az UT-t bevállalod, vagy maradt ez a hajtókar?
az ut kicsit drága. egyenlőre marad ez a hajtómű,és középrész. kulacstartó nem hiszem,h celeste lesz. ez a rozsdamentes nagyon bejött. könnyebb az alu tartóknál.
az UT-t bevállalod, vagy maradt ez a hajtókar?
az ut kicsit drága. egyenlőre marad ez a hajtómű,és középrész. kulacstartó nem hiszem,h celeste lesz. ez a rozsdamentes nagyon bejött. könnyebb az alu tartóknál.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
mostanában,ha az időjárás engedi,akkor a Bianchi-mal megyek tekerni. jót tett neki a kokpit,és a bovden csere. nagyon egyben van. kényelmes,amennyire egy ilyen bringától lehetséges. műszakilag is úgy néz ki,h rendben van. tervezett cserék vannak ebben az évben. láncot,és fékbetétek még jó lenne az év első felében cserélni. külsőket meg a második félévben vlmikor.
az UT-t bevállalod, vagy maradt ez a hajtókar?
+1: http://www.cambriabi...liteceleste.jpg
mostanában,ha az időjárás engedi,akkor a Bianchi-mal megyek tekerni. jót tett neki a kokpit,és a bovden csere. nagyon egyben van. kényelmes,amennyire egy ilyen bringától lehetséges. műszakilag is úgy néz ki,h rendben van. tervezett cserék vannak ebben az évben. láncot,és fékbetétek még jó lenne az év első felében cserélni. külsőket meg a második félévben vlmikor.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
cvsak az új Tiagrához új váltókar is kell, mert nem SIS húzású (1.7) hanem "régicampa" (1.4)
a 46-os tiagra ugyan SIS-es, de 8-as sorhoz szerintem célszerűbb a Sora.
Vejne módosította - 2016. február 22. - 07:28
claris vagy tiagra között vacilálok, csak régen volt egy acera hátsó váltóm, s mivel kb azonos áron van a két váltó (acera és a claris) tartok attól, hogy azonos rugóerővel fogok találkozni, s terhelés alatt nem fog szépen váltani
Claris 15-20 euró és csak 7-8s, a Sora 20-22 és 7-8-99s, a 4700-as új Tiagra is 30 euró alatti.
ezek azért nem az elpusztulós alkatrészek, én csak akkor venném a Clarist ha tuti biztosan nem tervezel ezen a bringán 9 vagy 10s rendszerre váltást.
az új Tiagrával van tapasztalatom, az a saját váltókarjaival nagyon simán mozog, nincs nagy ellenállása, a korábbi 5600-as 105-össel van összehasonlítási alapom, annál egyértelműen jobb, bár határozottabb, nem annyira "finom" a váltás.
A 11es rendszereknel milyen atjarhatosag van az outi es az mtb kozott? Outi fekvalto mtb valtokkal... Megerositenetek, hogy jol fogtam e?
Shimanonal a bovdenes nem kompatibis, az eltero huzas miatt.
Di ok...
Sramnal elvileg ok, ugyanannyi bovdent huz mindket rendszer.
11es rendszert akarnek az olajos tarcsafek miatt, de jobb lenne kisebb attetel, mint ami a outi bringanal elmeletileg megvalosithato (34/32). Vagy egyeb tipp, trukk, konverzio kisebb attetelre?
10es sramra talaltam konkret peldakat.
32nél nagyobb hátsó sort bowdenes oúti váltó nem visz el, a dupla átdobók 16os fogszámkülönbségét meg az 50-34 kimaxolja. crossos 46T tányárral le tudsz menni 30as kistányérig, de az meg kisebb lyukkör és a 11s rendszereknél eléggé kötött a lánctányér kompatibilitás is már...
a 10s hajtókarok elvileg mennek 11s-el is simán, a 4703 tiagrával ki tudsz hozni 30/32 áttételt is, az már tényleg szinte sétatempós sztori. de hogy tripla 11s "presztízsből" nincs amúgy tripla vagy műszaki okok miatt, azt nem tudom.
mi a cél pontosan, miért kell 34/32-nél kisebb és 11s egyszerre? az még csomagokkal is már nagyon csordogálós, jobban jársz akkor már kb ha tolod a biciklit
DaveRider módosította - 2016. február 21. - 23:07
https://www.youtube....h?v=FI7cniRBsNc közvélemény kútásás a profik közt guminyomás ügyben. aki nem bízza csak a szerelőkre,az 8-10 bar-on gurul,jó időben,jó minőségű aszfalton,verseny körülmények közt. sokan ajánljátok az 5-6 bar-on való közlekedést. én még mindig nem hiszek benne. ez a nyomás tényleg életszerű lehet az északi klasszikusokon használt 30-32 mm széles szingóknál. én maradnék az arany középútnál,egy átlagos hazai aszfaltminőségnél,25-ös külsővel,mondjuk 7-9 bar között,testsúlytól függően.
