Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34317 hozzászólás a témában

#4781
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Ha más is BB30-as vázat kombinálna 24mm tengelyű hajtóművel (pl. Shimano):

 

A vázhoz gyárilag kapott FSA szűkítő (Reducer AL/24) a saját csapágyával sem kompatibilis, részemről kuka. Ha ráhúzom a hajtókart az előírt 1-1.5 NM-el, szorul, alig forog a hajtókar, ha lazán hagyom lötyögni kezd és imbolyognak lánctányérok. Lett helyette wheels manufacturing USA-ból  az hiátlanul teszi a dolgát ráadásul fele a súlya (igaz nem fém, hanem műanyag)...

 

A legjobb megoldás nyilván BB30-as hajtómű lenne, de japán barátaink ilyen nem gyártanak, csak FSA és a SRAM.

 

Alternatíva még olyan szűkítő, ami a csapágyat is tartalmazza, például egy ilyen, ha nem adtak volna egy amúgy horror árú (140 Eur) kerámia BB30 csapágyat a vázhoz akkor vsz ilyesmit választottam volna. 

 

 

...lemaradt: 

 

Kormányszár Radon Stem light 90cm, 105g : http://www.bike-disc...59062/wg_id-480

(Szerintem kiváló ár-érték-súly arány!)

 

Nyeregcső: olcsó távolkeleti alu, Turner márkanévvel, vágva 155g

 

A vázszett innen van: http://shop.edelrad....-and-white.html

Még 56-os méret van készleten, ez volt az utolsó 54-es

 

 

Az egyedüli aggodalmam a BB30-as középcsapirendszer, amiről nem hallottam jókat, ráadásul a Shimano hajtóműtengelyhez (24mm) kellett még egy szűkítő is bele. Ezeket adták a vázhoz, de nem sok jót nézek ki belőle  (FSA). Érdekessége a váznak, hogy nem nem alu csapágycsészék vannak, hanem közvetlenül a karbonban képezték ki.

 

A kerékszett tartóssága még kérdéses, pilincka BITEX agyon papír BOR felnik, 85kg ajánlott max súlyhoz. Adok neki egy esélyt...


andersen módosította - 2015. augusztus 25. - 09:33


#4782
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Na megvan a "hiba" oka.

A villa nyak vége kúpos.Ebből következik hogy a stucni felső csavarját jobban össze lehet húzni.A megoldás az hogy mindenképpen kell egy hézagoló gyűrű a stucni fölé,legalább egy 5-ös de inkább 10-es ajánlott.Ezt sok helyen nem írják le de csak akkor jön elő a hiba ha nem vágsz le a csőből.Alapból mindig hosszabb a cső mint ami ideális lenne,mert kell oda mindenképpen alátét,ezt bele számolják.

Sorry, de en ezt nem ertem.  Ha a stucni fole teszel barmit is, az mit szamit a problema tekinteteben?   A stucni es a villaszar kapcsolatara semmilyen hatassal nincs, hogy mi van a stucni felett!   Azt se tudom hova tenni, hogy kupos a villanyak vege.  Igaz meg csak ket karbon villaval volt dolgom, de egyaltalan nem kuposak, de miert is lennenek?

 

Nekem egyebkent egyszer az volt a bajom, hogy nem is tudtam rendesen elofesziteni a csapagyat, mert a "dio" (extender) elcsuszott a villaban, mivel a villa fala joval vekonyabb volt, mint altalaban szokas, es a dio ket kupos fele osszeert, es igy nem feszitette neki a surlodo feluleteket a villanyaknak.



#4783
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Na megvan a "hiba" oka.

A villa nyak vége kúpos.Ebből következik hogy a stucni felső csavarját jobban össze lehet húzni.A megoldás az hogy mindenképpen kell egy hézagoló gyűrű a stucni fölé,legalább egy 5-ös de inkább 10-es ajánlott.Ezt sok helyen nem írják le de csak akkor jön elő a hiba ha nem vágsz le a csőből.Alapból mindig hosszabb a cső mint ami ideális lenne,mert kell oda mindenképpen alátét,ezt bele számolják.

Megint tanultunk valamit! :)



#4784
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

Na megvan a "hiba" oka.

