Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34346 hozzászólás a témában

#3561
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Picsogás. Történt mindez egy olyan versenyen, amit olyan utakon rendeznek ami teljesen alkalmatlan az országúti versenyzésre. Ha valaki elesik és ráesik egy kockalőre akkor betiltják a kockaköveket?

 

amúgy meg arról senki nem beszél, hogy az kb. csak a szerencsén múlott, hogy Sagan nem rakta bele a nagytényérját a Cancellara bácsiba amikor átemelte felette az első kereket. Nekem még nézni is rossz volt a manővert, sokan meg istenítik, hogy mekkorát mentett már megint. Ügyes gyerek, ez tény. Kíváncsi lennék akkor mi történt volna ha mondjuk ott Cancellara megsérül, akkor a Saganról vennék most le a keresztvizet? Tiltsák be a nagytányért!

 

Esés bárhol lehet -és van is, nem csak a kockakövön.

Sagan csak a Kancellár bringája fölött ugratott át, Cancellara a másik oldalra dőlt.

 

És tényleg: mikor bizonyul kevésnek a tradícionális fék?



#3562
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Off: nem ide való, de Andersen fórumtag elérhetőségéről tud valaki valamit?

 

http://forum.bikemag...26747-andersen/

 

dec6 óta nem lépett be a fórumra, ha jól látom. 



#3563
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Picsogás. Történt mindez egy olyan versenyen, amit olyan utakon rendeznek ami teljesen alkalmatlan az országúti versenyzésre. Ha valaki elesik és ráesik egy kockalőre akkor betiltják a kockaköveket?

 

amúgy meg arról senki nem beszél, hogy az kb. csak a szerencsén múlott, hogy Sagan nem rakta bele a nagytényérját a Cancellara bácsiba amikor átemelte felette az első kereket. Nekem még nézni is rossz volt a manővert, sokan meg istenítik, hogy mekkorát mentett már megint. Ügyes gyerek, ez tény. Kíváncsi lennék akkor mi történt volna ha mondjuk ott Cancellara megsérül, akkor a Saganról vennék most le a keresztvizet? Tiltsák be a nagytányért!


  • DaveRider kedveli ezt

#3564
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

En 2009 ota csak latexet hasznalok, gyors defektem ketto darab volt azota, -de az se durr- meg talan ketszer-haromszor volt olyan, hogy orak alatt leeresztett, icipici lyuk, vagy a szelep mellett kihasadt pumpalas utan es egybol sziszegett.

 

Durrdefektem is volt, az legelsot ugyanis rosszul szereltem fel, odacsiptem es amikor 6 barra felfujtam, akkor elpukkadt.  Elkepeszto hangos volt, csengett a fulem utana percekig.     A masodik rogton utana ugyanigy jart, de az kicsit halkabb volt.    Kapkodtam, na, es benaztam.



#3565
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

milyen jó hogy a szárnyasanya is eltünt,az is tudott pusztittani.

ma gondoltam Rád.

 



#3566
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

milyen jó hogy a szárnyasanya is eltünt,az is tudott pusztittani.



#3567
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.350 hozzászólás

gondolom a hétvégi,tárcsafékes sérülésről van szó a cikkben. régen a nagy áttételt hívtuk sonkaszeletelőnek,de mára a tárcsafék lett az. nem kell semmilyen országuti versenyre a tárcsafék. megint a versenyző szívja meg. mert a lóvé az isten. gyökér uci,aki engedi,és még gyökerebb gyártók,akik meg erőltetik ezt a vackot.

 

amúgy az megvan,h amikor Cancellara esett simán kiszakadt a kerék a hátsó villából,papuccsal együtt? 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3568
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Itt a lényeg ;) http://velonews.comp...ad-discs_402394


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#3569
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

altalaban ragasztott gumival :D szerintem nagyon elvekonyodott a ragasztas mellett, es nem birta.

 

masoknal nem tudom hogyan fordul elo, de mindenesetre akarmelyik latexnel velemenyeket olvasok, mindig elokerul ez a tema. jobb a bekesseg, tubelessel nincs ilyen gond sem.


arn módosította - 2016. április 13. - 16:56


#3570
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.057 hozzászólás

a latex nagyon elasztikus, ezert is jobb a gordulese. minel konnyebben veszi fel az ut apro egyenetlensegeit, annal jobban fog gurulni - a legjobb belso ha nincs (tubeless), aztan a latex, es a butil ilyen szempontbol :) a belso rugalmassaga mindig hozzaadodik a kulsoehez. tehat ha egy nagy szovetsurusegu vekonyfalu gumihoz vastag belsot teszel, csokkented gorduleset.

