Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * - - 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
33173 hozzászólás a témában

#41
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás

Ha már grammozunk...

 

https://bikerumor.co...ace-derailleur/


Bitecus, a biciklis ember.

#42
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.618 hozzászólás

Ilyen van nekem is gyárilag. Még le lehetne szedni 4g-ot belőle a csavarok helyes méretre vágásával. De nem fogom megcsinálni. :)

Beugrott, hogy téma volt "nemrég". Hát, lassan 3 év is lesz az! :D

Ilyenem van egy karbon villában most, tényleg ijesztően könnyű. De működik szépen. Kupakkal együtt mindenestől ~14 gramm. Ára grammra az aranyéhoz közelít sajnos. https://r2-bike.com/...eckele-coloured

trickstuff-ahead-set-clamp-system-deckel


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#43
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.279 hozzászólás

és még valami az agyválasztáshoz, fűzéshez.

 

Eredetileg ezt néztem ki:

 

https://www.aliexpre...07-03541fc79e4d

 

aztán a Bitex RAR13-ast (kb ugyanaz a kettő, csak a bitexnek 6kalapácsos a szabadonfutója, minimálisan eltér a geometria)

 

Hát, pont a geometria miatt NEM vettem meg. Nem érdekel, hogy mikroméretű csapágyak vannak elol, szintén picikék hátul, azonban borzalmas az agytest.

 

Hátul pl. a jobboldali küllőperem távolsága a középponttól 15.7-16mm, ez kérem már szemre garancia, hogy a kerék oldalirányban jó instabil lesz. Tetézi a bajt, hogy a két perem közti távolság szintén kicsi& a küllőperem átmérő (PCD) meg szintén.

 

Ezekre az agyakra az én seggem alá megfelelő kereket lehet építeni, de, aki erős és még izom is van rajta, meg nem kachexiás alkat, az beletapossa a felnit a láncvillába :) 

 

Így lett helyette Novatek A172-F172, ami kőnehéz, de.. Nagyobb méretű csapágyak, majdnem ideális geometria és sokkal szebb dizájn. 

 

Árban nem lett volna jelentős különbség: bitex-powerway 58-59 USD párban (péntek..), Novatek párja 62 USD volt szállítva. Ja, csak utóbbihoz muszáj vagyok venni campag rotort, de arra van már megoldásom potompénzért :) Komplett hátsó agy, új, nem fűzött, Campy rotoros, csak pirosban (raanda). A szabadonfutó árának kb. feléért.. :) 


  • Kisherceg kedveli ezt

#44
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.760 hozzászólás

Hagyományos felniknél bevett szokás eltérő küllőkkel fűzni a hátsó kereket? Hogy értve vastagabb a hajtás oldali küllőzés?  Pl. hagyományos, végig 2 mm-es küllőket használnak ott és a túloldalon mondjuk 1,8 mm-re könnyítettet vagy a hajtás oldali több mint 2 mm?
Azt hiszem ezt illene a keréképítés topikban folytatnunk.

pl.: hátul,hajtás oldalra mehet 2-1,8-2-es küllő,és a másik oldalra 2-1,5-2-es. a hajtás oldalon nagyobb erők érik a kereket,ezért szokták így csinálni. tárcsa fékeknél megint más a helyzet. az megint bonyolítja a helyzetet egy kicsit. mondjuk nekem most is van olyan kerekem ami mindenhol 2-1,5-2-es küllőkkel van fűzve,és nincsen gondom velük. ez a kerék építés azért nem annyira 1xű dolog. tudni kell,h kinek,és milyen felhasználásra lesz,ha fontos a minimális tömeg,és tartósság.    


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#45
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 135 hozzászólás

Hagyományos felniknél bevett szokás eltérő küllőkkel fűzni a hátsó kereket? Hogy értve vastagabb a hajtás oldali küllőzés?  Pl. hagyományos, végig 2 mm-es küllőket használnak ott és a túloldalon mondjuk 1,8 mm-re könnyítettet vagy a hajtás oldali több mint 2 mm?
Azt hiszem ezt illene a keréképítés topikban folytatnunk.



