorával, az is magasabb fejcsővel készül. Vagy Cube Peloton, azok is egységes szettel szereltek, nem össze-vissza kavart valamivel. És szintén hobbista geometria.

 

Ugyan sokan nem rajongnak érte, de a Kellys ARC széria se rossz, csak ott a vázméretezéssel vigyázz! Az M-es váz akkora, mint másnak az L-XL-ese :D Az L-es vázra meg 190 alattiként rá se ülnék.

Esetleg használtban valami acélvázast? Azért kérdezem, mert kényelem szempontjából jobb lesz, mint egy alap alumínium masina, és a menetes fejcsapágyrendszerrel magasabbra tudod emelni a kormányt. "Kétcent"

 

Szia köszönöm a segítséget. Igazából újat szeretnék venni mégha kicsit alap is. Utána lehet építgetni ha lesz még pénz :) Tényleg szép bringákat mutattál tetszenek. Igazából az a gond én ezeket a márkákat nem nagyon ismerem azért vagyok meglőve az országútival .

 



#7483
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

van itthon néhány levetett külsőm. mindegyik kopott vlmilyen szinten. szóval ez most nem érdekes. ezekről lenne szó: 2 db conti grand prix 4000, 2db vittoria open corsa evo cx, 1 db vittoria rubino pro tech, és 1 db vittoria open pave evo cg. arra lennék kíváncsi,h hideg,nedves időben hogyan viselkednek. van e vlkinek tapasztalata ezekkel a gumikkal téli körülmények közt. 

kicsit átalakítom az itthoni készletem kerék ügyben. jelen pillanatban van 3 db "fölös" kerekem. 2 db hátsó: ebből az egyik 8-as campa aggyal,amásik meg 7-es suntour aggyal. ez utóbbi meg fog maradni. a campásat szét fogom szedni. maradt még egy mavic gp4-es,szingós első kerekem. ezen RX100-as agy van,és aero hoshi küllők. ezt is bontom,aztán a két kerékből csinálok egy pót,elsőt.

visszatérve a gumikra. vlszínű ezekből fogom megoldani a jövő évi gumi cserét is az ünneplős bringán. :)  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7484
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok szép napot. Lehet nem a megfelelő topicban írok de akkor bocsánat.

200-210ezer forint környékén milyen országúti bringákat ajánlanátok ?

Hobby bringás vagyok tehát inkább hosszabb homlokcsöves bringák tetszenek amire nem kell annyira rádőlni.

Tudom nem nagy összeg amit írtam de ennyit tudok áldozni. Ebből kell gazdálkodnom.

Az évek során úgy is cserélem amit kell.Inkább új bringákban gondolkodom elsősorban.

Több helyen ezt a bringát ajánlották

http://wilier-kerekp...er-montegrappa/

Sorával 200ezer ft 

 

Segítségeteket köszi 

ugyanezt 230ért wh-R500-AL és Tiagra szettel Kaposvárott. 

Orbea Avant (igazi "túra") Sorával kb. 190 körül lesz majd.

Aqua is kifogható hasonló áron, akár alig használt 200 körül, Velocse-CSentaur cuccokkal. 

 

De wiggle sem rossz:

http://www.wiggle.co...pa-tiagra-2015/

http://www.wiggle.co...rial-bikes/?o=2

 

Látod, ezen a montegrappán legalább a hajtókar és fékek is tiagrák. Nem FSA Vero négyszögtengelyes hajtással, meg Noname fékekkel érkezik. Szép a váz is.

 

Tavalyi leárazásokból CAAD8 is akadhat ilyen áron Sorával, az is magasabb fejcsővel készül. Vagy Cube Peloton, azok is egységes szettel szereltek, nem össze-vissza kavart valamivel. És szintén hobbista geometria.

 

Ugyan sokan nem rajongnak érte, de a Kellys ARC széria se rossz, csak ott a vázméretezéssel vigyázz! Az M-es váz akkora, mint másnak az L-XL-ese :D Az L-es vázra meg 190 alattiként rá se ülnék.

Esetleg használtban valami acélvázast? Azért kérdezem, mert kényelem szempontjából jobb lesz, mint egy alap alumínium masina, és a menetes fejcsapágyrendszerrel magasabbra tudod emelni a kormányt. "Kétcent"


Edited by Vejne, 2014. November 01. - 09:08.

  • Kisherceg likes this

#7485
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 posts

Sziasztok szép napot. Lehet nem a megfelelő topicban írok de akkor bocsánat.

200-210ezer forint környékén milyen országúti bringákat ajánlanátok ?

Hobby bringás vagyok tehát inkább hosszabb homlokcsöves bringák tetszenek amire nem kell annyira rádőlni.

Tudom nem nagy összeg amit írtam de ennyit tudok áldozni. Ebből kell gazdálkodnom.

Az évek során úgy is cserélem amit kell.Inkább új bringákban gondolkodom elsősorban.