én 75 kghoz 7.5-8 közé szoktam fújni valahova a 24 (25?) széles gumit, ez úgy pont kellemes a hazai utakra.
3500-ös? Hosszú kanalas kivitelben.
amúgy nem lesz gond a clarisszal sem.
35-ös sorát egy haver használ(t) 8s soron, 10es Veloce fvk-al. Perfekt
claris vagy tiagra között vacilálok, csak régen volt egy acera hátsó váltóm, s mivel kb azonos áron van a két váltó (acera és a claris) tartok attól, hogy azonos rugóerővel fogok találkozni, s terhelés alatt nem fog szépen váltani
3500-ös? Hosszú kanalas kivitelben.
amúgy nem lesz gond a clarisszal sem.
35-ös sorát egy haver használ(t) 8s soron, 10es Veloce fvk-al. Perfekt
Vejne módosította - 2016. február 21. - 17:14
Sziasztok!
Egy régi 105ös hátsóváltót (rd-5500) készülök lecserélni egy újabb hátsóváltóra, aminek nyolcas sorral, kompakt áttéttel és 12-30as sorral kellene megbirkóznia.
Mit javasoltok? A claris mekkora visszalépés lenne? Vagy esetleg modernebb tiagra hátsóváltó jobb?
A tiagra 10es sis rendszerű. tehát működnie kell 8as rendszerben, de rugóerőben, terhelés alatti váltásban realizálható a tiagra fejlettsége?
Hat en 62-64kiloval siman megyek 6 barral. Jo, versenyen kicsit tobbel. Ezt 23-as gumival egyelore.
nem virsligumis vagy,hanem laposgumis. Láttam az alcsútdobozi táblahajrádat. ott mentetek el a tesómék mellett.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
remélem, nem én voltam
már nem tudom ki volt,de nincsen jelentősége.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Don: soha senki sem írt olyat, hogy 5-6 baron kell közlekedni Csak azt, hogy azonos nyomás esetén a szélesebb külsőnek kisebb a gördülési ellenállása.
volt ilyen hsz is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Don: soha senki sem írt olyat, hogy 5-6 baron kell közlekedni Csak azt, hogy azonos nyomás esetén a szélesebb külsőnek kisebb a gördülési ellenállása.
Maradok 7-7.5-en, de nevetek az 55 kg-osokon, akik 9.5-en pattognak.
van egy hátránya még a magas guminyomásnak: Fokozott falfeszülés, elkezd a gumi tágulni. És ahogy nő a sugara, azonos nyomás mellett úgy nő az egységnyi felületre ható falfeszültség, miközben a gumi falvastagsága változatlan. Szóval, amint elkezd tágulni, tovább tágul, nem áll meg (feltéve, ha ugyanúgy túldrukkolod)
Így lesz a 23-as külsőből 26-os.
ja, megtaláltam
http://hyperphysics....base/ptens.html
szerk: hmm a franciák mai napig "felhívják rá a figyelmet", szélesebb guminál alacsonyabb nyomást enged a mavic a felnijeihez. : )
Vejne módosította - 2016. február 20. - 08:37
https://www.youtube....h?v=FI7cniRBsNc közvélemény kútásás a profik közt guminyomás ügyben. aki nem bízza csak a szerelőkre,az 8-10 bar-on gurul,jó időben,jó minőségű aszfalton,verseny körülmények közt. sokan ajánljátok az 5-6 bar-on való közlekedést. én még mindig nem hiszek benne. ez a nyomás tényleg életszerű lehet az északi klasszikusokon használt 30-32 mm széles szingóknál. én maradnék az arany középútnál,egy átlagos hazai aszfaltminőségnél,25-ös külsővel,mondjuk 7-9 bar között,testsúlytól függően.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
... aztán jót mosolyogtam hogy mi is történt,bár sajna piszkosul nem vicces hogy gyakorlatilag azt visznek ami nincsen lebetonozva,tavaly haverral lekötöztünk a bringáinkat két collstok és egy U lakattal elég fixre a végtelen vaskerítéshez,de aztán fogást talált rajtunk az elkövető,elvitte .....
Nana ! Csak vigyázzunk a kerítéssekkel ! Havernak U-lakattal volt lezárva egy öntöttvas kerítéshez a bringája - erre a kerítést vágták el !
Szóval csak óvatosan válasszuk meg, mihez is zárjuk a bringát. (pl. ne drótkerítéshez...)