Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * - - 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
32486 hozzászólás a témában

#21
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.607 hozzászólás

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?

hiába jön a 12 sp, a jó 10-eseket ezután sem fogják utánunk dobálni :-)


  • donciccio kedveli ezt

#22
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.069 hozzászólás

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?

sőt, a 8s sor is jó a mai rotorokra, csak 10s záróanya kell hozzá... :) 

 

jha, és TÁVTARTÓ nélkül. ugyanarra a rotorra fel-le 8-9-10-11-12, mindenféle extra gánykodás nélkül.. :)


  • donciccio kedveli ezt

#23
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.069 hozzászólás

A hajtókar és fékek kifejezetten tetszenek, de...

Campagnolo-Super-Record-12-and-Record-12

Mi a francot csináltak? Durván hízott a rekord, ráadásul úgy, ahogy nem vártad volna.

 

-Oké, a hajtókar immáron a rekordnál nem üreges, hanem gittelt, mint a chorus.

-Fékek elol-hátul 2 forgáspontosak, értelemszeruen nehezebbek, de ennyivel? SRAM-Force fékek ezt bucira verik töredékáron..

-Hátsó váltó? No offence, de a 2011-től felfelé gyártott centaur-athena váltók ettől könnyebbek voltak, de még a régi 10s chorus is. Egy Force vagy Ultegra szintén veri utcahosszal.

-lánckeréksorok? 12-30 fajzat nem ártana, vagy hasonló, nem 11t-vel induló.

-fékváltókarok? Értem én, hogy rövidebb úton vált, kisebb csuklómozdulat szükséges, de itt elbaltázott lehetőségek vannak:

-->lehetett volna EPS-szerű kioldógomb, és akkor is lett volna lehetőség a többszöri váltásra kis lánckerék felé, még akkor is, ha mondjuk 3-ra lenne korlátozva (többre úgy sincs szüksége még a legvaskalaposabb oldie-campy fanboyoknak sem)

-->A rekordon is kopoltyús volt korábban a fékkar, immáron nem az.

 

Az új kábelkészletre kíváncsi leszek, és a bowdenhúzásokra is, mert 12-es rendszernél már lényegesen nagyobb problémák lehetnek, mint 10s-nél voltak. A 11s karok első éves szériái sem sikerültek olyan jóra, 2009-2010 körüli évjáratú 11s rendszereik nem voltak annyira megbízhatóak, mint az utódok.

 

Kicsit vegyes érzelmeket váltott ki. Szép, tetszetős, dizájnban egyértelmu az előrelépés, de korántsem vagyok biztos benne, hogy műszakilag nagyon innovatívat alkottak...

 

 És még csalódás számomra, hogy nincs 30mm-es tengelyes hajtókarjuk, valamint, a hajtókar-hosszak nem túl nagy választéka.

No offence, de adtak el 177.5 és 180 mm-eseket is, és még a shimano105-nek is van 160mm-ese. 

A lánctányér-kombinációk közt is szerepelhetne 50-36 akár, a 10s érában bizony volt az a kombináció is.

De a hajtókarnál tényleg nem értem, miért kellett butítani a rekordon. Ez így tkp. egy chorus..


Vejne módosította - 2018. április 09. - 10:14

  • donciccio kedveli ezt

#24
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.556 hozzászólás

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?


donciccio módosította - 2018. április 09. - 09:45

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#25
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.085 hozzászólás

én az azonnali váltást is szeretem a campyban 

 

és tényleg jó a sokatváltás lefelé, pl hegytetőkön átbucskázáskor ha nem állsz meg fent palacsintázni

Jeez ez a video...    Vagy ezt poenbol csinalta?    Komolyan biztos nem gondolja.

