Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34316 replies to this topic

#4581
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)

A vélemény és a gyakorlat kettő!! Biztosan "húztál" már be csapágyat azért mersz ilyet leírni! Ha csak simán felhúzod a tengelyre a csapágyat mielőtt még betennéd a helyére, meggyőződhetsz róla, h pontosan mennyi is az a ferdeség amit enged a csapágy a tengelyen. Megírom neked, szinte semmi! Pontosabban nem veszed észre a kotyogást, a lógást, ha igen az már baj!! Én nem elméleti síkon próbálom és nem "szvsz" írom, gyakorlatból merítem, nem az első csapágy amit betettem már bringába, és ha hiszed, ha nem én nem találkoztam még ferdén berakott csapággyal. Ha a megfelelő szerszámmal teszed a helyére az kizárt, h ferde legyen! 1ébként meg nagyon jól érzékelteti a hajtómű tengelye amikor betolod a csapágyakba, az elsőn tuti átmegy, amennyiben az ferdén van bent a helyén, azt akkor nem tolod át a másikon, pontosabban kiütnéd vele! 


Ridley Noah Fast 


#4582
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts


azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)

pár hete hívott egy ismerős, hogy "hogyan kell alátétezni az UT hajtást". Kicsit megijedtem. Leginkább sehogy, ha jó a középcsapágyház-menet, akkor jó az egész, ahogy van. Nekem is csendes, sosem volt kattogás, s a csapágy is tökéletesen fut. És arra mondják még, hogynagyon szűk tűréshatára van a rendszernek a párhuzamosság-középcsapágyház-szélesség tekintetében. :) 

 

Egyetlen emberről hallottam, aki alátétezte az UT hajtókarját, és neki 1.5 hónapot bírt ki a csapágy, állandó kattogás mellett. Bár az az ember mindenfélét csinált, legutóbb pl. ezt:

 

"Nem szeretek fórumozni, csak átadom a tapasztalataimat: BBB10s láncot kb 6000 km után levettem. Bírta volna még, de pár ezer km és a sor is mehetne a levesbe. Vagyis télire. Helyette csak a lánc ment. 10s lánc, 8s soron, 6s (vagy 7s?) CorceD'aune (vagy chorus?)hajtóművel, 6s sachs classic váltókkal, athena ergopower 8s....csodaszépen muzsikál, sokkal jobban, mint a 8s sram lánccal. Egyértelműen javult a váltás teljesítménye, pedig nem egy patent szerkezet ez a classic3500, ami ráadásul eredetuileg 6s-hez tervezett....Nem ugrik, nem szorul rá a lánckerekekre, csak az átdobó kanalát kellett picit zsugorítani (1-1,5 mm kb)...csak ennyi....

smile hangulatjel

Üdv!"

 

Bár a legmeredekebb ez volt: kitört küllők első kerékből, megoldás házilag rézzel.

 

12166657_874281682662456_410569107_n_www

12166541_874281695995788_1930251862_n_ww

12166062_874281702662454_608823758_n_www
 
 
kreativitás nem ismer határokat.

Edited by Vejne, 2015. October 14. - 11:08.

  • donciccio likes this

#4583
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,006 posts

..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy! 

 

azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4584
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Köszönöm srácok! Akkor azt hiszem a BSA lesz a megoldás, meggyőztetek! :)



#4585
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

 .. Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)

..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy! 


Ridley Noah Fast 


#4586
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

:) A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)

ja, csak szarból várat építeni, még Makovecz mesternek se nagyon ,,,,,


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4587
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nema, mi? :D   

:) A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)



#4588
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

http://weightweenies...hp?f=3&t=135194

 

Idevág

 

Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával. :)

 

Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"

Nema, mi? :D   (igen, elolvastam)


  • Vejne likes this

#4589
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://weightweenies...hp?f=3&t=135194

 

Idevág

 

Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával. :)

 

Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"


Edited by Vejne, 2015. October 13. - 07:37.


#4590
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Szerintem mindenkeppen BSA-t vegyel, ha teheted!   A tobbivel lehet szivas nyekerges miatt.    BB30-hoz mondjuk lehet jofele adaptereket kapni, de minek adapterezni, ha nem muszaj.

+1 a BSA mellett.


