Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34368 hozzászólás a témában

#7341
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Hát szerintem ha kitudja milyen és mennyit futott 6600-as váltás és fék szettet kapsz 45-50 körül, akkor már jobb ajánlat ennél kb. ugyanennyiért a zsírúj, dobozos 10-es 105 mert az egyszerűen jobban működik. De a 6700-es ultegra is megáll 70-80 körül. Én pl. azért váltottam csak mert 30.000 km után már nem volt annyira kattanós a váltás, szóval számít, hogy mennyit futott cuccokról van szó. Másrészt az újabb generációnak vannak egyéb előnyei is, pl az állítható fékkar távolság, amit az tud csak igazán értékelni akinek okozott már fejtörést az, hogy akkor most kényelmesre lövi-e be a fékváltókart vagy olyanra, ahol alsó fogásból eléri rendesen a fékkart. Ezeknél az újabb szetteknél nincs ilyen gond. Érdekes, de érzésre nekem ezek az új fékváltók hosszabbak, a régin a felső hajlat szerintem közelebb volt, ezért kb ugyanolyan fékváltó beállítást én hosszabbnak érzek az újabbaknál.

A kidolgozás minősége és az ergonómia szerintem nem lett jobb az újabb generációkkal. az újabbak nekem baltával faragottak egy régi 10-es Duar ace-Ultegra-105 után. Az újabbaknál a mechanika alulról gyakorlatilag védtelen, de ezzel állítólag nincs gond. Könnyebb is befújni ide néha ezt-azt (WD40, aztán zsírspray évente 1szer).

Az meg, hogy nincs előttem a váltóbowden... Addig nem zavart ameddig volt, de most már zavarna ha lenne újra.

 

a komplett új 11-es szett meg számomra nem alternatíva mert tele vagyok 10-es dolgokkal amiket lehasználok ameddig megvannak. 11-es szettet majd új bringával fogok venni, kerékkel, mert ott az is fontos a széles sor miatt (bár pont 11 kompatibilis a kerekem, de azon is látszanak már a km-ek) Ezt a befektetést nekem még pont megérte ez a szett, ezzel még elvagyok egy ideig aztán mindenből új jön



#7342
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Pont reggel akartam feldobni a fékezés témát, tegnap került szóba egy ismerősömmel diskurálva, s szerinte nem igaz ez a más bowdenhúzás, pedig eddig mindenkitől ezt hallottam-láttam. :)

 

Egyébként 6600-os fékváltókar-váltó-fékszett akár 45-46 ezer ft körül is beszerezhető (tényleg..) így a nagy olcsóságban nem mindenkinek olyan csábító a 6700-es vonal, bár, a fékváltókarja tényleg szebb. :)

 

Ami most nekem "aktuális", hogy vajon egy golyóscsapágyas mechanikájú, hátul egyforgáspontos szkeleton fékszett mennyivel "jobban adagolható", mint a "kőékkétforgáspontos-digitális" campy. 

 

Talán kiderül, talán nem. 

 

Amúgy, ha a shimanonál ilyen szintű a rendszerintegráció, kíváncsi vagyok, mennyire lehet rossz az összhatás egy sram vagy tektro, netán "ultrablingylichtgewichty" patkókkal. 

 

És még egy sarkallatos pont, a bowdenezés, amiből egy ismerős nagyon tukmálja nekem a teflonos-1800 ft-os nagyonsíkos fékbowdent. Valakinek közvetlen összehasonlítási tapasztalata hagyományos rozsdamentes fékbowden és teflonbevonatú fékbowden közt?


Vejne módosította - 2014. november 21. - 19:57


#7343
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

visszatérve a korábbi és újabb generációs 10-es shimano fékek / fékváltók keverésére, vettem egy újabb (rejtett bowdeneshez való) féket (6700) a szintén újabb verziós karhoz (5700) és a változás egyből érezhető volt. A régebbi fékekkel (6600) közel sem tudta ezt sem max fékerőben, sem modulálhatóságban. A változás kb. olyan mintha korábban egy 1 forgáspontos fék lett volna fönt. Különösen az volt érezhető, hogy ha finoman akartam fékezni, akkor a korábbi fékkel a kar útjának elején alig volt fékerő, egyből húzni kellett erőből. Az újjal elég ránézni a karra és lassulok.

