Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#4481
Írta 2015. november 16. - 16:13

Don, az én kormányom 300 gramm, a kancsoe meg 318...😀😀😀
#4482
Írta 2015. november 16. - 15:23

bocsánat most látom hogy olasz http://bit.ly/1Mx6Z9w
szóval gondolom csavarok nélkül lemérték a legrövidebb, 80-ast és úgy lehet 270gr
#4483
Írta 2015. november 16. - 14:41

meg a kormány is nehezecske. igaz széles,meg mély. tehát hosszabb csőből van hajlítva.
az előző itm stucni is 300 gramm fölött van,pedig az még hosszában is meg van fúrva:
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4484
Írta 2015. november 16. - 14:36

valóban, az ergopoweren látszik hogy lent van a kormány alja. láttam a setupot a revomagon, sztem a stucnit elírtad, ha az 360 gr akkor az nagyon rossz, 260 lesz az igazság
nem,nem. tényleg 360 gramm fölötti. van benne anyag,az tuti.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4485
Írta 2015. november 16. - 14:16

Nem elírás, a stucni tényleg nehéz. Én csodálkoztam is, hogy a saját 120-as 3ttt Record 84-em 300 gramm volt. Bezzeg a Deda Spáda adapter&130as acélcsavaros stucni együtt csak 288 cakkompóder. És ezerszer jobb a 4 csavaros előlap.
Más: A geometria-témához visszakanyarodva. Észrevettem, hogy a gerincemnek kényelmesebb, ha lapos elnyúlok, mintsem görnyedek. Ezért is vagyok hosszú stucnikkal pl.
21 évesen ültem először országútin, de előtte sokat sportoltam más területen, valamint cca. 15 évesen már teljesen tropán volt a gerincem (135 kg-ig engedtem a malacot, aztán elmebeteg edzésekkel& néha anorexiásokat megszégyenítő kalóriabevitellel volt, hogy 65-ig lecsoffasztottam magam (a bőrömet el lehet képzelni) s sikeresen összehoztam olyan gerincgörbületet, hogy rögönyön kígyónak néznek. Tanulság: ésszel mindent. Egyébként 80-85 a legjobb, ezt erőlködés-szenvedés nélkül tudom tartani, és ilyenkor a legélénkebb a szervezetem-agyam)
Legkomfortosabb tehát, ha kb. egyenes gerinccel szépen elnyúltan lazsulok. A kissé felegyenesedettebb tartás már érezhetően "nyírja" a derekam, a görnyedés meg szintén.
Nézegettem pl. kezdőként milyen geometriára voksolnék, s jó példát találtam a C'dale kínálatában:
Caad10
Caad8
Synapse AL
Aluvázak, de a felső a "versenyorientált" geometria, a középső a "sportosan kényelmes", míg az alsó a komfort. Nos, talán minden további nélkül azt mondanám, hogy a Caad8 egy arany középút. Ha túl magasnak találja valaki, egy 16-17 fokos kormányszárral még át tudja hidalni a méretproblémát, de, ha emelni akar, akkor elég 1-2 távtartó, nem kell "tornyot építeni".
Mondom ezt annak ellenére, hogy a sajtá vázam geometriája 1:1-ben a CAAD10-nek felel meg, és tökéletesen imádnivalóan kényelmes. kb. 1.42 körüli a stack:reach arány a méretemben (úgy rémlik..) ez se nem túl görnyedős, nem is égbeemelős. Amit nem bírnék már ki, az a FELT F szériás vázak 1.38 körüli stack:reach értéke, ahol kis túlzással közelebb lenne az arcom a földhöz, mint a talpam.
Nem tartom a 175-ös fejcsövet rövidnek az 575mm-es felsőcsőhöz, de a 160-as fejcső 580-as felsőcsőhöz már nagyon meredek lenne.
Ezért is szimpatikus amúgy a GTR (wilier) geometriája, ott ugyn magasabb a fejcső, de azt át lehet MÉG hidalni egy 16-os stucnival. Ellentétben pl egy igazi GF váznál már nem tudsz így játszani. Szóval az én alkatomhoz valahogy az arany középutas megoldás a leginkább megfelelő.
Vejne módosította - 2015. november 16. - 14:23
#4486
Írta 2015. november 16. - 11:55

