Szerintetek scultura cf2 vázba /4000,5000/ elférnek a 25-ös gumik? Van 25-ös, ami 27,5mm valójában. Nem találok erről sehol infót.
Nekem Scultura 5000-es van,igaz 23-as gumival,de bőven van még hely mindenütt,szerintem simán elfér.
Szerintetek scultura cf2 vázba /4000,5000/ elférnek a 25-ös gumik? Van 25-ös, ami 27,5mm valójában. Nem találok erről sehol infót.
Nekem Scultura 5000-es van,igaz 23-as gumival,de bőven van még hely mindenütt,szerintem simán elfér.
nekem ami jó: legszűkebb (stopli ki van tolva-->a lábfejem közelebb van a hajtókarhoz) és teljesen hátra tolt stopli (-->combflexorok és gluteusok jobban kihasználva, vádli kímélve)
a cannondale-es térdfájós történetem meg egy mezei rugóerő-állítással megoldódott. legkisebbre állított rugóerőnél nem jelentkezett fájdalom, még 6 nap zsinórban 2-2.5 órás használat mellett sem. (másik pedálom kéo easy, azon nincs rugóerő-állítás, hanem alapból annyira gyenge, hogy öröm belépni)
a gyengébb kötés enged némi plusz játékot a lábfejednek, s, ha a túlzottan fixált helyzet miatt van a fájdalom, akkor természetesen meg is szűnik
szerk: a stoplibeállításomat megmosolyogtam magamnak, mert... pár hete olvastam egy ilyen ajánlást, és nagy hévvel nekiálltam volna a sajátot állítani, mire rájöttem: 3 éve úgy van..
Edited by Vejne, 2016. April 23. - 06:43.
igen, nekem is szinte koppra ki van tolva a stopli, és így is beleverek a tiagra országúti karba, ...
Valószínűleg félreértelek, de nekem azt jelenti a koppra kitolt stopli, hogy kisujjad felé van eltolva a cipőn. Ez esetben a cipő a legbelső (legközelebbi) pozícióban van a hajtókarhoz képest.
http://www.xxcycle.c...-double,,en.php
http://www.xxcycle.c...compact,,en.php
http://www.xxcycle.c...act-kid,,en.php
a franciák kicsit másképp kezelik, tkp. minden osztókörre mindenféle fogszámmal gyártanak minden sebességhez minden szintre tányért, az alap préselt lemez, nem hőkezelt tányéroktól az acélon át a kerámia-teflon bevonatos kovácsolt tányérokig
szóval kapsz stronglight tányért 5ezer ft-ért és 25ezerért is.
szerintem itthoni viszonyok között ahol olyan meredek hosszan az út, hogy egy szélesebb sor (12-28, 11-32) nem elég a 34-es lánckerékkel ott az útminőség is pont olyan és inkább emiatt nehéz felmenni. a 34>36 csere bennem is felmerült, egyszerűen nagyot ugrik az 50>34...
46/34
nalam 46/33 van.
Edited by arn, 2016. April 21. - 15:38.
én pl. azért szeretek "szélesen" tekerni - vagyis a lehetőségekhez képest kitolni a stoplit minél szélesebbre a cipőn - mert ezzel a beállítással nem rúgom szét a sarkammal a láncvillát :-) szóval váz függvénye is, de egy keskenyebb hajtással lehet, hogy gondban lennék. Kikopott stoplival így is néha-néha beleérek. Amúgy shimano hollowtech rendszer, shimano SPD-sl pedál meg scott CR-1 váz, szóval nem szar cuccok, ráadásul kb azonos korból de mégis előfordulhat ilyen típusú gond
igen, nekem is szinte koppra ki van tolva a stopli, és így is beleverek a tiagra országúti karba, pedig nem is a maximális kiforgatás van a stoplin...így is több ezer km volt, mire a külső térdszalagjaim + csípő körül megszoktam a szűkebb pedálozást, de azért sok országutizás után egy mountain bike funride a mai napig 100x kényelmesebb érzés
itthon mondjuk nem elterjedt cucc, de külföldi shopokban több helyen láttam pont erre kis pedáltengely toldót. egy szűkebb kart szélesíteni meg egyszerűbb, mint fordítva
ehhez csak egy kiegészítő gondolat: montiról átkerülve országútira alig találtam a jó stoplibeállítást, 1.5 évbe tellett mire a lábaim megszokták, de van aki meg egy szélesebb montis hajtásnál fájlalja minden szalagját stb., ő meg pont nem tud nagyobb terpeszben tekerni.
