Don, szerintem a Deda Shallow formát Neked találták ki.
Nekem az van 10s campa ergóval. szeretik egymást
Don, szerintem a Deda Shallow formát Neked találták ki.
Nekem az van 10s campa ergóval. szeretik egymást
Bocsánat, még Kokpit:
http://www.ebay.com/...=p2047675.l2557
A Paris-Roubaix TDF hajlítás is jó lehet Neked. sekély-rövid és kerek.
ilyenem volt egy gyengébb minőségűben. ja,nem. pont ilyenem volt,csak ezüst színben.
Edited by donciccio, 2015. November 17. - 10:57.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
majd meglátom még ezt a deda speciale kormányt. az alakja tetszik. előbb körbenézek. ha találnék 3ttt ergopwer 2 kormányt,akkor nem kéne tovább keresgélnem a bianchi-ra. a téli bringára viszont lehet,h jó lenne a deda. ott nem annyira érdekel a márka.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Bocsánat, még Kokpit:
http://www.ebay.com/...=p2047675.l2557
A Paris-Roubaix TDF hajlítás is jó lehet Neked. sekély-rövid és kerek.
Don, szerintem a Deda Shallow formát Neked találták ki.
Néha belefutsz apróban Deda 215 shallow-ba. Mostani kormányaik közül a Deda SPeciale pontosan ilyen formájú és 26mm befogójú, azonban a katalógusadat 320 grammot ír, weightweenies fórumon meg láttam 280 és 460 közt szórva ... (kis gyártási pontatlanság???)
Tegnap megtaláltam a képet, amit a BBB BHB03-as kormány mérlegeléséről készítettem, az se volt nehéz, 256 gramm 42 cc méretben. De borzalmas az anatomikus forma.
Én vígan elszórakozom a Deda RHM formával (Piega RHM, a 26-os változat). A sajátom kereken 300 gramm, szóval jó 50 grammal nehezebb a régi richárdomtól, de sokkal jobb fogása van.
A Piega 5500 pénz, a Speciale szintén. Pár hónapja volt apróban Ritchey WCS classic is, az szintén kerek-klasszikus formájú, és valamiért 26os befogójú volt.
http://www.amazon.co...r/dp/B000EI9Y5A
Vagy egy fórumtag említette a Procraft kompakt 26-osát, ami tkp. ekvivalens hajlítású az ITM alcorral.
Ugyan 100%-ig elégedett vagyok az RHM-el, de egyszer kipróbálok egy kerek-klasszikust is. "csak a móka kedvéért".
http://bikeboard.at/...-Pt.-2-th217501
Nicsak. Amit nem szabad:
a magazin fül alatti "test&technik" részlegre klikkelni. Mert "bilincs". Egyébként a conti kap egy plusz pontot, hogy a gumijaik egy jó 1-1.5mm-rel szélesebbek, mint ami rájuk van írva Több anyagért ugyanazt kérik
jó lenne egy hasonló teszt a középkategóriás külsőkről is. 150 tpi körüliekre gondolok.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://bikeboard.at/...-Pt.-2-th217501
Nicsak. Amit nem szabad:
a magazin fül alatti "test&technik" részlegre klikkelni. Mert "bilincs". Egyébként a conti kap egy plusz pontot, hogy a gumijaik egy jó 1-1.5mm-rel szélesebbek, mint ami rájuk van írva Több anyagért ugyanazt kérik
Edited by Vejne, 2015. November 16. - 21:30.
bocsánat most látom hogy olasz http://bit.ly/1Mx6Z9w
szóval gondolom csavarok nélkül lemérték a legrövidebb, 80-ast és úgy lehet 270gr
két dolog: 1: amit linkeltél az az evol 2002 stucni. ez már könnyített az enyémhez képest. az enyém az előző generációs evol. 2: csavarok nélkül kijön az evol 2002 270 gramm környékére még 130-mm-es hosszban is:
van egy ilyen evol 2002-m is. ezt fotóztam. ha le tudnám cserélni titán csavarokra,akkor egész jó tömege lenne.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
bocsánat most látom hogy olasz http://bit.ly/1Mx6Z9w
szóval gondolom csavarok nélkül lemérték a legrövidebb, 80-ast és úgy lehet 270gr
meg a kormány is nehezecske. igaz széles,meg mély. tehát hosszabb csőből van hajlítva.
az előző itm stucni is 300 gramm fölött van,pedig az még hosszában is meg van fúrva:
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
valóban, az ergopoweren látszik hogy lent van a kormány alja. láttam a setupot a revomagon, sztem a stucnit elírtad, ha az 360 gr akkor az nagyon rossz, 260 lesz az igazság
nem,nem. tényleg 360 gramm fölötti. van benne anyag,az tuti.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nem elírás, a stucni tényleg nehéz. Én csodálkoztam is, hogy a saját 120-as 3ttt Record 84-em 300 gramm volt. Bezzeg a Deda Spáda adapter&130as acélcsavaros stucni együtt csak 288 cakkompóder. És ezerszer jobb a 4 csavaros előlap.
