milyen jó hogy a szárnyasanya is eltünt,az is tudott pusztittani.
ma gondoltam Rád.
Itt a lényeg http://velonews.comp...ad-discs_402394
gondolom a hétvégi,tárcsafékes sérülésről van szó a cikkben. régen a nagy áttételt hívtuk sonkaszeletelőnek,de mára a tárcsafék lett az. nem kell semmilyen országuti versenyre a tárcsafék. megint a versenyző szívja meg. mert a lóvé az isten. gyökér uci,aki engedi,és még gyökerebb gyártók,akik meg erőltetik ezt a vackot.
amúgy az megvan,h amikor Cancellara esett simán kiszakadt a kerék a hátsó villából,papuccsal együtt?
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
altalaban ragasztott gumival szerintem nagyon elvekonyodott a ragasztas mellett, es nem birta.
masoknal nem tudom hogyan fordul elo, de mindenesetre akarmelyik latexnel velemenyeket olvasok, mindig elokerul ez a tema. jobb a bekesseg, tubelessel nincs ilyen gond sem.
Edited by arn, 2016. April 13. - 16:56.
a latex nagyon elasztikus, ezert is jobb a gordulese. minel konnyebben veszi fel az ut apro egyenetlensegeit, annal jobban fog gurulni - a legjobb belso ha nincs (tubeless), aztan a latex, es a butil ilyen szempontbol a belso rugalmassaga mindig hozzaadodik a kulsoehez. tehat ha egy nagy szovetsurusegu vekonyfalu gumihoz vastag belsot teszel, csokkented gorduleset.
a latex sokkal jobban ki tud tagulni, mint a butil, igy nem problema. ugyanakkor serulekenyebb, konnyebben is kapsz durrdefektetet (amellett, hogy pl kiszurni nehezebb gyakran, mert jobban nyulik). en egy ilyen robbanas utan megfogadtam, hogy a budos eletben nem hasznalom megegyszer a tubelessre konnyu raszokni.
arn, ezt a durrdefektet hogy hoztad össze a latex belsővel? menet közben vagy álltában?
(nekem is az van pár éve, szeretem is meg minden, szóval azért kérdezem, mert ha olyan, figyelek majd rá.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Nekem 9-es van, igaz az Microshift, de gondolom ugyanaz,csak a matrica más. Négy elvárásom volt: legyen olcsó és ha fel akarok váltani akkor fel váltson, ha le akarok akkor meg le, ha nem akarok váltani, akkor meg ne váltson. Ezeket teljesíti, nem nyújtja egy minőségi alkatrész benyomását a műanyagok miatt. Váltás jó nagy csattanással jár. A balos karon ha kicsi a kezed, akkor zavarhat, hogy nagyot kell nyomni rajta. 9 dodóért két garnitúra gumit küld a gyártó, ha gyilkolnád. Elismerő pillantásokat nem lehet vele begyűjteni, az biztos.Sziasztok!
Volt már valakinek dolga SunRace STR81 2x8-as fékváltókarral? Mik a tapasztalatok? Mondjuk egy Shimano Claris ST-2400 szetthez képest milyen? Gondolok itt anyagminőségre, tartósságra, váltás sebességére, könnyű kezelhetőségre, stb. Előre is köszönöm!
Edited by P3000, 2016. April 13. - 15:25.
Pontosan a durrdefekttől tartok egy kicsit én is. Sok éve 26-os latex belsőm robbant szét úgy, hogy jó nagy nyílást vágott a külső oldalfalában, pedig állt a bringa. Mondjuk 29-es kerékben használtam, ezért ráfogtam az esetet a nem előírás szerinti használatra.
detto, csak nalam a magasperemu felnit szabta meg kicsit. meg a fulemet...
a latex nagyon elasztikus, ezert is jobb a gordulese. minel konnyebben veszi fel az ut apro egyenetlensegeit, annal jobban fog gurulni - a legjobb belso ha nincs (tubeless), aztan a latex, es a butil ilyen szempontbol a belso rugalmassaga mindig hozzaadodik a kulsoehez. tehat ha egy nagy szovetsurusegu vekonyfalu gumihoz vastag belsot teszel, csokkented gorduleset.
a latex sokkal jobban ki tud tagulni, mint a butil, igy nem problema. ugyanakkor serulekenyebb, konnyebben is kapsz durrdefektetet (amellett, hogy pl kiszurni nehezebb gyakran, mert jobban nyulik). en egy ilyen robbanas utan megfogadtam, hogy a budos eletben nem hasznalom megegyszer a tubelessre konnyu raszokni.