En mondjuk egyszer voltam mar versenyen hatranyban a lassu valtas miatt, amikor a lukas kulacsbol kifolyo ragacsos iso le lefolyt a kozepcsapagy ala, es beragasztotta a bowdent a sinbe, es hiaba valtottam, nem tortent semmi egy ideig.     De szerintem a Campa bowdent is ugyanolyan jol ragasztja az iso. :)



#26
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.069 hozzászólás

Én egy ideje a sram DT-vel szemezgetek, több okból:

 

1. jól néz ki

2. Egyszerűség az egy karral

3. A váltásszett-fékek tömegben már egy Rival esetén is pillék. Pl. hátsó váltó 180 gramm, fékváltókarok 335 körül, átdobó 80 körül, fékek 280 körül. Durván verik tömegben a chorust, és kb. 3-4 grammra vannak a rekordtól. 

4. már úgyis van shimano rotorom, meg a mostani sorom is shimano hézagolású.. :)

5. Kevésbé lehet kényes a bowdenezésre-bowdenekre. Meg nem kell köszörülni a bowden fejét, hogy be tudd fűzni, mert a helyi boltban eddig akárhányszor kellett váltóbowden, mindig csak nagy bumszli volt, amit az ergopowerbe esélytelen használni egy kis reszelgetés nélkül.

 

egyedül a hajtókart hagynám UT-nek, mert ott kb. minden mindennel kompatibilis, nem lenne értelme nagyon variálni. Főleg, hogy most vettem-szereztem egy 170-es csillagot. Évek óta terveztem, hogy 175-ről váltok, mert nem igazán komálja a térdem-csípőm, s a tény, hogy 170-essel jóval jobban esik menni&gyorsabb is vagyok vele&frissebb is, meggyőzött. Szerencsémre FC7-CE0.. kódjelu csillagot sikerült találni, így nem kell reszelgetni-flexelgetni, jó rá a tisztességes-sztenderd tányér (NB: az FC9-CE\VL és FC8-MI kódjelu hajtások, valamint a Fulcrum "alap R-je" vastagabb csillaggal vékony bililemezekhez van kialakítva, így azokra rekord-chorus és aftermarket tányérokat (stronglight, ta specialites...) csak egy kis flexelgetés után lehet feltenni)

 

Jó vételnek érzem, igaz, hogy az eladóval úgy állapodtam meg, hogy "csapágyak-csavarok" nélkül (UT-nál ugye a csapágy az a hajtókar és nem a középrész tartozéka, rá van nyomva a tengelyvégre). Csak most úgyis van felesleges UT csapágyam, meg eleve 1400 ft körül veszek ebayen, ha anyám kidobná véletlenül, szemben a gyári csapágyak cc. 22-25 eurós árával.

 

Csavarokból a tajvani J&L butikcuccát rendeltem, már kb. 2 éve watch listemen van. Felhasználhatnám a mostani csavarjaimat is, de ha már variálunk, csináljuk normálisan!

 

A J&L vonalat figyelgetem évek óta, most már van ITA30 középrészük is (olaszmenetes csészék, 30mm tengelyátmérőju hajtókarokhoz.. pl. Campag OverTorque Comp Ultra, meg bármi 30mm-es, ami nem "tisztán BB30" hajtány). Fejcsapágyból szemezgettem vele, aztán Tange Technoglide lett, mert kb. egy árban voltak. A kerámia UltraTorque csapágyukat még akkor vettem, mikor nem tudtam, hogy jóval olcsóbban van sima acél, utolag kicsit bánom, a középrész-csapágy nem olyan terület, ahol a kerámiának bármi előnye lenne. Úton van egy szett BSA30 csapágy, erről majd jelentek, milyen minőség.

 

láncból valaki ismeri-használja-használta a PYC termékeit? WW-n futottam bele a márkába, és elég szép termékek:

 

https://www.ebay.com...peed|11%20speed

 

amit érdekesnek találtam velük kapcsolatban, hogy a feltüntetett "pin length" rövidebb, mint a sztenderd 11 és 10s láncok esetén szokott lenni. Keskenyebbek lennének a láncok?


