https://youtu.be/9lg...UkH_T-gAoem-x-x
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#41
Írta 2024. október 13. - 19:15

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#42
Írta 2024. szeptember 21. - 08:30

belefutottam a fb-on ebbe a szép Tommasini bringába, és a kormányon megakadt a szemem. hagyományos stucnihoz nem nagyon kapni ilyen modern stílusú kormányt. azt hittem, h Deda lesz, de nem. https://www.somafab....t/highway-1-bar számomra ismeretlen gyártó, de jónak tűnik. a deda hasonló kormánya fekete. ez meg legalább polírozott, ami többnyire jobban megy a régebbi bringákhoz.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#43
Írta 2024. szeptember 11. - 17:07

Ez OK.
" Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted. "
Ez NEM.
én is.
És érvelni is fogsz, vagy kezeljük isteni kinyilatkoztatásként. Lehet, akkor mások is tanulhatnának valami újat...
Szakító diagram mond valamit?
#44
Írta 2024. szeptember 11. - 15:24

A POP kupakot ugyan bedughatod a fékváltókarba, de Sh fékváltókarokban a furat egyrészt jóval mélyebb, mint az 5mm átmérőjű rész hossza. Másrészt a furat pereme pedig nem kör alakú, hanem a fvkar ívelt formája és a furat áthatása. A POP kupak vastag része erre az áthatásra fog felülni. Ilyen kis kompozit felületen ekkora erőt koncentrálni igazi kontár dolog. Harmadrészt pedig a vastag rész mereven fog kiállni a fékváltókarodból, lesz egy szép nagy bumszli a fvkar alatt.
Ez OK.
" Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted. "
Ez NEM.
A többit elengedem.
én is.
#45
Írta 2024. szeptember 10. - 21:50

Ott valóban szükség van rá...
Bár azokon meg elve szokott lenni bowdenfeszesség állító, szóval arra meg azért nem kell az inline változat...
#46
Írta 2024. szeptember 10. - 19:50

Elnézést, elfelejtettem külön megemlíteni, hogy trp oem fékem van. Azon meg nincs fékbetét állító, csak a helye.
Ez nem a támasztós elven működik, mint a sram/avid bb-k, itt mindkét oldali fékbetét mozog, szimmetrikusan.
Ott valóban szükség van rá...
- Rabbit kedveli ezt
#47
Írta 2024. szeptember 10. - 18:42

A többit elengedem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#48
Írta 2024. szeptember 10. - 18:15

https://www.sram.com...user-manual.pdf
"As the brake pads wear, turn the inboard and outboard brake pad adjustment knobs clockwise until the desired pad and rotor gap is achieved.
Do not use the inline or lever barrel adjuster to adjust for pad wear."
Elnézést, elfelejtettem külön megemlíteni, hogy trp oem fékem van. Azon meg nincs fékbetét állító, csak a helye.
Ez nem a támasztós elven működik, mint a sram/avid bb-k, itt mindkét oldali fékbetét mozog, szimmetrikusan.
#49
Írta 2024. szeptember 10. - 17:22

Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...
A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá.
mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval....
Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted.
A POP kupakot ugyan bedughatod a fékváltókarba, de Sh fékváltókarokban a furat egyrészt jóval mélyebb, mint az 5mm átmérőjű rész hossza. Másrészt a furat pereme pedig nem kör alakú, hanem a fvkar ívelt formája és a furat áthatása. A POP kupak vastag része erre az áthatásra fog felülni. Ilyen kis kompozit felületen ekkora erőt koncentrálni igazi kontár dolog. Harmadrészt pedig a vastag rész mereven fog kiállni a fékváltókarodból, lesz egy szép nagy bumszli a fvkar alatt.
Ezen én is eltűnődtem, hogy ha nem lenne feszítőcsavar a fékemen, hogyan kompenzálnám a betét kopását, mert kb. a fékbetét teljes élettartamát kimozgom így 5 -ös imbusz használata nélkül. Ha nem jó a nyomáspont, megállok az út szélén, azt tekergetek a féktestnél. Ha a bowdenházban lenne a feszítő, ezt menet közben is intézhetném, de nem vagyok ilyen elitracer, ráérek.
https://www.sram.com...user-manual.pdf
"As the brake pads wear, turn the inboard and outboard brake pad adjustment knobs clockwise until the desired pad and rotor gap is achieved.
Do not use the inline or lever barrel adjuster to adjust for pad wear."
#50
Írta 2024. szeptember 10. - 15:39

Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...
A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá.
mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval....
Ezen én is eltűnődtem, hogy ha nem lenne feszítőcsavar a fékemen, hogyan kompenzálnám a betét kopását, mert kb. a fékbetét teljes élettartamát kimozgom így 5 -ös imbusz használata nélkül. Ha nem jó a nyomáspont, megállok az út szélén, azt tekergetek a féktestnél. Ha a bowdenházban lenne a feszítő, ezt menet közben is intézhetném, de nem vagyok ilyen elitracer, ráérek.
#51
Írta 2024. szeptember 10. - 15:11

Az, hogy valaki használja-e vagy sem, ízlés kérdése.
Pompás megfigyelés, de mit is akarsz vele mondani?
Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...
A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá.
mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval....
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#52
Írta 2024. szeptember 09. - 17:38

