Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#4461
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Meg speciel nalam a karok hosszuak a magassagomhoz képest. Arányaiban
  • Gianni likes this

#4462
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Egy kérdésem van:

 

"Lehet, hogy egy Endurace-el te is 2 óránál többet kibírnál a bringával?"

 

Miért? Nem azért nem megyek hosszabbat, mert kényelmetlennek, vagy fárasztónak érezném. Csak ennyit bír el a monotoniaturesem, mentalisan ilyenkor kezdek el nagyon unatkozni. Egyebkent hidd el, probaltam magasabb kormanypoziciot is, alacsonyabbat is, de megallapodtam ott, ahol kenyelmesnek es teljesen termeszetesnek erzem. 


  • Gianni likes this

#4463
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 posts

Most nézem, a Cube Attain, az speciel holland rád-osabb az Endu CF-nél, pont befér az Endu Al és CF közé. A Rose tényleg sportosabb, mert az nem is komfort outi, hanem egy sima belépő, picit sportosabb modell, mint az Ultimate AL.

 

Rendeléssel kapcsolatban, nekem 2 hét alatt percízen elküldte a dobozt a Canyon, semmi gond nem volt. Az a titka, hogy meg kell nézni, hogy adott modell adott méretben mennyire érhető el, gyártási hétre kiírják előre. A Rose meg előre szereli, és raktáron tartja. Az igaz, hogy bizonyos Canyon modellekre akár hónapokat is kell várni, de ez inkább a nagyon drága és nagyon Hype-olt sztármodellekre igaz. (Aeroad pl.)

 

De a Rose is mindig rendben küld mindent, és ha gond van, akkor korrektek és rugalmasak. Variálni túl sokat nem lehet ennél a Rose modellnél sem, de a kiegészítők vázmérethez és elég jól össze vannak válogatva gyárilag, mindkét gyártónál.

 

A Radon is biztos nagyon jó ár/értékben, de szerintem váz minőségben és kialakításban (kínai konfekcióvázak?) még nem tart Canyon szinten. Valamit azért csak számít az jó pár év Pro Tour és MTB VK versenytapasztalat és győzelmek.


  • Vejne likes this

#4464
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 posts

Canyon-al kapcsolatban nem teljesen értek egyet, mélyen tisztelt és nagyrabecsült fórumtaggal. A Canyon-nak komplett range-e van, Ultimate-versenygeó, Endurace CF-komfort geo, Endurace AL-még komfortosabb geo, de közel sem trekking, vagy holland rád. Az Ultimate CF ill. Endurace CF között nincs óriási különbség, szépen fokozatosan komfortosodik az Endu AL-ig.

 

AZ összes külföldi tesztben, és fórumokban is, mint az Endu gépek etalonja konklúziót lehet olvasni az Endurace CF-ről. Egyébként, magyarázd már meg, hogy egy Speci Roubaix, vagy az általad nemrég dicsért Look (ami ár/értékben sokkal szarabb vétel a Canyon-nál - sokkal drágább, és nehezebb), az mitől sportosabb? Mert nem az.

 

http://bikeboard.at/...ace-CF-th197168

http://www.cube.eu/p...luenblack-2016/

 

Egyébként meg, aki hobbista, vagy új belépő outi szegmensben, azok szoktak inkább komfort outit választani. Mert egyenes kormányos treeking ill. montin szocializálódtak.

AZ egy dolog, hogy te a régi vágású egyenes és sportos klasszik vázakat szereted. De az Enduknak is megvan a maga piaca. Egyébként meg sok amatőr versenyző is ilyennel megy, főleg, akik nem 20 évesen kezdtek el outizni, vagy hosszabb távokat nyomnak. Lehet, hogy egy Endurace-el te is 2 óránál többet kibírnál a bringával? 25-30-as tempóhoz meg aztán tényleg fontos az egyenes és görbe hát alacsony cockpittal.

 

Egyébként az egyik legjobb magyar amatőr csaj, Speci Roubaix-vel megy, ami ugye szintén elég messze van egy Pro Tour geo-tól, mégis elég sok dobogó összejön neki. Ok, a női mezőny nem túl erős, vagy népes, de akkor is. 