Több helyen ezt a bringát ajánlották

http://wilier-kerekp...er-montegrappa/

Sorával 200ezer ft 

 

Segítségeteket köszi 



#7486
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://apro.bikemag....t-l258803.html#

 

nna igen, amikor a szett még lánc, sor, kormánycsapágy, agyak, nyeregcső stb....-ből állt : http://bit.ly/1nW0KoZ


  • donciccio likes this

#7487
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.steel-vin...-bicycle-detail ez a váz elnevezése. :) nem a méretére utal,v vlmi.

Don: tudom. :D csak muris, hogy a "kompakt" modellből készült ekkora batár

btw: amióta megvan a fokozatmentesen állítható fejű nyeregcső, sokkal kényelmesebb lett az amúgy is jó nyergem.

 

Nem volt buta gyerek, aki kitalálta a ricnimentességet.


Edited by Vejne, 2014. October 31. - 13:06.

  • donciccio likes this

#7488
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

http://www.lfgss.com...sations/257504/  kompakt? MI? a hajtókar nem az. a váz meg .. Kijön belőle 2 másik.

 

Hokedlit mellékel vajon az eladáshoz? 

 

http://www.lfgss.com...sations/257387/

 

Arrabonicus. A 105-ös gruppó nem hoz lázba, de a váz nagyon szép

http://www.steel-vin...-bicycle-detail ez a váz elnevezése. :) nem a méretére utal,v vlmi.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7489
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.lfgss.com...sations/257504/  kompakt? MI? a hajtókar nem az. a váz meg .. Kijön belőle 2 másik.

 

Hokedlit mellékel vajon az eladáshoz? 

 

http://www.lfgss.com...sations/257387/

 

Arrabonicus. A 105-ös gruppó nem hoz lázba, de a váz nagyon szép


Edited by Vejne, 2014. October 31. - 13:00.

  • donciccio likes this

#7490
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

Erős vagy. :)

nagyon erősen sasoltam a közvetítést. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7491
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

tegnap: 55-13,60 perc,51,852 km. azért,ez úgy rendben van. 

Erős vagy. :)


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#7492
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

tegnap: 55-13,60 perc,51,852 km. azért,ez úgy rendben van. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7493
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Ebben a bringában van még valami, ami tetszik

 

Vejne, utállak. Tudod milyen nehéz ezekre nem olyanokat kiabálni hogy "SHUT UP AND TAKE MY MONEY!" :P


  • donciccio and Vejne like this

#7494
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

ano  jugendben 52/42 16-26(6 seb) ifiben 52/42 14-23(6 seb)  most  az lenne jó ha az ideális áttétel 53/44  12-17 (6 seb) lenne :D

na igen. a tesóm serdülőként 48/46-14-et hajtottak. nem volt váltó,meg ilyenek. aztán,ahogy fejlődtek,úgy kaptak jobb felszereléseket,meg ilyeneket. azt hiszem ifiben már volt váltó 2x5-6 sebességgel. érdekes volt hozzájutni jobb felszereléshez. egyrészt ugye aki csókos volt,az falábúként is jobb cuccokat kaphatott,másrészt voltak "felmérő" versenyek. pl.: időfutamon el kellett érni egy bizonyos átlagot. abban az időben már az is nagy szó volt,ha volt alu hajtóműved,vagy gyors záras kereked. a másik alternatíva a szárnyas anya volt. :) a szingós kerekek már nagyon nagy szónak számítottak.

legalábbis a tesóm így mesélte nekem. :D ő is a fradiban tekert,mint én.  

 

de mintha ezt már leírtam volna 1x. :D


Edited by donciccio, 2014. October 30. - 11:11.

  • SerpaPerec likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7495
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....ni-l258655.html

 

Ritchey WCS Logic II alukormány, sötétszürke, 44cm CC méret, 4000 ft volt karcmentesen, 252 gramm MÉRT tömeg
Pro Shimano LT Stucni, 110-es hossz, 26-os befogó, alumínium, 134 gramm mért tömeg, 2500 ft volt, plusz pp.

 

Oké, értem én, hogy a díszkarbon merevít, de ezeknek a cuccoknak nem kéne könnyűnek is lennie? Tele van a Planet-X oldala finishing kitből olyan olcsó kormányokkal és stucnikkal jó súlyban, hogy nem csodálom, ha néha-néha apróban felbukkan belőlük 1-1 darab.. A strada shallow drop kormányt meg akár el is fogadnám, még sosem volt kis ejtésű kormányom. :( :D Igaz, nem is hiányzott.

 

http://apro.bikemag....es-l258581.html

 

Azokat a Mavic felniket ismeri valaki? Mennyire erősek-stabilak? :)

 

http://apro.bikemag....ra-l258607.html

 

Ebben a bringában van még valami, ami tetszik: NEM REPARTO CORSE kerékszettel szerelt. :) egyébként kíváncsi vagyok, vajon mennyiért is adhatják oda boltban. Otthon is néha jóval alámennek a hirdetett árnak, ha bemegy vki vásárolni..


