Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * - - 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
32832 hozzászólás a témában

#41
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.645 hozzászólás


Külső bovdenezés :) , a BMC-men minden bovden kívül fut és szépen is vált plusz a fék is mozog mint az álom, míg a csillió dolláros minden rejtve fut cuccoknál állandóan sz.pás van. Egyébként ezekre találták ki az új rejtett hidraulikus fékeket és az elektromos váltást.

ok. tehát a váltó bovdeneket kiiktatták,de sztem lehetne felni féket is hidraulikusra tervezni. a magurának volt is a 90-es évek vége felé hidraulikus patkóféke. jobban mondva,talán most is van nekik. https://www.bikemag....ulic-rim-brake/ ezeket a fékeket lehetne a vázba integrálni. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#42
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 510 hozzászólás

banggood.com/Suleve-M243-50mL-Threadlocker-Screw-Lock-Glue-Multipe-Surface-Medium-Strength-Anaerobic-Adhesive-p-1214087.html
 
érdekes. Alira beírva a thread lockert, lehet venni 50ml-es löttyöt 4.09 usd-ért is akár. Viszont ez minőségibbnek-normálisabbnak tűnik. :) 


vagy a zsunal kapni 300 ft-ert 10 ml-es csavarrogzitot, me'g nem vettem, de annyira csak nem lehet szar.

#43
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.184 hozzászólás
Igen, eBay 5000 ft egy 17° stucni 130 mm hosszban, 123 gramm tömeggel.


https://rover.ebay.c...tm/141952981423


De nekem 26.0 kormányom van, kettő is. 😉

Vejne módosította - 2018. július 06. - 18:08


#44
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.645 hozzászólás

https://www.banggood...ur_warehouse=CN

 

érdekes.

 

Alira beírva a thread lockert, lehet venni 50ml-es löttyöt 4.09 usd-ért is akár.

 

Viszont ez minőségibbnek-normálisabbnak tűnik. :)

 

Don nagyon jó ötletet adott a 17 fokos stucnival: ha felkerülne, kb. egyforma mennyiségű spacer lenne a stucnim fölött-alatt, s nem lenne a 3 centis világítótorony a villanyak tetején. Meg jobban is nézne ki, hála a vízszintnek-felsőcsővel való párhuzamosságnak.

 

17fok, 130-135mm, 26.0-25.8 befogóméret.. :) Procraft matricáz (olyan a kormányom is..) syntace készített ilyet, planet-x-nek is volt olcsóba, de már rég nincs.

https://fairwheelbik...o-stealth-stem/ én ezt találtam. 

 

https://www.bike-dis...to-25,4mm-44603 ezt meg kormány alá. 

 

https://www.bike-dis...-stem-17-533258 procraft

 

https://www.bike-com...-Vorbau-p39682/ ez mondjuk egy picit drága


donciccio módosította - 2018. július 06. - 17:59

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#45
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.184 hozzászólás

 

velo_angle_web_sized_photos-82_1-1530797

 

ezt csak így itt hagynám. :D

Mondtam én, jók ezek a smartphone app szögmérők :)



#46
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.184 hozzászólás

https://www.banggood...ur_warehouse=CN

 

érdekes.

 

Alira beírva a thread lockert, lehet venni 50ml-es löttyöt 4.09 usd-ért is akár.

 

Viszont ez minőségibbnek-normálisabbnak tűnik. :) 

 

Don nagyon jó ötletet adott a 17 fokos stucnival: ha felkerülne, kb. egyforma mennyiségű spacer lenne a stucnim fölött-alatt, s nem lenne a 3 centis világítótorony a villanyak tetején. Meg jobban is nézne ki, hála a vízszintnek-felsőcsővel való párhuzamosságnak.

 

17fok, 130-135mm, 26.0-25.8 befogóméret.. :) Procraft matricáz (olyan a kormányom is..) syntace készített ilyet, planet-x-nek is volt olcsóba, de már rég nincs.

 


  • donciccio kedveli ezt

#47
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.859 hozzászólás

hát nemtom', ezeket a rettenet tudományos beállítás-módszertanokat és eszközöket én sosem értettem. ha új bringám van, beállítom sac/kb, aztán menet közben finomítom amíg jó nem lesz (addig is bringázok alapon), nem varázsolok vele ennyit mint pl ez a srác a videóban...