GT-Atee

#4591
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Sziasztok Kedves Fórumozók! Még új vagyok itt és nem tudom, hogy amit kérdezni fogok az felmerült-e korábban, vagy sem, de most bátorkodom megkérdezni a nagyérdeműt efelől. :)

Országúti építés előtt állok és kacérkodom a kínai karbon vázas gondolattal. Az lenne a kérdésem, hogy melyik középrész megoldást javasoljátok, ha Shimano Ultegra szettet kívánok majd használni? Gondolok itt a BSA-ra, de az újabb vázaikat BB30-cal, BBright-tal hirdetik? Ezekben az esetekben milyen hajtás jöhet számításba, szerintetek megéri átalakítókkal szenvedni? Kaphatóak mindenféle adapterek, de ezen a téren nincs tapasztalatom. Kérlek nyissátok fel a szemem! :D

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Szerintem mindenkeppen BSA-t vegyel, ha teheted!   A tobbivel lehet szivas nyekerges miatt.    BB30-hoz mondjuk lehet jofele adaptereket kapni, de minek adapterezni, ha nem muszaj.


  • Vejne likes this

#4592
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Sziasztok Kedves Fórumozók! Még új vagyok itt és nem tudom, hogy amit kérdezni fogok az felmerült-e korábban, vagy sem, de most bátorkodom megkérdezni a nagyérdeműt efelől. :)

Országúti építés előtt állok és kacérkodom a kínai karbon vázas gondolattal. Az lenne a kérdésem, hogy melyik középrész megoldást javasoljátok, ha Shimano Ultegra szettet kívánok majd használni? Gondolok itt a BSA-ra, de az újabb vázaikat BB30-cal, BBright-tal hirdetik? Ezekben az esetekben milyen hajtás jöhet számításba, szerintetek megéri átalakítókkal szenvedni? Kaphatóak mindenféle adapterek, de ezen a téren nincs tapasztalatom. Kérlek nyissátok fel a szemem! :D

 

Előre is köszönöm a segítséget!



#4593
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Ha nem,kell akkor nem kell.

Azért hirdetem mert már nincs szükségem rá,ahogy írtam is,de ha megmarad,akkor megmarad.

A kerék nem szar,én használtam rendesen,kritikán aluli utakon is,ezt itteni kollégák is tudják,s mert ritkán egy-egy sugár oldali küllő meglazult és kapott kis menetrögzítőt,ami óta semmi ilyesmi nem fordult elő,akkor mi van.

A kerék így marad,én már nem változtatok rajta,mert jó.

Ha csak a felniket és az agyakat nézem,amik kifogástalanok,ha már a fűzés nem tetszik,akkor is árban vagyunk,max újrafűzi emberünk,ha nem tetszik neki.


Edited by GT_Atee, 2015. October 11. - 20:17.

  • Vejne likes this
GT-Atee

#4594
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Buta kérdés, de:

a korábbi fulcrum-campag kerekeknél tényleg 2:1 arányban volt hátul a küllőzés, amióta behozták az aszimmetrikus-eltolt felnit, azóta 1:1. Az aszimmetrikus kialakítás tette lehetővé, hogy megfelelő küllőfeszességet érjenek el 1:1 aránynál? Mert a marketing részlegük ezt mondta :)

Nem a marketing részleg találta ki.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#4595
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Akkor marad a Fulcrum. Már csak azt remélem, hogy a 9s racsnimhoz lesz elég spacer a csomagban, vagy ha nem, akkor tudok hozzá szerezni itthon.



#4596
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A probléma az, hogy nem szerencsés hajtás kereszt, nem hajtás radiált 1:1-be fűzni, nagy lesz a feszességkülönbség a két oldal között, ezért lazul le. A 2:1 sokkal jobb ennél a felállásnál csak erős felni kell hozzá.

