nekem hajlik a hátam,pld simán letenyerelek a földre. Viszont ha alsófogásban fogom a kormányt akkor a térdemmel szétrugdalom a sörhasam
ez egy ördögi kör
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#6621
Posted 2015. February 13. - 18:21
- MJani01 likes this
#6622
Posted 2015. February 13. - 18:13
En csak annyit tudok hozzatenni a dologhoz, hogy ha nem hajlik ugy a hatad, mint egy profinak, akkor nem tudsz ugy ulni, ahogy ok. Ahhoz mar regen keson van meg neked is, hogy ezt megvaltoztasd.
Ez nagyrészt adottság, tehát tud úgy ülni, ha elég rugalmas és erős hozzá.
Én egy pár hete rájöttem, hogy 4 éve rosszul ülök a bringán... Király. Talán a túl alacsonyan és messze lévő kormány miatt, eddig kb. időfutam pózban voltam: elöl ültem előrebillentett medencével, a hátam egyenes, kinyújtott, nyújtott könyök, felhúzott lapockák... Mintha könyöklőre támaszkodnék. Nem csoda, hogy a kezeim zsibbadtak. Ezzel viszont teljesen tehermentesítettem a hátam, derekam, ami semmit nem dolgozott, és a karjaimat leszámítva tök jó volt, hatékonynak is éreztem (időfutamon is biztos nem véletlenül ülnek így, előredőlt medencével.)
Most hogy visszább vettem a medencét függőlegesebbre (meg jóval hátrébb is ülök), próbálok koncentrálni cicahátra, a medence folyamatos megtartására, rogyasztott könyökre, meg ugye megfordítottam a stucnit pozitívba, így most egyáltalán nem támaszkodtam a karjaimra, viszont egyből megéreztem, miért van szükség a hát erősítésére... Így nem karból tartom magam a bringán, hanem törzsből. És tényleg elkezd fájni hamar a hát alsó része, tök gyenge lehet. Úgyhogy csinálgatom is az ezt erősítő tornát.Viszont egy kérdés: mennyire kell feszíteni tekerés közben ezt a hát alsó részét? Amit leírtam, hogy én korábban hogy ültem, az nyilván nem jó országútin (csak könyöklős bringán). Viszont most meg nagyon feszítem magam, hogy ne billenjen előre a medence, tehát ne lent, derékból dőljek előre, hanem stabilan tartsam a medencém/hátam minél függőlegesebben, és csak a hát felsőbb részét próbálom görbíteni a lapockák lenyomásával (cicahát), ez viszont még érzem, hogy sok energiát kivesz. De mégis ez a jó hosszú távon, csak meg kell erősíteni a hátat, derekat? Hogy kell biciklizni?
Feszíteni kell, mert különben egyenes út vezet a porckorongsérvhez.
- Vejne likes this
A sebesség mindent megold.
#6623
Posted 2015. February 13. - 17:32
En csak annyit tudok hozzatenni a dologhoz, hogy ha nem hajlik ugy a hatad, mint egy profinak, akkor nem tudsz ugy ulni, ahogy ok. Ahhoz mar regen keson van meg neked is, hogy ezt megvaltoztasd.
- torma99 likes this
#6624
Posted 2015. February 13. - 17:22
Törzserősítés, és nyújtás.
Amikor megvetted a bringát már akkor el kellett volna kezdeni(vagy inkább előtte) a talajgyakorlatokat, hogy a derekad is bírja a bringázást.
Erős törzs -a tél erre van!!
Én egy pár hete rájöttem, hogy 4 éve rosszul ülök a bringán... Király. Talán a túl alacsonyan és messze lévő kormány miatt, eddig kb. időfutam pózban voltam: elöl ültem előrebillentett medencével, a hátam egyenes, kinyújtott, nyújtott könyök, felhúzott lapockák... Mintha könyöklőre támaszkodnék. Nem csoda, hogy a kezeim zsibbadtak. Ezzel viszont teljesen tehermentesítettem a hátam, derekam, ami semmit nem dolgozott, és a karjaimat leszámítva tök jó volt, hatékonynak is éreztem (időfutamon is biztos nem véletlenül ülnek így, előredőlt medencével.)
Most hogy visszább vettem a medencét függőlegesebbre (meg jóval hátrébb is ülök), próbálok koncentrálni cicahátra, a medence folyamatos megtartására, rogyasztott könyökre, meg ugye megfordítottam a stucnit pozitívba, így most egyáltalán nem támaszkodtam a karjaimra, viszont egyből megéreztem, miért van szükség a hát erősítésére... Így nem karból tartom magam a bringán, hanem törzsből. És tényleg elkezd fájni hamar a hát alsó része, tök gyenge lehet. Úgyhogy csinálgatom is az ezt erősítő tornát.
