Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34355 replies to this topic

#5721
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts

Szorakoztato, es elgondolkodtato egyben.
http://img.index.hu/..._0012902380.jpg

milliárdokért bicikliút?

ez hol él?


SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#5722
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

En is sajnalom, hogy nem kockaztattam meg azon az aron, hogy veszek rendes keszletet egesz evre.

Multkor vmi webshopon vettem Isostart, orultem mint majom a farkanak, hogy joval olcsobb, mint amennyiert szoktam venni. Igen am, de csak 400g, nem 650g. :/ Bekaphatjak a rightsizingjukat!

most egy ilyet sikerült itthon vennem: http://shop.biotechu...___1_000_ml_891 ez azt hiszem pont az amire azt mondtam,h nem annyira éri meg az 1000 forintos decáshoz képest. hát,mind1. most csak ezt sikerült varázsolnom. :( 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5723
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Szorakoztato, es elgondolkodtato egyben.
http://img.index.hu/..._0012902380.jpg

kedvenc részeim:

 

biciklis rajok

 

Népstadion (sic!) gyorsulási biciklipálya

 

ha féknélküli pályabringa, akkor miért országúti, amin lámpa sincs ?



#5724
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Szorakoztato, es elgondolkodtato egyben.
http://img.index.hu/..._0012902380.jpg

#5725
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Gyors vagy! 

 

Milyen C'dale? SuSi 2008? :)

Igen, az. Igyekszem, szerencsésen alakultak a dolgok, három eladótól jött össze a D-A.


  • Vejne likes this

#5726
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

a rohadt életbe,h múlt héten nem vettem a decában izo port.  :angry: visszavitték az árát. :( megint 2000 fölött van.


En is sajnalom, hogy nem kockaztattam meg azon az aron, hogy veszek rendes keszletet egesz evre.

Multkor vmi webshopon vettem Isostart, orultem mint majom a farkanak, hogy joval olcsobb, mint amennyiert szoktam venni. Igen am, de csak 400g, nem 650g. :/ Bekaphatjak a rightsizingjukat!
  • donciccio likes this

#5727
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

a rohadt életbe,h múlt héten nem vettem a decában izo port.  :angry: visszavitték az árát. :( megint 2000 fölött van.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5728
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Gyors vagy! 

 

Milyen C'dale? SuSi 2008? :)



#5729
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

az még a 7800-as "libibowdenes" DA volt, és érdemes megnézni a VÁLTÁST, hogy agyonveri a mezőnyt.. :) Nem is kicsit. Utána szidták is sokan a 7900-es szériát a váltásteljesítményért.

 

Érdekes még a Centaur lánctányérjainak "hitványsága", azt hiszem, a 2007-es modellévben még ugyanazokat a tányérokat kapta, mint a Chorus, és 2008-tól álltak át erre a spórolós megoldásra, bár, később ismét jobb anyagot adtak neki. :) (a power-torque hajtókarok tányérjai ismét kemény-merev teszteredményeket produkáltak)

 

Hajtásmerevségben meg: Ultegra SL, főleg,ha a tömeget is odaszámolod.. (TÖmeg-merevség-dizájn 3-as! )

 

Hajtásból a Centaur számomra érthetetlenül nehéz, bár, gyanítom,hogy a lánctányércsavarok és tányérok miatt lett jóval tömegesebb a chorusnál, mert a csillag szerintem ugyanaz.. ? hmm. Minden esetre a Fulcrum RS csészékkel 50 gr-al könnyebb, árban meg olcsóbb, mint a régi UT csentaur. Vagy, ha csak a tömeg fontos, akkor ott van a centaur PT, az kb. 40 grammal "jobb" ilyen téren (a karbon változat ofc)

 

No mindegy. De váltásban a SH aláz.

Ezért is építem a Cannondalet D-A 7800-as szettel :)  Még lánc és sor és kész.



#5730
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

az még a 7800-as "libibowdenes" DA volt, és érdemes megnézni a VÁLTÁST, hogy agyonveri a mezőnyt.. :) Nem is kicsit. Utána szidták is sokan a 7900-es szériát a váltásteljesítményért.