Vejne módosította - 2018. április 08. - 15:12

  • donciccio kedveli ezt

#27
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.607 hozzászólás

én az azonnali váltást is szeretem a campyban 

 

és tényleg jó a sokatváltás lefelé, pl hegytetőkön átbucskázáskor ha nem állsz meg fent palacsintázni


  • donciccio kedveli ezt

#28
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.556 hozzászólás

Sajnos tenyleg "gombnyomasra" valt, valoban rovidebb lett.

Szerintem kar volt.    En Tihanyban tobbszor is valtottam kettot egy helyett.

Nyilvan 9000-hez vagyok szokva, igy ez a 9100-es nem a szerelmem egyelore.    A 9000 tokeletes volt, nem okozott gondot se egyet, se kettot, se harmat valtani.

Meg jo, hogy a Shimanonal a masik iranyban csak egyet lehet valtani.    Nem is ertem, hogy lehet ezt "erteknek" tartani a Campanal, hogy lehet tobbet is valtani egyszerre.

már többször leírtam,de még 1x: nekem kifejezetten tetszik,h lefelé többet lehet váltani a campával. pl.: 53-19-ről, 39-15-re biztos vagyok benne,h gyorsabb letenni a láncot a campával,mint a shimivel. 1xre váltok mindkét karral. kevésbé töri meg a pedálfordulatot sztem,mint 1esével pöckölgetni a kart. 

 

nálam érték marad. akármennyire is akarod savazni itt a fórumosokat. 


  • (ex)Cat kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#29
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.737 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sajnos tenyleg "gombnyomasra" valt, valoban rovidebb lett.

Szerintem kar volt.    En Tihanyban tobbszor is valtottam kettot egy helyett.

Nyilvan 9000-hez vagyok szokva, igy ez a 9100-es nem a szerelmem egyelore.    A 9000 tokeletes volt, nem okozott gondot se egyet, se kettot, se harmat valtani.

Meg jo, hogy a Shimanonal a masik iranyban csak egyet lehet valtani.    Nem is ertem, hogy lehet ezt "erteknek" tartani a Campanal, hogy lehet tobbet is valtani egyszerre.

Nekem nem tűnt fel, pedig mentem 9100-essel és 8000-rel is elég sokat. Mondjuk az igaz, hogy a sok bringa miatt annyira nem áll rá a kezem a pontos mozdulatra, hanem megvárom amíg bekattan. A 9100-es fékváltókart nem szeretem, nekem rossz ergonómiailag.



A sebesség mindent megold.

 


#30
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.085 hozzászólás

Ezen én is jót mosolyogtam. Elvileg már gombnyomásra kéne váltania ezeknek a Shimano szerint, annyit rövidült évek alatt a kar útja. :D

Egyébként magát a 105-ös szettet szeretem, az új saját bringámon is félig-meddig az van. Majd teszek ki képeket róla, talán jövőhéten.

Sajnos tenyleg "gombnyomasra" valt, valoban rovidebb lett.

Szerintem kar volt.    En Tihanyban tobbszor is valtottam kettot egy helyett.

Nyilvan 9000-hez vagyok szokva, igy ez a 9100-es nem a szerelmem egyelore.    A 9000 tokeletes volt, nem okozott gondot se egyet, se kettot, se harmat valtani.

Meg jo, hogy a Shimanonal a masik iranyban csak egyet lehet valtani.    Nem is ertem, hogy lehet ezt "erteknek" tartani a Campanal, hogy lehet tobbet is valtani egyszerre.



#31
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.069 hozzászólás

Srácok, nem egy campagnolos arctól hallottam már (plusz ideveszem saját magam is), hogy bizony, a PowerShift (Escape) karokat JOBBAN kedvelik használat szempontjából, azon egyszeru okoknál fogva, hogy kisebb erővel működnek, és nem tudsz "véletlenül" többet váltani kisebb lánckerék irányába. Mivel ritkán, de elő-elő fordul, hogy tényleg véletlen többet lép az ember (nagyon kemény a kioldókar, aztán erősebben megnyomva van, hogy megcsúszik az ember keze...) illetőleg rossz úton fokozott erre a veszély, s minimális a nyereség a sokváltással, így én ezt teljesen meg tudom érteni-el tudom fogadni.