én pl. azért szeretek "szélesen" tekerni - vagyis a lehetőségekhez képest kitolni a stoplit minél szélesebbre a cipőn - mert ezzel a beállítással nem rúgom szét a sarkammal a láncvillát :-) szóval váz függvénye is, de egy keskenyebb hajtással lehet, hogy gondban lennék. Kikopott stoplival így is néha-néha beleérek. Amúgy shimano hollowtech rendszer, shimano SPD-sl pedál meg scott CR-1 váz, szóval nem szar cuccok, ráadásul kb azonos korból de mégis előfordulhat ilyen típusú gond
Nézd, ha nincs gond azzal, hogy szélesebb a kialakítása, nagyobb a pedáltengelyek távolsága, s nem zavar, akkor tényleg fölöslegesen cserélnéd Max. jobb láncvonalat nyernél.
ehhez csak egy kiegészítő gondolat: montiról átkerülve országútira alig találtam a jó stoplibeállítást, 1.5 évbe tellett mire a lábaim megszokták, de van aki meg egy szélesebb montis hajtásnál fájlalja minden szalagját stb., ő meg pont nem tud nagyobb terpeszben tekerni.
szerintem is felesleges lecserélni, ha amúgy nincs vele semmi probléma és megszokta az ember. de ez kb bármilyen alkatrészre igaz, ami egyéni preferencia kérdése.
tripla fékváltót mondjuk nem tudom miből lehet ma kapni.
Hát ha szerencsém van még eltudok csípni kifutó (kifutott) 6703-as Ultegrát
Nézd, ha nincs gond azzal, hogy szélesebb a kialakítása, nagyobb a pedáltengelyek távolsága, s nem zavar, akkor tényleg fölöslegesen cserélnéd Max. jobb láncvonalat nyernél.
szerintem is felesleges lecserélni, ha amúgy nincs vele semmi probléma és megszokta az ember. de ez kb bármilyen alkatrészre igaz, ami egyéni preferencia kérdése.
tripla fékváltót mondjuk nem tudom miből lehet ma kapni.
amúgy van olyan terület, ahová nélkülözhetetlen szerintem, úm.: csomagos túrák, magamfajta hobbistáknak komoly emelkedőkre (bár, a mostani nagy lánckerekes sorokkal már kevésbé hangsúlyos)
Kompaktot vegyél idehaza 50-36 kb. jó, bár, nekem az 50-34 is tökéletes.
szerintem itthoni viszonyok között ahol olyan meredek hosszan az út, hogy egy szélesebb sor (12-28, 11-32) nem elég a 34-es lánckerékkel ott az útminőség is pont olyan és inkább emiatt nehéz felmenni. a 34>36 csere bennem is felmerült, egyszerűen nagyot ugrik az 50>34...
Megvilágosodtam, köszönöm!
Viszont nem vagyok meggyőzve, hogy nekem érdemes lenne pénzt áldozni (ráadásul nagyon sok pénzt!) arra hogy lecseréljem a tirpla rendszeremet... nem vennék én észre abból semmit! Csak azt hogy eltűnt a 30-as tányérom!
Ilyenem van: FC-6703
Nézd, ha nincs gond azzal, hogy szélesebb a kialakítása, nagyobb a pedáltengelyek távolsága, s nem zavar, akkor tényleg fölöslegesen cserélnéd Max. jobb láncvonalat nyernél.
kompakt hivatalos magyar neve
KISCSILLAG
110-es lyukköre van a klasszikus országúti kompaktoknak, a 135 helyett.
Jó, mert rámegy a 33-as kistányér, de kapsz rá 56-os sonkaszeletelőt is. verzatilisebb, mint a 135bcd.
a tripla azért halt ki majdnem teljesen (kivéve athena-tiagra), mert:
ronda
nehéz
terpesztősen széles
hosszú kanalas hátsó váltó kell hozzá
rosszabb láncvonalat ad
egyedül a hollandok vesznek triplát (paradox..), mert: nekik síkra kell az 53-39, de, ha elutaznak, és emelkedőt is látnak, akkor meg szükségük van a 30-as kistányérra. Ezt úgy oldják meg, hogy triplát vesznek
amúgy van olyan terület, ahová nélkülözhetetlen szerintem, úm.: csomagos túrák, magamfajta hobbistáknak komoly emelkedőkre (bár, a mostani nagy lánckerekes sorokkal már kevésbé hangsúlyos)
Kompaktot vegyél idehaza 50-36 kb. jó, bár, nekem az 50-34 is tökéletes.
Megvilágosodtam, köszönöm!