Pontosan a durrdefekttől tartok egy kicsit én is. Sok éve 26-os latex belsőm robbant szét úgy, hogy jó nagy nyílást vágott a külső oldalfalában, pedig állt a bringa. Mondjuk 29-es kerékben használtam, ezért ráfogtam az esetet a nem előírás szerinti használatra.
Na, én pont ezt a max.23-ig latexet nem vettem komolyan. 25-ös Conti GP S2-ben használom, ami ugye inkább 27 közeli. Igaz eddig csak pár száz km van benne, de tényleg mintha kényelmesebb lenne, meg jobban is gurulna. Lehet ennek valami veszélye?
a latex nagyon elasztikus, ezert is jobb a gordulese. minel konnyebben veszi fel az ut apro egyenetlensegeit, annal jobban fog gurulni - a legjobb belso ha nincs (tubeless), aztan a latex, es a butil ilyen szempontbol a belso rugalmassaga mindig hozzaadodik a kulsoehez. tehat ha egy nagy szovetsurusegu vekonyfalu gumihoz vastag belsot teszel, csokkented gorduleset.
a latex sokkal jobban ki tud tagulni, mint a butil, igy nem problema. ugyanakkor serulekenyebb, konnyebben is kapsz durrdefektetet (amellett, hogy pl kiszurni nehezebb gyakran, mert jobban nyulik). en egy ilyen robbanas utan megfogadtam, hogy a budos eletben nem hasznalom megegyszer a tubelessre konnyu raszokni.
Edited by arn, 2016. April 13. - 13:59.
nem hinném.
egyesek kifejezetten ajánlják is, hogy alulméretezett belsőt használj: jobban kinyúlik az anyag, ruganyosabb, ad egyfajta kényelmet.
A latexbelsők anyaga meg elég vastag, Don használ pl. olyat, amire 23mm-t írnak, de szerinte, 25-östől kisebb gumihoz elég szenvedős feltenni, mert nagyon vastag anyag, könnyen csípődik be.
Én sima butilbelsőket használok, elvileg 25mm-ig jó, és nincs problémám 27-28mm-es külsőkben sem vele.
En igen. De sima Service Course-t, az tokugyanakkora mint a 3-as, szinten S.C. volt.
Mindig erdemes 25-ost rendelni, legalabbis ha nem akarsz latexezni, mert az csak 23-ig jo, legabbis az van rairva.
Na, én pont ezt a max.23-ig latexet nem vettem komolyan. 25-ös Conti GP S2-ben használom, ami ugye inkább 27 közeli. Igaz eddig csak pár száz km van benne, de tényleg mintha kényelmesebb lenne, meg jobban is gurulna. Lehet ennek valami veszélye?
Baszki Ave, láttam mit mentetek Bugyi ringen, minek neked a TT bringa? :-)
Az a vicces, hogy arrafelé mentem ki aznap én is egy laza körre - megfázás utáni első kóstolgatás - és hogy őszinte legyek örülök, hogy nem futottam össze veletek, még a végén megpróbáltam volna tenni a kereket - úgy 3 percet bírtam volna is - aminek beláthatatlan következményei lettek volna a mai napra nézve. De hogy mondak egy sztorit is: a feleségem annál a cégnél dolgozik ami a szegmens elején lévő első felüljáró után jobbra van és az irodája elég közel van az úthoz. Szoktunk arról dumálni, hogy melyik nap mennyi bringás ment el előttük. Mikor mondtam neki ezt a karikátokat emlékezett rátok bár nem látott jól titeket: csak a surrogást hallottam a nyitott ablakon át és amire kinéztem csak az elsuhanó sárga-kék sort láttam...nyélen!
