egyébként értem én,h a nyeregcső,nyereg kombón elég sok súlyt meg lehet spórolni,de a jól beállított,kényelmes bringával jobban lehet menni. 3 ponton kapcsolódik a rájder a bringával. ezért fontos,h mind a 3 jól be legyen lőve. biztos unjátok,h ódivatú beállítási megoldásokat írok,de az esetek nagy többségében ez a megfelelő az átlag bringásnak. tudom,h vannak profin kiszámolt beállítások. szélcsatorna,meg beállító állványok,meg mindenféle ketyerék. képletek,meg orvosok,biomechanikusok,de ez itt egy fórum. távoli segítségnyújtás lehetséges. így itt marad a colostok,spagó,vízszintmérő,és társai. amit linkeltem könyvet,abban is a nyereg vízszintes helyzetét a térd,és a pedál tengelye adja ki. friss a könyv 2014-es. a 70-es években is így állították be. mint írtam az evolúció nem babrált ki velünk az utóbbi néhány évtizedben,így erre nyugodtan lehet támaszkodni.