Edited by Vejne, 2014. October 30. - 11:03.


#7496
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

múlt év augusztus-szeptember tájékán eljátszottam a gondolattal,h ha vennék egy új vázat,akkor az melyik lett volna. azt hiszem egy ilyen volt: http://apro.bikemag....az-l258603.html :) akkor még nem gondoltam,h lesz valóban egy Bianchi-m,de a méret táblázatok,és egyéb paraméterek miatt egy ilyen lett volna a jelölt. 

 

http://apro.bikemag....la-l258591.html ez meg egy igen könnyű,és szép villa. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7497
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Komárom-Esztergom megyei dombok közt a 53/39-12/27(10s) játszik nekem jól,ritkán használom a 27-et,de jól jön fáradás esetén vagy 10% felett.


GT-Atee

#7498
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

ano  jugendben 52/42 16-26(6 seb) ifiben 52/42 14-23(6 seb)  most  az lenne jó ha az ideális áttétel 53/44  12-17 (6 seb) lenne :D



#7499
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

En fiatalon szopattam magam az 53/39-es hajtomuvel.  Mondjuk sok valasztas nem volt meg akkoriban, 52 lett volna meg, de az kb. nulla kulonbseg, az RSX kicsit kesobb jott, de az meg nagyon viccesen nezett ki.   (pedig mai fejjel, az tokeletes lett volna nekem)

53-on nagyon faraszto volt bringazni, 32-es tempot kellett tartani ahhoz, hogy 53/19 meg elfogadhato pedalfordulton porogjon.  (Az fel sem merult, hogy kistanyeron tekerjek sikon :)

Az 50/19-cel ez 2km/h-val lassabb tempora esik vissza, plusz a 23 helyett 25-os vegu sorral siman hasznalom az 50/21-et is, ez mar -5km/h az 53/19-hez kepest.

 

En nem erzem ugy, hogy pont azok az attetelek felelnek meg nekem, mint a profi versenyzoknek.    Vagy 120Wattal erosebbek nalam.

 

Roviden:  Az 50-es nagytanyer szuper dolog a nem tul eroseknek.

Nálam edzésen 53-39 11-28-cal a nyerő és 53/28-ba is szoktam váltani. :)


Edited by MJani01, 2014. October 29. - 17:58.


A sebesség mindent megold.

 


#7500
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Az áttét-dologhoz sajna nem tudnék hozzászagolni. :\ Számomra az álom egy 50-38 lenne, hátul 12-26-os 11s sorral. :)

12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-26

 

Most 53-39 van, hátul 13-26-os 10s sorral kombinálva, az 50-12 combosabb, mint az 53-13, és nekem az is bőven elég volt 80 körüli lejtőhöz, igaz, nem tekertem rá, csak a gravitációra bíztam a munkát a felsőcsőre feküdve. A 39-38 közt nem tudom, mennyire érezném a különbséget, a 39-es erre a síkságra kb. tökéletes, mászni szerintem érezhető lenne az 1 fogszám különbség.

 

És mivel gyenge vagyok, szükségem van a finom kiosztásra. :)

Ezt azzal egészíteném ki, hogy szigorúan outi gumimérethez.. Trekking gumimérethez (CX? Túraouti? 38mm-es külsők.) a 48-38 nagyon jó, hátul még a 14t-t is nagyon meg lehet hajtani. Ezért nem is látnám értelmét krossztrekkingen sem egy 11-32 sornak, inkább voksolnék 12-28-ra már akkor. 

 

Városi használatban outin a 39-17 a legáltalánosabb, nekem ez bőven elég a dinamikus közlekedéshez. Néhány debreceni FIXI (igen, fixi) van 52-14-gyel szerelve. Miért? Pécsre nem fogja eladni!

 

:)

 

Más: az RSX 110-es BCD-jű változata a 46-36-tal tényleg baba volt :) Aranyosan nézett ki. MJani ajánlotta még az ősi MTB hajtásokat (DX) amik szintén 110-es BCD, 5 csavaros rögzítéssel készültek, négyszögtengelyes kivitelben. Szép.

 

Donciccio pedig fölhívta a figyelmet arra is, hogy ez a 130mm-től kisebb BCD nem olyan újkeletű, anno a Campynak is voltak 116-os hajtókarjai, amikre 35t lánckerék szintén föltehető volt. (Meg úgy rémlik, Ofmega is készített talán 118-s bcd-vel hajtásokat.. van jó sok "szabvány", annyi szent)

 

Hátsó sorokból meg a régi shimano CX szettekhez adottak voltak "viccesek" a 11-19 kiosztással, meg egyesével való emelkedéssel, elöl olyan kistányérral, ami ma sorközepi hátsó lánckeréknek is beillik :D


Edited by Vejne, 2014. October 29. - 14:37.