 

persze ha mondjuk megkérne, kivételt tennék és eltöltenék némi időt a beállításaival játszva* :D :D :D

 

 

*approved by dö vén kecske


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#48
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.130 hozzászólás

youtube.com/watch?time_continue=126&v=A6dLNqY8LCE


Egy boltban vegulis hasznos lehet egy ilyen transzfer szett.
En siman beallitottam kb.-re az uj bringat, aztan megszoktam, hogy melyebben van a kormany es kesz.

ave módosította - 2018. július 06. - 14:49

  • Kisherceg és Vejne kedveli ezt

#49
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.645 hozzászólás

 

 

velo_angle_web_sized_photos-82_1-1530797

 

ezt csak így itt hagynám. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#50
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 415 hozzászólás

Vejne köszönöm!

 

Juhé. Meg is van szerintem. Legalábbis a szélesség elég univerzális, 68-86.5mm.

 

ZTTO BB386 EVO PF30

 

Még azt kell majd megnéznem,  hogy nincs-e valami útban belül ebben a 2017-es SuperX-ben. Nem rémlik, de le kell ellenőriznem.

Milyen csapágy megy bele? Remélem nem valami egzotikus.

Szerszámot meg kell vegyem hozzá vagy jó a hagyományoshoz való? Megszámoltam a képen 16 pöcök van. Ugyanannyi mint az UT szerszámomon.

 

Jani

 

Lehet röhögni fogsz, de már erre is gondoltam, hogy így terelik a népet az elektromos váltás és a hidrós fékek felé. Ezért vegyen a jónép még plussz alkatrészeket?


eddie1978 módosította - 2018. július 06. - 13:05


#51
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.184 hozzászólás

egy érdekes tény:

 

A helyi boltban már találkoztam olyannal, hogy rejtett kábelezésű váz-rejtett kábelezésű aero kormány esetén kért bowdencserénél mondott a főnök egy árat, de a kliens még soron kívül, nem hivatalosan csúsztatott egy kis extrát a szerelőnek zsebbe.

 

Ha már annyit szptt vele.. 



#52
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.764 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az érdekes az, hogy nekem pl nem volt még gondom a pressfit-es országúti vázaimmal, pedig volt közöttük cube is.

Külső bovdenezés :) , a BMC-men minden bovden kívül fut és szépen is vált plusz a fék is mozog mint az álom, míg a csillió dolláros minden rejtve fut cuccoknál állandóan sz.pás van. Egyébként ezekre találták ki az új rejtett hidraulikus fékeket és az elektromos váltást.



A sebesség mindent megold.

 


#53
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 415 hozzászólás
Vejne

Köszönöm. Megnézem. Egy baj van ezzel a Cannondale SuperX géppel, hogy 83mm széles a közepe. Egész pontosan PF30A-83mm. Már írtam a Ceramic speed cégnek, hogy mizu? Erre nincs megoldásuk. Csak 73mm széleshez.

Eddig még jó. Néha hallok valamit kiállva tekeréskor középről de csak pár apró kattogás és abbahagyja.

#54
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.184 hozzászólás

Eddie: alin keress rá a ZTTO bottom bracketre.

 

rengeteg összetekerhető fajtájuk van PF vagy más OS-BB vázakhoz, 24mm-es tengelyekhez, v 30-ashoz, sőt, még olaszmenetesről 30mm-esre átalakító csapágyuk is.

 

Nem drágák, és szerintem cserélhetőek benne a csapágyak, így, ha murál, boltban tudsz venni minőségibbet (Koyo, SKF, FAG, EZO..)

 

szerintem. :)

 

Amúgy vicces, hogy említed a kábelezést. Mert pont pár órája gondolkoztam azon, miért nem csinálnak már a bolondbiztos "homlokcsőnél v alsócsövön megakaszt, végig kívül fut" kábelezésű vázakat.. Oké, az új sh szettek már bitang megnövelt bowdenhúzással dolgoznak, de a régi 6700-7900-5700 a kicsi kábelmozgásával iszonyat érzékeny volt néhány rejtett kábelezésű vázra, s nem is lehetett szépen beállítani egy kevésbé jól komponált vázon..



#55
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 415 hozzászólás

gondolom nem meglepő, de a fejlesztések egyike se arról szól, hogy a felhasználónak jobb legyen. csak az a cél hogy megvedd, lehetőleg minél gyakrabban (betervezett romlás) és a gyártó minél többet keressen rajta

Ez így van. Nem is olyan régen országútit oda vissza tudtam variálni. Minden mindennel ment. Gontdolom mtb téren is ez volt. Most meg... Lehet eladni pár évente, mert nem lehet az új alkatrészeket felhasználni.