ilyen lett az új kokpittal a Bianchi.
ilyen egész alakos képet nem is dobtam föl. ez a 3ttt forma sl kormány érdekes egy darab. ilyen mélyet alig látok. sztem majd lecserélem vlmikor egy 3ttt ergopower 2-re,vagy egy kevésbé mély forma sl-re. attól függ találok e megfelelőt. ez most széltől-szélig 44 cm. jó lenne egy ilyen széles.
valóban, az ergopoweren látszik hogy lent van a kormány alja. láttam a setupot a revomagon, sztem a stucnit elírtad, ha az 360 gr akkor az nagyon rossz, 260 lesz az igazság
#4487
Írta 2015. november 16. - 09:18

ilyen lett az új kokpittal a Bianchi. ilyen egész alakos képet nem is dobtam föl. ez a 3ttt forma sl kormány érdekes egy darab. ilyen mélyet alig látok. sztem majd lecserélem vlmikor egy 3ttt ergopower 2-re,vagy egy kevésbé mély forma sl-re. attól függ találok e megfelelőt. ez most széltől-szélig 44 cm. jó lenne egy ilyen széles.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4488
Írta 2015. november 15. - 18:47

Ezt itt hol lehet kapni? Csak az Ulbrich-ot találtam meg a "kérj ajánlatot" oldalukat, de nekem nem kell ipari mennyiség
ebay...
#4489
Írta 2015. november 15. - 17:42

Én ezt használom:
https://www.dowcorni...89788&type=PROD
-73 és +180 fok között jó. Örök élet meg egy nap...ez nem keményedik meg...jó anyag nagyon
Ezt itt hol lehet kapni? Csak az Ulbrich-ot találtam meg a "kérj ajánlatot" oldalukat, de nekem nem kell ipari mennyiség
#4490
Írta 2015. november 15. - 13:24

