lehet,h már írtam,de azért megpróbálom. keresnék Bianchi katalógust. az 1994-es,95-ös,96-os évi érdekelne. abból is leginkább a Bianchi Genius váz geometriája. ha vlkinek meglenne,és feltenné egy normális minőségű képen,azt nagyon megköszönném. sajna amit a neten találok,az elég gyenge minőségű,és nem lehet belőle semmit kiolvasni.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#7441
Posted 2014. November 09. - 08:17

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7442
Posted 2014. November 08. - 11:28

ugyanezt 230ért wh-R500-AL és Tiagra szettel Kaposvárott.
Orbea Avant (igazi "túra") Sorával kb. 190 körül lesz majd.
Aqua is kifogható hasonló áron, akár alig használt 200 körül, Velocse-CSentaur cuccokkal.
De wiggle sem rossz:
http://www.wiggle.co...pa-tiagra-2015/
http://www.wiggle.co...rial-bikes/?o=2
Látod, ezen a montegrappán legalább a hajtókar és fékek is tiagrák. Nem FSA Vero négyszögtengelyes hajtással, meg Noname fékekkel érkezik. Szép a váz is.
Tavalyi leárazásokból CAAD8 is akadhat ilyen áron Sorával, az is magasabb fejcsővel készül. Vagy Cube Peloton, azok is egységes szettel szereltek, nem össze-vissza kavart valamivel. És szintén hobbista geometria.
Ugyan sokan nem rajongnak érte, de a Kellys ARC széria se rossz, csak ott a vázméretezéssel vigyázz! Az M-es váz akkora, mint másnak az L-XL-ese
Az L-es vázra meg 190 alattiként rá se ülnék.
Esetleg használtban valami acélvázast? Azért kérdezem, mert kényelem szempontjából jobb lesz, mint egy alap alumínium masina, és a menetes fejcsapágyrendszerrel magasabbra tudod emelni a kormányt. "Kétcent"
Szia köszönöm a segítséget. Igazából újat szeretnék venni mégha kicsit alap is. Utána lehet építgetni ha lesz még pénz
Tényleg szép bringákat mutattál tetszenek. Igazából az a gond én ezeket a márkákat nem nagyon ismerem azért vagyok meglőve az országútival .
http://tuttibringa.h...chi-1885-detail
http://www.bianchi.c...uctIDMaster=766
Egyedüli gond: egyetlen méret, és a geometriája se az, amit Te keresel.. Mert b4p.. 178-180 cm-hez jó lesz szerintem. Plusz 1-2 cm.
Edited by Vejne, 2014. November 08. - 11:31.
#7443
Posted 2014. November 07. - 20:19

De Sheldon acélvázakról beszélt, ha neked esetleg régi aluvázad van azzal nem biztos hogy olyan könnyüü lesz.
Én is acélvázra gondoltam, Isten őrizz, hogy egy alut így megerőszakoljak.
Köszi a választ mindenkinek, sok tapasztalattal lettem gazdagabb!
#7444
Posted 2014. November 07. - 19:33

srácok. nem azt írtam,h nem lehet megoldani a hézagolást,vagy a váz hajtogatást,csak mindegyik hordoz magában hibalehetőséget. 9-10 fokozatnál már inkább átalakítanám a vázat,ha muszáj,mert ott már probléma lehet az,h a papucs nincs a megfelelő pozícióban. 8 fokozatnál nagyobb a tűrés,mint pl egy 10-esnél.
- Vejne likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7445
Posted 2014. November 07. - 19:26

a vastagabb bordákból kireszelgetsz és igen.
nb: campynál az exa-drive-ra való átálláskor épp', hogy egy keskenyebb bordát kaptak a lánckerekek, így ott a pre-exás agyakra jó az exás lánckerék
nekem ilyen agyam van. ezt most parkoló pályára állítottam.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7446
Posted 2014. November 07. - 19:25

UG kazettatestre felmegy a HG "fogaskerék" ?
igen. kell egy kicsit reszelni,de igen.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7447
Posted 2014. November 07. - 19:00

UG kazettatestre felmegy a HG "fogaskerék" ?
a vastagabb bordákból kireszelgetsz és igen.
nb: campynál az exa-drive-ra való átálláskor épp', hogy egy keskenyebb bordát kaptak a lánckerekek, így ott a pre-exás agyakra jó az exás lánckerék
- donciccio and SerpaPerec like this
#7448
Posted 2014. November 07. - 18:54

