Ja értem már. De mivel nekem nincsen jelenleg egy olyan vázam amit rám öntöttek, nincs mivel összehasonlítani.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#4481
Írta 2015. november 19. - 20:03
#4482
Írta 2015. november 19. - 20:01
Nem értem ezt a táblázatot, mit tudok én meg ebből?
beírhatod különféle vázaknak a méreteit, pl. felsőcső-fejcsőhossz, láncvillahossz, középcsapágyház-esés, s egész jól össze tudod hasonlítani őket.
Pl. "számolás" szerint nlam a Korall kb. 3mm-rel kisebb reach-csel bír, mint a SusiHiMó, és ezt nyeregtologatással -féváltókar pozicionálással tudom áthidalni-átjátszani.
Akkor lehet nagyon jó, ha valaki, mint pl. Don, a két eltérő geometriájú bringáját vetné össze s próbálja "közös nevezőre" hozni. ; )
#4483
Írta 2015. november 19. - 19:46
Sticky
A "stem tool", különféle küllőhossz-számolók, áttét-kalkulátor táblázatok mellett ennek is helye van a könyvjelzők közt
Lehet vele összehasonlítani vázakat, szépen. Nem is kell minden adat, mert számol.
Nem értem ezt a táblázatot, mit tudok én meg ebből? ![]()
#4484
Írta 2015. november 19. - 13:26
tegnap mentem egy ilyen karikát a Bianchi-val. Vác>Sződ>Csörög>Vácrátót>Őrbottyán>Csomád>Veresegyház>Őrbottyán>Vácrátót>Csörög>Sződ>Vác. kb 56 kili lett. elég nagy szél volt. legalábbis elszoktam tőle. áprilisban szokott ilyen lenni. a hőmérséklet is hasonló volt. jól jött a mély kormány. visszafelé oldal,pofaszél volt. Őrbottyán,és Vácrátót közti 4 kilis lejtőn 53-19-et hajtva tudtam lejönni. ilyen 30 körüli tempóval.
a kokpit csere bejött. fékkar fogásnál nagyon baba. hiába. telnek az évek. már nem tudok olyan beállítással menni,mint 18 évesen. akkor jó volt az előző beállítás is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4485
Írta 2015. november 19. - 10:55
Sticky
A "stem tool", különféle küllőhossz-számolók, áttét-kalkulátor táblázatok mellett ennek is helye van a könyvjelzők közt
Lehet vele összehasonlítani vázakat, szépen. Nem is kell minden adat, mert számol.
- Rabbit és bartadavid94 kedveli ezt
#4486
Írta 2015. november 18. - 09:01
K-Force Light, igen, Praxis Works tanyerok. Szuperek.
Kempinggel en is jo sokat egykerekeztem tinikent, 20-30 meter ment kb. De szerintem az hatrany, hogy kontrafekkel kellett korrigalni, egy patkofekkel biztos jobb. Kicsit fekezed, de kozben is tekered, nincs "holtpont" a fekezes-tekeres valtas kozott.
Köszönöm a hasznos infót. Meggyőztél, ezek mellett a tányérok mellett döntöttem.
Bizony, kontrás fékkel egy művészet volt nem hanyatt esni. Igaz, többnyire az ember csak lelépett a pedálokról és nem volt probléma, de estem is le a bicajról háttal a pihepuha betonra, na az egy "élmény" volt. ![]()
#4487
Írta 2015. november 17. - 15:59
Don, szerintem a Deda Shallow formát Neked találták ki.
Nekem az van 10s campa ergóval. szeretik egymást
- donciccio kedveli ezt
#4488
Írta 2015. november 17. - 10:56
Bocsánat, még Kokpit:
http://www.ebay.com/...=p2047675.l2557
A Paris-Roubaix TDF hajlítás is jó lehet Neked. sekély-rövid és kerek.
ilyenem volt egy gyengébb minőségűben.
ja,nem. pont ilyenem volt,csak ezüst színben.
donciccio módosította - 2015. november 17. - 10:57
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4489
Írta 2015. november 17. - 10:55
majd meglátom még ezt a deda speciale kormányt. az alakja tetszik. előbb körbenézek. ha találnék 3ttt ergopwer 2 kormányt,akkor nem kéne tovább keresgélnem a bianchi-ra. a téli bringára viszont lehet,h jó lenne a deda. ott nem annyira érdekel a márka.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4490
Írta 2015. november 17. - 10:55
Bocsánat, még Kokpit:
http://www.ebay.com/...=p2047675.l2557
A Paris-Roubaix TDF hajlítás is jó lehet Neked. sekély-rövid és kerek. ![]()
- donciccio kedveli ezt
#4491
Írta 2015. november 17. - 10:39
Don, szerintem a Deda Shallow formát Neked találták ki.

