Nagyon súlyfüggő ez a guminyomás kérdés. A városi bringámon ezeréves 23-as országúti külsők voltak, és amikor már jóideje nem fújtam bele, akkor (olyan 3.5 bar körül) éreztem, hogy kisebb járdapatkánál ezt már fel lehetne ütni. Konkrétan defektet nem kaptam vele, aztán felfújtam persze.
Szerintem egy 6 bar-ra felfújt gumit 90 kg-ig nem lehet felütni, ill. akkor már olyan kátyút fogtál, hogy ott már reccsen a felni, de más is.
Mindenestre én tavaly 60 kg-val 8.5-bar-al kezdtem szezon elején, 25-ös GP 4000-el, de később rájöttem, hogy nekem tökéletes 6 bar körül is. A gördülési ellenállás lehet probléma, ami alacsonyabb nyomásnál nagyobb, de ebben a tesztben pl. jelentéktelen a különbség:
GP4000S II 23C GP4000S II 25C GP4000S II 28C Rolling Resistance 120 psi / 8.3 Bar 12.5 Watts 12.2 Watts 11.6 Watts Rolling Resistance 100 psi / 6.9 Bar 13.1 Watts 12.9 Watts 12.0 Watts Rolling Resistance 80 psi / 5.5 Bar 14.1 Watts 13.7 Watts 12.7 Watts
Tehát itt ilyen 1.5W különbség van 5.5 bar és 8.3 bar között, ennyit arról, hogy a bika kemény gumival, azzal aztán repülni lehet. A pattogás viszont tuti sokkal hátrányosabb. Mindenestre mindenki annyit fúj bele, amennyi jólesik neki:)
Én is alacsony nyomás hívő vagyok, de az öregek nehezen tudják elképzelni, hogyan lehet 5 baron közlekedni. Ráadásul 2-3x többet elmegyek a gumikkal, mint ők.