 

a latex sokkal jobban ki tud tagulni, mint a butil, igy nem problema. ugyanakkor serulekenyebb, konnyebben is kapsz durrdefektetet (amellett, hogy pl kiszurni nehezebb gyakran, mert jobban nyulik). en egy ilyen robbanas utan megfogadtam, hogy a budos eletben nem hasznalom megegyszer :) a tubelessre konnyu raszokni.

 

arn, ezt a durrdefektet hogy hoztad össze a latex belsővel? menet közben vagy álltában?

(nekem is az van pár éve, szeretem is meg minden, szóval azért kérdezem, mert ha olyan, figyelek majd rá.)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3571
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

Sziasztok!

Volt már valakinek dolga SunRace STR81 2x8-as fékváltókarral? Mik a tapasztalatok? Mondjuk egy Shimano Claris ST-2400 szetthez képest milyen? Gondolok itt anyagminőségre, tartósságra, váltás sebességére, könnyű kezelhetőségre, stb. Előre is köszönöm!

Nekem 9-es van, igaz az Microshift, de gondolom ugyanaz,csak a matrica más. Négy elvárásom volt: legyen olcsó és ha fel akarok váltani akkor fel váltson, ha le akarok akkor meg le, ha nem akarok váltani, akkor meg ne váltson. Ezeket teljesíti, nem nyújtja egy minőségi alkatrész benyomását a műanyagok miatt. Váltás jó nagy csattanással jár. A balos karon ha kicsi a kezed, akkor zavarhat, hogy nagyot kell nyomni rajta. 9 dodóért két garnitúra gumit küld a gyártó, ha gyilkolnád. Elismerő pillantásokat nem lehet vele begyűjteni, az biztos.

Tartóssága meg majd kiderül, amikor utánaolvastam, valaki szarozza, valaki meg évek óta használja.

Ja és még valami: egy éve még a első-hátsó váltóval le lehetett vadászni 40-ért, most már 50 fölött van Campy kialakítással. Ez már szerintem drága, amikor a 9-es Sora szettet hajtókarral, fékekkel, sorral, lánccal 300 dollár körül meg lehet venni.

P3000 módosította - 2016. április 13. - 15:25


#3572
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Pontosan a durrdefekttől tartok egy kicsit én is. Sok éve 26-os latex belsőm robbant szét úgy, hogy jó nagy nyílást vágott a külső oldalfalában, pedig állt a bringa. Mondjuk 29-es kerékben használtam, ezért ráfogtam az esetet a nem előírás szerinti használatra. 

detto, csak nalam a magasperemu felnit szabta meg kicsit. meg a fulemet...



#3573
Bagameri

Bagameri

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

a latex nagyon elasztikus, ezert is jobb a gordulese. minel konnyebben veszi fel az ut apro egyenetlensegeit, annal jobban fog gurulni - a legjobb belso ha nincs (tubeless), aztan a latex, es a butil ilyen szempontbol :) a belso rugalmassaga mindig hozzaadodik a kulsoehez. tehat ha egy nagy szovetsurusegu vekonyfalu gumihoz vastag belsot teszel, csokkented gorduleset.

 

a latex sokkal jobban ki tud tagulni, mint a butil, igy nem problema. ugyanakkor serulekenyebb, konnyebben is kapsz durrdefektetet (amellett, hogy pl kiszurni nehezebb gyakran, mert jobban nyulik). en egy ilyen robbanas utan megfogadtam, hogy a budos eletben nem hasznalom megegyszer :) a tubelessre konnyu raszokni.

Pontosan a durrdefekttől tartok egy kicsit én is. Sok éve 26-os latex belsőm robbant szét úgy, hogy jó nagy nyílást vágott a külső oldalfalában, pedig állt a bringa. Mondjuk 29-es kerékben használtam, ezért ráfogtam az esetet a nem előírás szerinti használatra. 



#3574
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Na, én pont ezt a max.23-ig latexet nem vettem komolyan. 25-ös Conti GP S2-ben használom, ami ugye inkább 27 közeli. Igaz eddig csak  pár száz km van benne, de tényleg mintha kényelmesebb lenne, meg jobban is gurulna. Lehet ennek valami veszélye?