 

Az utóbbi időben több helyen is hallottam és olvastam, hogy ez a minden legyen könnyebb kezd visszaütni már egy ideje a megbízhatóság és tartósság terén. Például nézegettem a Cannondale műanyag XC fully gépét mi lenne ha. Az lenne, hogy sokaknak megrepedt az alsó forgáspont beragasztott perselye körül a váz. gondolom minimálra vették a szövetet azon a részen a súly miatt. Pfff...



#56
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.642 hozzászólás

Az a bizonyos nemiszerv korbács járna annak, aki kitalálta a belső bovden elvezetését. Zörög. Rendeltem hozzá szivacsos csövet. A másik akinek küldeném a fenti eszközt az az aki nem tud egy normális press fit középcsapágyat megtervezni. Ha látják hogy nem megy, akkor hagyják meg a menetes megoldást. Szerintem beleférne a költségekbe a menet fúró szerszám. Bár vannak a két félből menettel összetekerhető megoldások. Azok lehet jók. Van erről tapasztalat?

gondolom nem meglepő, de a fejlesztések egyike se arról szól, hogy a felhasználónak jobb legyen. csak az a cél hogy megvedd, lehetőleg minél gyakrabban (betervezett romlás) és a gyártó minél többet keressen rajta



#57
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 415 hozzászólás
Az a bizonyos nemiszerv korbács járna annak, aki kitalálta a belső bovden elvezetését. Zörög. Rendeltem hozzá szivacsos csövet. A másik akinek küldeném a fenti eszközt az az aki nem tud egy normális press fit középcsapágyat megtervezni. Ha látják hogy nem megy, akkor hagyják meg a menetes megoldást. Szerintem beleférne a költségekbe a menet fúró szerszám. Bár vannak a két félből menettel összetekerhető megoldások. Azok lehet jók. Van erről tapasztalat?

#58
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 510 hozzászólás

Legyen tárcsa, legyen aero, legyen 1x rendszer, legyen monti sor 10-50-es felállással, villanyos váltásra készített vázak meg minden.
 
De adjanak opciót másra is. Felnifékre, klasszikus formára, 2 tányérra, finom emelkedésű sorokra, meg arra, hogy akár mechanikus szettet is futtathasson a felhasználó.
 
Semmi gond nincs az innovációval, új hullámokkal, amíg a vásárló választhat, mit szeretne. Az antipathia akkor kezdődik, mikor már választani sem tudsz, mert pl. minden új kerékpárja a cégnek tárcsával készül, 1x hajtással, óriási ugrásokkal teletűzdelt sorokkal, vagy teljesen egyedi nyeregcső-kormányszár dizájnnal.
 
Ja, és a menetes középcsapágyház nem halt még ki!


kihagytad a dropperes nyeregcsovet!!1112

#59
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.184 hozzászólás

Legyen tárcsa, legyen aero, legyen 1x rendszer, legyen monti sor 10-50-es felállással, villanyos váltásra készített vázak meg minden.

 

De adjanak opciót másra is. Felnifékre, klasszikus formára, 2 tányérra, finom emelkedésű sorokra, meg arra, hogy akár mechanikus szettet is futtathasson a felhasználó.

 

Semmi gond nincs az innovációval, új hullámokkal, amíg a vásárló választhat, mit szeretne. Az antipathia akkor kezdődik, mikor már választani sem tudsz, mert pl. minden új kerékpárja a cégnek tárcsával készül, 1x hajtással, óriási ugrásokkal teletűzdelt sorokkal, vagy teljesen egyedi nyeregcső-kormányszár dizájnnal.

 

Ja, és a menetes középcsapágyház nem halt még ki!



#60
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Elnézegetve az ár és súly adatokat, bizony egy tárcsás gép ugyanazzal a többi felszereltséggel sokkal drágább és 0,3-0,5 kilóval nehezebb. Persze nyilván azért megy a gyártás, fejlesztés, mert megveszik az emberek. Ha nem hagynák megvezetni magukat sokan, már rég abbahagyták volna a gyártók az egészet, de nem ezt látom, hanem pont az ellenkezőjét.
Jómagam, ha meglátok egy tárcsafékes országútit, inkább kiröhögöm, mintsem azt gondolnám, hogy király. Mások elköltenek egy csomó pénzt, hogy könnyebb bringájuk legyen, ezek meg elköltenek pluszba egy csomó pénzt, hogy nehezítsék, semmi előnyért cserébe.
Egy időfutam gép is nehezebb és drágább, de annak megvan a miértje. Persze a tárcsás országútinak is megvan, a májer faktor, nekem inkább a röhej faktor.
  • donciccio kedveli ezt