Don: ez nem így van
Mert tudják, hogy nem fogják.
Edited by Vejne, 2016. March 05. - 07:06.
Don: ez nem így van
Mert tudják, hogy nem fogják.
Edited by Vejne, 2016. March 05. - 07:06.
Én is alacsony nyomás hívő vagyok, de az öregek nehezen tudják elképzelni, hogyan lehet 5 baron közlekedni. Ráadásul 2-3x többet elmegyek a gumikkal, mint ők.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
B tension screw-ra keress rá a kedvenc trükköm a gyorsabb-finomabb váltásért.
http://www.sheldonbr...adjustment.html
Most derailers have an angle adjustment screw (Shimano calls it "B-tension adjustment"). This adjusts the tension of the upper ("b") spring of the parallelogram, and thus the height of the jockey pulley. The looser this screw is, the closer the jockey pulley will be to the cluster.
Másik. lentebb mutatja az eltérő kábelkötést, s megemlíti, hogy így lehet pl. shimano rendszerben campag lánckeréksort használni. Ezt csak azért írom, mert nemrég láttam egy fórumtag tanítványánál 10es ultegra rendszerben 10-es campag kereket
én úgy tudtam egy ideje campa kerékre is lehet venni shimano rotort.
Geometria kérdés.
A cannondale-en a fejcső-fejcsapágy kupak magassága 19.5cm, a coralon 19cm az alsó csapágycsésze aljától a stucni aljáig. Egymás mellé téve a gépeket, a coralon pár mm-rel alacsonyabban van a kormány.
A nyeregmagasságok a középcsapágyház közepétől mérve identikusak.
A nyeregorr-kormányközép távolság identikus, a kormányok reach értéke identikus, a fékváltókar fogás-nyeregorr távolsága szintén azonos.
Elvileg egymásra vannak hangolva a gépek, de valamiért a dale-en nyúltabbnak-hosszabbnak érzem a fékváltókar-fogást, és furcsán úgy érzem, mintha hátrafelé lenne rotálva a csípőm.
A két gép nyeregvázcsőszöge elég közel van, a dale-é hivatalosan 73.5, a coralnál meg 73.3-at mértem egy elvileg elég pontos androidos alkalmazással, a mérőszalag szerint nem kéne, hogy gond legyen.
miért érzem hosszabbnak-kényelmetlenebbnek a dale-t? Mármint, furcsán az alsó hátam-csípőm érződik úgy, mintha hátrafelé csúszna.
Toljam picit előrébb a nyerget a dale-en? vagy a nyereg dőlésszögén állítsak ici-picit? (mérő szerint vízszintes, lehet, 0.1-0.2 fokot játszani kéne)
Megyek szívni valami erőset, és akkor azt fogom képzelni, hogy valaki válaszol erre a hülye kérdésre.
Edited by Vejne, 2016. March 04. - 19:27.
Teljes Shimano Tiagra 4700 szett. Honnan latom hogy kozelebb kell e rakni es ezt hogyan lehet?
B tension screw-ra keress rá a kedvenc trükköm a gyorsabb-finomabb váltásért.
http://www.sheldonbr...adjustment.html
Most derailers have an angle adjustment screw (Shimano calls it "B-tension adjustment"). This adjusts the tension of the upper ("b") spring of the parallelogram, and thus the height of the jockey pulley. The looser this screw is, the closer the jockey pulley will be to the cluster.
Másik. lentebb mutatja az eltérő kábelkötést, s megemlíti, hogy így lehet pl. shimano rendszerben campag lánckeréksort használni. Ezt csak azért írom, mert nemrég láttam egy fórumtag tanítványánál 10es ultegra rendszerben 10-es campag kereket
Edited by Vejne, 2016. March 04. - 18:59.
lehet,h közelebb kell állítani a felső görgőt a legnagyobb fogaskerékhez. melyik gyártóé a hátsó váltó? shimano,sram,campa?
Nagyon súlyfüggő ez a guminyomás kérdés. A városi bringámon ezeréves 23-as országúti külsők voltak, és amikor már jóideje nem fújtam bele, akkor (olyan 3.5 bar körül) éreztem, hogy kisebb járdapatkánál ezt már fel lehetne ütni. Konkrétan defektet nem kaptam vele, aztán felfújtam persze.
Szerintem egy 6 bar-ra felfújt gumit 90 kg-ig nem lehet felütni, ill. akkor már olyan kátyút fogtál, hogy ott már reccsen a felni, de más is.