 

a latex nagyon elasztikus, ezert is jobb a gordulese. minel konnyebben veszi fel az ut apro egyenetlensegeit, annal jobban fog gurulni - a legjobb belso ha nincs (tubeless), aztan a latex, es a butil ilyen szempontbol :) a belso rugalmassaga mindig hozzaadodik a kulsoehez. tehat ha egy nagy szovetsurusegu vekonyfalu gumihoz vastag belsot teszel, csokkented gorduleset.

 

a latex sokkal jobban ki tud tagulni, mint a butil, igy nem problema. ugyanakkor serulekenyebb, konnyebben is kapsz durrdefektetet (amellett, hogy pl kiszurni nehezebb gyakran, mert jobban nyulik). en egy ilyen robbanas utan megfogadtam, hogy a budos eletben nem hasznalom megegyszer :) a tubelessre konnyu raszokni.


arn módosította - 2016. április 13. - 13:59


#3575
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nem hinném.

 

egyesek kifejezetten ajánlják is, hogy alulméretezett belsőt használj: jobban kinyúlik az anyag, ruganyosabb, ad egyfajta kényelmet.

 

A latexbelsők anyaga meg elég vastag, Don használ pl. olyat, amire 23mm-t írnak, de szerinte, 25-östől kisebb gumihoz elég szenvedős feltenni, mert nagyon vastag anyag, könnyen csípődik be.

 

Én sima butilbelsőket használok, elvileg 25mm-ig jó, és nincs problémám 27-28mm-es külsőkben sem vele. :)



#3576
Bagameri

Bagameri

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

En igen.  De sima Service Course-t, az tokugyanakkora mint a 3-as, szinten S.C. volt.

Mindig erdemes 25-ost rendelni, legalabbis ha nem akarsz latexezni, mert az csak 23-ig jo, legabbis az van rairva.

Na, én pont ezt a max.23-ig latexet nem vettem komolyan. 25-ös Conti GP S2-ben használom, ami ugye inkább 27 közeli. Igaz eddig csak  pár száz km van benne, de tényleg mintha kényelmesebb lenne, meg jobban is gurulna. Lehet ennek valami veszélye?



#3577
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Baszki Ave, láttam mit mentetek Bugyi ringen, minek neked a TT bringa? :-)

Az a vicces, hogy arrafelé mentem ki aznap én is egy laza körre - megfázás utáni első kóstolgatás - és hogy őszinte legyek örülök, hogy nem futottam össze veletek, még a végén megpróbáltam volna tenni a kereket - úgy 3 percet bírtam volna is - aminek beláthatatlan következményei lettek volna a mai napra nézve. De hogy mondak egy sztorit is: a feleségem annál a cégnél dolgozik ami a szegmens elején lévő első felüljáró után jobbra van és az irodája elég közel van az úthoz. Szoktunk arról dumálni, hogy melyik nap mennyi bringás ment el előttük. Mikor mondtam neki ezt a karikátokat emlékezett rátok bár nem látott jól titeket: csak a surrogást hallottam a nyitott ablakon át és amire kinéztem csak az elsuhanó sárga-kék sort láttam...nyélen!

Ez jo, huss, mar ott se voltunk.  Eloztunk par sporit, hat durva, milyen tempokulonbseggel.  51 perc 45.7-es atlaggal, alig birtam. (eddig legjobbam 102%-a Wattban)



#3578
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.350 hozzászólás

lassan kell majd új lánc a bringára. 10-es record-ot használok egy ideje. most kb 0,6% kopást mértem rajta,és alsó hangon is legalább 7000 kili van benne. sztem még egy 1000-est simán elmenne a 0,75%-os kopásig. lehet,h van ennél olcsóbb 10-es lánc,de ez a teljesítmény azért elég meggyőző tud lenni. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3579
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Aha, Carrera.  Jo story, hogy 2002-ben a Tour de France alatt egy kis faluban meglattam Steven Roche-t, ahogy VIP vendegekkel mentek epp ebedelni, mikozben mi eppen oltoztunk be tekereshez, lett kozos foto (csak tudnam holvan), mondom latod, milyen mezben vagyok, nem veletlen am!

Sapkam is van, de az mar nagyon odavan, sokat volt mosva.

