Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#41
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

https://youtu.be/9lg...UkH_T-gAoem-x-x


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#42
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

belefutottam a fb-on ebbe a szép Tommasini bringába, és a kormányon megakadt a szemem. hagyományos stucnihoz nem nagyon kapni ilyen modern stílusú kormányt. azt hittem, h Deda lesz, de nem. https://www.somafab....t/highway-1-bar számomra ismeretlen gyártó, de jónak tűnik. a deda hasonló kormánya fekete. ez meg legalább polírozott, ami többnyire jobban megy a régebbi bringákhoz.

 

460632525_10160411211877901_787281388931


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#43
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Ez OK. 
 
" Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted. "
 
Ez NEM. 
 

én is.


És érvelni is fogsz, vagy kezeljük isteni kinyilatkoztatásként. Lehet, akkor mások is tanulhatnának valami újat...
Szakító diagram mond valamit?

#44
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

 

A POP kupakot ugyan bedughatod a fékváltókarba, de Sh fékváltókarokban a furat egyrészt jóval mélyebb, mint az 5mm átmérőjű rész hossza. Másrészt a furat pereme pedig nem kör alakú, hanem a fvkar ívelt formája és a furat áthatása. A POP kupak vastag része erre az áthatásra fog felülni. Ilyen kis kompozit felületen ekkora erőt koncentrálni igazi kontár dolog. Harmadrészt pedig a vastag rész mereven fog kiállni a fékváltókarodból, lesz egy szép nagy bumszli a fvkar alatt.

 

 

Ez OK. 

 

" Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted. "

 

Ez NEM. 

 

A többit elengedem.

én is. 



#45
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Ott valóban szükség van rá...smile.png

Bár azokon meg elve szokott lenni bowdenfeszesség állító, szóval arra meg azért nem kell az inline változat...



#46
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Elnézést, elfelejtettem külön megemlíteni, hogy trp oem fékem van. Azon meg nincs fékbetét állító, csak a helye.

Ez nem a támasztós elven működik, mint a sram/avid bb-k, itt mindkét oldali fékbetét mozog, szimmetrikusan.

Ott valóban szükség van rá...:)


  • Rabbit kedveli ezt

#47
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.092 hozzászólás
A POP kupak kapcsán igen, a fvk-ba való csatlakozásra gondoltam. Utólag elgondolkoztam rajta, hogy talán a kupak rövid ehhez a feladathoz, így nem biztos, hogy jó.

A többit elengedem.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#48
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.022 hozzászólás
  • LocationKelenföld

https://www.sram.com...user-manual.pdf

"As the brake pads wear, turn the inboard and outboard brake pad adjustment knobs clockwise until the desired pad and rotor gap is achieved.
Do not use the inline or lever barrel adjuster to adjust for pad wear."
 

Elnézést, elfelejtettem külön megemlíteni, hogy trp oem fékem van. Azon meg nincs fékbetét állító, csak a helye.

Ez nem a támasztós elven működik, mint a sram/avid bb-k, itt mindkét oldali fékbetét mozog, szimmetrikusan.



#49
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...

 

A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá. 

 

mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval.... biggrin.pngbiggrin.png

Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted.

 

A POP kupakot ugyan bedughatod a fékváltókarba, de Sh fékváltókarokban a furat egyrészt jóval mélyebb, mint az 5mm átmérőjű rész hossza. Másrészt a furat pereme pedig nem kör alakú, hanem a fvkar ívelt formája és a furat áthatása. A POP kupak vastag része erre az áthatásra fog felülni. Ilyen kis kompozit felületen ekkora erőt koncentrálni igazi kontár dolog. Harmadrészt pedig a vastag rész mereven fog kiállni a fékváltókarodból, lesz egy szép nagy bumszli a fvkar alatt.

 

Ezen én is eltűnődtem, hogy ha nem lenne feszítőcsavar a fékemen, hogyan kompenzálnám a betét kopását, mert kb. a fékbetét teljes élettartamát kimozgom így 5 -ös imbusz használata nélkül. Ha nem jó a nyomáspont, megállok az út szélén, azt tekergetek a féktestnél. Ha a bowdenházban lenne a feszítő, ezt menet közben is intézhetném, de nem vagyok ilyen elitracer, ráérek.

https://www.sram.com...user-manual.pdf

"As the brake pads wear, turn the inboard and outboard brake pad adjustment knobs clockwise until the desired pad and rotor gap is achieved.
Do not use the inline or lever barrel adjuster to adjust for pad wear."
 



#50
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.022 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...

 

A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá. 

 

mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval.... biggrin.pngbiggrin.png

Ezen én is eltűnődtem, hogy ha nem lenne feszítőcsavar a fékemen, hogyan kompenzálnám a betét kopását, mert kb. a fékbetét teljes élettartamát kimozgom így 5 -ös imbusz használata nélkül. Ha nem jó a nyomáspont, megállok az út szélén, azt tekergetek a féktestnél. Ha a bowdenházban lenne a feszítő, ezt menet közben is intézhetném, de nem vagyok ilyen elitracer, ráérek.



#51
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

 

Az, hogy valaki használja-e vagy sem, ízlés kérdése. 

 

Pompás megfigyelés, de mit is akarsz vele mondani?

Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...

 

A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá. 