Viszont egy kérdés: mennyire kell feszíteni tekerés közben ezt a hát alsó részét? Amit leírtam, hogy én korábban hogy ültem, az nyilván nem jó országútin (csak könyöklős bringán). Viszont most meg nagyon feszítem magam, hogy ne billenjen előre a medence, tehát ne lent, derékból dőljek előre, hanem stabilan tartsam a medencém/hátam minél függőlegesebben, és csak a hát felsőbb részét próbálom görbíteni a lapockák lenyomásával (cicahát), ez viszont még érzem, hogy sok energiát kivesz. De mégis ez a jó hosszú távon, csak meg kell erősíteni a hátat, derekat? Hogy kell biciklizni? ![]()
#6625
Posted 2015. February 13. - 14:25
Eddig azt hittem értem az angolt de ezt nem tudtam megfejteni hogy pontosan hogyan értendő
Along with the inseam, this is another of the critical measurements. You will need a pen/pencil/marker for this one. Sit down and then roll up your trouser/pant legs and find the center point on the inner/medial side of the knee and mark a little 'x' in this spot. This is the point that would be the centre of a line if you were to draw one from the back of the knee to the tip of the knee cap. Now make sure your lower leg is perfectly straight and measure from the floor to the mark you made on your knee. NB: If you suspect you have different length legs then do this for both legs and average the measurement. This value is your lower leg length and it is used in combination with your inseam measurement to help determine correct saddle setback!
simán a lábszárhosszra gondol.
a térded belső oldalán középen teszel egy jelzést, a lábszárad merőleges a talajjal, s a pont magasságát megmérve megkapod a lábszárhosszt.
rajzolok vmi mórickaábrát.
Edited by Vejne, 2015. February 13. - 14:37.
#6626
Posted 2015. February 13. - 14:21
Eddig azt hittem értem az angolt de ezt nem tudtam megfejteni hogy pontosan hogyan értendő
Along with the inseam, this is another of the critical measurements. You will need a pen/pencil/marker for this one. Sit down and then roll up your trouser/pant legs and find the center point on the inner/medial side of the knee and mark a little 'x' in this spot. This is the point that would be the centre of a line if you were to draw one from the back of the knee to the tip of the knee cap. Now make sure your lower leg is perfectly straight and measure from the floor to the mark you made on your knee. NB: If you suspect you have different length legs then do this for both legs and average the measurement. This value is your lower leg length and it is used in combination with your inseam measurement to help determine correct saddle setback!
#6627
Posted 2015. February 13. - 14:20
A fotelkedés nem vezet jóra.
Múlt héten rossz idő volt, aztán vettem egy jó 27.2-es 0mm hátranyúlású nyeregcsövet.
A héten jó idő volt, tekeregtem többet nyeregben, s rájöttem, minek?
https://www.dropbox....1744_n.jpg?dl=0
https://www.dropbox....2558_n.jpg?dl=0
25mm hátranyúlása van ennek, a stucni is lentebb került, és csak tolom hátra magam a nyeregben. NB: nem szoktam kinyújtani a karom, mindig hajlított könyékkel tekerek.
A nyeregcső egyrészt optikai másrészt "kényelmi" tuning lett volna, de elgondolkoztam, hogy hasznos lesz-e. ![]()
#6628
Posted 2015. February 13. - 13:11
61 napja eltörött a jobb bokám. lemezelni,csavarozni kellet. a törés után 27 nappal elkezdtem görgőzni. a 61. napon,ma meg megtettem aszfalton az első kilométereket.
ülve nincs különösebb probléma,de kiállva még nagyon nem az igazi. sok meló lesz még vele. mondjuk,ha így haladok,akkor 3-4 hét múlva nem lesz ekkora gond. ![]()
- torma99 and Vejne like this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6629
Posted 2015. February 13. - 12:53
Köszi. Hazaértem megnèzem.
Bocsi rosszat linkeltem, erre gondoltam:
http://www.argonautc...-fit-calculator
#6630
Posted 2015. February 13. - 11:57
Figy én ezzel állítottam be magamra a bicajt és tökéletes lett:
http://www.ebicycles...sizer/road-bike
Köszi. Hazaértem megnèzem.
