Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#3461
Posted 2016. April 29. - 08:24
Tervezi valaki a bakony 200-at? Volt már valaki?
Nem szeretnem egyedül vegigtekerni hogy szokott ez lenni? 7:30 es 9 kozott van a rajt. Folyamatosan indulnak az emberek vagy osszevarjak egymast? Mik a tapasztalatok? Köszi.
#3462
Posted 2016. April 28. - 22:30
#3463
Posted 2016. April 28. - 22:05
plusz a láncvilla szélessége is érdekelne, a guminál természetesen, ha megtennéd.köszi
A villa a gumi tetejénél 38mm széles,a láncvilla szintén a gumi tetejénél 33mm.
#3464
Posted 2016. April 28. - 18:17
Ez így van. Keményebb gumival sem vagyok semmivel sem gyorsabb. Ezért maradnék a 25-nél.no igen.
Bár. tudod a trükköket, mivel fokozható még a komfort. Bandázs-nyereg-nyeregcső-alacsonyabb guminyomás
#3465
Posted 2016. April 28. - 18:12
no igen.
Bár. tudod a trükköket, mivel fokozható még a komfort. Bandázs-nyereg-nyeregcső-alacsonyabb guminyomás
#3466
Posted 2016. April 28. - 13:38
sokat kibír ez a gumi, az a pár ft nem oszt, viszont jobban nyeli az úthibát. elég rosszak az utak errefelé.Én 23mm-est vennék, mert:
1. úgyis lesz kb. 25.5mm egy modern felnin
2. 25mm-es már lehet, hogy interferál a vázzal
+1: 23mm-est gombokért gombolsz le 1-2száz km-t futott állapotban '25mm-esre való váltás miatt eladó' szöveggel megírt hirdetésből. Legalábbis a németektől.
Egyébiránt valós, amit írtam az utolsó pontban: néha párban 30-35 euróért lehet szerezni gp4ksii-t, mert a tulaj a szélesebb patákra szavaz. A 28-as (kb. 32mm-es) változatot szintén olcsóbb beszerezni, mert az meg rengeteg ember vázában nem fér el
egyedül a 25-ös drága állatfaj ebből.
- Vejne likes this
#3467
Posted 2016. April 28. - 13:34
A 23mm-es Conti GP4000II mérve kb:1000km gurulás után 25,5mm-t ad ki.
plusz a láncvilla szélessége is érdekelne, a guminál természetesen, ha megtennéd.köszi
#3468
Posted 2016. April 28. - 11:23
Én 23mm-est vennék, mert:
1. úgyis lesz kb. 25.5mm egy modern felnin
2. 25mm-es már lehet, hogy interferál a vázzal
+1: 23mm-est gombokért gombolsz le 1-2száz km-t futott állapotban '25mm-esre való váltás miatt eladó' szöveggel megírt hirdetésből. Legalábbis a németektől.
Egyébiránt valós, amit írtam az utolsó pontban: néha párban 30-35 euróért lehet szerezni gp4ksii-t, mert a tulaj a szélesebb patákra szavaz. A 28-as (kb. 32mm-es) változatot szintén olcsóbb beszerezni, mert az meg rengeteg ember vázában nem fér el
egyedül a 25-ös drága állatfaj ebből.
#3469
Posted 2016. April 28. - 06:18
A 23mm-es Conti GP4000II mérve kb:1000km gurulás után 25,5mm-t ad ki.
Conti gp4000 s2 25 helyett 27.5mm fulcrum r7 622x15-ös keréken. Gurulás közben nem tudom mennyit mozoghat oldalra. Megtennéd, hogy leméred az első villád belül? A átsó támvillák szélesebbek, azzal nem lesz baj szerintem.
#3470
Posted 2016. April 27. - 22:38
A 23mm-es Conti GP4000II mérve kb:1000km gurulás után 25,5mm-t ad ki.
- Vejne likes this
#3471
Posted 2016. April 27. - 21:17
Szerintetek scultura cf2 vázba /4000,5000/ elférnek a 25-ös gumik? Van 25-ös, ami 27,5mm valójában. Nem találok erről sehol infót.
Teny, Specialized 23-as gumija pl. inkabb 26mm volt, de Michelinnel pl. kevesebb, mint 1 mm kulonbseget merek a 23-as es a 25-os kozott azonos felnin. A Speci mas felnin volt, de az is klasszikus "keskenyen".
#3472
Posted 2016. April 27. - 21:06
Szerintetek scultura cf2 vázba /4000,5000/ elférnek a 25-ös gumik? Van 25-ös, ami 27,5mm valójában. Nem találok erről sehol infót.
Nekem Scultura 5000-es van,igaz 23-as gumival,de bőven van még hely mindenütt,szerintem simán elfér.