 

mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval.... :D :D 


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#52
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

"régen minden jobb volt" jeligére:

 

itt lehet megtekinteni a BB7/BB5 manual eredeti változatát. jól látszik a 10. oldalon, hogy a bovden esetleges elégtelen feszességét a fékkar feszességállítójával (road esetén barrel adjuster behelyettesítendő) kell felvenni. a 2,5mm (valójában 2mm) imbuszos csavar a féktest karját feszítő rugó előfeszítését befolyásolja, aka mennyire erősen húzza vissza alaphelyzetbe a kart.  (a kérdéses csavar helyzetétől függetlenül a karnak koppanásig nyitva kell lennie, ha épp nem húzod a fékkart (ahogyan itt is írja a 3/. szakasz 8. pontjában és ugyanezen szakasz utolsó bekezdésében). ha igaz lenne, hogy ezzel a csavarral feszíted elő a bovdent, azt jelentené, hogy nincs a féktest karja alaphelyzetig nyitva, hiszen lennie kellene helynek ahová húzni tudja a felesleges bovdent.) 

 

az újabb változatból egyszerűen kimaradtak a fenti manual 10. oldalán szereplők.

 

a BB7 Road készlethez egyébként adják a barrel adjustert. (nekem is benne volt a dobozban.) gondolom, nem véletlenül.

Ahogy mondod, amikor frissen szereled a bowdenezést, a bowdenfeszességállítót használhatod arra, hogy a friss szerelésből adódó laza bowdent kompenzáljad. Ezt viszont a bowden bekötésekor előfeszítéssel (és szépen vágott házzal) gyönyörűen meg lehet oldani feszesség állító nélkül is. Ha ez egyszer be lett lőve, onnantól semmi szükség a feszességállítóra.

 

Az, hogy valaki használja-e vagy sem, ízlés kérdése. Számomra ez az alkatrész semmit nem ad hozzá, ezért kihagyom. Ha valaki egyszerűsíteni szeretné az életét a bowden bekötésekor, használja...

 

A nyitott karban egyet értünk.

 

 

még egy apróság: a POP kupak pont ugyanúgy 5mm a kisebb átmérőjű végén, mint a spirális bovdenház külső átmérője. smile.png

Pompás megfigyelés, de mit is akarsz vele mondani?



#53
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

https://youtu.be/AXP...PaWDm-H3kQp2CeN

 

tegnap futottam bele ebbe a videóba. rá is kerestem az aliexpress-en. kb 27 ezer ft. kár, h shimi kompatibilis. ha look keo lenne talán még rendelnék is. egyébként bő 200 gramm párban a pedál.


donciccio módosította - 2024. szeptember 09. - 06:43

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#54
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.092 hozzászólás

még egy apróság: a POP kupak pont ugyanúgy 5mm a kisebb átmérőjű végén, mint a spirális bovdenház külső átmérője. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#55
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.092 hozzászólás

Ahogy mondod, a promaxnak van saját bowdenfeszesség állítója, ezért arra nem kell.
A BB7-nek is van, mégpedig egy 2.5mm-es imbusz: https://www.sram.com...user-manual.pdf
 

 

"régen minden jobb volt" jeligére:

 

itt lehet megtekinteni a BB7/BB5 manual eredeti változatát. jól látszik a 10. oldalon, hogy a bovden esetleges elégtelen feszességét a fékkar feszességállítójával (road esetén barrel adjuster behelyettesítendő) kell felvenni. a 2,5mm (valójában 2mm) imbuszos csavar a féktest karját feszítő rugó előfeszítését befolyásolja, aka mennyire erősen húzza vissza alaphelyzetbe a kart.  (a kérdéses csavar helyzetétől függetlenül a karnak koppanásig nyitva kell lennie, ha épp nem húzod a fékkart (ahogyan itt is írja a 3/. szakasz 8. pontjában és ugyanezen szakasz utolsó bekezdésében). ha igaz lenne, hogy ezzel a csavarral feszíted elő a bovdent, azt jelentené, hogy nincs a féktest karja alaphelyzetig nyitva, hiszen lennie kellene helynek ahová húzni tudja a felesleges bovdent.) 

 

az újabb változatból egyszerűen kimaradtak a fenti manual 10. oldalán szereplők.

 

a BB7 Road készlethez egyébként adják a barrel adjustert. (nekem is benne volt a dobozban.) gondolom, nem véletlenül.


Kisherceg módosította - 2024. szeptember 04. - 19:58

  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#56
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

457600102_1048767009982848_6544345281082


Azért ezzel a villával igen csak meg kellett gondolnod, hogy mikor fordítod el a kormányt...:) még jó, hogy egyedül, pályán erre nincs nagy szükség...:D

#57
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
Ahogy mondod, a promaxnak van saját bowdenfeszesség állítója, ezért arra nem kell.
A BB7-nek is van, mégpedig egy 2.5mm-es imbusz: https://www.sram.com...user-manual.pdf

Szia.
 
Miért???
 
Nekem nincs Avid BB7-em, de ha marad a mechanikus vonal, akkor 100%, hogy ez a típus lesz.
Ugye a BB7-en nincs bovden feszesség állító, a mostani fékemen (Promax Render-R) pl van.
Szóval miért nem látod értelmét???



#58
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

30 éve döntötte meg indurain az 1 órás csúcsot. a képeken az Espada bringája különböző fejlesztési állomásai vannak.

 

458190441_1048766999982849_8983287018505


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#59
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

457580318_1048767003316182_7607454762608


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#60
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.358 hozzászólás

457600335_1048767006649515_2228845513753


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A