Ez jo, huss, mar ott se voltunk. Eloztunk par sporit, hat durva, milyen tempokulonbseggel. 51 perc 45.7-es atlaggal, alig birtam. (eddig legjobbam 102%-a Wattban)
lassan kell majd új lánc a bringára. 10-es record-ot használok egy ideje. most kb 0,6% kopást mértem rajta,és alsó hangon is legalább 7000 kili van benne. sztem még egy 1000-est simán elmenne a 0,75%-os kopásig. lehet,h van ennél olcsóbb 10-es lánc,de ez a teljesítmény azért elég meggyőző tud lenni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Aha, Carrera. Jo story, hogy 2002-ben a Tour de France alatt egy kis faluban meglattam Steven Roche-t, ahogy VIP vendegekkel mentek epp ebedelni, mikozben mi eppen oltoztunk be tekereshez, lett kozos foto (csak tudnam holvan), mondom latod, milyen mezben vagyok, nem veletlen am!
Sapkam is van, de az mar nagyon odavan, sokat volt mosva.
Baszki Ave, láttam mit mentetek Bugyi ringen, minek neked a TT bringa? :-)
Az a vicces, hogy arrafelé mentem ki aznap én is egy laza körre - megfázás utáni első kóstolgatás - és hogy őszinte legyek örülök, hogy nem futottam össze veletek, még a végén megpróbáltam volna tenni a kereket - úgy 3 percet bírtam volna is - aminek beláthatatlan következményei lettek volna a mai napra nézve. De hogy mondak egy sztorit is: a feleségem annál a cégnél dolgozik ami a szegmens elején lévő első felüljáró után jobbra van és az irodája elég közel van az úthoz. Szoktunk arról dumálni, hogy melyik nap mennyi bringás ment el előttük. Mikor mondtam neki ezt a karikátokat emlékezett rátok bár nem látott jól titeket: csak a surrogást hallottam a nyitott ablakon át és amire kinéztem csak az elsuhanó sárga-kék sort láttam...nyélen!
Sziasztok!
Volt már valakinek dolga SunRace STR81 2x8-as fékváltókarral? Mik a tapasztalatok? Mondjuk egy Shimano Claris ST-2400 szetthez képest milyen? Gondolok itt anyagminőségre, tartósságra, váltás sebességére, könnyű kezelhetőségre, stb. Előre is köszönöm!
Valaki hirdetett a face-n ilyet. Nem annyira régi cuccok ezek, ahhoz képest össze-vissza volt repedezve, törve rajta szinte minden műanyag idom és az látszott, hogy nem eséstől, sérülés nem volt rajta, egyszerűen ilyen volt. Amúgy egy kő egyszerű szerkezet, lényegében nem más, mint egy régi rapid fire szerű mechanika befordítva a fékkarba, ami szimpatikus lenne benne, hogy a fékkar csak fékez, a váltó karok külön vannak (shimanot pl épp azért utálom, mert zavar, hogy a fékkar 2 irányba mozog, volt már, hogy véletlenül váltottam vele alsó fogásban, pedig csak megtámasztottam az ujjaimat a karon, hogy hamar tudjak fékezni ha kell - stéherben nagytányér-kónuszon kifejezetten szarul esett, amúgy is forgott a lábam ezerrel, erre feljebb pakolt egyet), az ergonómia viszont nem biztos, hogy szerencsés, tkp akkora helyre passzíroztak be 2 kis karocskát, amekkorába a shimano/campagnolo/sram esetén is csak egyet, így sztem nagyobb az esélye, hogy véletlenül mellényúl az ember + vastag ujjakkal eleve nem jó....Az egyik helyi egyesületben használt ilyet az egyik srác, lényegében működött, verseny körülmények közt is, bár asszem az övé 9s volt. Ami biztos, a célegyenesben álltunk, kritérium verseny volt, készültek a sprintre, nagyjából ott váltott keményebb áttételre mindenki, a sunrace-t valahogy mindig hangosabbnak és csattogósabbnak hallottam, mint az összes többit, de nem vacakolt, tette a dolgát. Hobbi kerékpározásra sztem teljesen jó lehet, de ha éves szinten 8-10 ezer km-nél többet használod, akkor campagnolo. A 10 sebis campy karok épp annyit húznak egy kattanásra, mint a 8s shimano (2,8 mm), ergonómiában (nekem legalábbis) ez jött be a leginkább, kicsit keményebben működik, mint a shimano vagy a sram, de épp ezért kedvelem, sokkal jobban érezhető, mikor billen a kar a következő fokozatba, a shimanonál nem mindig éreztem ezt a határt (rx100-am volt), maga a fék funkció is sokkal univerzálisabb, tkp mindegy, milyen féket teszel rá, mindegyikkel be lehet lőni, hogy