Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34368 hozzászólás a témában

#7321
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://apro.bikemag....ka-l262489.html

 

sajnos, mivel a rugófeszesség-állító csavar "rossz helyen" van, így ez a szett egy "pszeudobargain". 

 

Régi fajta 9-s rendszer, aminek a bowdenhúzása nem kompatibilis a későbbi rendszerekkel. Sajnos. Egyébként az első váltó ketrece alapján is azt mondanám, 2000-es a szett, és nem 2001-es. Mert 2 évig "gyártották" a Daytonát (pontosabban ugyanazok a cuccok 99-ben még Athena, egy évre rá Daytona névre voltak matricázva, aztán 2002-től már Centaur néven futottak, de maga a szett ugyanaz. )

 

És a 2001-es évben jött ki a 10s Daytona szett, valamint az átdolgozott geometriájú hátsó váltóval készített 9s szett. Tömegre van kb. 11-12 gramm különbség az újabb változat javára, plusz, más arányban mozog a váltó a bowdenhúzásra, a váltókar is más mennyiségben "ránt" klikkenként a kábelen.

 

Bár pont azért "keresnek" sokan Centaur-Daytona-Velocse vonalat, mert téli bringára, aktív használatra tennék a cuccokat, nyúzni. Az ilyen állapotú szetteket meg nem szeretik nyüstölni, mégakkor sem, ha "csak egy százötös szintű cucc"-ról van szó.

 

https://www.dropbox....lsEBp4m9Za?dl=0  összeszedtem 1-2 katalógust, ha valakit érdekel. 99-07. 

 

Érdekes állatfaj a 10s karbon négyszögtengelyes hajtókar :D

melyikben van a century grey? azt letöltném



#7322
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....ka-l262489.html

 

sajnos, mivel a rugófeszesség-állító csavar "rossz helyen" van, így ez a szett egy "pszeudobargain". 

 

Régi fajta 9-s rendszer, aminek a bowdenhúzása nem kompatibilis a későbbi rendszerekkel. Sajnos. Egyébként az első váltó ketrece alapján is azt mondanám, 2000-es a szett, és nem 2001-es. Mert 2 évig "gyártották" a Daytonát (pontosabban ugyanazok a cuccok 99-ben még Athena, egy évre rá Daytona névre voltak matricázva, aztán 2002-től már Centaur néven futottak, de maga a szett ugyanaz. )

 

És a 2001-es évben jött ki a 10s Daytona szett, valamint az átdolgozott geometriájú hátsó váltóval készített 9s szett. Tömegre van kb. 11-12 gramm különbség az újabb változat javára, plusz, más arányban mozog a váltó a bowdenhúzásra, a váltókar is más mennyiségben "ránt" klikkenként a kábelen.

 

Bár pont azért "keresnek" sokan Centaur-Daytona-Velocse vonalat, mert téli bringára, aktív használatra tennék a cuccokat, nyúzni. Az ilyen állapotú szetteket meg nem szeretik nyüstölni, mégakkor sem, ha "csak egy százötös szintű cucc"-ról van szó.

 

https://www.dropbox....lsEBp4m9Za?dl=0  összeszedtem 1-2 katalógust, ha valakit érdekel. 99-07. 

 

Érdekes állatfaj a 10s karbon négyszögtengelyes hajtókar :D



#7323
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....3-l262041.html#

 

pár hete említette, hogy lesz egy ilyenje 195 körül 105-tel, da7700-es agszettre fűzött kerékszettel. 

 

Múlt hét végén anyámnak mutogatta is, sajna én pont nem arra voltam :D

 

Kérdés: ez a váz, mennyire örvend jó hírnévnek, mennyire jó ez a hibrid alu-karbon vázmegoldás, kb. milyen évjáratú lehet a cucc? :) A Revomagon volt cikk egy hasonló "öszvérről", de az a SystemSix, nem Six13.  Ami érdekelne még, hogy a hajtókar mennyire számít eltalált-rendszerintegrált konstrukciónak. 

 

Mivel az eladó akár vázcsereberébe is belemenne.. S tényleg nagyon szép a cucc.. :)


Vejne módosította - 2014. november 24. - 19:45


#7324
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Azon és a DA-n is üregeltek a tányérok, nem? : ) Szép szeletőszett

 

Azon és a DA-n is üregeltek a tányérok, nem? : ) Szép szeletőszett

Igen, de ki tudja mit ügyeskedett a DA tányérokkal a shimano. Az ultegra tányérjai bármelyik normál hajtóműre jók és az ultegrára is jó bármelyik normál tányér, de mindkét esetben elég hülyén néz ki.



A sebesség mindent megold.

 


#7325
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Elgondolkoztam rajta. :) Csak az a kérdés, hogy jó-e a 6700-es ultegra hajtóművemre.