 

Ettől függetlenül, ha a kolléga tényleg a sportosabbat részesíti előnyben, akkor az új Rose Pro SL 2016-os, vagy Cube Attain alu is nagyon jó választás a 1000 euro körül, de karbonból én az 1399 Eurós Endu CF-et választanám. Mondjuk egy full hobbistának, aki nem is akar versenyezni, a 850 eurós Endu AL-nél nem biztos, hogy kell jobb gép - szerintem.

 

 

Ha nem akarsz trekkinget meg hónapokat várni és nem akarod, hogy egy teljesen testreszabhatatlan bringád legyen, nem veszel canyont.

Ha sportos geót akarsz és testreszabhatóságot, akkor Rose-t

Ha félsportos de kényelmes geometriát, jó felszereltséget és helyi szervizhátteret, támogatást, akkor Cube-ot. 

 

Ha csak az ár:érték arány érdekel, akkor meg a Radon névre matricázott Cube-ot :D

 

http://www.radon-bikes.de/

 

Egyébként én a Cube-ra lazán voksolnék a kinézet-helyi támogatás-geometria hármassága után. Az Új Attain váza nagyon jóra sikerült "táblázat alapján", se nem hasalós, de nem is csillagszedős. Az endurace-nél a race-t el lehet felejteni, sima endurance, a stack:reach arány alapján legalább egyel kisebb méretet kell venned, ha nem akarsz merőleges háttal tekeregni.

 

De ennyiért kapsz szvsz karbont tiagra-105 mixszel is. Típust-boltot nem írok, mert le fognak hurrogni.

 

szerelmeszerk:

 

http://mali.hu/hu/or...5-105-blue-2014

 

51-es jó lehet. és pont a kerékszett az, ami nem jó benne :) :\ bár ezen még 10s 105 van... szóval racionálisan Radon vagy Cube

C16_geo_caad8.1440214826.gif


  • Vejne likes this

#4465
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Teflonosnak teflonos, de nem száraz...hanem olaj a hordozó...ugyan úgy fog dzsuvásodni a bowden mint a lánc...

:) Ez van. Egész évben nem kentem a kábelt, de pár hete egy "last resort" felkiáltással kipróbáltam a középcsapágyház alatt& hátsó hurkon. 

 

Más: érdekes a campag "gyári ajánlás".

 

Láncot ugyebár 0.3-nál már cserélni kell, de még különösebb, amit a váltók-váltókarok kompatibilitásáról írnak.

 

Szerintük ugyanis, a 8s hátsó váltók a csúcsos tetejű 9-es fékváltókarokkal NEM KOMPATIBILISEK, ami vicc. Még nagyobb hülyeség, hogy a 2011-és utáni PowerShift fékváltókarokat nem ajánlják korábbi hátsó váltóikhoz. Really? Egész szezonban úgy mentem, és semmi probléma nem volt. Egy darab félreváltás, vagy lassú-hezitálós váltás sem. 

 

Miért ennyire parasztvakító a marketingrészlegük? :) Illetve: mennyi lehet a 2015 utáni 11es karok bowdenhúzása? Annyi szent, hogy más, mint a 2009-2014-eseké, de nincs adat, mégis mennyi. A logika azt diktálná, hogy több bowdent húznak, de akkor paradox módon kiderülne, hogy shimano kompatibilisek is :) Majd kiderül..


Edited by Vejne, 2015. November 14. - 21:02.


#4466
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Teflonosnak teflonos, de nem száraz...hanem olaj a hordozó...ugyan úgy fog dzsuvásodni a bowden mint a lánc...


  • Vejne likes this

#4467
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Verti: köszi a tippet. A TF2 úgy tudom, teflonos. A kormányon a bandázs alatt futó házat célszerű lehet amúgy kis teflonos kenővel megkínálni, HA gyárilag nem olyan. 

