Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34315 hozzászólás a témában

#4501
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás

 

Az ötös pontod is nagyon nehezen definiálható, sajnos ebben Q....va sok a humán faktor a gyártó és értékesítő oldaláról! 

Az Orbea ilyen szempontból nagyon korrekt. Nálam a láncvilla tört (alu) közvetlen a váltó előtt és mivel a kiegészítők színe miatt ragaszkodtam a törött váz színéhez a gyár Amerikából hozatott egy ugyanolyat, mivel azt a típus már nem volt elérhető Európában. Így volt az egész ügymenet 3 hét. 


Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#4502
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ha nem akarsz trekkinget meg hónapokat várni és nem akarod, hogy egy teljesen testreszabhatatlan bringád legyen, nem veszel canyont.

Ha sportos geót akarsz és testreszabhatóságot, akkor Rose-t

Ha félsportos de kényelmes geometriát, jó felszereltséget és helyi szervizhátteret, támogatást, akkor Cube-ot. 

 

Ha csak az ár:érték arány érdekel, akkor meg a Radon névre matricázott Cube-ot :D

 

http://www.radon-bikes.de/

 

Egyébként én a Cube-ra lazán voksolnék a kinézet-helyi támogatás-geometria hármassága után. Az Új Attain váza nagyon jóra sikerült "táblázat alapján", se nem hasalós, de nem is csillagszedős. Az endurace-nél a race-t el lehet felejteni, sima endurance, a stack:reach arány alapján legalább egyel kisebb méretet kell venned, ha nem akarsz merőleges háttal tekeregni.

 

De ennyiért kapsz szvsz karbont tiagra-105 mixszel is. Típust-boltot nem írok, mert le fognak hurrogni.

 

szerelmeszerk:

 

http://mali.hu/hu/or...5-105-blue-2014

 

51-es jó lehet. és pont a kerékszett az, ami nem jó benne :) :\ bár ezen még 10s 105 van... szóval racionálisan Radon vagy Cube

C16_geo_caad8.1440214826.gif


Vejne módosította - 2015. november 05. - 07:06


#4503
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

sziasztok, max. 350 eHUF (~1150 EUR) értékben szeretnék országúti bringát venni. Az alábbi gépeket néztem ki, amik ebbe a keretbe beleférhetnek jobb felszereltséggel...

 

Canyon Endurace Al 5.0/6.0 (Tiagra 4700 vagy 105)

ROSE Pro SL 2000 (csak 105)

Cuba Attain Race (Tiagra 4700)

 

Első kérdés: mit gondoltok az új Tiagra szettről? Alapvetően egy full 105-höz ragaszkodnék, de az új Tiagra is kellően jónak tűnik már és pl. az azzal szerelt Canyon már 900 euróból itt van. Az új Cubeokból viszont a full 105 már 390ezer...

 

(Egy jó kerékszett kikerül a mostani bringámból, így ez nem annyira szempont, persze nem is mellékes. A dupla, kompakt hajtás mellett már letettem a voksomat korábban.)

 

Esetleg van valakinek a Canyon vagy ROSE vázak méretezésével tapasztalata? Mit gondoltok a geometráikról?

Nem egy trekking vázas országútit szeretnék, de nem is amatőr versenyzés a cél - maratonok, teljesítménytúrák, hétvégi egész napos országúti túrák, hét közben 1.5-2.5 órák munka után. Mire érdemes figyelni úgy általában a geometriák nézegetésénél?

 

170egynéhány cm vagyok, relatív rövid karokkal...egy 52-es nyeregvázcsöves, alap Trek Alpha bringám van, a felsőcső hossza viszont az 54 centit közelíti - ez az elmúlt 1.5 év tapasztalata alapján hosszú nekem és a váz is nagy, csak néhány cm lóg ki a nyeregcsőből...



#4504
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Ezt is buktad ! Teljesen szubjektív, hogyan bírálnak el.

pl. TÖBB !! ismerősöm Trek vázával volt gond de szóba sem akartak velük állni a forgalmazónál, nemhogy valami segítséget nyújtani, esetleg cserélni a vázat.

A magyar forgalmazó saját Scott váza néhány hónap után megrepedt. A Scott kiröhögte, nem volt hajlandó cserélni, azt mondta, ez külső sérülés.

Haver GT váza eltört. A forgalmazó elhajtotta. (majd odasúgta, hogy "zsebre egy 20ast és minden el lesz intézve." El is lett. (ez már nagyon régi sztori, nem a mostani forgalmazóról beszélek) )

 

versenyző ismerős Specialized karbonja repedt meg a váltó rögzítésénél, bevitte az Allez-be Budapesten és két hét múlva megkapta a legújabb szériás modellt, ingyen. szóval náluk ilyen téren megéri a plusz összeg.



#4505
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.656 hozzászólás

5, olyan gyártó, ahol tényleg él az élettartam garancia és ha úgy adódik, nem kezdenek el pöcsölni és nem fél év a várakozási idő

Ezt is buktad ! Teljesen szubjektív, hogyan bírálnak el.

pl. TÖBB !! ismerősöm Trek vázával volt gond de szóba sem akartak velük állni a forgalmazónál, nemhogy valami segítséget nyújtani, esetleg cserélni a vázat.