 

Másik a lágyabb rugójú hátsó váltó, kisebb erővel bírható működésre (ezért sem ajánlja campagnolo, hogy Power-Ultra shift alkatrészeket keverj, mert semmiképp sem lesz optimális..)

 

Egyetlen gyenge pontja az escape-power karoknak, a műanyag belsőség&műanyag pöcök. Nem értem, miért nem lehetne fémbű' legyártani a mozgó alkatrészeket, meg a pöcköt, megnyakalva egy EPS-szerű lekonyuló kioldókarral. Nekem az lenne a leginkább ideális campag ergo.

 

Más: sosem volt a mostani váltókarom előtt 2. generációs campag-karom, de engem megvett kilóra... A 3. generációs és újabb formák ugyan nagyon kényelmesek, de a 2. genes valahogy jobban illik a mancsomba, jobbnak találom a fogását, és még szebb is, igaz, modern biciklin nagyon ronda, de a rozsdaboglya méh-szökevényemen ki is néz.

 

A "rövidebb úton vált" szöveget meg a 7800-6600... óta minden szettnél elsütik, de, még az egy szetten belüli modellfrissítés alkalmával is. Lassan már tényleg eljutunk oda, hogy elég "rágondolni", és már kúszik is a lánc hátul :)



#32
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.737 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

"A fékváltókarok mechanikáján is fejlesztett a Shimano, ezentúl gyorsabban és könnyebben válthatunk a váltókar lecsökkentett útjának köszönhetően (rövidebb mozdulat elég lesz a váltáshoz)." ezt már hányszor írták le? :D 

Ezen én is jót mosolyogtam. Elvileg már gombnyomásra kéne váltania ezeknek a Shimano szerint, annyit rövidült évek alatt a kar útja. :D

Egyébként magát a 105-ös szettet szeretem, az új saját bringámon is félig-meddig az van. Majd teszek ki képeket róla, talán jövőhéten.


MJani01 módosította - 2018. április 06. - 11:00

  • donciccio és Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#33
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.556 hozzászólás

http://bikemag.hu/ma...egra-hatsovalto

 

nekem ez még mindig akkora hátrány a 10 sebességes, le-fel sokatváltós campyval szemben, mint alkoholmentes sörrel indulni egy rúgjunk be gyorsan versenyen

"A fékváltókarok mechanikáján is fejlesztett a Shimano, ezentúl gyorsabban és könnyebben válthatunk a váltókar lecsökkentett útjának köszönhetően (rövidebb mozdulat elég lesz a váltáshoz)." ezt már hányszor írták le? :D 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#34
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 373 hozzászólás

http://bikemag.hu/ma...egra-hatsovalto

 

nekem ez még mindig akkora hátrány a 10 sebességes, le-fel sokatváltós campyval szemben, mint alkoholmentes sörrel indulni egy rúgjunk be gyorsan versenyen

Sokatváltós Campa után mentem át 4700 Tiagrára, majd Ultegrára. Túléltem, de néha hiányzik. Van mérés a leváltás időbeli különbségéről? Kíváncsi lennék.

Korábban már írtam, hogy néha sikerül belepöckölni a fékkarba lefeleváltáskor egyszerre és akkor semmi sem történik. Lehet ismételni. Ezt nagyobb hátránynak tartom mint a csuklócsavarással megoldható egyszerre sokat leváltást. Ellenben ez is ritka nagyon és simán kezelhető.

Írom mindezt úgy, hogy nem versenyzek. Azt el tudom képzelni, hogy a sokatleváltás hiányán vagy a kimaradó lefele váltáson menjen el valakinek a versenye.

Ez van.

