Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#4861
jackbacsi87

jackbacsi87

    fórumtag

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

jackbacsi87, amit én tennék, ha nem akarsz mégsem várni, és egy igazán jó bicót szeretnél: lealkudnám a lap-közepi Basso Viper-t :wub: > http://www.maxi-bike...rszaguti?page=1

Köszi, szép gép, de Vejne jól összefoglalta.:)
Közben elértem a hirdetőt, 57 vagy 58-as a focus, kb 4 éve vette. (2011-es katalógust találtam, 58-as lesz) 183-184cm körül vagyok, valamikor megnézem, aztán kiderül.



#4862
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ha Bécsbe ki tud ugrani, nézelődhet.

 

http://www.willhaben...inum-130248246/

 

ez ugyan 60-as és gusztustalan triplás, de ilyen 400-500 euróért szoktak lenni 10-es ultegrás gépek sógoréknál, közel a magyar határhoz.. :)

 

meg néha kultalugépek is (Müsing Cayo, Klein Quantum, CAAD6, hasonszoruek)

 

http://www.willhaben...peed-130248376/

 

http://www.willhaben...race-128555146/

 

http://www.willhaben...se-l-130151380/

 

http://www.willhaben...1000-126379839/

 

Kisebb vázmérethez lehet alkalmazkodni. 

 

jó, Salzburg nagyon nem határközeli, de ált. az osztrákok készségesek, rugalmasak..


Vejne módosította - 2015. augusztus 15. - 06:28


#4863
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Én más véleményem vagyok. Elvégre 2015 van, lassan 16, és nem 1999-2000. De az a bringa akkoriban se lett volna best bang for buck, mert 2001-ben változtak a campag váltók-váltókarok húzásai, a túlméretes tengelyekkel a lánckeréksor-záróanya mérete& bejöttek az ahead fejcsapik, aztán pár évre rá kiment a divatból az olasz középrész, s az alapméretes kormány is.

 

colos fejcső-menetes fejcsapi-bedugós stucni-26-os kormány, olaszmenetes középrész, 1998-as Rekord szett (nem kompatibilis a későbbi cuccokkal) szingós kerékszett, és olyan elb-..ott unicrown villa, aminél a 23-as gumi így mutat a villában:

 

119.jpg

 

 

ha mindenképp retróbringát akarnék, akkor 400 euróér' ez:

 

http://forum.tour-ma...dale-CAAD3-RH56

 

10-es ultegra, hollowtechII, kompakt kormány. Egyedül a colos-menetes villa ami b...-a a csőröm :)

 

http://www.jofogas.h...291.htm?first=1

 

http://www.jofogas.h...443.htm?first=1

 

hmm, 2007 előtti 10-es veloce..


Vejne módosította - 2015. augusztus 15. - 06:05


#4864
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

jackbacsi87, amit én tennék, ha nem akarsz mégsem várni, és egy igazán jó bicót szeretnél: lealkudnám a lap-közepi Basso Viper-t :wub: > http://www.maxi-bike...rszaguti?page=1



#4865
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Ra kell allni egy merlegre, es megtudod az eloszlast... Olyan nyilvan nincs, ami mindenhova tokeletes, de gyanitom tobbet ulsz a bringan, mint kiallsz :) ...

ja, viszont - ha már többet mentél országútival, tudni fogod, miről beszélek - akkor nagyon nem mindegy, mennyire rogyadozik alattad a bringa eleje :rolleyes:


bijancsi módosította - 2015. augusztus 14. - 21:07


#4866
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Bian: ne fussunk még egy kört :) 120-ról váltottam 130-ra, és merevebb. Oké, más rendszer, de merevebb.

 

A kényelem fontosabb, mint az, hogy rövid stucnid legyen :) A Cannondale-en gondolkozok, hogy egy 130-ast rápróbáljak. :)

 

Guminyomás: nekem bőven elég az, ha a gyártó által megkívánt minimumot használom. :)

Möjnen, kizárt, hogy ugyanabban a típusban a hosszabb stucni merevebb lenne  :wacko: - és nem a rövidség a szempont nálam sem B) 

a guminyomáshoz pedig tapasztalatot írtam le - mindenki persze azt csinál, amit gondol :)



#4867
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Sziasztok!
 

Le szeretném cserélni a gépem, 200e környékén nézegetek outikat. Érdemes várni, ősszel nagyobb a választék?

56-os bringák között nézelődök, most 3 szúrtam ki:

fuji roubaix: http://bolha.testbik...php?clid=227324

focus cayo: http://apro.bikemag....o-l300856.html#

cube peloton pro http://apro.bikemag....o-l301766.html#

 

Előre is köszi!

a Cube egy alapfelszereltségű gép> no :ph34r:

a Focus egy frankó bicó - de szvsz min. 58-as :(

a Fuji lenne a legjobb vétel (nagyon jó az az Ultegra szet! ), DE alu vázzal szvsz ne vegyél bringát, szétráz :huh:

 

azonban ha rám hallgatsz, várj még, és valami neves(ebb) olasz gépet (Bianchi, Pinarello, Olmo, Coppi, Basso, Bottecchia, stb. - vagy ha lesz több pénzed, Colnago) vegyél, azok valami másak, ahogyan a kanadai haverom mondaná :D



#4868
jackbacsi87

jackbacsi87

    fórumtag

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Igen, már pár hónapja lesem a hirdetéseket, de elég kevés gép kerül fel, ami beindítja a fantáziámat, meg méretben is jó. A fuji-t nem tudom miért linkeltem, annyira nem is szimpi.