(Elég hosszúra sikerült, bocsássatok meg nekem ezért.)
Én nem gondolnám, hogy ezek az adatok a gyártótól származnának. Sőt, szerintem ezek kellő alaposság hiányában írt cikkek.
Már a legeleje sántít a wikibooks-os írásnak:
"The product of cable pull and the derailleur's shift ratio (reciprocal of actuation ratio) equals the transverse distance moved by the derailleur cage across the cogs. For useful shifting the distance shifted must equal the center to center cog spacing (pitch)."
Ez úgy ahogy van hülyeség. Ahogy én látom a saját váltórendszerem (fékváltós ticolor ultegra 8 sebesség), nincs ilyen egzakt áttétel, hogy egységnyi bowden elmozdulásra mennyit modul el a váltókanál a lánckerekekre merőleges irányban. Pedig tudtommal az összes mai rendszer ugyanezen az elven működik.
Valószínűleg nem teljesen hülyeség a lényegük, hogy melyik váltó melyik váltókarral működik, de a tapasztalaton kívül nincsenek rendesen alátámasztva. Az elméleti rész elég durva egyszerűsítéseket tartalmaz.
Nézzük csak: A cikkek szerint fokozatonként ugyanannyi bowdent húz a váltókar, melynek hatására pontosan valahányszoros elmozdulást produkál a váltókanál. Mivel nem egyenesen - a hátsó kerék tengelyének irányában - mozog csak a váltókanál, ezért hozzá kell tenni, hogy váltás szempontjából az ide vetített elmozdulás a lényeges. Ti. a váltókanál körívpályán mozog.(Megjegyzem: ráadásul ez a vízszinteshez képest ferdén áll). Ebből adódik, hogy ugyanannyi hátsókeréktengely irányú elmozdulásra, a váltókanalat és a váltótestet összekötő paralelogramma hosszabb szárainak szöghelyzete(, ahova a bowden is rögzítve van) szinuszosan változik.
Tessék, készítettem egy ábrasort: https://goo.gl/photo...kgQK6RSGXCrank6
Remélem látszik hogy nem olyan egyszerű a helyzet. A cikkben említett kábelhúzás/váltóelmozdulás arány pontról-pontra változik, ráadásul elég tág határok között.
Ahogy én gondolom (szintén a saját rendszeremről beszélek, amelyben előfordulhatnak már használati kopások):
- A váltókar nem húz egyforma mennyiségű bowdent sebességenként
Legkisebbtől a legnagyobb lánckerékig haladva a váltások: 3,76 2,56 2,59 2,52 2,75 3,46 4,10 [mm] (5x mérve 0,01 pontosságú mérőórával és +-0,02 mm-en belül szórt mind)
- ...ennek ellenére a váltókanál (kis hibával, de nagyjából) pontosan egyforma távokat mozdul el
- A váltókanál elmozdulását a bowdenhúzás függvényében nem embernek való feladat kiszámolni.
- A lánckerekek hézagolása sem biztos, hogy konstans kell legyen, szerintem lehetnek beletervezett tizedmilliméter különbségek, bár ezt én még nem mértem. Azonban a Suntour suprbe pro utolsó szériás kazettája láthatóan/bevallottan (legalább 0,2 mm) eltérően hézagolt a kisebb lánckerekeknél.
Épp azon töröm magam, hogy beházasítsam a Suntour superbe pro váltómat a jelenlegi rendszerembe, a lehető legkisebb módosítások árán.
Illetve lehet, hogy januárban már ráérek és majd szeretnék csinálni egy összefoglaló táblázatot eltérő váltókarok bowdenhúzásáról, de az említett 2 cikknél alaposabban mérve. Előfordulhat, hogy ehhez kölcsönözni tudnátok 1-2 hétre különböző váltókarjaitokat?
#4491
Írta 2015. november 15. - 12:18

nekem még nagyon régen volt szilikon zsírom. be is kentem vele a bovdeneket. aztán kukáztam az egészet. lehet,h vlmi rossz minőségű szilikon zsírom volt,de én a legutolsó mentsvárként gondolok a szilikon zsírra. amúgy az olajozást sem kedvelem az általad említett okok miatt. te egyébként milyen szilikon zsírt ajánlanál a bovdenek kenésére?
Én ezt használom:
https://www.dowcorni...89788&type=PROD
-73 és +180 fok között jó. Örök élet meg egy nap...ez nem keményedik meg...jó anyag nagyon
#4492
Írta 2015. november 15. - 08:11

Ahol zárt, tehát a bowdenházban ott szilikonzsír. Az alegjobb, a drágább bowdenházakl fel is vannak töltve vele. Ahol szabadon van ott száraz kenőanyag, teflon spray. Az olaj begyűjti a port és gyönyörűen fűrészeli a műanyag vezetőt...extrém esetben ragadóssá válik és pont az ellenkezőjét éred el vele...
nekem még nagyon régen volt szilikon zsírom. be is kentem vele a bovdeneket. aztán kukáztam az egészet. lehet,h vlmi rossz minőségű szilikon zsírom volt,de én a legutolsó mentsvárként gondolok a szilikon zsírra. amúgy az olajozást sem kedvelem az általad említett okok miatt. te egyébként milyen szilikon zsírt ajánlanál a bovdenek kenésére?
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4493
Írta 2015. november 15. - 03:06