A villa nyak vége kúpos.Ebből következik hogy a stucni felső csavarját jobban össze lehet húzni.A megoldás az hogy mindenképpen kell egy hézagoló gyűrű a stucni fölé,legalább egy 5-ös de inkább 10-es ajánlott.Ezt sok helyen nem írják le de csak akkor jön elő a hiba ha nem vágsz le a csőből.Alapból mindig hosszabb a cső mint ami ideális lenne,mert kell oda mindenképpen alátét,ezt bele számolják.



#4785
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Na megvolt a próba.Újra lelazult pedig csak aszfalton mentem.Tegnap szétszedtem darabokra és megnéztem hogy mi is van benne.Van egy vékony kívül belül érdesített hasított cső ami belemegy a villa csőbe.Ebbe megy maga a "rózsa" ami szintén érdesített kívül.Ha ennek a 6-os imbusz csavarja megvan húzva akkor kizárt hogy megmozduljon.

Szerintem a villa cső és a stucni között nincs megfelelő tapadás.Érdesítsem meg egy csiszoló papírral esetleg csövet kívül a stucnit pedig belül?Valami tapadás növelő kellene közé.

 

szia,

 

korábban linkeltem, de véletlenül nem neked hanem gaboca-nak, szóval a lényeg, mielőtt a 6-ossal beállítod a csapágyat, az 5-össel bele kell feszíteni az expandert a villanyakba. ha nem új info, akkor bocs



#4786
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Legalább 30 éve használok nyomatékkulcsot...

Azért csodálkozom hogy alapól csak M4-es csavarral rögzítik a stucnit.Egy montinál elmegy de egy cyclo kerékpárnál szerintem túl necces.

 

az m4esnek is el kell birnia azt az 5-6nmt. nem hiszem, hogy ez lenne az oka, teljesen standardnek szamit ez a nyomatek.

 

ha megfelelo a nyomatek, akkor en ezekkel kiserleteznek ebben a sorrendben:

* zsirtalanitani

* karbonpaszta

* vmi durvabb vasszonnal kicsit megcsiszolni a stucnit belulrol

* stucnicsere

 

amugy a villanyak alu vagy karbon? ha karbon, akkor a karbonpaszta kell.



#4787
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

Az nem oszt vagy szoroz, tipikusan 5-6nm szokott lenni a nyomatek. Normalisabb bringahoz mindenkepp dukal egy nyomatekkulcs, foleg ha bizonytalan vagy benne, hogy mennyire lehet meghuzni.

Legalább 30 éve használok nyomatékkulcsot...

Azért csodálkozom hogy alapól csak M4-es csavarral rögzítik a stucnit.Egy montinál elmegy de egy cyclo kerékpárnál szerintem túl necces.



#4788
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Az nem oszt vagy szoroz, tipikusan 5-6nm szokott lenni a nyomatek. Normalisabb bringahoz mindenkepp dukal egy nyomatekkulcs, foleg ha bizonytalan vagy benne, hogy mennyire lehet meghuzni.

#4789
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

Probald letisztani, zsirtalanitani a villanyakat es a stucni belsejet, hasznalj nyomatekkulcsot, ha ugy sem ok, esetleg probalj meg karbonpasztat (tacx pl) a stucnihoz.

A kupak csak az osszehuzashoz kell, mas szerepe nincs. Cx bringanal amugy nalam is elegge ra kellett huzni (montinal sose huztam meg ennyire), mert par honap utan elkezdett pattogni erosebb csavarasnal - nincs telo, es a gumi sem tul ballonos, valszeg jobban sztresszelt. Kov alkalommal asszem kiprobalom a pasztat alaja.

Kösz,megpróbálom.

De lehet hogy kicserélem mert a M4-es csavar elég gyenge,inkább keresek olyat amiben M5-ös van.


paul módosította - 2015. augusztus 23. - 21:47


#4790
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Probald letisztani, zsirtalanitani a villanyakat es a stucni belsejet, hasznalj nyomatekkulcsot, ha ugy sem ok, esetleg probalj meg karbonpasztat (tacx pl) a stucnihoz.

A kupak csak az osszehuzashoz kell, mas szerepe nincs. Cx bringanal amugy nalam is elegge ra kellett huzni (montinal sose huztam meg ennyire), mert par honap utan elkezdett pattogni erosebb csavarasnal - nincs telo, es a gumi sem tul ballonos, valszeg jobban sztresszelt. Kov alkalommal asszem kiprobalom a pasztat alaja.

arn módosította - 2015. augusztus 23. - 21:42


#4791
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

Szerintem is a stucni nem fogja a nyakat, mert az összehúzó nélkül is tartania kéne, az csak a csapágy előfeszítése miatt van.