Mindenestre én tavaly 60 kg-val 8.5-bar-al kezdtem szezon elején, 25-ös GP 4000-el, de később rájöttem, hogy nekem tökéletes 6 bar körül is. A gördülési ellenállás lehet probléma, ami alacsonyabb nyomásnál nagyobb, de ebben a tesztben pl. jelentéktelen a különbség:
GP4000S II 23C GP4000S II 25C GP4000S II 28C Rolling Resistance 120 psi / 8.3 Bar 12.5 Watts 12.2 Watts 11.6 Watts Rolling Resistance 100 psi / 6.9 Bar 13.1 Watts 12.9 Watts 12.0 Watts Rolling Resistance 80 psi / 5.5 Bar 14.1 Watts 13.7 Watts 12.7 Watts
Tehát itt ilyen 1.5W különbség van 5.5 bar és 8.3 bar között, ennyit arról, hogy a bika kemény gumival, azzal aztán repülni lehet. A pattogás viszont tuti sokkal hátrányosabb. Mindenestre mindenki annyit fúj bele, amennyi jólesik neki:)
Én is alacsony nyomás hívő vagyok, de az öregek nehezen tudják elképzelni, hogyan lehet 5 baron közlekedni. Ráadásul 2-3x többet elmegyek a gumikkal, mint ők.
A sebesség mindent megold.
ez a teszt azt feltetelezi, hogy tokeletesen sima az ut. ha kicsit gorongyosebb, elonyosebb lehet az alacsonyabb nyomas. a 25os gp2 amugy is van vagy 28mm. ekkora meretnel a 60kghoz nagyon sok a 8.5 bar.
Nagyon súlyfüggő ez a guminyomás kérdés. A városi bringámon ezeréves 23-as országúti külsők voltak, és amikor már jóideje nem fújtam bele, akkor (olyan 3.5 bar körül) éreztem, hogy kisebb járdapatkánál ezt már fel lehetne ütni. Konkrétan defektet nem kaptam vele, aztán felfújtam persze.
Szerintem egy 6 bar-ra felfújt gumit 90 kg-ig nem lehet felütni, ill. akkor már olyan kátyút fogtál, hogy ott már reccsen a felni, de más is.
Mindenestre én tavaly 60 kg-val 8.5-bar-al kezdtem szezon elején, 25-ös GP 4000-el, de később rájöttem, hogy nekem tökéletes 6 bar körül is. A gördülési ellenállás lehet probléma, ami alacsonyabb nyomásnál nagyobb, de ebben a tesztben pl. jelentéktelen a különbség:
GP4000S II 23C GP4000S II 25C GP4000S II 28C Rolling Resistance 120 psi / 8.3 Bar 12.5 Watts 12.2 Watts 11.6 Watts Rolling Resistance 100 psi / 6.9 Bar 13.1 Watts 12.9 Watts 12.0 Watts Rolling Resistance 80 psi / 5.5 Bar 14.1 Watts 13.7 Watts 12.7 Watts
Tehát itt ilyen 1.5W különbség van 5.5 bar és 8.3 bar között, ennyit arról, hogy a bika kemény gumival, azzal aztán repülni lehet. A pattogás viszont tuti sokkal hátrányosabb. Mindenestre mindenki annyit fúj bele, amennyi jólesik neki:)
http://www.bicyclero...00s-ii-23-25-28
Edited by Gianni, 2016. March 04. - 12:07.
Viszont egy kis adalék a falstressz-átmérő-nyomás vonalra: ahogy a gumi elkezd tágulni, és a nyomást mindig ugyanolyan értéken tartod, akkor az ott már meg nem áll, tovább tágul.
A két hónapja 26-os cst külsőm már 29 fölött jár tovább ne táguljon, mert a láncvilla kezd súlyosan közeledni..
én ezt a guminyomás kérdéskört kicsit túlerőltetettnek érzem mindenki részéről. mindegyik külsőre ráírják,h mennyi nyomás ajánlott. én úgy szoktam belőni,h a fölső,és az alsó határérték közt legyen kb félúton. a másik,h a felni mit bír. én mostanában latex belsőket használok,előtte meg könnyű belsőket. nekem nem pattogtak el eddig 8 bar környékén sem. lehet,h a hagyományos,vastagabb belsőkkel már elpattogna a kerék. már írtam: most 622x25-ös vittoria rubino pro külsőket használok,latex belsőkkel,open pro felniken. erre 7-9 bar közti nyomást ajánlanak. ezekkel a paraméterekkel előre 7,8,hátra meg 8,2 bar környékére szoktam belőni a nyomást. így sztem teljesen jó. megfelelő tapadás,és kényelem van. a felni sincsen agyon nyomva. a túl alacsony nyomás nekem nem csak azért nem tetszik,mert könnyű fölütni,hanem a külső szövetének,anyagának sem tesz jót sztem. a felniről nem is beszélek. ha fölütöd,akkor az is sérül. szóval a túl alacsony,és túl magas nyomás az alkatrészek idő előtti kukázásához járulnak hozzá.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Itthon nagyon sokan nincsenek képben guminyomásügyileg, ill. teljesen feleslegesen szarrá pumpálják a gumikat. Az ember a 10-es számrendszerben él, ezért legyen 10 bár, attól gyors lesz! Meg 20 éve a 19-esbe tényleg annyit kellett fújni, de ma már a 23-as, de egyre inkább a 25-ös az alap.