"régen minden jobb volt" jeligére:
itt lehet megtekinteni a BB7/BB5 manual eredeti változatát. jól látszik a 10. oldalon, hogy a bovden esetleges elégtelen feszességét a fékkar feszességállítójával (road esetén barrel adjuster behelyettesítendő) kell felvenni. a 2,5mm (valójában 2mm) imbuszos csavar a féktest karját feszítő rugó előfeszítését befolyásolja, aka mennyire erősen húzza vissza alaphelyzetbe a kart. (a kérdéses csavar helyzetétől függetlenül a karnak koppanásig nyitva kell lennie, ha épp nem húzod a fékkart (ahogyan itt is írja a 3/. szakasz 8. pontjában és ugyanezen szakasz utolsó bekezdésében). ha igaz lenne, hogy ezzel a csavarral feszíted elő a bovdent, azt jelentené, hogy nincs a féktest karja alaphelyzetig nyitva, hiszen lennie kellene helynek ahová húzni tudja a felesleges bovdent.)
az újabb változatból egyszerűen kimaradtak a fenti manual 10. oldalán szereplők.
a BB7 Road készlethez egyébként adják a barrel adjustert. (nekem is benne volt a dobozban.) gondolom, nem véletlenül.
Ahogy mondod, amikor frissen szereled a bowdenezést, a bowdenfeszességállítót használhatod arra, hogy a friss szerelésből adódó laza bowdent kompenzáljad. Ezt viszont a bowden bekötésekor előfeszítéssel (és szépen vágott házzal) gyönyörűen meg lehet oldani feszesség állító nélkül is. Ha ez egyszer be lett lőve, onnantól semmi szükség a feszességállítóra.
Az, hogy valaki használja-e vagy sem, ízlés kérdése. Számomra ez az alkatrész semmit nem ad hozzá, ezért kihagyom. Ha valaki egyszerűsíteni szeretné az életét a bowden bekötésekor, használja...
A nyitott karban egyet értünk.
még egy apróság: a POP kupak pont ugyanúgy 5mm a kisebb átmérőjű végén, mint a spirális bovdenház külső átmérője.
Pompás megfigyelés, de mit is akarsz vele mondani?
#53
Írta 2024. szeptember 09. - 06:43

https://youtu.be/AXP...PaWDm-H3kQp2CeN
tegnap futottam bele ebbe a videóba. rá is kerestem az aliexpress-en. kb 27 ezer ft. kár, h shimi kompatibilis. ha look keo lenne talán még rendelnék is. egyébként bő 200 gramm párban a pedál.
donciccio módosította - 2024. szeptember 09. - 06:43
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#55
Írta 2024. szeptember 04. - 19:46

Ahogy mondod, a promaxnak van saját bowdenfeszesség állítója, ezért arra nem kell.
A BB7-nek is van, mégpedig egy 2.5mm-es imbusz: https://www.sram.com...user-manual.pdf
"régen minden jobb volt" jeligére:
itt lehet megtekinteni a BB7/BB5 manual eredeti változatát. jól látszik a 10. oldalon, hogy a bovden esetleges elégtelen feszességét a fékkar feszességállítójával (road esetén barrel adjuster behelyettesítendő) kell felvenni. a 2,5mm (valójában 2mm) imbuszos csavar a féktest karját feszítő rugó előfeszítését befolyásolja, aka mennyire erősen húzza vissza alaphelyzetbe a kart. (a kérdéses csavar helyzetétől függetlenül a karnak koppanásig nyitva kell lennie, ha épp nem húzod a fékkart (ahogyan itt is írja a 3/. szakasz 8. pontjában és ugyanezen szakasz utolsó bekezdésében). ha igaz lenne, hogy ezzel a csavarral feszíted elő a bovdent, azt jelentené, hogy nincs a féktest karja alaphelyzetig nyitva, hiszen lennie kellene helynek ahová húzni tudja a felesleges bovdent.)
az újabb változatból egyszerűen kimaradtak a fenti manual 10. oldalán szereplők.
a BB7 Road készlethez egyébként adják a barrel adjustert. (nekem is benne volt a dobozban.) gondolom, nem véletlenül.
Kisherceg módosította - 2024. szeptember 04. - 19:58
- talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#56
Írta 2024. szeptember 04. - 13:35

Azért ezzel a villával igen csak meg kellett gondolnod, hogy mikor fordítod el a kormányt...


#57
Írta 2024. szeptember 04. - 13:30

A BB7-nek is van, mégpedig egy 2.5mm-es imbusz: https://www.sram.com...user-manual.pdf
Szia.
Miért???
Nekem nincs Avid BB7-em, de ha marad a mechanikus vonal, akkor 100%, hogy ez a típus lesz.
Ugye a BB7-en nincs bovden feszesség állító, a mostani fékemen (Promax Render-R) pl van.
Szóval miért nem látod értelmét???
#58
Írta 2024. szeptember 04. - 09:47

30 éve döntötte meg indurain az 1 órás csúcsot. a képeken az Espada bringája különböző fejlesztési állomásai vannak.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#59
Írta 2024. szeptember 04. - 09:46

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#60
Írta 2024. szeptember 04. - 09:46

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A