Viszont nem vagyok meggyőzve, hogy nekem érdemes lenne pénzt áldozni (ráadásul nagyon sok pénzt!) arra hogy lecseréljem a tirpla rendszeremet... nem vennék én észre abból semmit! Csak azt hogy eltűnt a 30-as tányérom!
Ilyenem van: FC-6603
Edited by laspring, 2016. April 21. - 13:08.
itt látszik, hogy ordítóan másképp néznek ki, a sztenderd osztókörös csillaga jóval hosszabb-karcsúbb.
van, aki szerint a kompakt gnóm-torz, általában az olyan fszfejek mondják ezt, akik 40-es pedálfordulattal izmoznak a kolnágójukon sisak nélkül bandanában.
Edited by Vejne, 2016. April 21. - 12:37.
Mit jelent hogy egy hajtómű kompakt?
Azt hogy két lánckerekes?
Miért halt ki a tripla hajtómű? Nekem olyanom van...
Fékváltókart tervezek upgradelni, aztán felmerült bennem, hogy nem-e kellene áttérni duplára... de hegymenetben én vagyok jobb helyzetben a triplával nem?
két lánctányéros megoldások
kompakt: a nagyobb lánctányér 50, a kisebb 34 fogszámú.
semi-kompakt: 52/36
hagyományos versenyzős: 53/39, néha 52/39
egyik sem jobb a másiknál, itt van egy jó összefoglaló cikk: https://roadcyclingu...Zk25l3BlL3gL.97
itt meg lehet matekozni az áttételeket: http://www.gear-calculator.com/
a tripla nem halt ki, de egy kompakt szettel egy szélesebb sorral (11-32, 11-34 sem ritka a mai endurance/túra gépeken, én személy szerint a 12-28-t preferálom) a legtöbb tipikus edzőkörnyezetben egy hobbista/amatőrt kiszolgál. még alpesi túrákra is elég egy 34/32, az is max 10-13 km/h sebességet biztosít országúton, ez csomagokkal egy hágón még elképzelhető, de itthon kevés helyen életszerű. női bringákon, csomagtúrára alkalmasokon fordul elő még...
szerintem ha upgradelni akarsz figyeld meg milyen áttételeket, tányérokat használsz általában. szerintem itthonra egy 50/32-es kompakt szett és a terepviszonyhoz illő sor a legtöbb hobbi bringásnak elég. nyilván ez (új hajtókar+új átdobó) extra költség ahhoz képest, mind ha simán fékváltókart upgradelsz
kompakt hivatalos magyar neve
KISCSILLAG
110-es lyukköre van a klasszikus országúti kompaktoknak, a 135 helyett.
Jó, mert rámegy a 33-as kistányér, de kapsz rá 56-os sonkaszeletelőt is. verzatilisebb, mint a 135bcd.
a tripla azért halt ki majdnem teljesen (kivéve athena-tiagra), mert:
ronda
nehéz
terpesztősen széles
hosszú kanalas hátsó váltó kell hozzá
rosszabb láncvonalat ad
egyedül a hollandok vesznek triplát (paradox..), mert: nekik síkra kell az 53-39, de, ha elutaznak, és emelkedőt is látnak, akkor meg szükségük van a 30-as kistányérra. Ezt úgy oldják meg, hogy triplát vesznek
amúgy van olyan terület, ahová nélkülözhetetlen szerintem, úm.: csomagos túrák, magamfajta hobbistáknak komoly emelkedőkre (bár, a mostani nagy lánckerekes sorokkal már kevésbé hangsúlyos)
Kompaktot vegyél idehaza 50-36 kb. jó, bár, nekem az 50-34 is tökéletes.
Mit jelent hogy egy hajtómű kompakt?
Azt hogy két lánckerekes?
Miért halt ki a tripla hajtómű? Nekem olyanom van...
Fékváltókart tervezek upgradelni, aztán felmerült bennem, hogy nem-e kellene áttérni duplára... de hegymenetben én vagyok jobb helyzetben a triplával nem?
Edited by laspring, 2016. April 21. - 10:31.
Akinek van összehasonlítási alapja (lehetőleg ugyanazzal a bringával), elmondja nekünk, hogy miben más egy karbon és egy alu nyeregcső? prok és kontrák :-)
A karbon leveszi, elnyeli a rezgések élét, csúcsát. Szóval az is ráz de sokkal kellemesebb az ülés rajta, valahogy nem fáj rajta annyira pl. egy nagyon rázós, macskaköves szakaszon végigmenni.
És kb. ugyanezt tudja a karbon váz is csak még nagyobb mértékben, sokkal kényelmesebb rajta ülni. (és ugyanakkor meg brutál merev a középrész, minden erőd átmegy a keréknek)