Buta kérdés, de:

a korábbi fulcrum-campag kerekeknél tényleg 2:1 arányban volt hátul a küllőzés, amióta behozták az aszimmetrikus-eltolt felnit, azóta 1:1. Az aszimmetrikus kialakítás tette lehetővé, hogy megfelelő küllőfeszességet érjenek el 1:1 aránynál? Mert a marketing részlegük ezt mondta :)



#4597
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A probléma az, hogy nem szerencsés hajtás kereszt, nem hajtás radiált 1:1-be fűzni, nagy lesz a feszességkülönbség a két oldal között, ezért lazul le. A 2:1 sokkal jobb ennél a felállásnál csak erős felni kell hozzá.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#4598
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,006 posts

OFF
Ez már inkább keréképítés topik. A gyári kerekeket ebben a kategóriában vajon igényesebben fűzik/centrírozzák? A belépő szintű Shimano Wh-r500-as kerekem gyárilag volt menetrögzítőzve.

ON

 

off

nem volt gyári kerekem, de ettől és árkategóriától függetlenül, ha egy kerékben lazulnak a küllők menetrögzítő nélkül, akkor az sz@r. mármint a fűzés, nem az alkatrészek. nagyjából bármiből lehet jól fűzni, csak érteni kell hozzá.

on


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4599
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz. Ipari csapágyas ágyat meg nem azért vesz az ember, hogy kenegesse.

Nem lehet, hogy a küllőhosszak nem megfelelőek? :o Sokszor "anyagi okokból" nem a megfelelő hosszú küllőket szerzik be, aztán csodálkoznak, ha pl. hátul a hajtásoldal gyakorta kilazul.



#4600
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Khamsin asy 2014-es, újonnan vettem, 5500 km van benne: hibátlan, iszonyat szép hangja van a szabadonfutónak (ráadásul a 8s lánckeréksor nem vágta be.. :) ) a hátsóban nulla oldalirányú kitérés, elöl a gyári minimális "8-as"-on kíüvl semmi. A küllők nagyon feszesek, a felni fékfelületén kopás nincs. A csapágyfeszesség kívülről állítható 2.5mm-es imbuszkulccsal, akár pár mp alatt. 21 mm széles a felni kívül, így a 23-as külsőt 24.5mm-re "terjeszti ki", a 22mm-est meg 23.5mm-re.

11144916_854890701268221_636864063258648
 

Elöl 18, hátul 20 küllő (1:1) hátul aszimmetrikus felni, elöl-hátul eltérő magasságú felnik (elöl valamivel alacsonyabb, hátul magasabb, s mivel hátul a felni aszimmetrikus, így két oldalt kb. egyforma hosszúságú küllők vannak) ELöl radiál, hátul hajtásoldal 2x, ellenoldal radiál, egyenes fejű küllők, kivéve hajtásoldali hátsót (ott sima J-bend)

 

Tökéletesen elégedett vagyok vele. 30ezer ft-ot fizettem érte, egyébként 39-40 ezer körül kapod meg boltban.

 

A Vento Asyvel kb. ugyanez a helyzet, ezzel kevesebbet, kb. 1800 km-t mentem, ugyanazokat tudja, mint a "kistestvér", extra a kardküllő, alu küllőanya és a hajtás oldalon is egyenes fejű küllők túlméretes agyperemmel. Ugyanúgy 18-20 küllő 1:1 arányban, bitang erős és nagyon merev. Súlyban egyik sem "bajnok" (khamsin 1.800, vento 1690 gramm) de korrekt-kiválóan forog az agy, a felni magyar utakra hitelesítve, a fékfelület meg NEM VAJBÓL van, ellentétben azzal, amit néhány angol mond. 

 

Árban csomagban vettem 2 vittoria diamante pro radilale (24mm, ténylegesen mért 25.2) külsővel és belsőkkel, 62ezer ft volt a két gumi-belső és a kerékszett.

11934946_851701471587144_636684677177979
 

Én bátran ajánlom mindkettőt, így a Fulcrum LG7-est és 5-öst is. 

 

Szerk: formától függően 75 és 80 kg közt tanyázok, nem ütöm-vágom, de nem is kímélem, a gumikat 8 bartól többre nem fújom (kivéve a DIamantét, ott sajnos muszáj vagyok 8.5-ig elmenni, mert furcsa viselkedése van alacsony nyomáson (kb. fordul le a felniről, pl. elöl a villa vállának belső oldalát ki is dekorálta)

 

Erős-megbízható-rendelhető hozzá pótalkatrész, tolerálja az abúzust. És jobban eladható, mint a kézzel fuzott egyedi kerékszettek.


Edited by Vejne, 2015. October 11. - 11:10.