jó hatást produkáljon, CX bringámon a shimano kantit pl az rx100-al lehetetlen volt jól beállítani, nyúlott, mint az állat, közben hiába húztam nagyobb erővel a kart, nem fogott jobban. Campyval ugyanaz a fék (nem változtattam semmit, csak kart cseréltem) teljesen jó. Fékbowden húzások elvileg egyezik, gondolom a fékkarba épített váltómechanika miatt kényszerültek kompromisszumra a fékbowden tartó elhelyezésével a shimanonál és a sunrace kialakítása is hasonló, campynál ugyebár a fékkar házába/markolatába került a váltó mechanika (ezért védettebb is egy bukás során), így a fékbowden tartó iedális elhelyezésére nagyobb szabadságuk volt. Érdekesség az egészben, hogy elvileg a shimano féktestek jobbak, mint a campy, ezért a tuti fékrendszer a campy kar, shimano féktest...
Naszóval 10 sebis campy kart már 20 ezertől (használtan) kaphatsz, lényeg, hogy ne escape mechanika legyen, hanem az egyszerre több fokozatot lefelé is váltó (akár az egész sort végig lehet vele váltani nagy lánckerékről kicsire váltáskor), örök életű, van support a meghibásodó alkatrészekre (sunrace-be aligha kapsz alkatrészt külön, ha elromlik kuka), campyban jellemzően egy 300 ft-os rugó szokott elfáradni 10-15 évente és a cseréje/felújítása is kb 10 percnyi munka, nem sok helyen, de lehet kapni pl rob4bike.hu-n) illetve a fékkar gumi is kb ennyit bír (attól függ, ki mennyit markolássza, nekem pl 20 éve fent van a régi 8s campy karokon, kopott, de még bírja), az 6-7 ezer ft. További előnye egy shimnao kompatibilis 8s karral szemben (sunrace is ilyen), ha esetleg fokozat bővítésben gondolkodsz, ha elkopik a 8s sorod/láncod, veszel helyette egy 10s sort+ láncot és pusztán váltó cserével (shimanoról capyra- xenont már 8-10 ezerért kaphatsz újszerűt és elég tartós) máris 10 sebis a brigád, ami tapasztalatom szerint semmivel sem kevésbé tartós, mint a mai 8s-9s rendszerek (mivel azok manapság már csak olcsó és gagyi verzióban vannak) és kapsz egy sokkal finomabb működést, finomabb emelkedésű vagy nagyobb áttétel tartományú sort. Az első váltón a keret elejét a vékonyabb lánc miatt kicsit (1 mm) szűkíteni kell (fogóval picit összenyom haha), hogy jól működjön (téli bringámon 6-7-8s sachs láncdobóval épp ezt tettem, hogy a 10s lánchoz jó legyen, egyszer sem hibázott/dobta le a láncot, teljesen jól működik) és ennyi, mivel ezen a campy karok balosa tkp frikciós, így bármilyen láncdobóval működnek. Szóval ha rangsorolni kellene, újan legolcsóbb a sunrace, ez mellette szól, sok műanyag alkatrész, váltókar mechanika védtelen, hiba esetén javíthatatlan, ez meg ellene, hobbi szerű használatra évi 2-3 ezer km-re sokáig jó lehet ha nem táncol az ember ujja örökké a váltókaron. Shimano sora/claris elvileg elég tartós, nem hallottam rá panaszt, de későbbi fejlesztésnél (fokozatszám emelés) a 8sebis korlát megmarad,10s-re bővítésnél pedig a fél bringa cserélendő (sor-lánc, fv.kar-első és hátsó váltó), mert az új tiagra más váltógeometriájú, tehát a sora/claris váltóval nem lesz pontos 10 fokozatnál (láncdobók átjárhatóságát nem ismerem a dual-sis (sora/claris) és az új rendszerek (új 10s tiagra, 11s 105/, 11s ultegra, 11s dura ace közt) , bár elvileg az új tiagra is 2,8 mm-t húz, úgyhogy sora/claris váltóval működnie kell 8s-ban, viszont mivel csak új van belőle, nem olcsó, viszont ha mindenképp ragaszkodsz a shimanohoz, akkor ez lehet egy jó választás a jövőbeni fejleszthetőséget is figyelembe véve. (annyi, hogy mivel ez egy új fvkar, a 2,8 mm-es bowden húzás egyelőre elméleti dolog, hivatalosan/pubilkusan nem specifikálta a gyártó, csak matematikailag ez jön ki)
Campy: kipróbált dolog (nem csak az elmélet, hanem a gyakorlat is igazolja), jól működik, használtan is lehet új szerűt venni, könnyen és olcsón javítható/újjá varázsolható (ha szükséges), a kerékpár könnyen fejleszthető több fokozatúra viszonylag kevés komponens cseréjével, én ezt tartom a legésszerűbbnek (ár-érték arányban)
Sziasztok!
