Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#7441
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Valahogy mindig tetszettek ezek a Look design-ok. http://apro.bikemag....tt-l260123.html

 

Tetszetős az acél is tőlük: https://www.lfgss.co...sations/232444/ Brain csövek

 

 


  • Vejne kedveli ezt

#7442
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

dobj egy mailt a Bianchi-nak

sajnos sem olaszul,sem angolul nem tudok. :(


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7443
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

lehet,h már írtam,de azért megpróbálom. keresnék Bianchi katalógust. az 1994-es,95-ös,96-os évi érdekelne. abból is leginkább a Bianchi Genius váz geometriája. ha vlkinek meglenne,és feltenné egy normális minőségű képen,azt nagyon megköszönném. sajna amit a neten találok,az elég gyenge minőségű,és nem lehet belőle semmit kiolvasni.

dobj egy mailt a Bianchi-nak


  • donciccio kedveli ezt

#7444
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....l-l260026.html#   Kib....ul a kedvenc színeim, melegség, szépség..

 

Pár napja beszéltünk erről a vázról, a szettről, ami rajta volt, és a kerékszettről.. Eleinte meg akarta tartani a kerékszettet, s a bicajt kompletten 9s velocséval G3 kerékszettel szerette volna eladni, de kiderült, hogy 9s Miche rotor van rajt', szóval gondolom, racionalitásból döntött úgy, hogy megtartja a G3 szettet, és ezt próbálja értékesíteni.

 

nb: lfgss http://www.lfgss.com...ations/257799/ 

 

Ami szent, hogy a Miche készített olyan agyakat, amin a rotor bordázata a 8s campy exa-drive-nak felelt meg, de ráfért 9 lánckerék. A Bianchinak és más olasz gyártóknak adtak ilyen "matricázott" Miche cuccokat. 

 

Fincsi.

 

Simán kéne a váz, ha nagyobb lenne kicsikét. a szett sem rossz, legfeljebb beledobnék egy 8s indexracsnit, s használnám a mostani 8s kerékszettel, illetve, a hajtókart,fékeket váltókat el tudnám adni (ugyanis egyikre se lenne szükségem. Mindből jobb van :D Meg az átdobó sajna nem is konzolos)



#7445
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

lehet,h már írtam,de azért megpróbálom. keresnék Bianchi katalógust. az 1994-es,95-ös,96-os évi érdekelne. abból is leginkább a Bianchi Genius váz geometriája. ha vlkinek meglenne,és feltenné egy normális minőségű képen,azt nagyon megköszönném. sajna amit a neten találok,az elég gyenge minőségű,és nem lehet belőle semmit kiolvasni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7446
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

 

ugyanezt 230ért wh-R500-AL és Tiagra szettel Kaposvárott. 

Orbea Avant (igazi "túra") Sorával kb. 190 körül lesz majd.

Aqua is kifogható hasonló áron, akár alig használt 200 körül, Velocse-CSentaur cuccokkal. 

 

De wiggle sem rossz:

http://www.wiggle.co...pa-tiagra-2015/

http://www.wiggle.co...rial-bikes/?o=2

 

Látod, ezen a montegrappán legalább a hajtókar és fékek is tiagrák. Nem FSA Vero négyszögtengelyes hajtással, meg Noname fékekkel érkezik. Szép a váz is.

 

Tavalyi leárazásokból CAAD8 is akadhat ilyen áron Sorával, az is magasabb fejcsővel készül. Vagy Cube Peloton, azok is egységes szettel szereltek, nem össze-vissza kavart valamivel. És szintén hobbista geometria.

 

Ugyan sokan nem rajongnak érte, de a Kellys ARC széria se rossz, csak ott a vázméretezéssel vigyázz! Az M-es váz akkora, mint másnak az L-XL-ese :D Az L-es vázra meg 190 alattiként rá se ülnék.

Esetleg használtban valami acélvázast? Azért kérdezem, mert kényelem szempontjából jobb lesz, mint egy alap alumínium masina, és a menetes fejcsapágyrendszerrel magasabbra tudod emelni a kormányt. "Kétcent"

 

Szia köszönöm a segítséget. Igazából újat szeretnék venni mégha kicsit alap is. Utána lehet építgetni ha lesz még pénz :) Tényleg szép bringákat mutattál tetszenek. Igazából az a gond én ezeket a márkákat nem nagyon ismerem azért vagyok meglőve az országútival .

 

 

http://tuttibringa.h...chi-1885-detail

 

http://www.bianchi.c...uctIDMaster=766

 

Egyedüli gond: egyetlen méret, és a geometriája se az, amit Te keresel.. Mert b4p.. :) 178-180 cm-hez jó lesz szerintem. Plusz 1-2 cm.