Azon és a DA-n is üregeltek a tányérok, nem? : ) Szép szeletőszett



#7326
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

MJani és a többi favágó figyelmébe: http://apro.bikemag....em-l262191.html  :D

Elgondolkoztam rajta. :) Csak az a kérdés, hogy jó-e a 6700-es ultegra hajtóművemre.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#7327
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

ez még az előző hsz-hez tartozik. :)

 

elnézést a képek minőségéért,de talán a neten jobbak is vannak róla. :) hogy miért is érdekes ez az agy? ez egy nagyon király mtb szett része volt a 90-es években. ez volt mondjuk az xtr megfelelője a suntournak. a wtb céggel együtt fejlesztették,és emiatt van rajta zsírzó furat. ez egy baromi jó ötlet sztem,mert így nagyon kicsi esély van rá,h tönkremenjen az idők során. monszun után benyomsz neki egy kis zsírt,kinyomja a koszosat az új,és kész. ennyi volt a karbantartás. :) még a bringából sem kell kiszedni,ha vlki nagyon lusta. ami még érdekes,h egy tök átlagos,kónuszos agyhoz való tengely van benne. szóval,ha vlki kicsit faragni akar a tömegéből,akkor cserélheti titánra. a képen látszik,h nem egy könnyű darab. ez van. viszont addig biztos rendben működik,ameddig az agyperem el nem reped.  

ennyit az agyról. a projekt a következő lesz: a múltkori kerékfűzésből megmaradt egy pótkerék. ebben egy baromi régi campa stratos agy van. ezt fogom nyugdíjazni. a felni (FIR),és a küllő (alpina) marad. 

van ilyen aggyal szerelt kerekem,nekem egy rigida dp18-ba van küllőzve,szinte elpusztithatatlan(valaha ez volt a versenykerekem)  :D


  • donciccio kedveli ezt

#7328
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

MJani és a többi favágó figyelmébe: http://apro.bikemag....em-l262191.html  :D



#7329
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

átfutottam amúgy a 96-99 közti campag pótalkatrész-katalógusokat. Szerintem, a 96-os hátsó agyhoz a 97-98-as Veloce-Athena, de még a 97-es Chorus vonal kazettatestje-tengelye is passzol. "szemre", nomeg sokszor még az alkatrészkód is ugyanaz. 

 

Nem lenne rossz találni egy repedt peremű, vagy más által kukára ítélt 97-es Athena agyat pl...  attól nem változik semmi, de eladhatóbbá tesz egy kerékszettet, ha úgy tudod hirdetni, hogy 8 illetve 9-10-11s kompatibilis kazettatested is van hozzá :)


Vejne módosította - 2014. november 23. - 10:09


#7330
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

ez még az előző hsz-hez tartozik. :)

 

elnézést a képek minőségéért,de talán a neten jobbak is vannak róla. :) hogy miért is érdekes ez az agy? ez egy nagyon király mtb szett része volt a 90-es években. ez volt mondjuk az xtr megfelelője a suntournak. a wtb céggel együtt fejlesztették,és emiatt van rajta zsírzó furat. ez egy baromi jó ötlet sztem,mert így nagyon kicsi esély van rá,h tönkremenjen az idők során. monszun után benyomsz neki egy kis zsírt,kinyomja a koszosat az új,és kész. ennyi volt a karbantartás. :) még a bringából sem kell kiszedni,ha vlki nagyon lusta. ami még érdekes,h egy tök átlagos,kónuszos agyhoz való tengely van benne. szóval,ha vlki kicsit faragni akar a tömegéből,akkor cserélheti titánra. a képen látszik,h nem egy könnyű darab. ez van. viszont addig biztos rendben működik,ameddig az agyperem el nem reped.  

ennyit az agyról. a projekt a következő lesz: a múltkori kerékfűzésből megmaradt egy pótkerék. ebben egy baromi régi campa stratos agy van. ezt fogom nyugdíjazni. a felni (FIR),és a küllő (alpina) marad. 


  • Vejne és SerpaPerec kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7331
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

egy újabb kerék projekt,és egy kis agyalás következik részemről. :) a téli bringám kapcsán az egyik célom az volt,h ne legyen benne kónuszos agy. egyrészről a tél nem tesz nekik jót,másrészről hiába kedvelem ezt a fajta csapágyazást,a tömítettsége az olcsóbb agyaknak nem vlmi fényes. miután téli bringáról van szó nem szerettem volna túl sokat költeni a dologra,így a record,dura ace agyak kiestek hamar a válogatásnál. ezeknek nagyon jó a szigetelése sztem. így maradnak az iparis agyak. ezek kevésbé érzékenyek a koszra,és néhány ezer forintból fel lehet újítani őket.

tegnap sikerült hozzájutnom egy suntour xc pro első agyhoz,így ezzel kiválthatom a kónuszos megoldást az első kerekemnél. íme,erről lenne szó:

20141123_063306_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

20141123_064427_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7332
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

Láttam már talpbetéten ilyen feliratot, hogy US 10-11, ráadásul drága márkánál. Tehát két méretben is ugyanaz a betét van.

