10-es kereken 11 lanckerek nemi esztergalas utan. Mar tobb ezer kilometer ota, semmi problema.
Köszi a tippeket! A 11es sor hátsó feléből lett le esztergálva ahogy látom, menyi lett leszedve? 1mm?
10-es kereken 11 lanckerek nemi esztergalas utan. Mar tobb ezer kilometer ota, semmi problema.
Köszi a tippeket! A 11es sor hátsó feléből lett le esztergálva ahogy látom, menyi lett leszedve? 1mm?
ha már váltogatunk: kistányér belső fokozatról (nincs trimmelve) nem igazán akar rákapni a bowdenre a fékváltókar és húzni, ha kicsit rásegítek bokával/kézzel máris jobb. mit kell állítanom, hogy amúgy más ne állítódjon el?
Edited by DaveRider, 2016. March 08. - 14:51.
más, és erre tényleg kíváncsi vagyok.
papíron az új shimano hátsó váltók "régi campa húzásúak", így pl. egy régi 9-es campa kar 4700-es tiagra váltóval szépen kéne, hogy működjön.
De ez csak elmélet. Van, aki gyakorlatban is kipróbálta? Sajnos az elmondható, hogy nem lineáris a húzása a karoknak, s ennek megfelelően a váltók elmozdulása sem azonos. Pl. Dave írta, hogy az első klikk a 47-esen nagyon hosszú úton jár.
Azért kérdezem, mert ugyan szépen teszi a dolgát már nagyon régóta a régi athena hátsó váltóm, de szentül hiszem, hogy egy új váltóval még jobban működne a váltás. Meg, mert az 5800-as hátsó olyan szép, és szerintem egy 9-es láncot még elbír a görgője
De az elejen csinaltam azt is, hogy 11-es sorbol kihagytam valamit.
pl. 11-25 -os sorbol a 13-ast, 12-est, 11-est kivettem es feltettem egy 13-ast, 12-est egy 12-25 sorbol. Ez egy tokeletes 10 fokozatu megoldas 11-es valtoval/karral, csak persze ket sor kell hozza.
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni shimano 10-11es rendszer működésével kapcsolatban. Jelenleg 10es rendszer van a bringámon, de szeretnék kicsit komolyabb rendszer vásásrolni és találtam is egy jó 11es rendszert (fékváltókarok-első/hátsóváló-hajtómű) viszont kerékszettet most nem tudok cserélni, a kerékszettem pedig 8-9-10es rendszerű így a 11es sor nem megy rá. A nagy kérdésem az lenn hogy a 11es rendszer (konkrétan Shimano 105 5800) menyire működne jól a 10es soromon a váltás?
10-es kereken 11 lanckerek nemi esztergalas utan. Mar tobb ezer kilometer ota, semmi problema.
Edited by ave, 2016. March 08. - 09:25.
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni shimano 10-11es rendszer működésével kapcsolatban. Jelenleg 10es rendszer van a bringámon, de szeretnék kicsit komolyabb rendszer vásásrolni és találtam is egy jó 11es rendszert (fékváltókarok-első/hátsóváló-hajtómű) viszont kerékszettet most nem tudok cserélni, a kerékszettem pedig 8-9-10es rendszerű így a 11es sor nem megy rá. A nagy kérdésem az lenn hogy a 11es rendszer (konkrétan Shimano 105 5800) menyire működne jól a 10es soromon a váltás?
altern8 cable routing
2.7*1.4=3,78, míg a 10s sor 3.95mm-re hézagolt. Úgy kösd be a kábelt, hogy egy kis extra pofont adjon a váltónak.
vagy tegyél fel campa váltót, az 1.5-tel kiadja majdnem vagy 10s campag fékváltókar, azzal is kijön (2.8*1,4)
vagy 11s sor és egy lánckerék megy a süllyesztőbe. vagy átesztergáltatod a rotort 11sre.
Edited by Vejne, 2016. March 08. - 08:57.
spárga és kulcscsomó.
A sparga az vastag, nem jo. A kulcscsomo nem rossz.
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni shimano 10-11es rendszer működésével kapcsolatban. Jelenleg 10es rendszer van a bringámon, de szeretnék kicsit komolyabb rendszer vásásrolni és találtam is egy jó 11es rendszert (fékváltókarok-első/hátsóváló-hajtómű) viszont kerékszettet most nem tudok cserélni, a kerékszettem pedig 8-9-10es rendszerű így a 11es sor nem megy rá. A nagy kérdésem az lenn hogy a 11es rendszer (konkrétan Shimano 105 5800) menyire működne jól a 10es soromon a váltás?
Hogy a kormany egyenesen alljon, meg a ket fekkar pontosan ugyanott legyen, ezzel en is sokat pocsolok. De mindig szemmetertekkel. Persze cernat meg fuggoont hasznalok.
spárga és kulcscsomó.
en haklis vagyok arra, ha vmi nem hajszalra pontos, szimmetrikus, etc. igy gyorsabb beallitani, es megnyugtat, nem azt fogom sasolni ket heten keresztul, hogy mi csale.
Hogy a kormany egyenesen alljon, meg a ket fekkar pontosan ugyanott legyen, ezzel en is sokat pocsolok. De mindig szemmetertekkel. Persze cernat meg fuggoont hasznalok.
en speciel imadok mindent mericskelni, es osszehasonlitani
én nem, de most kapóra jött, miután a coralt empirikusan behangoltam, a kancsót csak mellé kellett mérni, aztán csókolom.
ez jónak tűnik:
http://www.maxi-bike...shimano-ultegra
már kb. a 32. bringa, amire ránéztem, és felkiáltottam, hogy "ilyen hajlítású kormány kell". aztán rájöttem, már egy éve van (rhm)
Edited by Vejne, 2016. March 07. - 17:53.
mondjuk ahogy írtam, esetemben pont az volt, hogy egy érzés (furcsán hátraforgatva éreztem a csípőmet) után arra gondoltam, hogy a nyereg dőlésszögét kell állítanom.
A szögmérő meg csak objektíven megerősítette, hogy amit szubjektíven éreztem, az tényleges. Beállítottam a nyerget úgy, ahogy a másik bringán kényelmes volt, és láss csodát, kényelmes lett.
Nem kell pl. megmérni a szobában a hőmérsékletet, hogy megállapítsd, hogy túl meleg van, ellenben, ha megméred, azzal igazolod.
ennyi.
Edited by Vejne, 2016. March 07. - 17:38.
vizmertek? telefon? Szemmertek!!
en haklis vagyok arra, ha vmi nem hajszalra pontos, szimmetrikus, etc. igy gyorsabb beallitani, es megnyugtat, nem azt fogom sasolni ket heten keresztul, hogy mi csale.
Edited by Vejne, 2016. March 07. - 15:58.
szemre nem mondtam volna meg, hogy kicsit előre kell dönteni a telefon egyből kinyögte
bocs, de te kicsit túlgondolod ezeket, néhány tized fokot döntögetni a nyerget meg folyamatosan az áttételeket, stack/reach-t meg ezred PSI-ket számolgatni...mintha amatőr szinten annyira ezeken múlna...
En nem hiszek ezekben a 0.3 fokot megerzek dolgokban...
Igaz en a nyerget nem is tudom teljesen fokozatmentesen allitani.
De pl. egy polcot teljesen felesleges teljesen vizszintesre feltenni. Szemre legyen jo, ez a cel, nem?
vizmertek? telefon? Szemmertek!!
szemre nem mondtam volna meg, hogy kicsit előre kell dönteni a telefon egyből kinyögte