Szóval ha valaki elcsábulna mert annyira olcsók most a 5700, 6700 fékváltók, akkor számoljon azzal is, hogy féket is célszerű venni hozzá a tökéletes működésért. Ez nem kamu!


petter78 módosította - 2014. november 21. - 19:29

  • Vejne kedveli ezt

#7344
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ennyi. :)

Ha szigorúan méretekre vesszük, 140 széles és kb. flite hosszú nyereg 6ezer ft-tól már van, pl. a Q-bik, vagy ez:

 

http://www.ebay.com/...E:B:WNA:US:1120

 

De, a tartósság kérdéses. És a hiten-pálca minősége is. :)

 

ÚJRABŐR! Én is megkérdezem már, mennyi a piros..

 

spesh!

http://www.aliexpres...1474183902.html


Vejne módosította - 2014. november 21. - 06:22


#7345
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

Mi a kerdes, miert tiprodsz?  7k-ert nemigen kapni jo nyerget.

ennyi. :)


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7346
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Mi a kerdes, miert tiprodsz?  7k-ert nemigen kapni jo nyerget.


  • donciccio kedveli ezt

#7347
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Kértem ajanlatot autokarpitostol a nyereg atbőrözésére. Az esetemben az ùj ár 1/3a lenne, 6-7e ft. Még tipródok hogy megèri e
  • donciccio kedveli ezt

#7348
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

A kerekepites olyan mint a Rubik kocka.   Egyiket se tudom. :)    De a kockaval mar haladok, kb. a felet mar ki tudom rakni.

 


  • donciccio kedveli ezt

#7349
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ez vmi campa katalógus? 700 Mb-t nem töltök le csak ha tudom mi az

ööö 80-90-2000es évek katalógusainak nagy része, techdokcsik-"pótalkatrészkatalógusok" és használati útmutatók a 80-90-2000-es évekből.. "kampillektion"



#7350
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

ez vmi campa katalógus? 700 Mb-t nem töltök le csak ha tudom mi az



#7351
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az FSA sem olcsó de eddig minden ismerősömnek nagyon hamar elkoptak azok a tányérok, szerintem puha anyagból dolgoznak. A TA-Speci. tányérok viszont nagyon tartósak.

Nekem már többen írtak, hogy tudok-e a TA-nál tartósabb tányért ajánlani, mert náluk gyorsan elkopik, bár azt hozzáteszem, hogy ők mind kéttányéros rendszerben használják.



A sebesség mindent megold.

 


#7352
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.271 hozzászólás

Az FSA sem olcsó de eddig minden ismerősömnek nagyon hamar elkoptak azok a tányérok, szerintem puha anyagból dolgoznak. A TA-Speci. tányérok viszont nagyon tartósak.

 

a TA-spec cuccait nem próbáltam még, fsa-ból ILYENEM van, ss-en használom egy éve, eddig bírja. ugyanez a duplája lenne TA-ból. mindkettőnél 7075 T6 alut írnak anyagnak. váltós cuccot egyikből sem próbáltam


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7353
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.697 hozzászólás

még olcsóbb az fsa (ami ugye nem TA-Specialites árban van) lánckerekek papírja, azon is van.   :)

Az FSA sem olcsó de eddig minden ismerősömnek nagyon hamar elkoptak azok a tányérok, szerintem puha anyagból dolgoznak. A TA-Speci. tányérok viszont nagyon tartósak.


Marci

#7354
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kösz, ez nekem hasznos volt. a 88-90. oldalon volt a lényeg

Labdázzunk!

 

https://www.dropbox....agnolo.rar?dl=0



#7355
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

ez egész jó: http://prawda.org/_/...eelbuilding.pdf mondjuk én nem használnék karton kerék központosság mérő szerszámot. az sztem max végszükség esetére lenne jó.

kösz, ez nekem hasznos volt. a 88-90. oldalon volt a lényeg


  • donciccio és Vejne kedveli ezt

#7356
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ki-melyiket választaná?

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

 

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

 

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

 

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

 

vagy kicseréltetem a felniket a 7801-es kerekekben....

esetleg hazai eladótól Zonda-Fulcrum3?  Elvileg kéne, hogy legyen a legfrissebb kiadásból is. 

 

a felsoroltak közül nekem az open pro felnis illetve a dt swiss jön be. (milyen meglepő..)


Vejne módosította - 2014. november 19. - 15:35


#7357
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

ki-melyiket választaná?

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

 

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

 

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

 

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

 

vagy kicseréltetem a felniket a 7801-es kerekekben....


SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#7358
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

ez egész jó: http://prawda.org/_/...eelbuilding.pdf mondjuk én nem használnék karton kerék központosság mérő szerszámot. az sztem max végszükség esetére lenne jó.


  • Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7359
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ez már egy másik kérdés. :D

ugyanmá'! 20as gumi és kontroll :)


  • donciccio kedveli ezt

#7360
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

Férjen be a gumi a vázba. :)

ez már egy másik kérdés. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A