Nyereg, gumi "apróságok", azok a későbbiekben viszonylag olcsón cserélhetőek, a váz-szett-kerék fontosabb.

A cube színvilága szerintem eszméletlen, Szentendre környékén a hétvégén láttam megint egyet, megőrülök érte. :D  

Focus méretére rákérdezek, aztán meglátjuk, Sopron nincs messze Győrtől, lehet hétvégén megnézem.

Köszi a segítséget!


jackbacsi87 módosította - 2015. augusztus 14. - 19:50


#4869
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Azok közül a Cayo. Egyrészt mert karbon, másrészt, mert az a libegőbowdenes DA fékváltókar nagyon jó. A Roubaix sem rossz, de a kerékszett nagyon lehúzza ott az összképet. A Pelotonról nem tudok érdemben nyilatkozni, én nem venném.

 

Amúgy nem tudom, érdemes-e várni, mert annyira pang a piac, hogy borzalom. Semmit sem lehet eladni, még ingyen sem. A Cayot ha 211-re le tudod alkudni, szerintem egy nagyon jó bringát kapsz.

 

A Roubaix mellett szólna a 4000SII gumiszett, de a Cayon is valami "handmade in germany" feliratú conti van, szóval 100%, hogy nem drótos 3500ft-os alapmodell. :)

 

Külsőre amúgy nekem a Roubaix viszi a prímet. Méretre amúgy tudnék ezekhez alkalmazkodni :)

 

Fékből ha jól látom, a Fujin Oval van (Tektro 510?) Míg a Cayon szintén Tektro, csak már FSA néven. 

 

Kerékszettből a régi Fulcrum5-ös kb. 1.9 kg, de cserébe jó erős.

 

Kormányból az Oval Kompakt szümpathikusabb, mint a régi "anatomikus" FSA, de ezek részletkérdések. Nyeregből a Prologó jó lehet, mert széles, de úgy tudom, agyonpárnázott, ami zsibbasztó és fárasztó. 

 

Ha váz-szett-kerék hármast nézem, akkor Cayo, ha kontaktpontokat-gumikat, akkor Roubaix.


Vejne módosította - 2015. augusztus 14. - 19:32


#4870
jackbacsi87

jackbacsi87

    fórumtag

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Sziasztok!
 

Le szeretném cserélni a gépem, 200e környékén nézegetek outikat. Érdemes várni, ősszel nagyobb a választék?

56-os bringák között nézelődök, most 3 szúrtam ki:

fuji roubaix: http://bolha.testbik...php?clid=227324

focus cayo: http://apro.bikemag....o-l300856.html#

cube peloton pro http://apro.bikemag....o-l301766.html#

 

Előre is köszi!



#4871
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy egy cyclocross bringa,mennyire alkalmas amatőr,hobbi szinten országútra.Láttam most egy használt Giant-et.

Teljesen mindegy ezen a szinten,vagy felesleges?Eddig csak montiztam,sose tekertem országútival.Miben különbözik egyáltalán a két típus?

kicsit geó, fék (canti vagy mini v ), hajtómű-sor kiosztás. meg befér emberibb méretű külső. (montihoz szokva nem hátrány :)).

én biztos azt vennék (főleg he lenne belőle fulltelós :))


Bikertigger módosította - 2015. augusztus 14. - 14:24

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4872
CSEKONICS

CSEKONICS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 hozzászólás

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy egy cyclocross bringa,mennyire alkalmas amatőr,hobbi szinten országútra.Láttam most egy használt Giant-et.

Teljesen mindegy ezen a szinten,vagy felesleges?Eddig csak montiztam,sose tekertem országútival.Miben különbözik egyáltalán a két típus?


Akár azt gondolod,hogy képes vagy valamire,akár azt,hogy nem,mindenképp igazad van!

#4873
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.103 hozzászólás

Egy kicsit a Thomson cuccokra: a hátranyúlás nélküli alu nyeregcsövük nem kényelmetlen, mint a rosseb? Értem, hogy merev, de egy nyeregcső ne büntessen. Kár, hogy gyönyörű darabról van szó. :)

 

 

 

az inbredben thomson elite cső van. a felébe/harmadába kerülő, ugyanolyan méretű BBB érezhetően rugalmasabb. régebben volt USE Alien nyeregcsövem is (ugyanilyen méretben). 220gramm és a bbb-hez hasonlóan kényelmes (és ugyanolyan tömegű) B+ csőnél is jobb volt.