Baszki Ave, láttam mit mentetek Bugyi ringen, minek neked a TT bringa? :-)

Az a vicces, hogy arrafelé mentem ki aznap én is egy laza körre - megfázás utáni első kóstolgatás - és hogy őszinte legyek örülök, hogy nem futottam össze veletek, még a végén megpróbáltam volna tenni a kereket - úgy 3 percet bírtam volna is - aminek beláthatatlan következményei lettek volna a mai napra nézve. De hogy mondak egy sztorit is: a feleségem annál a cégnél dolgozik ami a szegmens elején lévő első felüljáró után jobbra van és az irodája elég közel van az úthoz. Szoktunk arról dumálni, hogy melyik nap mennyi bringás ment el előttük. Mikor mondtam neki ezt a karikátokat emlékezett rátok bár nem látott jól titeket: csak a surrogást hallottam a nyitott ablakon át és amire kinéztem csak az elsuhanó sárga-kék sort láttam...nyélen!



#3580
froton

froton

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!

 

Volt már valakinek dolga SunRace STR81 2x8-as fékváltókarral? Mik a tapasztalatok? Mondjuk egy Shimano Claris ST-2400 szetthez képest milyen? Gondolok itt anyagminőségre, tartósságra, váltás sebességére, könnyű kezelhetőségre, stb. Előre is köszönöm!

Valaki hirdetett a face-n ilyet. Nem annyira régi cuccok ezek, ahhoz képest össze-vissza volt repedezve, törve rajta szinte minden műanyag idom és az látszott, hogy nem eséstől, sérülés nem volt rajta, egyszerűen ilyen volt. Amúgy egy kő egyszerű szerkezet, lényegében nem más, mint egy régi rapid fire szerű mechanika befordítva a fékkarba, ami szimpatikus lenne benne, hogy a fékkar csak fékez, a váltó karok külön vannak (shimanot pl épp azért utálom, mert zavar, hogy a fékkar 2 irányba mozog, volt már, hogy véletlenül váltottam vele alsó fogásban, pedig csak megtámasztottam az ujjaimat a karon, hogy hamar tudjak fékezni ha kell - stéherben nagytányér-kónuszon kifejezetten szarul esett, amúgy is forgott a lábam ezerrel, erre feljebb pakolt egyet), az ergonómia viszont nem biztos, hogy szerencsés, tkp akkora helyre passzíroztak be 2 kis karocskát, amekkorába a shimano/campagnolo/sram esetén is csak egyet, így sztem nagyobb az esélye, hogy véletlenül mellényúl az ember + vastag ujjakkal eleve nem jó....Az egyik helyi egyesületben használt ilyet az egyik srác, lényegében működött, verseny körülmények közt is, bár asszem az övé 9s volt. Ami biztos, a célegyenesben álltunk, kritérium verseny volt, készültek a sprintre, nagyjából ott váltott keményebb áttételre mindenki, a sunrace-t valahogy mindig hangosabbnak és csattogósabbnak hallottam, mint az összes többit, de nem vacakolt, tette a dolgát. Hobbi kerékpározásra sztem teljesen jó lehet, de ha éves szinten 8-10 ezer km-nél többet használod, akkor campagnolo. A 10 sebis campy karok épp annyit húznak egy kattanásra, mint a 8s shimano (2,8 mm), ergonómiában (nekem legalábbis) ez jött be a leginkább, kicsit keményebben működik, mint a shimano vagy a sram, de épp ezért kedvelem, sokkal jobban érezhető, mikor billen a kar a következő fokozatba, a shimanonál nem mindig éreztem ezt a határt (rx100-am volt), maga a fék funkció is sokkal univerzálisabb, tkp mindegy, milyen féket teszel rá, mindegyikkel be lehet lőni, hogy jó hatást produkáljon, CX bringámon a shimano kantit pl az rx100-al lehetetlen volt jól beállítani, nyúlott, mint az állat, közben hiába húztam nagyobb erővel a kart, nem fogott jobban. Campyval ugyanaz a fék (nem változtattam semmit, csak kart cseréltem) teljesen jó. Fékbowden húzások elvileg egyezik, gondolom a fékkarba épített váltómechanika miatt kényszerültek kompromisszumra a fékbowden tartó elhelyezésével a shimanonál és a sunrace kialakítása is hasonló, campynál ugyebár a fékkar házába/markolatába került a váltó mechanika (ezért védettebb is egy bukás során), így a fékbowden tartó iedális elhelyezésére nagyobb szabadságuk volt. Érdekesség az egészben, hogy elvileg a shimano féktestek jobbak, mint a campy, ezért a tuti fékrendszer a campy kar, shimano féktest...:) 