#6631
Posted 2015. February 13. - 11:56
én egy magas vagyok Norby-val. én "s" méretet vettem volna. de ő vette. az ő bringája. egyenlőre evvel főz. majd később cserél kisebbre,ha tud,és akar. ha másképp nem lesz jó,akkor cserél stucnit. az emberek nagy többsége megszívja az első virsligumis bringájának választását. tapasztalat,és segítség nélkül nem is kell csodálkozni rajta. ne keserítsétek már el. ha a vásárlás előtt kérdezett volna,akkor lehet,h nem veszi meg a nagy vázas bringát. az én első,valóban használható országúti bringám váza pl 56-os volt. attól még,h nem volt jó méret elég sok km ment bele,és tökre szerettem vele menni. egyenlőre neki is az ismerkedés a célja. ha elkapja majd a gépszíj,akkor már úgyis mind1 lesz.
A durva az hogy mielött megvettem ezt a bringát, 3 országutistól is kértem véleményt hogy jo lesz e a vázméret, és mindenki aztmondta hogy jó lesz. Aztán mivel elötte nem ültem nagyon versenykerékpáron, nemtudtam behatárolni hogy ez valóban jó e nekem vagy esetleg nagy. Ahogy mondod is, az elsõvel mellé lehet nyulni. De lekopogom azért mint irtam ez a kis eltérés még korrigálhato szerintem 90-es stucnival. Te mit mondasz erre? 100 vagy 90?
#6632
Posted 2015. February 13. - 11:55
Én nem keseredek el.
Veszek egy 90-es stucnit és azzal használom. Itt csak 1-2 cm differenciárol beszélhetünk amit nem éreztem tegnap annyira vészesnek menet közben. Más dolog hogy 3 hézagolo miatt felvan huzva a kormány, de sokan járnak igy és akinek nemtetszik max nem néz rá. Ugy érzem nem lesz itt gond, csak össze kell álljon a kép hogy nyereg, kormány, stucni hogy álljon.
Figy én ezzel állítottam be magamra a bicajt és tökéletes lett:
http://www.ebicycles...sizer/road-bike
- Norby86 likes this
#6633
Posted 2015. February 13. - 11:50
#6634
Posted 2015. February 13. - 11:27
am szerintem elég lenne nekem az 56os váz is.. hmm
#6635
Posted 2015. February 13. - 11:12
a gyári méret megadások sztem nem teljesen jók. mondhatnám úgy is,h sz@rok. már nem az van mint régen,az acél vázaknál,h 1,v 2 cm-ként változott a vázak mérete. akkor 1xűbb volt. meg nem volt ennyiféle geo. komfort,sport,verseny? a kormányokból sem volt ennyi variáció. kompakt kormány? nem lenne rá szükség,ha több vázméret lenne.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6636
Posted 2015. February 13. - 11:05
Ha kétesélyes a megfelelő méret kiválasztása, mindig a kisebbett kell venni, én ezt hallottam vkitől.
Meg az jobban is néz ki - kihúzott nyeregcsővel - nem utolsó szempont. ![]()
- donciccio and Vejne like this
#6637
Posted 2015. February 13. - 10:49
én egy magas vagyok Norby-val. én "s" méretet vettem volna. de ő vette. az ő bringája. egyenlőre evvel főz. majd később cserél kisebbre,ha tud,és akar. ha másképp nem lesz jó,akkor cserél stucnit. az emberek nagy többsége megszívja az első virsligumis bringájának választását. tapasztalat,és segítség nélkül nem is kell csodálkozni rajta. ne keserítsétek már el. ha a vásárlás előtt kérdezett volna,akkor lehet,h nem veszi meg a nagy vázas bringát. az én első,valóban használható országúti bringám váza pl 56-os volt. attól még,h nem volt jó méret elég sok km ment bele,és tökre szerettem vele menni. egyenlőre neki is az ismerkedés a célja. ha elkapja majd a gépszíj,akkor már úgyis mind1 lesz. ![]()
- Norby86 likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6638
Posted 2015. February 13. - 10:44
Lehet hülye kérdés, de ...azért szeretném ha hatékonyan tudnék tekerni ... Mit tudtok javasolni ez ügyben...?
Törzserősítés, és nyújtás.
Amikor megvetted a bringát már akkor el kellett volna kezdeni(vagy inkább előtte) a talajgyakorlatokat, hogy a derekad is bírja a bringázást.
Erős törzs -a tél erre van!!
Flickr
#6639
Posted 2015. February 13. - 10:32
mondjuk nem hivatalos méret alapján adja az ajánlásait, hanem tapasztalatbol&vásárloi visszajelzések után
a legtöbb ajánlás am inkább felul, mint alzlméretez
#6640
Posted 2015. February 13. - 10:30
bár a coral a donciccio féle cockpit saddlezone upgrade ota igazi uri hátas, komfort és relax az elegancoa mellett...

Sign In
Create Account

Back to top