 

 

miben ver oda? én nem látom. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5731
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

jók ezek a tesztek,de azért látszik,h összességében a record,dura ace,red összesített pontjai nem nagyon különböznek egymástól. emiatt gondolom,h inkább ízlés kérdése lesz egy bizonyos alkatrészcsalád választása. na meg a pénztárcáé. valódi győztest nem lehet hirdetni.   

az még a 7800-as "libibowdenes" DA volt, és érdemes megnézni a VÁLTÁST, hogy agyonveri a mezőnyt.. :) Nem is kicsit. Utána szidták is sokan a 7900-es szériát a váltásteljesítményért.

 

Érdekes még a Centaur lánctányérjainak "hitványsága", azt hiszem, a 2007-es modellévben még ugyanazokat a tányérokat kapta, mint a Chorus, és 2008-tól álltak át erre a spórolós megoldásra, bár, később ismét jobb anyagot adtak neki. :) (a power-torque hajtókarok tányérjai ismét kemény-merev teszteredményeket produkáltak)

 

Hajtásmerevségben meg: Ultegra SL, főleg,ha a tömeget is odaszámolod.. (TÖmeg-merevség-dizájn 3-as! )

 

Hajtásból a Centaur számomra érthetetlenül nehéz, bár, gyanítom,hogy a lánctányércsavarok és tányérok miatt lett jóval tömegesebb a chorusnál, mert a csillag szerintem ugyanaz.. ? hmm. Minden esetre a Fulcrum RS csészékkel 50 gr-al könnyebb, árban meg olcsóbb, mint a régi UT csentaur. Vagy, ha csak a tömeg fontos, akkor ott van a centaur PT, az kb. 40 grammal "jobb" ilyen téren (a karbon változat ofc)

 

No mindegy. De váltásban a SH aláz.



#5732
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

Ave: acélból is lehet rohadt kényelmetlen vázat építeni :) Fogj OS csőszettet, legyen az alsócső combnyi, ovalizált, a támvillákat meg szabd olyanra, hogy büntessenek, kiváló erre pl. a Monostay (Villacsont?) kialakítás :)

 

itt egy fékteszt:

 

http://weightweenies...hp?f=3&t=125349

 

a Record rendesen leszerepelt, s a legjobb, hogy a 2011-es évben, mikor kijött a Centaur már kifuttatott modellje, amiben leálltak a szkeletonról, át egy olcsóbb kétforgáspontos kialakításúra, a Tour dicsérte a fékszettet, hogy könnyebb-olcsóbb-erősebb-jobban adagolható, mint az egykori szkeleton. Tömegben tényleg odavert neki, meg erőben, az adagolásban nem vagyok biztos. De, talán campy elgondolkozhatna, hogy a fő konkurensek miért nem használják azt a kialakítást.. :)

 

Volt egy 2004-es fékteszt is, az is megvan a tour archívumban, ingyen letölthető :)

van egy két elborult formaterv. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5733
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

https://www.dropbox....ennrad.pdf?dl=0

 

2004.es tour fékteszt

 

ez meg egy Gruppó-összevetés:

 

https://www.dropbox....n_Test.pdf?dl=0

 

na mára elég lesz :D

 

https://www.dropbox....ennrad.pdf?dl=0

 

2004.es tour fékteszt

 

ez meg egy Gruppó-összevetés:

 

https://www.dropbox....n_Test.pdf?dl=0

 

na mára elég lesz :D

jók ezek a tesztek,de azért látszik,h összességében a record,dura ace,red összesített pontjai nem nagyon különböznek egymástól. emiatt gondolom,h inkább ízlés kérdése lesz egy bizonyos alkatrészcsalád választása. na meg a pénztárcáé. valódi győztest nem lehet hirdetni.   


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5734
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.dropbox....ennrad.pdf?dl=0

 

2004.es tour fékteszt

 

ez meg egy Gruppó-összevetés:

 

https://www.dropbox....n_Test.pdf?dl=0

 

na mára elég lesz :D



#5735
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ave: acélból is lehet rohadt kényelmetlen vázat építeni :) Fogj OS csőszettet, legyen az alsócső combnyi, ovalizált, a támvillákat meg szabd olyanra, hogy büntessenek, kiváló erre pl. a Monostay (Villacsont?) kialakítás :)

 

itt egy fékteszt:

 

http://weightweenies...hp?f=3&t=125349

 

a Record rendesen leszerepelt, s a legjobb, hogy a 2011-es évben, mikor kijött a Centaur már kifuttatott modellje, amiben leálltak a szkeletonról, át egy olcsóbb kétforgáspontos kialakításúra, a Tour dicsérte a fékszettet, hogy könnyebb-olcsóbb-erősebb-jobban adagolható, mint az egykori szkeleton. Tömegben tényleg odavert neki, meg erőben, az adagolásban nem vagyok biztos. De, talán campy elgondolkozhatna, hogy a fő konkurensek miért nem használják azt a kialakítást.. :) 

 

Volt egy 2004-es fékteszt is, az is megvan a tour archívumban, ingyen letölthető :)


Edited by Vejne, 2015. April 21. - 06:11.