Más: A geometria-témához visszakanyarodva. Észrevettem, hogy a gerincemnek kényelmesebb, ha lapos elnyúlok, mintsem görnyedek. Ezért is vagyok hosszú stucnikkal pl.
21 évesen ültem először országútin, de előtte sokat sportoltam más területen, valamint cca. 15 évesen már teljesen tropán volt a gerincem (135 kg-ig engedtem a malacot, aztán elmebeteg edzésekkel& néha anorexiásokat megszégyenítő kalóriabevitellel volt, hogy 65-ig lecsoffasztottam magam (a bőrömet el lehet képzelni) s sikeresen összehoztam olyan gerincgörbületet, hogy rögönyön kígyónak néznek. Tanulság: ésszel mindent. Egyébként 80-85 a legjobb, ezt erőlködés-szenvedés nélkül tudom tartani, és ilyenkor a legélénkebb a szervezetem-agyam)
Legkomfortosabb tehát, ha kb. egyenes gerinccel szépen elnyúltan lazsulok. A kissé felegyenesedettebb tartás már érezhetően "nyírja" a derekam, a görnyedés meg szintén.
Nézegettem pl. kezdőként milyen geometriára voksolnék, s jó példát találtam a C'dale kínálatában:
Caad10
Caad8
Synapse AL
Aluvázak, de a felső a "versenyorientált" geometria, a középső a "sportosan kényelmes", míg az alsó a komfort. Nos, talán minden további nélkül azt mondanám, hogy a Caad8 egy arany középút. Ha túl magasnak találja valaki, egy 16-17 fokos kormányszárral még át tudja hidalni a méretproblémát, de, ha emelni akar, akkor elég 1-2 távtartó, nem kell "tornyot építeni".
Mondom ezt annak ellenére, hogy a sajtá vázam geometriája 1:1-ben a CAAD10-nek felel meg, és tökéletesen imádnivalóan kényelmes. kb. 1.42 körüli a stack:reach arány a méretemben (úgy rémlik..) ez se nem túl görnyedős, nem is égbeemelős. Amit nem bírnék már ki, az a FELT F szériás vázak 1.38 körüli stack:reach értéke, ahol kis túlzással közelebb lenne az arcom a földhöz, mint a talpam.
Nem tartom a 175-ös fejcsövet rövidnek az 575mm-es felsőcsőhöz, de a 160-as fejcső 580-as felsőcsőhöz már nagyon meredek lenne.
Ezért is szimpatikus amúgy a GTR (wilier) geometriája, ott ugyn magasabb a fejcső, de azt át lehet MÉG hidalni egy 16-os stucnival. Ellentétben pl egy igazi GF váznál már nem tudsz így játszani. Szóval az én alkatomhoz valahogy az arany középutas megoldás a leginkább megfelelő.
Edited by Vejne, 2015. November 16. - 14:23.
ilyen lett az új kokpittal a Bianchi. ilyen egész alakos képet nem is dobtam föl. ez a 3ttt forma sl kormány érdekes egy darab. ilyen mélyet alig látok. sztem majd lecserélem vlmikor egy 3ttt ergopower 2-re,vagy egy kevésbé mély forma sl-re. attól függ találok e megfelelőt. ez most széltől-szélig 44 cm. jó lenne egy ilyen széles.
valóban, az ergopoweren látszik hogy lent van a kormány alja. láttam a setupot a revomagon, sztem a stucnit elírtad, ha az 360 gr akkor az nagyon rossz, 260 lesz az igazság
ilyen lett az új kokpittal a Bianchi. ilyen egész alakos képet nem is dobtam föl. ez a 3ttt forma sl kormány érdekes egy darab. ilyen mélyet alig látok. sztem majd lecserélem vlmikor egy 3ttt ergopower 2-re,vagy egy kevésbé mély forma sl-re. attól függ találok e megfelelőt. ez most széltől-szélig 44 cm. jó lenne egy ilyen széles.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Ezt itt hol lehet kapni? Csak az Ulbrich-ot találtam meg a "kérj ajánlatot" oldalukat, de nekem nem kell ipari mennyiség
Én ezt használom:
https://www.dowcorni...89788&type=PROD
-73 és +180 fok között jó. Örök élet meg egy nap...ez nem keményedik meg...jó anyag nagyon
Ezt itt hol lehet kapni? Csak az Ulbrich-ot találtam meg a "kérj ajánlatot" oldalukat, de nekem nem kell ipari mennyiség
(Elég hosszúra sikerült, bocsássatok meg nekem ezért.)
Én nem gondolnám, hogy ezek az adatok a gyártótól származnának. Sőt, szerintem ezek kellő alaposság hiányában írt cikkek.