A magyar forgalmazó saját Scott váza néhány hónap után megrepedt. A Scott kiröhögte, nem volt hajlandó cserélni, azt mondta, ez külső sérülés.

Haver GT váza eltört. A forgalmazó elhajtotta. (majd odasúgta, hogy "zsebre egy 20ast és minden el lesz intézve." El is lett. (ez már nagyon régi sztori, nem a mostani forgalmazóról beszélek) )


Marci

#4506
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Szia !

Én használom,. Kb. 30 e.km van benne. Eddig hibátlan.

Mellesleg, nem kerékpáros alkat vagyok.

Köszi az infót, holnap mentem volna érte, ma elvitték. :(



#4507
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Simon, itt már az esztétika játszik. Nekem nincs gondom a nagy csőátmérőkkel, de az aero vázak bűnrondák és nem jól néznek ki. 

 

A klasszikus vonalú, "filigránabb" vázakért vonzódom, ld.: SuSi, Zero7, Focus Cayo, Ridley Helium, Cornago C60.. A Merida Scultura karbonvázak meg szvsz szebbek a Reacto szériától, ráadásul a Sculturából van is olyan méret, ami mm-re "rám van szabva". (A scultura egyébként (sculpture) szobrot jelent. Nyugodtan asszociáljatok elegánsan faragott, kecses megjelenésű művészetre)

 

Egyébként:

 

http://www.ebay.de/itm/191722222186

 

ezzel a külsővel van valakinek tapasztalata? Párban 40eur+9,5 eur posta lenne, nagyon tetszik a klasszikus bézs-barnás (elefántcsont) oldalfal, és úgy hiszem, elég jó minőségű darab. (Tessék, esztétika :D )



#4508
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

2, se túl vastag átmérőjű csövek

4, recsegésmentes középrész megoldás

5, olyan gyártó, ahol tényleg él az élettartam garancia és ha úgy adódik, nem kezdenek el pöcsölni és nem fél év a várakozási idő

Ahojtye!!  :)

No, akkor essünk már neki! Pontosan miért baj ha vastag a váz?? Több a pozitívuma a "vastag" keresztmetszetű és falvastagságú váznak mint a filigrán társának. Próbáltam mindkettőt. A "recsegésmentes" középrész "vajon mi"?? :P

Az ötös pontod is nagyon nehezen definiálható, sajnos ebben Q....va sok a humán faktor a gyártó és értékesítő oldaláról! 


Ridley Noah Fast 


#4509
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Most cseréltem én is le a vázam,egy alu Merida Race Lite 904-est,egy 2015-ös Merida Scultura 5000 Lampre replica-ra,előző L-es 56-os volt 575mm felsőcsővel,az újat egy mérettel kisebbre fogtam M/L 54-es méretre 560-as felsőcsővel,közel egy ezres már benne van,eddig nagyon fasza.Fejcsöve is alacsonyabb 10mm-el,meg végre kellő hátranyulásra tehettem a nyerget+10mm-vel hosszabb stucnit kapott.Középcsapágy még hagyományosan a csendes menetes.Érdekesség a kormánycsapágy alsó csapágya,ami csak simán egyből a villa anyagából kiképzett kúpra illeszkedik,nincs felfekvő csésze rajta.


GT-Atee

#4510
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

nem pont a "kínai noname" vázakra gondoltam. 

nem kell mindent szó szerint venni.

kb azon a 15-20 gyártón kívűl , akiktől szabad műaynagot venni, minden az említett kategória


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4511
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

egy kis közvélemény kútásás következik. :)

 

tegyük föl,h most itt mindenki vehetne magának egy új karbon bringát,vázat. ki,mit helyezne előtérbe a választásnál? a geometriát,vagy az alapanyagot,amiből készül a váz? most az egyedi gyártásra készült bringákat hagyjuk. konfekció bringák közül lehetne választani.

 

én a geometriát szoktam inkább nézni. egyrészt,ott már tudom,h mi jó nekem. másrészt a karbon szövetekről nem sokat tudok.

Az alapanyagot választanám, de bizonyos keretek között a kerékpár rám szabható legyen.

A jövőévi bringámnál is sokat gondolkoztam a méreten. Ami fejcsőben jó lett volna, annak olyan rövid a nyeregvázcsöve, hogy maxra ki kellett volna húzni a 350-es nyeregcsövet, így az eggyel nagyobbat választottam, aminél majd -17 fokos stucnit kell használnom plusz a kormánycsapágy felső kupakját is ki kell hagynom, tehát a geometriához elég jól tudok alkalmazkodni, de ezt láthatjuk a profiknál is.



A sebesség mindent megold.

 


#4512
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.329 hozzászólás

váz anyag (gyártó) valamint geó , ÉS kapcsolattal .....tehát ez a 2 legfontosabb, de hiába qrva jó a geó ha amúgy noname kínai a váz , illetve fordítva hiába qrva jó a gyártó ha nem jó geó....