#7449
Posted 2014. November 07. - 18:37

én évekig jártam ilyen feszegetős módszerrel,egy hátsókerekem nem ment emiatt tönkre.A 6402-re felmegy a 10-es sor is(bár nem ilyen UG/HG ,meg az is lehet hogy cserélve lett). Van egy grafit 105 aggyal szerelt kerekem azon 8-as sor van ,ha lesz időm azon is megprobálom a 10-es sort
1mm-es hézagoló a sor elé, és jó lesz rá a 10s sor.
HMA bácsi használt 6207-esen (vagy nyolcason? hmm, régi hatszázas, még a tricolor előtt) ultegra 6500-ös kazettatestet, s 10-es sort..
a 128-tól írtam, hogy sok váz "gyárilag" volt annyira hézagolva, sőt, találkoztam régen olyan hirdetéssel, ahol a csóka kazettatesteket árult, s mikor levelet váltottam vele, kiderült, hogy ő is 128-ra szokta hézagolni a hátsó agyakat. A régi Dura Ace agyak közt meg volt olyan, ahol a záró kialakítása elősegítette a "betuszkolást" a szűkebb hátsó papucsokba:
http://www.bikeforum...7403-101-a.html
http://s495.photobuc...H-7402.jpg.html
Edited by Vejne, 2014. November 07. - 18:41.
#7450
Posted 2014. November 07. - 18:13

én évekig jártam ilyen feszegetős módszerrel,egy hátsókerekem nem ment emiatt tönkre.A 6402-re felmegy a 10-es sor is(bár nem ilyen UG/HG ,meg az is lehet hogy cserélve lett). Van egy grafit 105 aggyal szerelt kerekem azon 8-as sor van ,ha lesz időm azon is megprobálom a 10-es sort
- Vejne likes this
#7451
Posted 2014. November 07. - 18:07

Köszi az olvasmányt, szerintem ez a számomra releváns része. Szóval Sheldon bácsi szerint, ennyi még belefér váz hajlítgatás és agymahinálás nélkül.
De Sheldon acélvázakról beszélt, ha neked esetleg régi aluvázad van azzal nem biztos hogy olyan könnyüü lesz. Amúgy nekem is ugyanez volt a gondom, ráadásul egy Vitus Duralinox vázam van ami ragasztott alu. Emiatt hajlékony de éppen ezért nem is ajánlott hajtogatni. Mivel én kézzel tudtam lazán 1-1 mm-t mozgatni a villákon gondoltam hogy a maradék 1-1 mm menni fog gond nélkül, és igazam lett. Kis feszítéssel lazán belemegy a 130-as agy és a váltással sincs gond.
Amúgy esetleg csinálhatod a következöt: A 130-as agyban egy darab 4mm-es hézagoló van az egyik oldalon (most nem emlékszem melyiken, azt hiszem a balon). Ezt kicserélheted két 1-1 mm-es hézagolóra midkét oldalon. így a papucstávolság 128 mm lesz ami szvsz gond nélkül fog menni minden váznak, és a kerék középvonala is "csak" 3 mm-el mozdul el amit könyebb kompenzálni.
#7452
Posted 2014. November 07. - 17:35

http://sheldonbrown....me-spacing.html ezt olvasd el.
köszi Vejne
Köszi az olvasmányt, szerintem ez a számomra releváns része. Szóval Sheldon bácsi szerint, ennyi még belefér váz hajlítgatás és agymahinálás nélkül.Ideally, the frame spacing should exactly match the hub spacing. This makes for easiest wheel replacement. In practice, however, there's a fair amount of latitude in fit. In fact, when the first 130 mm 8-speed hubs were introduced, they had locknuts with beveled sides, so that you could "spring" apart the rear triangle of a frame made for the then-standard 126 mm spacing.
A conventional cup-and-cone hub tolerates some bearing misalignment, and in general, you can safely go up one size in spacing this way, just springing the frame apart. I can't give you an absolute guarantee that this won't cause damage, but the odds are very much in your favor.
Having to spring the frame every time you replace the wheel is inconvenient, especially if it has a quick-release axle .An internal-gear hub or sealed-bearing hub is very likely to be damaged if the dropouts are not parallel. In this case, cold setting is the better way to go.
If you're going up more than one size, say from 120 to 130, or from 126 to 135, you should definitely cold set the frame.
Edited by dualos, 2014. November 07. - 17:36.
#7453
Posted 2014. November 07. - 15:00

Kereket tudok fűzni, azzal nincs nagy gond, de most, hogy így fejben végiggondoltam egy újabb probléma is felütötte a fejét. Ha kevesebb hézagoló lesz az agyban, akkor a tengely lehet hogy túl fog nyúlni a váz papucsán.
Ezt nagyobb gányolás nélkül nem lehet megoldani, de lehet, hogy egyszerűbb lesz belefeszegetni egy kereket.
Ha csak ezen múlna, (márpedig nem!) a tengelyt egy mezei esztergályos leszúrja simán méretre.
Esetleg lehet fémipari alapokat gyakorolni fémfűrésszel, majd köszörűvel.
Edited by Rabbit, 2014. November 07. - 15:01.
#7454
Posted 2014. November 07. - 14:49

Kereket tudok fűzni, azzal nincs nagy gond, de most, hogy így fejben végiggondoltam egy újabb probléma is felütötte a fejét. Ha kevesebb hézagoló lesz az agyban, akkor a tengely lehet hogy túl fog nyúlni a váz papucsán.
Ezt nagyobb gányolás nélkül nem lehet megoldani, de lehet, hogy egyszerűbb lesz belefeszegetni egy kereket.
ahogy Vejne is írta: az a csapágyaknak sem jó,és a váznak sem. ráadásul a papucsok sem fognak jó szögben állni,így a váltás sem biztos,h pontos lesz.
http://sheldonbrown....me-spacing.html ezt olvasd el.
köszi Vejne
Edited by donciccio, 2014. November 07. - 14:56.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7455
Posted 2014. November 07. - 14:42

