Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#4821
Írta 2015. augusztus 26. - 19:37
De nekem hosszu labaim vannak, es rovid felsotestem, ami nem konnyiti meg a bringavalasztast. Hosszban m kellene, magassagban l, montin is igy volt.
#4822
Írta 2015. augusztus 26. - 19:30
Ilyen pro nevu bandazst ne vegyetek, egy rakas szar... Fel orat kinlodtam vele, tul vastag, butan nez ki, a dugo nem marad a helyen. A regi bandazst tettem vissza, gyari giant, de fenyevekkel jobb - tapadasra es vastagsagra is, pedig az is zseles.
Ajanlatok vmi jot plz.
#4823
Írta 2015. augusztus 25. - 20:51
CX vázméretezés hogyan működik?
Úgy látom kétféle irányzat van.
- ugyanakkora legyen a váz mint az országúti, rövidebb és magasabb stucnival
- 3-4cm-rel rövidebb váz magasabb homlokcsővel és ugyanúgy rövidebb stucnival
Jelenleg 60cm-res vázam van 59cm felsőcsővel a 191cm magasságomhoz, 91cm belső lábhossz tartozik. BGfit mérés is megerősítette, hogy megfelel a fent említett vázméret.
Versenyezni nem fogok, de szeretem, ha sportosabb a pozíció.
#4824
Írta 2015. augusztus 25. - 15:11
Jo fogas a vaz!! BB30-hoz ezt (ilyet) kell hasznalni, ha nem akar az ember nyikorgast. http://www.praxiscyc.../conversion-bb/
A praxis jó cucc, de nálam nem játszik, mert a Felt F1 és FRD szériában a karbon vázanyagban mélyítették ki a BB30 csapágynak a fészkét, nem kell Zéger gyűrű sem, ellenben nem tudsz keresztüldugni a középrésznél ilyen szűkítő hengert..
- Vejne kedveli ezt
#4825
Írta 2015. augusztus 25. - 12:38
Azert az erosen villanyak fuggo, hogy meg lehet-e roppantani.
Az korabbi villam nyakanak a fala fele olyan vekony, mint a mostani.
Pl. itt van egy gyari foto is, ami hirtelen eszembejutott. Alatamasztja, hogy villanyak fuggo a kerdes.
ez a kép lazán mehetne a bikeporn topikba..
![]()
#4826
Írta 2015. augusztus 25. - 12:29
Ha más is BB30-as vázat kombinálna 24mm tengelyű hajtóművel (pl. Shimano):
A vázhoz gyárilag kapott FSA szűkítő (Reducer AL/24) a saját csapágyával sem kompatibilis, részemről kuka. Ha ráhúzom a hajtókart az előírt 1-1.5 NM-el, szorul, alig forog a hajtókar, ha lazán hagyom lötyögni kezd és imbolyognak lánctányérok. Lett helyette wheels manufacturing USA-ból az hiátlanul teszi a dolgát ráadásul fele a súlya (igaz nem fém, hanem műanyag)...
A legjobb megoldás nyilván BB30-as hajtómű lenne, de japán barátaink ilyen nem gyártanak, csak FSA és a SRAM.
Alternatíva még olyan szűkítő, ami a csapágyat is tartalmazza, például egy ilyen, ha nem adtak volna egy amúgy horror árú (140 Eur) kerámia BB30 csapágyat a vázhoz akkor vsz ilyesmit választottam volna.
Jo fogas a vaz!! BB30-hoz ezt (ilyet) kell hasznalni, ha nem akar az ember nyikorgast. http://www.praxiscyc.../conversion-bb/
- Vejne kedveli ezt
#4827
Írta 2015. augusztus 25. - 12:23
Azert az erosen villanyak fuggo, hogy meg lehet-e roppantani.
Az korabbi villam nyakanak a fala fele olyan vekony, mint a mostani.
Pl. itt van egy gyari foto is, ami hirtelen eszembejutott. Alatamasztja, hogy villanyak fuggo a kerdes.
https://www.canyon.c...53d23b24731.jpg
- Vejne kedveli ezt
#4828
Írta 2015. augusztus 25. - 12:02
nem arról lehet szó inkább hogy így kerülhető el, hogy a kupak kontaktáljon a villanyakkal?
Nem, 100%, hogy a megroppantás miatt van, sokkal gyengébb ott a cső.
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#4829
Írta 2015. augusztus 25. - 11:16
Nyilván arról van szó, hogy így a stucni a teljes magasságában érintkezik a villanyakkal. Kisebb eséllyel roppantja meg.
Én mondjuk nem hagytam hézagolót fölötte, és a protour bringák sem egységesek ilyen szempontból
nem arról lehet szó inkább hogy így kerülhető el, hogy a kupak kontaktáljon a villanyakkal?