Volt már valakinek dolga SunRace STR81 2x8-as fékváltókarral? Mik a tapasztalatok? Mondjuk egy Shimano Claris ST-2400 szetthez képest milyen? Gondolok itt anyagminőségre, tartósságra, váltás sebességére, könnyű kezelhetőségre, stb. Előre is köszönöm!
vegyél velocét.
EP15-VLBXC
8s shimano soron shimano váltóval perfekt. És minőségre-megbízhatóságra-tartósságra mindkettőt magasan veri.. vagy még jobb, ha egy régi, pre-qs érást fogsz ki, ott a bal kar mindennel kompatibilis, a jobb meg pont jó shimano 8s sorokra shimano váltóval.
nem tudom linkelni már, mert a 2014-es modellévet kifuttatták, de rosebikes-on 10ből 6 vásárlói véleménynél azt láttam, hogy ált. 8s shimanos bringákhoz vették a kart ("mi értelme? ja, 200 grammal könnyebb, rejtett bowdenes, kis kézhez jobban illik, kényelmesebb, megbízhatóbb, olcsóbb.. csak annyi..)
http://bikemarkt.mtb...halt-bremshebel
valaki szóljon már Vejnének, hogy MZ feltörte az accountját, és írogat róla..
Edited by Vejne, 2016. April 13. - 06:36.
Használ valaki Michelin PRO4-et?
az Endurance szemlátomást szűkebb a PRO3-nál...23-as mérteben
a többi is ilyen, vagy csak az Endurance?
érdemes lenne 25-öst rendelnem legközelebb?most hátul van tehát egy szezon alatt leölöm róla..
En igen. De sima Service Course-t, az tokugyanakkora mint a 3-as, szinten S.C. volt.
Mindig erdemes 25-ost rendelni, legalabbis ha nem akarsz latexezni, mert az csak 23-ig jo, legabbis az van rairva.
Cicis csajok, kiskutyák, gyerekek...régi recept, de mindig beválik.
amúgy kérdezni akartam már, az egy Carrera mez a képeden? - pár hónapja sikerült gombokért vennem egy eredetit, sapi kéne még hozzá, hogy teljes legyen a retró szettem.
Aha, Carrera. Jo story, hogy 2002-ben a Tour de France alatt egy kis faluban meglattam Steven Roche-t, ahogy VIP vendegekkel mentek epp ebedelni, mikozben mi eppen oltoztunk be tekereshez, lett kozos foto (csak tudnam holvan), mondom latod, milyen mezben vagyok, nem veletlen am!
Sapkam is van, de az mar nagyon odavan, sokat volt mosva.
Sziasztok!
Volt már valakinek dolga SunRace STR81 2x8-as fékváltókarral? Mik a tapasztalatok? Mondjuk egy Shimano Claris ST-2400 szetthez képest milyen? Gondolok itt anyagminőségre, tartósságra, váltás sebességére, könnyű kezelhetőségre, stb. Előre is köszönöm!
Edited by GxxANC, 2016. April 13. - 00:32.