- Gianni kedveli ezt
#4494
Írta 2015. november 15. - 03:00

Egy kérdésem van:
"Lehet, hogy egy Endurace-el te is 2 óránál többet kibírnál a bringával?"
Miért? Nem azért nem megyek hosszabbat, mert kényelmetlennek, vagy fárasztónak érezném. Csak ennyit bír el a monotoniaturesem, mentalisan ilyenkor kezdek el nagyon unatkozni. Egyebkent hidd el, probaltam magasabb kormanypoziciot is, alacsonyabbat is, de megallapodtam ott, ahol kenyelmesnek es teljesen termeszetesnek erzem.
- Gianni kedveli ezt
#4495
Írta 2015. november 15. - 00:59

Most nézem, a Cube Attain, az speciel holland rád-osabb az Endu CF-nél, pont befér az Endu Al és CF közé. A Rose tényleg sportosabb, mert az nem is komfort outi, hanem egy sima belépő, picit sportosabb modell, mint az Ultimate AL.
Rendeléssel kapcsolatban, nekem 2 hét alatt percízen elküldte a dobozt a Canyon, semmi gond nem volt. Az a titka, hogy meg kell nézni, hogy adott modell adott méretben mennyire érhető el, gyártási hétre kiírják előre. A Rose meg előre szereli, és raktáron tartja. Az igaz, hogy bizonyos Canyon modellekre akár hónapokat is kell várni, de ez inkább a nagyon drága és nagyon Hype-olt sztármodellekre igaz. (Aeroad pl.)
De a Rose is mindig rendben küld mindent, és ha gond van, akkor korrektek és rugalmasak. Variálni túl sokat nem lehet ennél a Rose modellnél sem, de a kiegészítők vázmérethez és elég jól össze vannak válogatva gyárilag, mindkét gyártónál.
A Radon is biztos nagyon jó ár/értékben, de szerintem váz minőségben és kialakításban (kínai konfekcióvázak?) még nem tart Canyon szinten. Valamit azért csak számít az jó pár év Pro Tour és MTB VK versenytapasztalat és győzelmek.
- Vejne kedveli ezt
#4496
Írta 2015. november 15. - 00:34

Canyon-al kapcsolatban nem teljesen értek egyet, mélyen tisztelt és nagyrabecsült fórumtaggal. A Canyon-nak komplett range-e van, Ultimate-versenygeó, Endurace CF-komfort geo, Endurace AL-még komfortosabb geo, de közel sem trekking, vagy holland rád. Az Ultimate CF ill. Endurace CF között nincs óriási különbség, szépen fokozatosan komfortosodik az Endu AL-ig.
AZ összes külföldi tesztben, és fórumokban is, mint az Endu gépek etalonja konklúziót lehet olvasni az Endurace CF-ről. Egyébként, magyarázd már meg, hogy egy Speci Roubaix, vagy az általad nemrég dicsért Look (ami ár/értékben sokkal szarabb vétel a Canyon-nál - sokkal drágább, és nehezebb), az mitől sportosabb? Mert nem az.
http://bikeboard.at/...ace-CF-th197168
http://www.cube.eu/p...luenblack-2016/
Egyébként meg, aki hobbista, vagy új belépő outi szegmensben, azok szoktak inkább komfort outit választani. Mert egyenes kormányos treeking ill. montin szocializálódtak.
AZ egy dolog, hogy te a régi vágású egyenes és sportos klasszik vázakat szereted. De az Enduknak is megvan a maga piaca. Egyébként meg sok amatőr versenyző is ilyennel megy, főleg, akik nem 20 évesen kezdtek el outizni, vagy hosszabb távokat nyomnak. Lehet, hogy egy Endurace-el te is 2 óránál többet kibírnál a bringával? 25-30-as tempóhoz meg aztán tényleg fontos az egyenes és görbe hát alacsony cockpittal.
Egyébként az egyik legjobb magyar amatőr csaj, Speci Roubaix-vel megy, ami ugye szintén elég messze van egy Pro Tour geo-tól, mégis elég sok dobogó összejön neki. Ok, a női mezőny nem túl erős, vagy népes, de akkor is.
Ettől függetlenül, ha a kolléga tényleg a sportosabbat részesíti előnyben, akkor az új Rose Pro SL 2016-os, vagy Cube Attain alu is nagyon jó választás a 1000 euro körül, de karbonból én az 1399 Eurós Endu CF-et választanám. Mondjuk egy full hobbistának, aki nem is akar versenyezni, a 850 eurós Endu AL-nél nem biztos, hogy kell jobb gép - szerintem.
Ha nem akarsz trekkinget meg hónapokat várni és nem akarod, hogy egy teljesen testreszabhatatlan bringád legyen, nem veszel canyont.
Ha sportos geót akarsz és testreszabhatóságot, akkor Rose-t
Ha félsportos de kényelmes geometriát, jó felszereltséget és helyi szervizhátteret, támogatást, akkor Cube-ot.
Ha csak az ár:érték arány érdekel, akkor meg a Radon névre matricázott Cube-ot
Egyébként én a Cube-ra lazán voksolnék a kinézet-helyi támogatás-geometria hármassága után. Az Új Attain váza nagyon jóra sikerült "táblázat alapján", se nem hasalós, de nem is csillagszedős. Az endurace-nél a race-t el lehet felejteni, sima endurance, a stack:reach arány alapján legalább egyel kisebb méretet kell venned, ha nem akarsz merőleges háttal tekeregni.
De ennyiért kapsz szvsz karbont tiagra-105 mixszel is. Típust-boltot nem írok, mert le fognak hurrogni.
szerelmeszerk:
http://mali.hu/hu/or...5-105-blue-2014
51-es jó lehet. és pont a kerékszett az, ami nem jó benne
:\ bár ezen még 10s 105 van... szóval racionálisan Radon vagy Cube
- Vejne kedveli ezt
#4497
Írta 2015. november 14. - 20:58