#46
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.279 hozzászólás


Az ideális hossztól inkább felfelé térnék el. A rövidebbnél kevesebb menet van kapcsolatban, mint amennyi az adott küllőanyával elérhető lenne. A hosszabbnál az lehet probléma, hogy annyira rá kellene tekerni a niplit, ahol már nincs menet a küllőn, illetve a küllő kilóg az anyából. (Utóbbi dupla falú felniknél nem probléma.) De 1 mm-rel hosszabbnál még biztosan nincs ilyen gond és valószínűleg még 2-nél sem.

sőt, ha megnézed a profilt, akkor láthatod: ilyen téren toleráns..

 

862XR31RT_cross_section_g.jpg

 

nb, ez a hátsó felni, amin 3mm offszet van a küllőágynak. ez a küllőfeszesség kiegyensúlyozottságát javíthatja, emiatt sokan ilyen kialakításhoz nem is ajánlanak hajtásoldalra vastagabb küllőket. 



#47
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 135 hozzászólás
mit tegyek? vegyek 1.1mm-rel rövidebb v hosszabb küllőket?

Az ideális hossztól inkább felfelé térnék el. A rövidebbnél kevesebb menet van kapcsolatban, mint amennyi az adott küllőanyával elérhető lenne. A hosszabbnál az lehet probléma, hogy annyira rá kellene tekerni a niplit, ahol már nincs menet a küllőn, illetve a küllő kilóg az anyából. (Utóbbi dupla falú felniknél nem probléma.) De 1 mm-rel hosszabbnál még biztosan nincs ilyen gond és valószínűleg még 2-nél sem.


  • Vejne kedveli ezt

#48
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.279 hozzászólás

Miért nem inkább hagyományos alu anyákkal?


Mert a kisnyul nem borotvalkozik és emiatt szőrös.

Amúgy. Aluhoz alatet kell, réz bolondbiztosabb és kevesebb gond van vele. ☺ nem szeretnék alut

#49
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 195 hozzászólás

 

Természetesen hagyományos réz küllőanyákkal füzetnék.
 

 

 

Miért nem inkább hagyományos alu anyákkal? 



#50
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.279 hozzászólás
Na. Keréképítés.
 
Felni-agy zsákban. KinLin XR31 és Novatek 172-es szett.
 
file:
 
itt a probléma. a számolt küllőhosszak krvára nincsenek rosebikes-nak készleten, bike24 sokkal-sokkal drágább (10 eur posta, alapból drágább minden.. rose: ingyenposta, -10euros kupon, olcsó részek..)
 
mit tegyek? vegyek 1.1mm-rel rövidebb v hosszabb küllőket?
 
Dt revo csak párosban van ezen a spektrumon (278-280-282-284-286)
 
Dt competition csak páratlanban:
 
277-279-281-283-285...
 
hogy válasszak, hogy jó legyen?
 
NB: a pdf-ben pro lock szerepel, de csak azért, mert nem enged a kalkulátor sima réz v alumínium "klasszikus" nipplit választani. Természetesen hagyományos réz küllőanyákkal füzetnék.
 
Köszi előre is
 
NB: csak ezüst színű küllő játszik, cx ray vagy aerolite NEM. És a szín miatt pillar 1422-1420 vagy cn424 sem.

 


  • sisqo és donciccio kedveli ezt

#51
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.685 hozzászólás

https://www.fixedfor...colnago-tecnos/

 

aki szerez hozzá colnago acélvillát és tesz rá egy értelmesebb színű bandázst, máris van egy 1000 euróért adható bringája? a mizuno villa meg jó lesz pecaállványnak :-)

 

tecnos: az egyetlen súlylimites vázuk volt


  • donciccio kedveli ezt

#52
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.760 hozzászólás

A váz elég barokkos. nekem túlzás már ez. Nem is értem, hogy miért vesznek az emberek ilyet újként... bár az is igaz, hogy ha most gyártanának mondjuk 1980-as 911-es Porsche-t akkor mindet megvennék 1 nap alatt.

Viszont ez a kerék!!! na ettől sírok. Biztos jó olcsó is... ha már szar.

 

https://www.pezcycli...eal-steel-ride/

én szeretem ezeket az acél vázakat,de sztem sem illik össze a sok modern alkatrész ezzel a vázzal. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#53
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.760 hozzászólás

https://www.bikerada...ke-wheel-53262/ 1290 grammos kerékszett! 