 

Másik: Donciccio szerintem sikeresen rábeszélt, hogy próbáljam ki a hosszanti szálas fékbowden-házat. Bár nekem elég koppanós a fékem elöl-hátul. :) 



#4468
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,027 posts
Vejne,te tartalomszolgáltató kisiparos, most főzök egy kávét, aztán nekiugrok végigolvasni...:)
  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4469
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Ahol zárt, tehát a bowdenházban ott szilikonzsír. Az alegjobb, a drágább bowdenházakl fel is vannak töltve vele. Ahol szabadon van ott száraz kenőanyag, teflon spray. Az olaj begyűjti a port és gyönyörűen fűrészeli a műanyag vezetőt...extrém esetben ragadóssá válik és pont az ellenkezőjét éred el vele...



#4470
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

 

Én régebben olajoztam a bowdenházakat, de lebeszéltek róla, aztán idén ismét előkerült: tf2-vel fújtuk ki őket& a középcsapágyház alatti műanyag vezetőt :)

én sem használok mindenáron olajat a házakba,de van amikor indokolt. pl most nálam sokat dobott az egészen.


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4471
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Még egy kis poén:

 

" Az az érdekes, hogy amúgy a régi balos campag fvk-ok (amik még 12-őt kattannak, és nem pozicionáltak) kb. 2.415 mm bowdent húznak. Egy shimano váltóval hátul viszik a 10-es campa sorokat...

"
Adjam el a balos fvk-omat úgy, mint "13 sebességes rendszerekhez"? :D


#4472
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Don: mentem 7.2 baron a gommitaliakkal... =19.5mm. Hát. Nyáron el akartam adni a Korallt, annyira rázott. Aztán földobtam a régi külsőket, amik a szekrényben voltak. Ég és föld a komfort.

 

A Csirkegumi biztos jó valakinek, nem nekem.

 

A 23-as Rubino még 9 baron se ráz annyira, mint az az olasz gennyedék 7 baron..

 

Én régebben olajoztam a bowdenházakat, de lebeszéltek róla, aztán idén ismét előkerült: tf2-vel fújtuk ki őket& a középcsapágyház alatti műanyag vezetőt :)


Edited by Vejne, 2015. November 14. - 17:22.


#4473
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

én tegnap tettem fel a 25-ös rubino pro külsőimet. direkt megméretem a szélességét. pont 25 mm az én felnimen. ma kipróbáltam a bianchi-t az új beállításokkal,alkatrészekkel. őszintén szólva nagy kényelmi ugrást nem éreztem a szélesebb külsőkön. inkább sztem azért más,mert kisebb nyomást állítottam be rá,mint az open külsőkre. azokat 8-8,5 bar-ra fújtam,a rubino-t meg 7,5-8-ra. amúgy 9 légkörnél nem is ajánl a gyártó többet bele. bovdent is cseréltem. decás bovdenek,és hosszanti szálas fékbovdenek kerültek a váltáshoz,és a fékezéshez is. először szárazon raktam össze,de nem volt jó. tettem a házakba finom műszerolajat,és minden okés lett. most nagyon szépen mozognak a spagók a házakban. :) 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4474
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

A sort tolómérővel meg tudod mérni szerintem eléggé nagy pontossággal. A húzást pedig úgy tudod, hogy ott ahol szabadon fut a bowden maszkoló szalag a vázra és egy darab a bowdenre. Gyönyörűen lehet vonalkázni...már én is csináltam ilyet régebben...



#4475
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://blog.artscycl...-compatibility/

 

sticky

 

Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world

 

Köszi, én is erre tippeltem, hogy a záróanyának hála rouleaux-képződésest játszanak a lánckerekek és távtartók.


Edited by Vejne, 2015. November 14. - 17:06.


#4476
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Vejne, azért mindenhol berágódott, mert a záróanya annyira összefeszíti a lánckerekeket, hogy akkora terhelés hatására, mint amivel te hajtod, még nem akarnak külön életet élni, inkább együtt rágódnak be.

A váltókról:
Örülök, hogy szóba jött a téma, mert már egy ideje foglakoztat. Honnan lehet szerezni gyártói specifikációkat a lánckerekek vastagságáról és a hézagolásról? Főként a Shimano (8s) érdekelne, de a Campáét is szívesen megnézném.
A másik ami érdekelne, hogy netán az is gyártói specifikáció miszerint a bowdenhúzás és a váltókanál elmozdulás között fix az arány?