USA-ban érdekes módon 100Psi-re fújnak, de az csak 6.89 bar, ez bőven elég egy átlag ridernek. Aki nehéz nyilván több az ideális, de 120PSI felé nem nagyon mennek. Amúgy 25-ös külsőkben 8.5 bar a max, ill. egy csomó felninél is. Tehát 8.5 bar kell mondjuk egy 90-100kg alá, ebből kiindulva 60-70 kg körül bőven jó a 6-7 bar. A túlfújt kerék csak elpattog, és nem gyorsabb, hanem lassabb tempó lesz a végeredmény. Itthon nem nagyon lehet olyan 100km-es kört találni, ahol nem az inkább alacsonyabb nyomás az ideális.
a 20 évvel ezelőtti 19-es gumik nagy többsége nem tudott többet 8 bar-nál. 1996-os vittoria katalógusból lőttem a képet.:
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
11-32 > 12-28 sorcsere, ugyanolyan típusú sor.
Kell valamit a váltón utánaállítani a kisebb/nagyobb szélső fogaskerekek miatt vagy simán átrakom aztán mehetek is?
lehet,h közelebb kell állítani a felső görgőt a legnagyobb fogaskerékhez. melyik gyártóé a hátsó váltó? shimano,sram,campa?
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
11-32 > 12-28 sorcsere, ugyanolyan típusú sor.
Kell valamit a váltón utánaállítani a kisebb/nagyobb szélső fogaskerekek miatt vagy simán átrakom aztán mehetek is?
Itthon nagyon sokan nincsenek képben guminyomásügyileg, ill. teljesen feleslegesen szarrá pumpálják a gumikat. Az ember a 10-es számrendszerben él, ezért legyen 10 bár, attól gyors lesz! Meg 20 éve a 19-esbe tényleg annyit kellett fújni, de ma már a 23-as, de egyre inkább a 25-ös az alap.
USA-ban érdekes módon 100Psi-re fújnak, de az csak 6.89 bar, ez bőven elég egy átlag ridernek. Aki nehéz nyilván több az ideális, de 120PSI felé nem nagyon mennek. Amúgy 25-ös külsőkben 8.5 bar a max, ill. egy csomó felninél is. Tehát 8.5 bar kell mondjuk egy 90-100kg alá, ebből kiindulva 60-70 kg körül bőven jó a 6-7 bar. A túlfújt kerék csak elpattog, és nem gyorsabb, hanem lassabb tempó lesz a végeredmény. Itthon nem nagyon lehet olyan 100km-es kört találni, ahol nem az inkább alacsonyabb nyomás az ideális.
nekem a műhelypumpán 7 barra van beállítva a mutató, az pont elég, de ahogy írod: egy-egy rosszabb minőségű átkötőúton már elpattog ez is. 75 kg vagyok.
Most ki leszek osztva, de
http://apro.bikemag....m-l331464.html#
- sor (sram lánccal) 13-29, 25e
- kompakt kar 172,5 hossz, 50-34, olasz csészékkel, 49e
Értem én, hogy szép állapot, de a sor-láncnak ennyiért nincs értelme. kb. 20-ból van új sor-lánc, vagy, ha michére voksolsz, akkor 15-ből kijön.
Meg azért kompakthoz inkább választanék HAZAI terepre a bűvös 13-26-os sorból. amatőr felhasználásra a legjobb
13-14-15-16-17-18-19-21-23-26
és a 26.34 IDEHAZA elég.
NB: idehaza
Itthon nagyon sokan nincsenek képben guminyomásügyileg, ill. teljesen feleslegesen szarrá pumpálják a gumikat. Az ember a 10-es számrendszerben él, ezért legyen 10 bár, attól gyors lesz! Meg 20 éve a 19-esbe tényleg annyit kellett fújni, de ma már a 23-as, de egyre inkább a 25-ös az alap.
USA-ban érdekes módon 100Psi-re fújnak, de az csak 6.89 bar, ez bőven elég egy átlag ridernek. Aki nehéz nyilván több az ideális, de 120PSI felé nem nagyon mennek. Amúgy 25-ös külsőkben 8.5 bar a max, ill. egy csomó felninél is. Tehát 8.5 bar kell mondjuk egy 90-100kg alá, ebből kiindulva 60-70 kg körül bőven jó a 6-7 bar. A túlfújt kerék csak elpattog, és nem gyorsabb, hanem lassabb tempó lesz a végeredmény. Itthon nem nagyon lehet olyan 100km-es kört találni, ahol nem az inkább alacsonyabb nyomás az ideális.