 

 

nem pont a "kínai noname" vázakra gondoltam. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4513
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

egy kis közvélemény kútásás következik. :)

 

tegyük föl,h most itt mindenki vehetne magának egy új karbon bringát,vázat. ki,mit helyezne előtérbe a választásnál? a geometriát,vagy az alapanyagot,amiből készül a váz? most az egyedi gyártásra készült bringákat hagyjuk. konfekció bringák közül lehetne választani.

 

én a geometriát szoktam inkább nézni. egyrészt,ott már tudom,h mi jó nekem. másrészt a karbon szövetekről nem sokat tudok.

Epp mostanaban agyaltam azon, hogy ha cserelnem kellene, mire cserelnem a mostanit.   Es nem tudo egyet se mondani, mindegyikkel bajom van. :)   Kesz rohej, de tenyleg.


  • donciccio kedveli ezt

#4514
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Jé...

Nem vastag csövek, csekk
Nem ejtett felsocso, csekk
Kiváló kényelmes geometria, csekk
Név, megbízhatósag, megjelenés, csekk

Supersix.

De van más is, pl diamante, felt f széria, Stevens xenon, etc.

Ha ritka kell, akkor festka one, legend by bortolotti..

#4515
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

csak konfekció bringák vehetnek részt a kútásásban. :P :D így a 3-as pontot már el is buktad. :) tehát: geometria,vagy vázanyag? mi alapján választanál?

váz anyag (gyártó) valamint geó , ÉS kapcsolattal .....tehát ez a 2 legfontosabb, de hiába qrva jó a geó ha amúgy noname kínai a váz , illetve fordítva hiába qrva jó a gyártó ha nem jó geó....


  • Vejne kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4516
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.329 hozzászólás

1, ne legyen sloping

2, se túl vastag átmérőjű csövek

3, ha nem muszáj, ne jöjjön szembe sok hasonló

4, recsegésmentes középrész megoldás

5, olyan gyártó, ahol tényleg él az élettartam garancia és ha úgy adódik, nem kezdenek el pöcsölni és nem fél év a várakozási idő

csak konfekció bringák vehetnek részt a kútásásban. :P :D így a 3-as pontot már el is buktad. :) tehát: geometria,vagy vázanyag? mi alapján választanál?


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4517
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

egy kis közvélemény kútásás következik. :)

 

tegyük föl,h most itt mindenki vehetne magának egy új karbon bringát,vázat. ki,mit helyezne előtérbe a választásnál? a geometriát,vagy az alapanyagot,amiből készül a váz? most az egyedi gyártásra készült bringákat hagyjuk. konfekció bringák közül lehetne választani.

 

én a geometriát szoktam inkább nézni. egyrészt,ott már tudom,h mi jó nekem. másrészt a karbon szövetekről nem sokat tudok.

1, ne legyen sloping

2, se túl vastag átmérőjű csövek

3, ha nem muszáj, ne jöjjön szembe sok hasonló

4, recsegésmentes középrész megoldás

5, olyan gyártó, ahol tényleg él az élettartam garancia és ha úgy adódik, nem kezdenek el pöcsölni és nem fél év a várakozási idő


  • donciccio kedveli ezt

#4518
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.329 hozzászólás

egy kis közvélemény kútásás következik. :)

 

tegyük föl,h most itt mindenki vehetne magának egy új karbon bringát,vázat. ki,mit helyezne előtérbe a választásnál? a geometriát,vagy az alapanyagot,amiből készül a váz? most az egyedi gyártásra készült bringákat hagyjuk. konfekció bringák közül lehetne választani.

 

én a geometriát szoktam inkább nézni. egyrészt,ott már tudom,h mi jó nekem. másrészt a karbon szövetekről nem sokat tudok.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4519
coffein

coffein

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás

Fulcrum Zero kerekeknek van valami nyűgje, típushibája, tapasztalat valakinek?

Szia !

Én használom,. Kb. 30 e.km van benne. Eddig hibátlan.

Mellesleg, nem kerékpáros alkat vagyok.



#4520
jackbacsi87

jackbacsi87

    fórumtag

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Sziasztok, kis segítség kellene!
Adott egy fsa ck-6020-as dupla hajtómű, megaexo csapággyal, a csapágycsészén 1.37x24, a műanyagon fsa 70/68 feliratok. A csapágy felől érdekes hangok jöttek, szétszedtem, kis zsír és remélhetőleg jó lesz. A távtartók erdejében viszont elvesztem. 3 távtartó volt berakva: 1 a hajtás oldalra, 1 a másikra, és 1 a hajtás oldalon a csésze alá. Nézegettem a leírást, ott viszont nincs a csésze alatt. (A bb-8000 szériánál van csak.) Ezek szerint az feleslegesen volt benne, vagy benéztem valamit? Csapágyház szélesség 68mm. 


jackbacsi87 módosította - 2015. október 30. - 14:40