#4830
Írta 2015. augusztus 25. - 09:39
Nyilván arról van szó, hogy így a stucni a teljes magasságában érintkezik a villanyakkal. Kisebb eséllyel roppantja meg.
Én mondjuk nem hagytam hézagolót fölötte, és a protour bringák sem egységesek ilyen szempontból
karbon villanyak esetén javasolt a távtartó a stucni fölé, http://bikemag.hu/te...s-karbantartas Karbonnyakas villák esetében egy 5 mm-es hézagoló mindig maradjon a kormányszár felett!
andersen módosította - 2015. augusztus 25. - 09:41
- Vejne kedveli ezt
#4831
Írta 2015. augusztus 25. - 09:25
Sorry, de en ezt nem ertem. Ha a stucni fole teszel barmit is, az mit szamit a problema tekinteteben? A stucni es a villaszar kapcsolatara semmilyen hatassal nincs, hogy mi van a stucni felett! Azt se tudom hova tenni, hogy kupos a villanyak vege. Igaz meg csak ket karbon villaval volt dolgom, de egyaltalan nem kuposak, de miert is lennenek?
Nekem egyebkent egyszer az volt a bajom, hogy nem is tudtam rendesen elofesziteni a csapagyat, mert a "dio" (extender) elcsuszott a villaban, mivel a villa fala joval vekonyabb volt, mint altalaban szokas, es a dio ket kupos fele osszeert, es igy nem feszitette neki a surlodo feluleteket a villanyaknak.
karbon villanyak esetén javasolt a távtartó a stucni fölé, http://bikemag.hu/te...s-karbantartas Karbonnyakas villák esetében egy 5 mm-es hézagoló mindig maradjon a kormányszár felett!
#4832
Írta 2015. augusztus 25. - 09:25
Ha más is BB30-as vázat kombinálna 24mm tengelyű hajtóművel (pl. Shimano):
A vázhoz gyárilag kapott FSA szűkítő (Reducer AL/24) a saját csapágyával sem kompatibilis, részemről kuka. Ha ráhúzom a hajtókart az előírt 1-1.5 NM-el, szorul, alig forog a hajtókar, ha lazán hagyom lötyögni kezd és imbolyognak lánctányérok. Lett helyette wheels manufacturing USA-ból az hiátlanul teszi a dolgát ráadásul fele a súlya (igaz nem fém, hanem műanyag)...
A legjobb megoldás nyilván BB30-as hajtómű lenne, de japán barátaink ilyen nem gyártanak, csak FSA és a SRAM.
Alternatíva még olyan szűkítő, ami a csapágyat is tartalmazza, például egy ilyen, ha nem adtak volna egy amúgy horror árú (140 Eur) kerámia BB30 csapágyat a vázhoz akkor vsz ilyesmit választottam volna.
...lemaradt:
Kormányszár Radon Stem light 90cm, 105g : http://www.bike-disc...59062/wg_id-480
(Szerintem kiváló ár-érték-súly arány!)
Nyeregcső: olcsó távolkeleti alu, Turner márkanévvel, vágva 155g
A vázszett innen van: http://shop.edelrad....-and-white.html
Még 56-os méret van készleten, ez volt az utolsó 54-es
Az egyedüli aggodalmam a BB30-as középcsapirendszer, amiről nem hallottam jókat, ráadásul a Shimano hajtóműtengelyhez (24mm) kellett még egy szűkítő is bele. Ezeket adták a vázhoz, de nem sok jót nézek ki belőle (FSA). Érdekessége a váznak, hogy nem nem alu csapágycsészék vannak, hanem közvetlenül a karbonban képezték ki.
A kerékszett tartóssága még kérdéses, pilincka BITEX agyon papír BOR felnik, 85kg ajánlott max súlyhoz. Adok neki egy esélyt...
andersen módosította - 2015. augusztus 25. - 09:33
#4833
Írta 2015. augusztus 25. - 01:26
Na megvan a "hiba" oka.
A villa nyak vége kúpos.Ebből következik hogy a stucni felső csavarját jobban össze lehet húzni.A megoldás az hogy mindenképpen kell egy hézagoló gyűrű a stucni fölé,legalább egy 5-ös de inkább 10-es ajánlott.Ezt sok helyen nem írják le de csak akkor jön elő a hiba ha nem vágsz le a csőből.Alapból mindig hosszabb a cső mint ami ideális lenne,mert kell oda mindenképpen alátét,ezt bele számolják.
Sorry, de en ezt nem ertem. Ha a stucni fole teszel barmit is, az mit szamit a problema tekinteteben? A stucni es a villaszar kapcsolatara semmilyen hatassal nincs, hogy mi van a stucni felett! Azt se tudom hova tenni, hogy kupos a villanyak vege. Igaz meg csak ket karbon villaval volt dolgom, de egyaltalan nem kuposak, de miert is lennenek?