 

/ezeket a nyeregcsöveket ugyanazon vázakban próbáltam. pl a handjobban volt a use, a thomson és a bb is, az inbredben a thomson és a bbb. volt olyan, hogy kimondottan kíváncsiságból cseréltem nyeregcsövet, így direktben előjött a különbség, de hosszabb távon könnyen megszokható volt a legmerevebb cső is./

 

szubjektív sorrend a rugalmasság/kényelem szerint, mind 27,2*400 (vagy éppen 410)mm és alu:

1. USE Alien 220gr (ó, az a befogórész!!)

2. BBB / B+ 270gr

3. Thomson Elite 300gr

 

minél könnyebb tehát, azonos méretben annál rugalmasabb. persze némi megszokás után eltűnik a különbség, ezért használom a thomsont. :)

 

az alien fejrésze nagyon érdekes. gondom nem volt vele, de beállítani egy délutáni matinés rémálom volt.

r_alien_751.jpg


Kisherceg módosította - 2015. augusztus 14. - 11:16

  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4874
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Egy kicsit a Thomson cuccokra: a hátranyúlás nélküli alu nyeregcsövük nem kényelmetlen, mint a rosseb? Értem, hogy merev, de egy nyeregcső ne büntessen. Kár, hogy gyönyörű darabról van szó. :)

 

Még mindig csábít a karbon cső a Kancsóba, csak kb. értelmét nem látom, mert a Coral után mindig úgy érzem, mintha felfüggesztéssel mennék. 

 

Mondjuk 25-ös gumit még szvsz be lehetne csempészni ebbe a vázba is, de amíg 320 grammos VR3 approved-kőmerev alukormány, 31.6-os alu nyeregcső van, és még így is komfortban veri a pálcika acélt, addig föl'sleges a ballonosabb gumira voksolni. 

 

szerk: amúgy túl vagyok 1222 km-en a masinériával, és egyszeruen perfekt. Sokan próbáltak róla lebeszélni, mert, törött-javított a váz, de én meg pont a vázat szeretem legjobban az egész csomagból. Még mindig a toldott-foldott FSA lánccal fut a gép, nem ejti be a nyúlásmérőt, és 1 lánckeréktől eltekintve szép halk. VÁltani meg pöccre teszi, s ennyi idő alatt se kellett utánállítani a bowdenfeszességnek (Rabbit szavaival élve "ultra-toleráns 8-as shimano >10s campag< a hosszú bowdenhúzásával"


Vejne módosította - 2015. augusztus 14. - 10:52


#4875
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ra kell allni egy merlegre, es megtudod az eloszlast... Olyan nyilvan nincs, ami mindenhova tokeletes, de gyanitom tobbet ulsz a bringan, mint kiallsz :) komfortban mindenesetre sokat hoz. Ha atrongyolsz vmi macskakovon eleg jol lehet erezni, hogy melyik kemenyebb a masikhoz kepest.
  • Vejne kedveli ezt

#4876
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Bian: ne fussunk még egy kört :) 120-ról váltottam 130-ra, és merevebb. Oké, más rendszer, de merevebb.

 

A kényelem fontosabb, mint az, hogy rövid stucnid legyen :) A Cannondale-en gondolkozok, hogy egy 130-ast rápróbáljak. :)

 

Guminyomás: nekem bőven elég az, ha a gyártó által megkívánt minimumot használom. :)



#4877
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

35os kojak vs 25os gp2

 

nagyobb sebessegnel mintha kicsit lenduletesebb lenne a vekonyabb gumi, de lehet csak placebo, mert hajszalra ugyanolyan atlagot tekertem vele, meg a watt is pontosan annyi. annyival volt nehezebb az utobbi, hogy 36 fokban tekertem a masikat meg lightos 28ban.



#4878
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

stucni-hosszhoz> azé' próbáljatok ki egy 110-es meg egy 130-as stucnit, aztán meglátjátok, mi a különbség  :rolleyes: - hajlik, mint áááállat :ph34r: , hosszabbról nem is beszélve

 

guminyomáshoz> anno, mikor még versenyeztem, azért defekteltem le 50km-enként és 55 kilósan, mert a pl. 7.5 bar helyett 6-tal mentem (Bükk/Mátra környéke) - amióta (69 kilósan) a gyári spec. 8.5 bar-on használom a Contikat, egyetlen defektem sem volt...  :blink: ja, és szvsz az elsőbe nem érdemes kevesebbet fújni, mint hátra> ha úgy rendesen kiállsz hegyen vagy sprintnél, ugyanazt, ha nem durvább erőt kapja, mint a hátsók :huh:



#4879
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Biztos vagy a nyomásban?
 
http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf
 
ha az össztömegnek 40-60%át kalkulálod az első-hátsó kerékre, s számításba veszed, hogy széles felnin a 25mm-es Conti külsők akár 28mm-re is szétterülnek... Talán hátra sem kell 7.5 browning.


Nem tunik soknak elso blikkre, eleg komfortos gumi - nem olyan durva, mint a kojak anyaga (ami elvileg ua, mint a durano).

#4880
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

http://myworldfromab...zing-chart.html ez már egy régi oldal,de azért jó lehet egy alap nyeregmagasság beállításhoz. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A