Vejne módosította - 2014. november 08. - 11:31


#7447
dualos

dualos

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás

De Sheldon acélvázakról beszélt, ha neked esetleg régi aluvázad van azzal nem biztos hogy olyan könnyüü lesz.

 

Én is acélvázra gondoltam, Isten őrizz, hogy egy alut így megerőszakoljak. :)

 

Köszi a választ mindenkinek, sok tapasztalattal lettem gazdagabb!



#7448
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

srácok. nem azt írtam,h nem lehet megoldani a hézagolást,vagy a váz hajtogatást,csak mindegyik hordoz magában hibalehetőséget. 9-10 fokozatnál már inkább átalakítanám a vázat,ha muszáj,mert ott már probléma lehet az,h a papucs nincs a megfelelő pozícióban. 8 fokozatnál nagyobb a tűrés,mint pl egy 10-esnél.  


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7449
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

a vastagabb bordákból kireszelgetsz és igen.

 

nb: campynál az exa-drive-ra való átálláskor épp', hogy egy keskenyebb bordát kaptak a lánckerekek, így ott a pre-exás agyakra jó az exás lánckerék :D

nekem ilyen agyam van. ezt most parkoló pályára állítottam. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7450
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

UG kazettatestre felmegy a HG "fogaskerék" ?

igen. kell egy kicsit reszelni,de igen.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7451
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

UG kazettatestre felmegy a HG "fogaskerék" ?

a vastagabb bordákból kireszelgetsz és igen.

 

nb: campynál az exa-drive-ra való átálláskor épp', hogy egy keskenyebb bordát kaptak a lánckerekek, így ott a pre-exás agyakra jó az exás lánckerék :D


  • donciccio és SerpaPerec kedveli ezt

#7452
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

UG kazettatestre felmegy a HG "fogaskerék" ?



#7453
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

én évekig jártam ilyen feszegetős módszerrel,egy hátsókerekem nem ment emiatt tönkre.A 6402-re felmegy a 10-es sor is(bár nem ilyen UG/HG ,meg az is lehet hogy cserélve lett). Van egy grafit 105 aggyal szerelt kerekem azon 8-as sor van ,ha lesz időm azon is megprobálom a 10-es sort :)

1mm-es hézagoló a sor elé, és jó lesz rá a 10s sor.

 

 

HMA bácsi használt 6207-esen (vagy nyolcason? hmm, régi hatszázas, még a tricolor előtt) ultegra 6500-ös kazettatestet, s 10-es sort.. :D

 

a 128-tól írtam, hogy sok váz "gyárilag" volt annyira hézagolva, sőt, találkoztam régen olyan hirdetéssel, ahol a csóka kazettatesteket árult, s mikor levelet váltottam vele, kiderült, hogy ő is 128-ra szokta hézagolni a hátsó agyakat. A régi Dura Ace agyak közt meg volt olyan, ahol a záró kialakítása elősegítette a "betuszkolást" a szűkebb hátsó papucsokba:

 

http://www.bikeforum...7403-101-a.html

 

http://s495.photobuc...H-7402.jpg.html


Vejne módosította - 2014. november 07. - 18:41


#7454
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

én évekig jártam ilyen feszegetős módszerrel,egy hátsókerekem nem ment emiatt tönkre.A 6402-re felmegy a 10-es sor is(bár nem ilyen UG/HG ,meg az is lehet hogy cserélve lett). Van egy grafit 105 aggyal szerelt kerekem azon 8-as sor van ,ha lesz időm azon is megprobálom a 10-es sort :)


  • Vejne kedveli ezt

#7455
kornel.regent

kornel.regent

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás

Köszi az olvasmányt, szerintem ez a számomra releváns része. Szóval Sheldon bácsi szerint, ennyi még belefér váz hajlítgatás és agymahinálás nélkül.

 

De Sheldon acélvázakról beszélt, ha neked esetleg régi aluvázad van azzal nem biztos hogy olyan könnyüü lesz. Amúgy nekem is ugyanez volt a gondom, ráadásul egy Vitus Duralinox vázam van ami ragasztott alu. Emiatt hajlékony de éppen ezért nem is ajánlott hajtogatni. Mivel én kézzel tudtam lazán 1-1 mm-t mozgatni a villákon gondoltam hogy a maradék 1-1 mm menni fog gond nélkül, és igazam lett. Kis feszítéssel lazán belemegy a 130-as agy és a váltással sincs gond.

Amúgy esetleg csinálhatod a következöt: A 130-as agyban egy darab 4mm-es hézagoló van az egyik oldalon (most nem emlékszem melyiken, azt hiszem a balon). Ezt kicserélheted két 1-1 mm-es hézagolóra midkét oldalon. így a papucstávolság 128 mm lesz ami szvsz gond nélkül fog menni minden váznak, és a kerék középvonala is "csak" 3 mm-el mozdul el amit könyebb kompenzálni.