  • Vejne likes this

#4477
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Kicsit, hogy legyen

 

A mostani soromon lehetetlen volt beállítani a váltást, a 16-17 átmenet sehogy sem ment, ha meg annyira ráfeszítettél a bowdenre, hogy felment, akkor meg már lefelé nem váltott szépen. Mi is a megoldás?

 

Levettem a sort, végigméregettem egyesével a hézagolókat, lánckerekeket. A lánckerekek nagy része 1.9mm fölötti vastagságú volt, 1.95-1.92, a 16-os lánckerék 1.85 :) (8-as "M" miche sor, régi exa-drive rotoros campagnolo kerékszettel campatibilis, illetve, az új rotorokra a megfelelő 27mm-es zárógyűrűvel (hála Donnak) lehet applikálni.

 

A hézagolók nagy része 3.25mm körül volt, találtam 3.15mm-est is (gyári specifikációk szerint egyébként 3.18mm-nek kéne lennie a távtartóknak, és 1.82mm-nek a lánckerekeknek, hogy kijöjjön az 5.0mm hézagolás, de, mint látjuk, ez sehogy sem jött ki)

 

Apróság: jól ráhúztam a záróanyát, amennyire a karom-vállam bírta (a helyi bolt szerelője csak annyit mondott: "tépd nyugodtan, úgyse' bírod elszakítani". 

 

Így, hogy "össze van nyomva" a sor, szebb a váltás, sőt, a 16-17 is működgetni látszik. Mégsem maradok ezen a soron, az okok a következők:

 

1. nem tesz jót a rotornak a 8s lánckerék. A 10-11-es szabadonfutótest nem ezekre lett kitalálva, és nincs kedvem jövőre kalapáccsal-vésővel leütni a sort.

2. A működgetni látszik nem azonos a "működik"-el. Terhelés alatt pl. már korántsem olyan jó.

3. Szeretném kipróbálni a 13-14-15-16-17-18-19-21-(23) sort. Ha marad 8, akkor 21-ig, ha lesz 9 (leírom, hogy) akkor jöhet még 23-as is.

 

+1: Kerékdoktorúrtól megkérdeztem, van-e régi csúcsos ergopowerbe 9-es indexricnikerék. Bingó, van. kb. 2ezer ft, beépíteni meg kb. 30 perc. Úgy pedig a mostani váltókarom régi 9-es húzású lenne. (Ne feledjétek, a 2001 előtti és 2001 utáni 9-es váltókarok bowdenhúzása más, illetve, a váltók mozgása is más)

 

Mivel 9-es sort amúgy is venni kellett volna a rotor miatt (ugyebár az már magas bordás) így miért is ne szerezzek a váltókarhoz is megfelelő ricnikereket? Egyébként ez a fenntarthatóság szempontjából még mindig racionálisabb a 8-asnál, és nem sokkal drágább: egyedül az indexricni árával több csupán (sort meg úgyis venni kellett volna, ha nem akartam volna leamortizálni a bordázatot a mostani szabadonfutómon.)

 

Egyébként kurta kérdés: A picike bemaródások a rotoron "egyenletesek", minden lánckerék alatt volt kb. fél mm kis benyomódás. Ez miért? Azt hittem volna, hogy azon a helyen lesz benyomódás, ahol sokat mentem a soron, és ahol nem használtam, ott nem kellett volna, hogy mélyüljön. 

 

egyébként itt egy kép:

12226589_886849181405706_559945324_n_www
12231510_886849164739041_138140025_n_www
 
Amúgy az átalakítás költsége nem lesz sok, relatíve.
 
-sor: két opció: 9-es miche, vagy 9-es veloce. Előbbi 22, utóbbi 30 euro.
-lánc: Azt nemrég vettem HG-73-ast, így nem téma. Amúgy pl. a Miche Corsa 10s lánc kb. 15 euro, KMC is van emberi áron. 9s lánckerékeken meg gond nélkül elmegy a 9-es és 10-es lánc is.
-Indexricnikerék: 2ezer ft, tkp. két darab alkatrész. 
 