Nekem egyebkent egyszer az volt a bajom, hogy nem is tudtam rendesen elofesziteni a csapagyat, mert a "dio" (extender) elcsuszott a villaban, mivel a villa fala joval vekonyabb volt, mint altalaban szokas, es a dio ket kupos fele osszeert, es igy nem feszitette neki a surlodo feluleteket a villanyaknak.
#4834
Írta 2015. augusztus 24. - 21:03
Na megvan a "hiba" oka.
A villa nyak vége kúpos.Ebből következik hogy a stucni felső csavarját jobban össze lehet húzni.A megoldás az hogy mindenképpen kell egy hézagoló gyűrű a stucni fölé,legalább egy 5-ös de inkább 10-es ajánlott.Ezt sok helyen nem írják le de csak akkor jön elő a hiba ha nem vágsz le a csőből.Alapból mindig hosszabb a cső mint ami ideális lenne,mert kell oda mindenképpen alátét,ezt bele számolják.
Megint tanultunk valamit! ![]()
#4835
Írta 2015. augusztus 24. - 20:13
Na megvan a "hiba" oka.
A villa nyak vége kúpos.Ebből következik hogy a stucni felső csavarját jobban össze lehet húzni.A megoldás az hogy mindenképpen kell egy hézagoló gyűrű a stucni fölé,legalább egy 5-ös de inkább 10-es ajánlott.Ezt sok helyen nem írják le de csak akkor jön elő a hiba ha nem vágsz le a csőből.Alapból mindig hosszabb a cső mint ami ideális lenne,mert kell oda mindenképpen alátét,ezt bele számolják.
#4836
Írta 2015. augusztus 24. - 09:34
Na megvolt a próba.Újra lelazult pedig csak aszfalton mentem.Tegnap szétszedtem darabokra és megnéztem hogy mi is van benne.Van egy vékony kívül belül érdesített hasított cső ami belemegy a villa csőbe.Ebbe megy maga a "rózsa" ami szintén érdesített kívül.Ha ennek a 6-os imbusz csavarja megvan húzva akkor kizárt hogy megmozduljon.
Szerintem a villa cső és a stucni között nincs megfelelő tapadás.Érdesítsem meg egy csiszoló papírral esetleg csövet kívül a stucnit pedig belül?Valami tapadás növelő kellene közé.
szia,
korábban linkeltem, de véletlenül nem neked hanem gaboca-nak, szóval a lényeg, mielőtt a 6-ossal beállítod a csapágyat, az 5-össel bele kell feszíteni az expandert a villanyakba. ha nem új info, akkor bocs
#4837
Írta 2015. augusztus 24. - 09:11
Legalább 30 éve használok nyomatékkulcsot...
Azért csodálkozom hogy alapól csak M4-es csavarral rögzítik a stucnit.Egy montinál elmegy de egy cyclo kerékpárnál szerintem túl necces.
az m4esnek is el kell birnia azt az 5-6nmt. nem hiszem, hogy ez lenne az oka, teljesen standardnek szamit ez a nyomatek.
ha megfelelo a nyomatek, akkor en ezekkel kiserleteznek ebben a sorrendben:
* zsirtalanitani
* karbonpaszta
* vmi durvabb vasszonnal kicsit megcsiszolni a stucnit belulrol
* stucnicsere
amugy a villanyak alu vagy karbon? ha karbon, akkor a karbonpaszta kell.
#4838
Írta 2015. augusztus 23. - 23:08
Az nem oszt vagy szoroz, tipikusan 5-6nm szokott lenni a nyomatek. Normalisabb bringahoz mindenkepp dukal egy nyomatekkulcs, foleg ha bizonytalan vagy benne, hogy mennyire lehet meghuzni.
Legalább 30 éve használok nyomatékkulcsot...
Azért csodálkozom hogy alapól csak M4-es csavarral rögzítik a stucnit.Egy montinál elmegy de egy cyclo kerékpárnál szerintem túl necces.
#4839
Írta 2015. augusztus 23. - 22:55
#4840
Írta 2015. augusztus 23. - 21:46
Probald letisztani, zsirtalanitani a villanyakat es a stucni belsejet, hasznalj nyomatekkulcsot, ha ugy sem ok, esetleg probalj meg karbonpasztat (tacx pl) a stucnihoz.
A kupak csak az osszehuzashoz kell, mas szerepe nincs. Cx bringanal amugy nalam is elegge ra kellett huzni (montinal sose huztam meg ennyire), mert par honap utan elkezdett pattogni erosebb csavarasnal - nincs telo, es a gumi sem tul ballonos, valszeg jobban sztresszelt. Kov alkalommal asszem kiprobalom a pasztat alaja.
Kösz,megpróbálom.
De lehet hogy kicserélem mert a M4-es csavar elég gyenge,inkább keresek olyat amiben M5-ös van.
paul módosította - 2015. augusztus 23. - 21:47

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