Teflonosnak teflonos, de nem száraz...hanem olaj a hordozó...ugyan úgy fog dzsuvásodni a bowden mint a lánc...
Ez van. Egész évben nem kentem a kábelt, de pár hete egy "last resort" felkiáltással kipróbáltam a középcsapágyház alatt& hátsó hurkon.
Más: érdekes a campag "gyári ajánlás".
Láncot ugyebár 0.3-nál már cserélni kell, de még különösebb, amit a váltók-váltókarok kompatibilitásáról írnak.
Szerintük ugyanis, a 8s hátsó váltók a csúcsos tetejű 9-es fékváltókarokkal NEM KOMPATIBILISEK, ami vicc. Még nagyobb hülyeség, hogy a 2011-és utáni PowerShift fékváltókarokat nem ajánlják korábbi hátsó váltóikhoz. Really? Egész szezonban úgy mentem, és semmi probléma nem volt. Egy darab félreváltás, vagy lassú-hezitálós váltás sem.
Miért ennyire parasztvakító a marketingrészlegük? Illetve: mennyi lehet a 2015 utáni 11es karok bowdenhúzása? Annyi szent, hogy más, mint a 2009-2014-eseké, de nincs adat, mégis mennyi. A logika azt diktálná, hogy több bowdent húznak, de akkor paradox módon kiderülne, hogy shimano kompatibilisek is
Majd kiderül..
Vejne módosította - 2015. november 14. - 21:02
#4498
Írta 2015. november 14. - 19:22

Teflonosnak teflonos, de nem száraz...hanem olaj a hordozó...ugyan úgy fog dzsuvásodni a bowden mint a lánc...
- Vejne kedveli ezt
#4499
Írta 2015. november 14. - 19:19

Verti: köszi a tippet. A TF2 úgy tudom, teflonos. A kormányon a bandázs alatt futó házat célszerű lehet amúgy kis teflonos kenővel megkínálni, HA gyárilag nem olyan.
Másik: Donciccio szerintem sikeresen rábeszélt, hogy próbáljam ki a hosszanti szálas fékbowden-házat. Bár nekem elég koppanós a fékem elöl-hátul.