Ezek méretek a láb méretének egy dimenzióját jelölik, míg egy lábnak általában három van.

sajnos ott még nem tartok,h méretre készített bringás cipőm legyen. :) az a bajom a sidi-vel,h baromi drága. ezért vettem használtat. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7333
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

A cipok talpvastagsaga elter annyiban hogy nyeregmagassagot kell allitani?

miután a speci egy érdekes "állatfaj",a döntött talpa miatt,én is gondolkoztam ezen. aztán összemértem őket,és nem volt különbség a külső talpélnél. a belső más kérdés,mert ott látszott,h magasabb a speci. egyenlőre maradt a nyereg magasság. majd meglátom milyen lesz.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7334
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

sikerült hozzá jutnom egy régebbi,használt sidi cipőhöz. 42-es a mérete. azt hittem,h keskeny lesz,de szerencsére nem. tényleg kényelmesnek tűnik,de sajna még nem tudtam letesztelni. ugye van nekem egy speci cipőm is. az 41-es. a próbára úgy mentem,h nálam volt a talpbetétje,úgyhogy az volt az első,h összehasonlítottam őket. érdekes,mert mm-re egyeznek. szóval azt magyarázza el nekem vlki,h mikor lesz egységes a cipő méretezés a földön? :D ezzel a sidi-vel kipipáltam megint egy dolgot a bakancslistámról. :)

Láttam már talpbetéten ilyen feliratot, hogy US 10-11, ráadásul drága márkánál. Tehát két méretben is ugyanaz a betét van.

Ezek méretek a láb méretének egy dimenzióját jelölik, míg egy lábnak általában három van.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#7335
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
A cipok talpvastagsaga elter annyiban hogy nyeregmagassagot kell allitani?

#7336
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

sikerült hozzá jutnom egy régebbi,használt sidi cipőhöz. 42-es a mérete. azt hittem,h keskeny lesz,de szerencsére nem. tényleg kényelmesnek tűnik,de sajna még nem tudtam letesztelni. ugye van nekem egy speci cipőm is. az 41-es. a próbára úgy mentem,h nálam volt a talpbetétje,úgyhogy az volt az első,h összehasonlítottam őket. érdekes,mert mm-re egyeznek. szóval azt magyarázza el nekem vlki,h mikor lesz egységes a cipő méretezés a földön? :D ezzel a sidi-vel kipipáltam megint egy dolgot a bakancslistámról. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7337
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Miért lenne használhatatlan a 11-32-es sor 50-34-es tálak mellé? Nekem 48-34-es tálakkal is használható...

upsz, sajna megint magamból indultam ki. :) errefelé hegy nincs, ellenben síkon a legjobb, ha 1esével emelkedik az a sor. főleg nekem, mert elég gyengusz vagyok, s szeretem, ha finom az osztás.


Vejne módosította - 2014. november 22. - 19:33


#7338
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

http://www.planetx.c...-apex-road-bike  ez most szállítással is kijön 712 euróra. Amire vigyázz: 

 

sor: 11-32, MI? 50-34 mellé totál használhatatlan.. :(

Gumik: "rigid". Majd elkopik. :)

Pedál: nincs, de mindegy. Van másik bringád, és a ML-Sc. féle HC-outisokon kívül senki sem fog kiröhögni, ha spd pedállal hajtasz országúton.

Miért lenne használhatatlan a 11-32-es sor 50-34-es tálak mellé? Nekem 48-34-es tálakkal is használható...



#7339
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Annyi sajnos nem fog beleférni . Max 230 esetleg. Sajnos valahol meg kell húznom a határt mert vannak más költségek is. Nem a bringa drága hanem a mi fizetésünk kevés 

http://www.planetx.c...-apex-road-bike  ez most szállítással is kijön 712 euróra. Amire vigyázz: 

 

sor: 11-32, MI? 50-34 mellé totál használhatatlan.. :(

Gumik: "rigid". Majd elkopik. :)

Pedál: nincs, de mindegy. Van másik bringád, és a ML-Sc. féle HC-outisokon kívül senki sem fog kiröhögni, ha spd pedállal hajtasz országúton.



#7340
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT  ezt néztem pár napja, nem ment rá licsit, újralistázta. gondolom, az "ulterga" segít, hogy ne találják meg a vevők.. :)

 

Bár most vettem új rugót-gyűrűt a campy váltókarba, ezzel elvileg 30ezer kilit el kell futnia "ropogósan". ELég jól is váltott, amíg át nem estem rajta kitörve a hüvelykváltógombot, ami lehet,hogy sértette belül a gyűrűt. A 2009 előtti campy váltókarok közül a N-QS-es nem iszképes darabok szerencsére két 800 ft-os rugóval meg egy 900 ft-os gyűrűvel felújíthatóak. 

 

A hátsó váltó holtjátéka meg még nem létezik, nem kotyog semerre sem. Egyszerűen ez az ultegra 6600-ás ötlet csak onnan jött, hogy megláttam, milyen vicc árakon szórják a szett darabjait mostanság. Tkp. lassan 100ezerért komplett ultegrás 6600os gépet lehet vásárolni..Bár bevallom érzékenyen.. Annyiszor írtam le régebben, hogy nem tetszik a hajtókarja a szettnek, hogy idő közben megszerettem ezt a generációt formára, és egy sötétszürke Ultegra SL hajtás, vagy akár 78-as DA kifejezetten díszesnek hatna a barnára oxidálódott Mirázs után :)


Vejne módosította - 2014. november 22. - 06:47