#5736
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....r-l284329.html#

 

jé, 2 évvel ezelőtt ezt a vázat még nyersen láttam, utána rá pár hétre meg lefestve.. :) 1936 gramm volt festék nélkül, festve 1964-re hízott, ha jól csal emlékem. 126mm-re van hézagolva hátul, annyi biztos.

 

Csudijó, de állítólag tészta :) ja, és NEM az a villája, amivel a hirdetésben szerepel :\ az megmaradt talán "saját használatra"? : )

 

amúgy nézem az árát... szerintem kb. ennyibe volt a tulajnak megépítenie... se a festés, se a matricaszett, se a többi cucc nem volt ingyen. hmm

Én ezt tudom a Baschinról. G_T is írt róluk RM-on amikor két éve kérdeztem a vázról. :)

 

Egyébként... Stucnicsavart szépen benyomtam faggyúval, nem érzem ropogósnak-kotyogósnak, a kormány sértetlen. 

 

Bár egy ismerős szerint cserélnem kéne a stucnit, mert, ha egy Record elkezd ropogni, az azt jelenti,hogy a menet szépen elkezdett kikopni belőle. "Állítólag". A murex viszont bűronda, de legalább lehet hozzá szerezni Deda215 shallowt, ha elegem lenne a 144 mm esésből.


Edited by Vejne, 2015. April 21. - 06:00.


#5737
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

igen. lábméret van megadva. nekem nem jó a vádli mérés,mert most még vékonyabb a sérült.

 

Ezt úgy próbáltam megoldani hogy vettem egy M és egy L méretet (Deca féle vádlis), gondoltam így lehet kombinálni hogy melyik van éppen bedagadva :) Viszont úgy tűnik csak hosszban térnek el.


  • donciccio likes this

#5738
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

volt egy ilyen divathullám 2000 körül. a pinarello is csinált ilyet. ebben az időben készített a deda hátsó villákat,kartonból. sok gyártó megvette,aztán csak beragasztotta. végül is jó költségcsökkentés. nem kell a papucsokkal,meg ilyenekkel foglalkozni. kitaláltak hozzá vlmi marketing marhaságot,aztán mehetett a biznyic.

Igaz, de ezek alapvetoen alu vazokhoz keszultek, ott latom is az ertelmet.

#5739
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

Nem tudom, de minek a karbon hatso villa acel helyett?

 

Nem tudom, de minek a karbon hatso villa acel helyett?

volt egy ilyen divathullám 2000 körül. a pinarello is csinált ilyet. ebben az időben készített a deda hátsó villákat,kartonból. sok gyártó megvette,aztán csak beragasztotta. végül is jó költségcsökkentés. nem kell a papucsokkal,meg ilyenekkel foglalkozni. kitaláltak hozzá vlmi marketing marhaságot,aztán mehetett a biznyic. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5740
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

köszi a cikket, hasznos olvasmány! merényi előtt pedig le a kalappal :)

az sl és az slx közül az slx a merevebb? és ezt használták versenyzésre, vagy az sl-t?

amúgy annyira nem lényeg a súly, inkább a változó falvastagság számít nekem, talán mert az alapból nagyobb átgondoltságot közvetít. az csak velejáró, hogy egy ilyen cső könnyebb is.

az sl,és az slx voltak a legnépszerűbb columbus csőszett. a kettő lényegében megegyezik,csak az slx-et,mint már írtam,merevítő bordákkal látták el. a versenyzőknek régen is fontos volt a tömeg,de az irányítás,és a merevség jobban számított. ezért használták inkább az slx-et. van itt egy táblázat: http://www.equusbicy...lumbuschart.htm falvastagságok,egyéb részletek vannak benne. ezt sem árt végig nézned. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A