#7456
dualos

dualos

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás

http://sheldonbrown....me-spacing.html ezt olvasd el.

köszi Vejne

Ideally, the frame spacing should exactly match the hub spacing. This makes for easiest wheel replacement. In practice, however, there's a fair amount of latitude in fit. In fact, when the first 130 mm 8-speed hubs were introduced, they had locknuts with beveled sides, so that you could "spring" apart the rear triangle of a frame made for the then-standard 126 mm spacing.
A conventional cup-and-cone hub tolerates some bearing misalignment, and in general, you can safely go up one size in spacing this way, just springing the frame apart. I can't give you an absolute guarantee that this won't cause damage, but the odds are very much in your favor.

Having to spring the frame every time you replace the wheel is inconvenient, especially if it has a quick-release axle .An internal-gear hub or sealed-bearing hub is very likely to be damaged if the dropouts are not parallel. In this case, cold setting is the better way to go.

If you're going up more than one size, say from 120 to 130, or from 126 to 135, you should definitely cold set the frame.

Köszi az olvasmányt, szerintem ez a számomra releváns része. Szóval Sheldon bácsi szerint, ennyi még belefér váz hajlítgatás és agymahinálás nélkül.

dualos módosította - 2014. november 07. - 17:36


#7457
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.041 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Kereket tudok fűzni, azzal nincs nagy gond, de most, hogy így fejben végiggondoltam egy újabb probléma is felütötte a fejét. Ha kevesebb hézagoló lesz az agyban, akkor a tengely lehet hogy túl fog nyúlni a váz papucsán. 

Ezt nagyobb gányolás nélkül nem lehet megoldani, de lehet, hogy egyszerűbb lesz belefeszegetni egy kereket. :D

Ha csak ezen múlna, (márpedig nem!) a tengelyt egy mezei esztergályos leszúrja simán méretre.
Esetleg lehet fémipari alapokat gyakorolni fémfűrésszel, majd köszörűvel.


Rabbit módosította - 2014. november 07. - 15:01


#7458
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Kereket tudok fűzni, azzal nincs nagy gond, de most, hogy így fejben végiggondoltam egy újabb probléma is felütötte a fejét. Ha kevesebb hézagoló lesz az agyban, akkor a tengely lehet hogy túl fog nyúlni a váz papucsán. 

Ezt nagyobb gányolás nélkül nem lehet megoldani, de lehet, hogy egyszerűbb lesz belefeszegetni egy kereket. :D

ahogy Vejne is írta: az a csapágyaknak sem jó,és a váznak sem. ráadásul a papucsok sem fognak jó szögben állni,így a váltás sem biztos,h pontos lesz.

 

http://sheldonbrown....me-spacing.html ezt olvasd el.

 

köszi Vejne


donciccio módosította - 2014. november 07. - 14:56

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7459
dualos

dualos

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás

Kereket tudok fűzni, azzal nincs nagy gond, de most, hogy így fejben végiggondoltam egy újabb probléma is felütötte a fejét. Ha kevesebb hézagoló lesz az agyban, akkor a tengely lehet hogy túl fog nyúlni a váz papucsán. 

Ezt nagyobb gányolás nélkül nem lehet megoldani, de lehet, hogy egyszerűbb lesz belefeszegetni egy kereket. :D



#7460
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Köszönöm a tapasztalatot Urak! :)

 

És újonnan nem lehet kapni olyan 126mm-es agyat, amire 8/9 sebességes kazetta tehető?

 

A régiek közül csak olyat találtam, aminek mondjuk a kazettatesten kívül van a menetje: 

http://www.velobase....=110&AbsPos=349

 

Vagy már alapból 130-as a papucstávolság:

http://www.velobase....=110&AbsPos=351

 

Vagy esetleg az lehetne a megoldás, hogy veszek egy használt olcsóbb kazettás agyat, és kicsit átvirálom a hézagolókat. :)

az első kérdésre a válasz: nem

az első link az egy 7-es agy,a második meg egy 8-as. arra rámegy a 9-es is. amúgy a menet csak azért van rajtuk,mert ezek még visszafelé is kompatibilisek is voltak. tehát ug sorok is felmentek rájuk. amúgy mind a 2 hg agy. a 8-as agyakat át lehet hézagolni,h beférjen a vázba,de azzal más problémák is előjöhetnek. pl nem lesz központos a kerék,így át kell "húzni" a felnit. ha áthúztad,akkor meg a fogaskerekek felőli küllőkbe beleérhet majd a hátsó váltó kanala. ez azért lesz így,mert közelebb kerül a függőlegeshez a küllők síkja azon az oldalon. ezzel még a küllő szakadás is gyakrabban előfordulhat. 

meg lehet csinálni,és használni is lehet,de hordoz néhány hibalehetőséget magában ez a megoldás.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A