Néha belefutsz apróban Deda 215 shallow-ba. Mostani kormányaik közül a Deda SPeciale pontosan ilyen formájú és 26mm befogójú, azonban a katalógusadat 320 grammot ír, weightweenies fórumon meg láttam 280 és 460 közt szórva ... (kis gyártási pontatlanság???)
Tegnap megtaláltam a képet, amit a BBB BHB03-as kormány mérlegeléséről készítettem, az se volt nehéz, 256 gramm 42 cc méretben. De borzalmas az anatomikus forma.
Én vígan elszórakozom a Deda RHM formával (Piega RHM, a 26-os változat). A sajátom kereken 300 gramm, szóval jó 50 grammal nehezebb a régi richárdomtól, de sokkal jobb fogása van.


A Piega 5500 pénz, a Speciale szintén. Pár hónapja volt apróban Ritchey WCS classic is, az szintén kerek-klasszikus formájú, és valamiért 26os befogójú volt.
http://www.amazon.co...r/dp/B000EI9Y5A
Vagy egy fórumtag említette a Procraft kompakt 26-osát, ami tkp. ekvivalens hajlítású az ITM alcorral.
Ugyan 100%-ig elégedett vagyok az RHM-el, de egyszer kipróbálok egy kerek-klasszikust is. "csak a móka kedvéért".
#4492
Írta 2015. november 17. - 10:27
http://bikeboard.at/...-Pt.-2-th217501
Nicsak. Amit nem szabad:
a magazin fül alatti "test&technik" részlegre klikkelni. Mert "bilincs". Egyébként a conti kap egy plusz pontot, hogy a gumijaik egy jó 1-1.5mm-rel szélesebbek, mint ami rájuk van írva
Több anyagért ugyanazt kérik
jó lenne egy hasonló teszt a középkategóriás külsőkről is. 150 tpi körüliekre gondolok.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4493
Írta 2015. november 16. - 21:26
http://bikeboard.at/...-Pt.-2-th217501
Nicsak. Amit nem szabad:
a magazin fül alatti "test&technik" részlegre klikkelni. Mert "bilincs". Egyébként a conti kap egy plusz pontot, hogy a gumijaik egy jó 1-1.5mm-rel szélesebbek, mint ami rájuk van írva
Több anyagért ugyanazt kérik ![]()
Vejne módosította - 2015. november 16. - 21:30
#4494
Írta 2015. november 16. - 18:09
bocsánat most látom hogy olasz http://bit.ly/1Mx6Z9w
szóval gondolom csavarok nélkül lemérték a legrövidebb, 80-ast és úgy lehet 270gr
két dolog: 1: amit linkeltél az az evol 2002 stucni. ez már könnyített az enyémhez képest. az enyém az előző generációs evol. 2: csavarok nélkül kijön az evol 2002 270 gramm környékére még 130-mm-es hosszban is:


van egy ilyen evol 2002-m is. ezt fotóztam. ha le tudnám cserélni titán csavarokra,akkor egész jó tömege lenne. ![]()
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4495
Írta 2015. november 16. - 16:13
Don, az én kormányom 300 gramm, a kancsoe meg 318...😀😀😀
#4496
Írta 2015. november 16. - 15:23
bocsánat most látom hogy olasz http://bit.ly/1Mx6Z9w
szóval gondolom csavarok nélkül lemérték a legrövidebb, 80-ast és úgy lehet 270gr
#4497
Írta 2015. november 16. - 14:41
meg a kormány is nehezecske. igaz széles,meg mély. tehát hosszabb csőből van hajlítva.

az előző itm stucni is 300 gramm fölött van,pedig az még hosszában is meg van fúrva:

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4498
Írta 2015. november 16. - 14:36
valóban, az ergopoweren látszik hogy lent van a kormány alja. láttam a setupot a revomagon, sztem a stucnit elírtad, ha az 360 gr akkor az nagyon rossz, 260 lesz az igazság
nem,nem. tényleg 360 gramm fölötti.
van benne anyag,az tuti.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4499
Írta 2015. november 16. - 14:16
Nem elírás, a stucni tényleg nehéz. Én csodálkoztam is, hogy a saját 120-as 3ttt Record 84-em 300 gramm volt. Bezzeg a Deda Spáda adapter&130as acélcsavaros stucni együtt csak 288 cakkompóder.
És ezerszer jobb a 4 csavaros előlap.
Más: A geometria-témához visszakanyarodva. Észrevettem, hogy a gerincemnek kényelmesebb, ha lapos elnyúlok, mintsem görnyedek. Ezért is vagyok hosszú stucnikkal pl.
21 évesen ültem először országútin, de előtte sokat sportoltam más területen, valamint cca. 15 évesen már teljesen tropán volt a gerincem (135 kg-ig engedtem a malacot, aztán elmebeteg edzésekkel& néha anorexiásokat megszégyenítő kalóriabevitellel volt, hogy 65-ig lecsoffasztottam magam (a bőrömet el lehet képzelni) s sikeresen összehoztam olyan gerincgörbületet, hogy rögönyön kígyónak néznek. Tanulság: ésszel mindent. Egyébként 80-85 a legjobb, ezt erőlködés-szenvedés nélkül tudom tartani, és ilyenkor a legélénkebb a szervezetem-agyam)
Legkomfortosabb tehát, ha kb. egyenes gerinccel szépen elnyúltan lazsulok. A kissé felegyenesedettebb tartás már érezhetően "nyírja" a derekam, a görnyedés meg szintén.
Nézegettem pl. kezdőként milyen geometriára voksolnék, s jó példát találtam a C'dale kínálatában:
Caad10
Caad8
Synapse AL
Aluvázak, de a felső a "versenyorientált" geometria, a középső a "sportosan kényelmes", míg az alsó a komfort. Nos, talán minden további nélkül azt mondanám, hogy a Caad8 egy arany középút. Ha túl magasnak találja valaki, egy 16-17 fokos kormányszárral még át tudja hidalni a méretproblémát, de, ha emelni akar, akkor elég 1-2 távtartó, nem kell "tornyot építeni".
Mondom ezt annak ellenére, hogy a sajtá vázam geometriája 1:1-ben a CAAD10-nek felel meg, és tökéletesen imádnivalóan kényelmes. kb. 1.42 körüli a stack:reach arány a méretemben (úgy rémlik..) ez se nem túl görnyedős, nem is égbeemelős. Amit nem bírnék már ki, az a FELT F szériás vázak 1.38 körüli stack:reach értéke, ahol kis túlzással közelebb lenne az arcom a földhöz, mint a talpam.
Nem tartom a 175-ös fejcsövet rövidnek az 575mm-es felsőcsőhöz, de a 160-as fejcső 580-as felsőcsőhöz már nagyon meredek lenne.
Ezért is szimpatikus amúgy a GTR (wilier) geometriája, ott ugyn magasabb a fejcső, de azt át lehet MÉG hidalni egy 16-os stucnival. Ellentétben pl egy igazi GF váznál már nem tudsz így játszani. Szóval az én alkatomhoz valahogy az arany középutas megoldás a leginkább megfelelő.
Vejne módosította - 2015. november 16. - 14:23
#4500
Írta 2015. november 16. - 11:55
ilyen lett az új kokpittal a Bianchi.
ilyen egész alakos képet nem is dobtam föl. ez a 3ttt forma sl kormány érdekes egy darab. ilyen mélyet alig látok. sztem majd lecserélem vlmikor egy 3ttt ergopower 2-re,vagy egy kevésbé mély forma sl-re. attól függ találok e megfelelőt. ez most széltől-szélig 44 cm. jó lenne egy ilyen széles.
valóban, az ergopoweren látszik hogy lent van a kormány alja. láttam a setupot a revomagon, sztem a stucnit elírtad, ha az 360 gr akkor az nagyon rossz, 260 lesz az igazság

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