Én is erre gondoltam de nem tudom hogy mit tegyek.Cseréljem ki egy másikra?



#4792
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Szerintem kicsit feszítsd jobban meg a csapágyat. Ha még felemelve elfordul a villa a kerékkel, akkor még jó.

sisqo módosította - 2015. augusztus 23. - 21:10


#4793
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Na megvolt a próba.Újra lelazult pedig csak aszfalton mentem.Tegnap szétszedtem darabokra és megnéztem hogy mi is van benne.Van egy vékony kívül belül érdesített hasított cső ami belemegy a villa csőbe.Ebbe megy maga a "rózsa" ami szintén érdesített kívül.Ha ennek a 6-os imbusz csavarja megvan húzva akkor kizárt hogy megmozduljon.

Szerintem a villa cső és a stucni között nincs megfelelő tapadás.Érdesítsem meg egy csiszoló papírral esetleg csövet kívül a stucnit pedig belül?Valami tapadás növelő kellene közé.

Szerintem is a stucni nem fogja a nyakat, mert az összehúzó nélkül is tartania kéne, az csak a csapágy előfeszítése miatt van.



A sebesség mindent megold.

 


#4794
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

Próbálj egy másikat, vagy a mostani csavarjára kék menetrögzítőt, próba képen.

Na megvolt a próba.Újra lelazult pedig csak aszfalton mentem.Tegnap szétszedtem darabokra és megnéztem hogy mi is van benne.Van egy vékony kívül belül érdesített hasított cső ami belemegy a villa csőbe.Ebbe megy maga a "rózsa" ami szintén érdesített kívül.Ha ennek a 6-os imbusz csavarja megvan húzva akkor kizárt hogy megmozduljon.

Szerintem a villa cső és a stucni között nincs megfelelő tapadás.Érdesítsem meg egy csiszoló papírral esetleg csövet kívül a stucnit pedig belül?Valami tapadás növelő kellene közé.



#4795
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Ezt az expandert így kell használni: http://www.reynoldsc...5d6c743c9c401c5

 

1, 5mm imbusz becsavarja az expandert a villaszárba

2, 6 mm imbusz beállítja a kormánycsapágyat

3, stucni csavarok meghúzása rögzíti az egészet

Köszönöm, de tudom miként kell használni. :)



#4796
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

A megfelelő ,,rózsa" alatt ilyesmit értesz?

 

http://www.excelspor...major=1&minor=3

Ezt az expandert így kell használni: http://www.reynoldsc...5d6c743c9c401c5

 

1, 5mm imbusz becsavarja az expandert a villaszárba

2, 6 mm imbusz beállítja a kormánycsapágyat

3, stucni csavarok meghúzása rögzíti az egészet



#4797
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni a nálam okosabbaktól:vettem egy cyclokross kerékpárt.Ebben full karbon az első villa (+tárcsafék) és a megfelelő rózsa van benne.

Az a bajom hogy mondjuk 100km alatt 4-szer kell a kormánycsapágyon húznom mert lelazul.Már nem merem jobban meghúzni mert félek hogy a csavar menet megszakad.

Mit lehetne tenni?Nincs esetleg valami spéci ragasztó,kence vagy érdesítő anyag a villacső és a stucni kőzé?

szia,

 

a stucni csavarját nyomatékkulccsal érdemes meghúzni. a stucnikra általában rá van írva hogy mennyi a max nyomaték amivel meghúzható, de mivel karbon a villanyak, ne abból indulj ki, kevesebb is elég, kb 6Nm. egy ideig én se értettem hogy miért lazul ki a system. a 6 Nm sokkal több annál amit érzésre "meg van húzva" -nak gondolsz



#4798
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

Próbálj egy másikat, vagy a mostani csavarjára kék menetrögzítőt, próba képen.

Megpróbálom.Köszi.



#4799
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Valami ilyesmi,a gyári Focus van benne.Egy hatos imbusz csavarral kell meghúzni.

Próbálj egy másikat, vagy a mostani csavarjára kék menetrögzítőt, próba képen.



#4800
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

A megfelelő ,,rózsa" alatt ilyesmit értesz?

 

http://www.excelspor...major=1&minor=3

Valami ilyesmi,a gyári Focus van benne.Egy hatos imbusz csavarral kell meghúzni.