Már a legeleje sántít a wikibooks-os írásnak:
"The product of cable pull and the derailleur's shift ratio (reciprocal of actuation ratio) equals the transverse distance moved by the derailleur cage across the cogs. For useful shifting the distance shifted must equal the center to center cog spacing (pitch)."
Ez úgy ahogy van hülyeség. Ahogy én látom a saját váltórendszerem (fékváltós ticolor ultegra 8 sebesség), nincs ilyen egzakt áttétel, hogy egységnyi bowden elmozdulásra mennyit modul el a váltókanál a lánckerekekre merőleges irányban. Pedig tudtommal az összes mai rendszer ugyanezen az elven működik.
Valószínűleg nem teljesen hülyeség a lényegük, hogy melyik váltó melyik váltókarral működik, de a tapasztalaton kívül nincsenek rendesen alátámasztva. Az elméleti rész elég durva egyszerűsítéseket tartalmaz.
Nézzük csak: A cikkek szerint fokozatonként ugyanannyi bowdent húz a váltókar, melynek hatására pontosan valahányszoros elmozdulást produkál a váltókanál. Mivel nem egyenesen - a hátsó kerék tengelyének irányában - mozog csak a váltókanál, ezért hozzá kell tenni, hogy váltás szempontjából az ide vetített elmozdulás a lényeges. Ti. a váltókanál körívpályán mozog.(Megjegyzem: ráadásul ez a vízszinteshez képest ferdén áll). Ebből adódik, hogy ugyanannyi hátsókeréktengely irányú elmozdulásra, a váltókanalat és a váltótestet összekötő paralelogramma hosszabb szárainak szöghelyzete(, ahova a bowden is rögzítve van) szinuszosan változik.
Tessék, készítettem egy ábrasort: https://goo.gl/photo...kgQK6RSGXCrank6
Remélem látszik hogy nem olyan egyszerű a helyzet. A cikkben említett kábelhúzás/váltóelmozdulás arány pontról-pontra változik, ráadásul elég tág határok között.
Ahogy én gondolom (szintén a saját rendszeremről beszélek, amelyben előfordulhatnak már használati kopások):
- A váltókar nem húz egyforma mennyiségű bowdent sebességenként
Legkisebbtől a legnagyobb lánckerékig haladva a váltások: 3,76 2,56 2,59 2,52 2,75 3,46 4,10 [mm] (5x mérve 0,01 pontosságú mérőórával és +-0,02 mm-en belül szórt mind)
- ...ennek ellenére a váltókanál (kis hibával, de nagyjából) pontosan egyforma távokat mozdul el
- A váltókanál elmozdulását a bowdenhúzás függvényében nem embernek való feladat kiszámolni.
- A lánckerekek hézagolása sem biztos, hogy konstans kell legyen, szerintem lehetnek beletervezett tizedmilliméter különbségek, bár ezt én még nem mértem. Azonban a Suntour suprbe pro utolsó szériás kazettája láthatóan/bevallottan (legalább 0,2 mm) eltérően hézagolt a kisebb lánckerekeknél.
Épp azon töröm magam, hogy beházasítsam a Suntour superbe pro váltómat a jelenlegi rendszerembe, a lehető legkisebb módosítások árán.
Illetve lehet, hogy januárban már ráérek és majd szeretnék csinálni egy összefoglaló táblázatot eltérő váltókarok bowdenhúzásáról, de az említett 2 cikknél alaposabban mérve. Előfordulhat, hogy ehhez kölcsönözni tudnátok 1-2 hétre különböző váltókarjaitokat?
nekem még nagyon régen volt szilikon zsírom. be is kentem vele a bovdeneket. aztán kukáztam az egészet. lehet,h vlmi rossz minőségű szilikon zsírom volt,de én a legutolsó mentsvárként gondolok a szilikon zsírra. amúgy az olajozást sem kedvelem az általad említett okok miatt. te egyébként milyen szilikon zsírt ajánlanál a bovdenek kenésére?
Én ezt használom:
https://www.dowcorni...89788&type=PROD
-73 és +180 fok között jó. Örök élet meg egy nap...ez nem keményedik meg...jó anyag nagyon
Ahol zárt, tehát a bowdenházban ott szilikonzsír. Az alegjobb, a drágább bowdenházakl fel is vannak töltve vele. Ahol szabadon van ott száraz kenőanyag, teflon spray. Az olaj begyűjti a port és gyönyörűen fűrészeli a műanyag vezetőt...extrém esetben ragadóssá válik és pont az ellenkezőjét éred el vele...
nekem még nagyon régen volt szilikon zsírom. be is kentem vele a bovdeneket. aztán kukáztam az egészet. lehet,h vlmi rossz minőségű szilikon zsírom volt,de én a legutolsó mentsvárként gondolok a szilikon zsírra. amúgy az olajozást sem kedvelem az általad említett okok miatt. te egyébként milyen szilikon zsírt ajánlanál a bovdenek kenésére?
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A