Kereket tudok fűzni, azzal nincs nagy gond, de most, hogy így fejben végiggondoltam egy újabb probléma is felütötte a fejét. Ha kevesebb hézagoló lesz az agyban, akkor a tengely lehet hogy túl fog nyúlni a váz papucsán.
Ezt nagyobb gányolás nélkül nem lehet megoldani, de lehet, hogy egyszerűbb lesz belefeszegetni egy kereket.
#7456
Posted 2014. November 07. - 14:04

Köszönöm a tapasztalatot Urak!
És újonnan nem lehet kapni olyan 126mm-es agyat, amire 8/9 sebességes kazetta tehető?
A régiek közül csak olyat találtam, aminek mondjuk a kazettatesten kívül van a menetje:
http://www.velobase....=110&AbsPos=349
Vagy már alapból 130-as a papucstávolság:
http://www.velobase....=110&AbsPos=351
Vagy esetleg az lehetne a megoldás, hogy veszek egy használt olcsóbb kazettás agyat, és kicsit átvirálom a hézagolókat.
az első kérdésre a válasz: nem
az első link az egy 7-es agy,a második meg egy 8-as. arra rámegy a 9-es is. amúgy a menet csak azért van rajtuk,mert ezek még visszafelé is kompatibilisek is voltak. tehát ug sorok is felmentek rájuk. amúgy mind a 2 hg agy. a 8-as agyakat át lehet hézagolni,h beférjen a vázba,de azzal más problémák is előjöhetnek. pl nem lesz központos a kerék,így át kell "húzni" a felnit. ha áthúztad,akkor meg a fogaskerekek felőli küllőkbe beleérhet majd a hátsó váltó kanala. ez azért lesz így,mert közelebb kerül a függőlegeshez a küllők síkja azon az oldalon. ezzel még a küllő szakadás is gyakrabban előfordulhat.
meg lehet csinálni,és használni is lehet,de hordoz néhány hibalehetőséget magában ez a megoldás.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7457
Posted 2014. November 07. - 13:36

Köszönöm a tapasztalatot Urak!
És újonnan nem lehet kapni olyan 126mm-es agyat, amire 8/9 sebességes kazetta tehető?
A régiek közül csak olyat találtam, aminek mondjuk a kazettatesten kívül van a menetje:
http://www.velobase....=110&AbsPos=349
Vagy már alapból 130-as a papucstávolság:
http://www.velobase....=110&AbsPos=351
Vagy esetleg az lehetne a megoldás, hogy veszek egy használt olcsóbb kazettás agyat, és kicsit átvirálom a hézagolókat.
#7458
Posted 2014. November 07. - 12:01

Vicc, hogy van egy haver, akinek a hátsó 6402-es agya 126mm-re van hézagolva. Meg nyíregyházi ismerősnek van több kereke, aminél ugyanezt eljátszotta (130-as agyat 126mm-re áthézagolt).
De nem tudom, mennyire jó megoldás, illetve mennyire járható. A 130-ra átállás jobb ötlet, párhuzamosított papucsokkal (nem csak amiatt, mert a nem párhuzamos állás esetén a tengely-csapágyak extrán terheltek, és a papucs is plusz terhelést kap, hanem azért is, mert a váltótartó-fül sem lesz 100%-osan jó helyzetben.. szóval mindenképp megéri párhuzamosítani.)
Ezért meglepő nekem a sok 128 mm-es és 132.5mm-es váz
http://www.hasznaltb...b=8&cc=9&p=1246
jé.. komfifékkaros exázsszett
Edited by Vejne, 2014. November 07. - 12:03.
#7459
Posted 2014. November 07. - 11:22

Sziasztok!
Előre is bocsánat a kicsit gányolást erőltető kérdésemért.
Van arra mód, hogy régi típusú 126mm-es papucstávolságú országúti vázba, olyan agyat tegyek ami kazettás 9-es racsnit fogad?
Köszönöm,
Bence
igen. ez nem gányolás,hanem átalakítás. kicsit szerszám igényes,és tudás sem árt hozzá. ki kell tágítani 130 mm-re a papucs távolságot. ezen a lapon mind a 3 szerszám fel van tüntetve hozzá: http://www.parktool....ent-gauge-fag-2 a related products-nál megtalálod a másik kettőt is. ezen kívül még kell hozzá néhány deszka is,meg vlmi amiben meg tudod fogatni a vázat.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7460
Posted 2014. November 07. - 10:38

Sziasztok!
Előre is bocsánat a kicsit gányolást erőltető kérdésemért.
Van arra mód, hogy régi típusú 126mm-es papucstávolságú országúti vázba, olyan agyat tegyek ami kazettás 9-es racsnit fogad?
Köszönöm,
Bence