Naszóval 10 sebis campy kart már 20 ezertől (használtan) kaphatsz, lényeg, hogy ne escape mechanika legyen, hanem az egyszerre több fokozatot lefelé is váltó (akár az egész sort végig lehet vele váltani nagy lánckerékről kicsire váltáskor), örök életű, van support a meghibásodó alkatrészekre (sunrace-be aligha kapsz alkatrészt külön, ha elromlik kuka), campyban jellemzően egy 300 ft-os rugó szokott elfáradni 10-15 évente és a cseréje/felújítása is kb 10 percnyi munka, nem sok helyen, de lehet kapni pl rob4bike.hu-n) illetve a fékkar gumi is kb ennyit bír (attól függ, ki mennyit markolássza, nekem pl 20 éve fent van a régi 8s campy karokon, kopott, de még bírja), az 6-7 ezer ft. További előnye egy shimnao kompatibilis 8s karral szemben (sunrace is ilyen), ha esetleg fokozat bővítésben gondolkodsz, ha elkopik a 8s sorod/láncod, veszel helyette egy 10s sort+ láncot és pusztán váltó cserével (shimanoról capyra- xenont már 8-10 ezerért kaphatsz újszerűt és elég tartós) máris 10 sebis a brigád, ami tapasztalatom szerint semmivel sem kevésbé tartós, mint a mai 8s-9s rendszerek (mivel azok manapság már csak olcsó és gagyi verzióban vannak) és kapsz egy sokkal finomabb működést, finomabb emelkedésű vagy nagyobb áttétel tartományú sort. Az első váltón a keret elejét a vékonyabb lánc miatt kicsit (1 mm) szűkíteni kell (fogóval picit összenyom haha), hogy jól működjön (téli bringámon 6-7-8s sachs láncdobóval épp ezt tettem, hogy a 10s lánchoz jó legyen, egyszer sem hibázott/dobta le a láncot, teljesen jól működik) és ennyi, mivel ezen a campy karok balosa tkp frikciós, így bármilyen láncdobóval működnek. Szóval ha rangsorolni kellene, újan legolcsóbb a sunrace, ez mellette szól, sok műanyag alkatrész, váltókar mechanika védtelen, hiba esetén javíthatatlan, ez meg ellene, hobbi szerű használatra évi 2-3 ezer km-re sokáig jó lehet ha nem táncol az ember ujja örökké a váltókaron. Shimano sora/claris elvileg elég tartós, nem hallottam rá panaszt, de későbbi fejlesztésnél (fokozatszám emelés) a 8sebis korlát megmarad,10s-re bővítésnél pedig a fél bringa cserélendő (sor-lánc, fv.kar-első és hátsó váltó), mert az új tiagra más váltógeometriájú, tehát a sora/claris váltóval nem lesz pontos 10 fokozatnál (láncdobók átjárhatóságát nem ismerem a dual-sis (sora/claris) és az új rendszerek (új 10s tiagra, 11s 105/, 11s ultegra, 11s dura ace közt) , bár elvileg az új tiagra is 2,8 mm-t húz, úgyhogy sora/claris váltóval működnie kell 8s-ban, viszont mivel csak új van belőle, nem olcsó, viszont ha mindenképp ragaszkodsz a shimanohoz, akkor ez lehet egy jó választás a jövőbeni fejleszthetőséget is figyelembe véve. (annyi, hogy mivel ez egy új fvkar, a 2,8 mm-es bowden húzás egyelőre elméleti dolog, hivatalosan/pubilkusan nem specifikálta a gyártó, csak matematikailag ez jön ki)

Campy: kipróbált dolog (nem csak az elmélet, hanem a gyakorlat is igazolja), jól működik, használtan is lehet új szerűt venni, könnyen és olcsón javítható/újjá varázsolható (ha szükséges), a kerékpár könnyen fejleszthető több fokozatúra viszonylag kevés komponens cseréjével, én ezt tartom a legésszerűbbnek (ár-érték arányban)  


  • Vejne kedveli ezt