 

A kuplungos hátsóváltó szerintem üdvözlendő. Veszem is majd a CX-re. Nagyon csapkod terepen.


eddie1978 módosította - 2018. április 05. - 21:55


#35
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.607 hozzászólás

http://bikemag.hu/ma...egra-hatsovalto

 

nekem ez még mindig akkora hátrány a 10 sebességes, le-fel sokatváltós campyval szemben, mint alkoholmentes sörrel indulni egy rúgjunk be gyorsan versenyen


  • donciccio kedveli ezt

#36
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.069 hozzászólás

Nekem az uj bringam ezt tokgyari full shimano 9100-zal is csinalja.  Jo, nem ennyire dulva, de nem is jo.   A mech. valtoknak attol tartok nincs nagy jovoje a teljesen eldugott bowdenek miatt.    Igaz elsore olcso bowdeneket hasznaltam, nem a 10x aru eredetit, de nem hiszem, hogy azzal is 2 evig gond nelkul fog futni, mint a 9000-es a szabadban futo bowdenes vazamon.r n

Pár napja mintha láttam volna, hogy az átdobód beállításával voltak problémáid (kistányérra nem akart váltani? pedig teljesen ki volt engedve a határoló)

 

Vicces módon vele paralell egy másik fórumon egy másik arcnak pont az ellenkező problémája volt: mindig kidobta az átdobó a láncot a hajtókaron kívülre.

 

Már ott pedzegetted-tanakodtak róla, hogy ezek a problémák mind-mind az eletromos szettek mellett szólnak. Főleg, hogy én most télen megtanultam: a mechanikus szettek bizony tudnak érzékenyek lenni a sóslére-koszra. És én ki nem állhatom az izmozást a karral, sem az 1-2 hangos fokozatot.

 

Más: vettem korábban ribble-ről 12euros 46t stronlight tányért, ami az oldal szerint "külső tányér", de semmilyen váltáskönnyítő szegecs-marás nem volt rajta. Nosza, reszeljünk meg három fogat. Kis összeszokás után immáron instant-hibátlan váltás van terhelés alatt is (bár nem fogom erőltetni, mert ez a DA-7901-es lánc szerintem nem szereti a szegecs nélküli nem formázott tányérokat annyira..)


  • donciccio kedveli ezt

#37
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.085 hozzászólás

kb mint fésűvel borotválkozni

Nekem az uj bringam ezt tokgyari full shimano 9100-zal is csinalja.  Jo, nem ennyire dulva, de nem is jo.   A mech. valtoknak attol tartok nincs nagy jovoje a teljesen eldugott bowdenek miatt.    Igaz elsore olcso bowdeneket hasznaltam, nem a 10x aru eredetit, de nem hiszem, hogy azzal is 2 evig gond nelkul fog futni, mint a 9000-es a szabadban futo bowdenes vazamon.


  • Vejne kedveli ezt

#38
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.607 hozzászólás

 

kb mint fésűvel borotválkozni


  • donciccio kedveli ezt

#39
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.085 hozzászólás

Vegul a BikeArt-ban talaltam ami kell, es meg olcso is volt.

Az egyetlen dolog, amin kuzdeni kellet, hogy kitalaljam, hogy eresztem le a belsot, ha a gumit cserelni szeretnem.

Vegulis egy regi fekbowden megfelelt a celnak, legalabbis 1 barrol le tudtam engedni.   8-rol valoszinuleg ez mar nem lesz jo megoldas.    De van valahol egy hústűm is, az szerintem pont befer es hat az merev.



#40
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.793 hozzászólás

Probalok a varosban egy ilyen szelephosszabbitot talalni, es semmi.

Egy-ket helyen van hosszabbito, de nem ilyen, hanem szelepszetszedos, ami nekem nem jo.

Mashol meg van, csak eppen 30mm-s hosszabbito...  (egy vicc)

 

Nincs valakinek ilyen otthon?

ez is szelepszétszedős ,

 

https://ebike.hu/ter...zelepatalakito/

 

most nincs a kezem ügyében és nem emléxem.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való