#3473
Posted 2016. April 27. - 15:14
#3474
Posted 2016. April 23. - 06:39
nekem ami jó: legszűkebb (stopli ki van tolva-->a lábfejem közelebb van a hajtókarhoz) és teljesen hátra tolt stopli (-->combflexorok és gluteusok jobban kihasználva, vádli kímélve)
a cannondale-es térdfájós történetem meg egy mezei rugóerő-állítással megoldódott. legkisebbre állított rugóerőnél nem jelentkezett fájdalom, még 6 nap zsinórban 2-2.5 órás használat mellett sem. (másik pedálom kéo easy, azon nincs rugóerő-állítás, hanem alapból annyira gyenge, hogy öröm belépni)
a gyengébb kötés enged némi plusz játékot a lábfejednek, s, ha a túlzottan fixált helyzet miatt van a fájdalom, akkor természetesen meg is szűnik
szerk: a stoplibeállításomat megmosolyogtam magamnak, mert... pár hete olvastam egy ilyen ajánlást, és nagy hévvel nekiálltam volna a sajátot állítani, mire rájöttem: 3 éve úgy van..
Edited by Vejne, 2016. April 23. - 06:43.
#3475
Posted 2016. April 22. - 20:57
igen, nekem is szinte koppra ki van tolva a stopli, és így is beleverek a tiagra országúti karba, ...
Valószínűleg félreértelek, de nekem azt jelenti a koppra kitolt stopli, hogy kisujjad felé van eltolva a cipőn. Ez esetben a cipő a legbelső (legközelebbi) pozícióban van a hajtókarhoz képest.
#3476
Posted 2016. April 21. - 16:31
http://www.xxcycle.c...-double,,en.php
http://www.xxcycle.c...compact,,en.php
http://www.xxcycle.c...act-kid,,en.php
a franciák kicsit másképp kezelik, tkp. minden osztókörre mindenféle fogszámmal gyártanak minden sebességhez minden szintre tányért, az alap préselt lemez, nem hőkezelt tányéroktól az acélon át a kerámia-teflon bevonatos kovácsolt tányérokig
szóval kapsz stronglight tányért 5ezer ft-ért és 25ezerért is.
#3477
Posted 2016. April 21. - 15:36
szerintem itthoni viszonyok között ahol olyan meredek hosszan az út, hogy egy szélesebb sor (12-28, 11-32) nem elég a 34-es lánckerékkel ott az útminőség is pont olyan és inkább emiatt nehéz felmenni. a 34>36 csere bennem is felmerült, egyszerűen nagyot ugrik az 50>34...
46/34
nalam 46/33 van.
Edited by arn, 2016. April 21. - 15:38.
#3478
Posted 2016. April 21. - 14:22
én pl. azért szeretek "szélesen" tekerni - vagyis a lehetőségekhez képest kitolni a stoplit minél szélesebbre a cipőn - mert ezzel a beállítással nem rúgom szét a sarkammal a láncvillát :-) szóval váz függvénye is, de egy keskenyebb hajtással lehet, hogy gondban lennék. Kikopott stoplival így is néha-néha beleérek. Amúgy shimano hollowtech rendszer, shimano SPD-sl pedál meg scott CR-1 váz, szóval nem szar cuccok, ráadásul kb azonos korból de mégis előfordulhat ilyen típusú gond
igen, nekem is szinte koppra ki van tolva a stopli, és így is beleverek a tiagra országúti karba, pedig nem is a maximális kiforgatás van a stoplin...így is több ezer km volt, mire a külső térdszalagjaim + csípő körül megszoktam a szűkebb pedálozást, de azért sok országutizás után egy mountain bike funride a mai napig 100x kényelmesebb érzés
itthon mondjuk nem elterjedt cucc, de külföldi shopokban több helyen láttam pont erre kis pedáltengely toldót. egy szűkebb kart szélesíteni meg egyszerűbb, mint fordítva
#3479
Posted 2016. April 21. - 14:08
ehhez csak egy kiegészítő gondolat: montiról átkerülve országútira alig találtam a jó stoplibeállítást, 1.5 évbe tellett mire a lábaim megszokták, de van aki meg egy szélesebb montis hajtásnál fájlalja minden szalagját stb., ő meg pont nem tud nagyobb terpeszben tekerni.
én pl. azért szeretek "szélesen" tekerni - vagyis a lehetőségekhez képest kitolni a stoplit minél szélesebbre a cipőn - mert ezzel a beállítással nem rúgom szét a sarkammal a láncvillát :-) szóval váz függvénye is, de egy keskenyebb hajtással lehet, hogy gondban lennék. Kikopott stoplival így is néha-néha beleérek. Amúgy shimano hollowtech rendszer, shimano SPD-sl pedál meg scott CR-1 váz, szóval nem szar cuccok, ráadásul kb azonos korból de mégis előfordulhat ilyen típusú gond
- DaveRider likes this
#3480
Posted 2016. April 21. - 13:09
Nézd, ha nincs gond azzal, hogy szélesebb a kialakítása, nagyobb a pedáltengelyek távolsága, s nem zavar, akkor tényleg fölöslegesen cserélnéd Max. jobb láncvonalat nyernél.
ehhez csak egy kiegészítő gondolat: montiról átkerülve országútira alig találtam a jó stoplibeállítást, 1.5 évbe tellett mire a lábaim megszokták, de van aki meg egy szélesebb montis hajtásnál fájlalja minden szalagját stb., ő meg pont nem tud nagyobb terpeszben tekerni.