Más:
 
külső gumi please. A rubino pro 23mm-es változata nálam már 25.1mm-nél jár.. De jöhet a 25-ös :) Az ki fog jönni 27mm-re. Mondjuk, ha abból indulok ki, hogy a Diamante Pro is mennyire jól viselkedik drukkosan (9bar) akkor azzal se járnék rosszul, de az nincs 25-ösben, csak 22 és 24-esben :D
 
Még egy kis "fejlesztés": Campystáktól hallottam-láttam, hogy a hátsó váltó bowdenezésénél a hátsó hurok házát határozottan hosszúra hagyják (hatos alliteráció? ) A Cannondale-es tapasztalatokból kiindulva ez tényleg jó lehet, így kipróbálom a korallon is. Hosszanti szálas 4mm-es bowdenházak váltóhoz, valamint, fékhez is szereznék hosszanti szálas házakat& rozsdamentes bowdeneket, vagy, ha nagyon pénzelverős kedvemben leszek, kipróbálom hátsó váltóhoz a shimano PTFE-burkolatú váltókábelt (a bowdenfejet le kell köszörülni, de az nem téma, hónapok óta olyan bowdennel váltok, ami shimano volt, de a feje le lett köszörülve, hogy beleférjen a campa-karba)

 

szerk: egy kedves ismerős fölajánlotta, hogy a rotoromért ad egy shimano rotort, amivel sokkal egyszerűbbé válna az életem (pl. maradhatnék 8-s rendszeren, de, ha 9-esre fejlesztem a kart, azzal is hibátlan lenne a 9s shimano sor >sőt, ha csak újfajta indexkerék menne a karomba, akkor meg kizárólag shimano sorokkal váltana jól<. Illetve, ha 10-es fékváltókart vennék, akkor is csak shimano soron tudna váltani a mostani hátsó váltóm (2.8*1,4=3,92, ami sokkal közelebb van a 3.95-höz, mint a 4.15-höz. )

 

mert: bowdenhúzás most : 3.5mm, a váltó pedig olyan, hogy 1.4-szer annyit mozdul el tőle (3.5*1,4=4.9, de a 8s sorok ugyebár 5mm-re vannak hézagolva)

régi 9-es bowdenhúzás: 3.2, régi hátsó váltóval 3.2*1,4=4.48, és ez pont a 9-es campy. Köss rá egy régi 1.4es arányú hátsó váltót későbbi 9-es campag karra (3.0mm húzás) és kapsz: 3*1,4=4.2mm-t, ez meg inkább a shimanohoz áll közel, sh9-es soron működik, de campy 9-en már nem igazán.)

 

végül pedig, mi az egyetlen bánatom:

 

http://www.mantel.co...WQjc3RhcnQxOA==

Ez elég "divathullámos". 19.6mm belső szélesség, 37mm profilmagasság&23mm külső szélesség.

Egyáltalán az új modellévi kerékszettek közt létezik még 17mm-től keskenyebb belső szélességű felnis? Az új Racing5 LG pl. nagyon tetszik, és az még relatíve keskeny is. De egyértelmű a trend, már ritka a 17mm-től keskenyebb felni (hmm a régi mavic-campa-amrosio és araya outi felnik meg bezzeg 13mm-es csirkék voltak)


Edited by Vejne, 2015. November 14. - 16:09.


#4478
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,027 posts

293_9619.jpg

 

külsőt is cseréltem,mert azt hiszem a régi elkopott. :D

 

nem is tudtam, hogy az AC-DC már külsőket is gyárt. :D

 

Stern-ACDC-Logo.jpg


  • donciccio and Vejne like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4479
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.mantel.co...WQjc3RhcnQxOA==

 

Ez elég "divathullámos". 19.6mm belső szélesség, 37mm profilmagasság&23mm külső szélesség.

 

Egyáltalán az új modellévi kerékszettek közt létezik még 17mm-től keskenyebb belső szélességű felnis? :) 



#4480
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

293_9619.jpg

 

külsőt is cseréltem,mert azt hiszem a régi elkopott. :D

belülre egy csík duct-tape vgy más heavy-duty szalag, kívül meg kinyomni xilóval!