 

:D ránéztem a honlapjára a gyártónak,és ez a kerék,amit linkeltem egy bazi nehéz vlmi: https://www.huntbike...ubular-wheelset ez még 1 kg sincs párban


donciccio módosította - 2018. november 18. - 09:07

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#54
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.166 hozzászólás

Már régen rákerestem neked de nem küldtem el pedig 2x is a vágólapon volt de hirtelen munka jött.

Szóval a Core-ról nem teszek be linket mert lehet tiltott, de ott fent van. Sorozatok között, ezen a néven (ha nem megy pü és valahogy átadom ha érte tudsz jönni, 7 GB): 

Kerékpározás - ILombardia 2018.10.13. 1080i

Azta, tenyleg!  Koszonom szepen!! :)



#55
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.089 hozzászólás

Már régen rákerestem neked de nem küldtem el pedig 2x is a vágólapon volt de hirtelen munka jött.

Szóval a Core-ról nem teszek be linket mert lehet tiltott, de ott fent van. Sorozatok között, ezen a néven (ha nem megy pü és valahogy átadom ha érte tudsz jönni, 7 GB): 

Kerékpározás - ILombardia 2018.10.13. 1080i

 

 

Valakinek megvan a idei Lombardia magyar Eurosportos kommentarral?  



#56
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 607 hozzászólás

A váz elég barokkos. nekem túlzás már ez. Nem is értem, hogy miért vesznek az emberek ilyet újként... bár az is igaz, hogy ha most gyártanának mondjuk 1980-as 911-es Porsche-t akkor mindet megvennék 1 nap alatt.

Viszont ez a kerék!!! na ettől sírok. Biztos jó olcsó is... ha már szar.

 

https://www.pezcycli...eal-steel-ride/


  • donciccio kedveli ezt

#57
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.166 hozzászólás

Valakinek megvan a idei Lombardia magyar Eurosportos kommentarral?  



#58
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.903 hozzászólás

 

tudom lejárt már, (mert én is csak tegnap néztem...)
 
DE itt az új Conti GP5K, immáron tubeless-ready változatban is..
 
 
inkább hozzanak több bézs-méz oldalfalú külsőt, na! :)

 

nagy híve vagyok a tubelessnek de virsliguniban igazóból nem értem. 32 fölött már csak csak de alatta nem igazán


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#59
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.279 hozzászólás
tudom lejárt már, (mert én is csak tegnap néztem...)
 
DE itt az új Conti GP5K, immáron tubeless-ready változatban is..
 
 
inkább hozzanak több bézs-méz oldalfalú külsőt, na! :)

 


  • Rabbit kedveli ezt

#60
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.760 hozzászólás

Vejne, on 17 Aug 2018 - 11:29, said:snapback.png

 

egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény

 

pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is...1f642.png Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)

 

pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra..  :)

 

Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:

 

egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)

De lényegtelen, mert inkább PG-1050-est v 1070-est veszek. A 18t-t úgyse' használom, és egy 12-28 v 12-27 már nagyobb átfogás. 

 

szabadonfutás vége.  Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens  :)

 

na igen. itt jól leírják a minőségi különbségeket. az ilyen dolgok miatt nem érzem azt,h az én 18 éves 10-es record váltásom nem elavult,vagy ilyesmi. én az enyémet inkább visszafelé fejleszteném. van 3 karbon alkatrész,amit inkább alura cserélnék. fékkarok,váltókarok,hátsó váltó egy darabja. némi súlytöbblet lenne,de talán szebb is lenne,meg tartósabb. 

 

ismerek olyan magyar bajnokot,aki hosszú évekig veloce váltással ment. már a 3. generációs ergója volt,ami csak 1-et vált lefelé,de nem olyan szögletes,mint a régebbiek. kb évi 15 ezer kilit ment,és legalább 3 évig nyüstölte őket,de lehet,h 4 is volt. most potenza-t használ. 

 

egy csomószor előjön ez a campa vs shimi dolog. mindkét gyártó más irányból közelítette meg a dolgokat,és mind a kettő működik. az én véleményem szerint,hosszútávon a campa olcsóbbra jön ki. ilyen 5-10 éves távlatokra gondolok. persze ma már nem jellemző,h ennyire sokáig használjon vlki egy váltó rendszert. 


donciccio módosította - 2018. november 07. - 10:35

  • Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A