Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34336 hozzászólás a témában

#33781
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Felmerült bennem, hogy a fõképp országúton használt bringámon le kellene cserélni az egyenes kormányt országútira. És itt jön a bibi:
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)

Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek :)


Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?

#33782
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
még mindig kormánycsapágy nyûûg:
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../

#33783
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Felmerült bennem, hogy a fõképp országúton használt bringámon le kellene cserélni az egyenes kormányt országútira. És itt jön a bibi:
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)

Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek :)



#33784
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
bekukkantok a retro topicba, hátha vki tud tippet.
matúzmaster rlz! :-O

#33785
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Gabi!

Ha meg akarod menteni a villát, akkor cseréld ki a kormánycsapágyat 1" a-headesre,majd az alábbi átalakítóval stucnira cseréld ki a kormányszárat.
Bár nem hinném, hogy 1-2ezer forintért ne tudnál egy másik krómozott villát találni, amin jó a menet. És akkor marad at eredeti setup.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#33786
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
X-fokoson, megvan az "angular contact"-ot ertettem volna, a kormanycsapagyaknal van ilyen (36, 45-fokos stb).
Vegeredmenyben a sima konusz egy ilyennek felel meg, nem?
BMaFTe

#33787
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Szerintem nem érdemes egybõl kicserléni a zsír újat, még akkor sem ha a valami nagyon alap, megvárod míg elöregszik, addig ugyanúgy meg fog felelni.
Tömített, tömítettlen: -, RS vagy 2RS-sel jelölik, a porvédõ lemezek számát takarja, mindenképpen rendelkezzen legalább 1-gyel és azt úgy beszerelni hogy kívül legyen. Bár általában van szimmering szerü tömítés a távtartó pofánál kívül-belül, azért nem árt a tömítés.
Konstrukció: hagyományos, egysoros, golyós. Úgyis csak ez fér be...
A hengergörgõs gyakorlatilag örök + egy napJ(gondolkodtam is rajta...), viszont nagyságrendekkel jobban terheli a tengelyt, mivel sokkal több erõ megy át rajta.
'X-fokos' alatt beállót vagy kúpgörgõset értesz? A beálló az kifejezetten alkalmatlan, a kúpgörgõs meg felesleges...
Könyvet nem tudok adni :D de két linket igen:

http://www.gizmology.net/bearings.htm
http://www.confidenz..._muszaki_1.html


Bár vannak hiányosságaik, adott esetben bõven elég...

#33788
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Ipari csapagy tema: egy olcsobb (Novatec, B+) ipari csapagyas agyban milyen csapagyak vannak? Ha nem a top-kozeli, akkor erdemes egybol lecserelni SKF-szinture?
Ugyanolyan meretu csapagybol is nagy akinalat: tomitett, tomitetlen, x-fokos (nem tudom a szakkifejezest). Az eredetileg benne levo szama a mervado (ra van irva?) vagy erdemes jobbat keresni?
BMaFTe

#33789
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás

sztem beviszem egy bringaszervízbe, aztán õ hátha tud rá gyártani némi menetjelleget. Bár félek, halott ügy.A marással nincs gondom. ;-) Van rá kapacitás.
Azon gondolkodtam, esztergálok hozá egy 22,2es bilincset egy átmenõ 5ös imbusszal, s ahead szerûséget kupálok belõle..Felülrõl meg egy rendes aheades kormányszár egy betéttel megtoldva.
Aztán amig a csapágybeállítás lészen, össszehuzatom egy böszme nagy menetes rúddal az egészet,/mittomén ZIL ászokcsavar :-))/ addig amíg nem kúl a holtjáték, s ott rögzítem a bilincsel+a stücnivel, s pont. Utána a menetes cuccos kijön persze a villanyakból, mégis csak outiról van szó... /g..

Szerintem egyszerûbb megoldás egy fejcsõ adapter, és nincs Zil alkatrész a keróban:bananadan
Pl ilyen
http://www.csekert.h...rmanyszarak.pdf

(természetesen az utolsó)
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33790
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás

Nézd meg, itt az enyém, éppen összeszerelés közben :D

http://evolution.skf...b/205power3.jpg

Bakker! Má tudom hol edzett a Feketelaci! Û rakta bele a golyókat, igaz?
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33791
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
sztem beviszem egy bringaszervízbe, aztán õ hátha tud rá gyártani némi menetjelleget. Bár félek, halott ügy.A marással nincs gondom. ;-) Van rá kapacitás.
Azon gondolkodtam, esztergálok hozá egy 22,2es bilincset egy átmenõ 5ös imbusszal, s ahead szerûséget kupálok belõle..Felülrõl meg egy rendes aheades kormányszár egy betéttel megtoldva.
Aztán amig a csapágybeállítás lészen, össszehuzatom egy böszme nagy menetes rúddal az egészet,/mittomén ZIL ászokcsavar :-))/ addig amíg nem kúl a holtjáték, s ott rögzítem a bilincsel+a stücnivel, s pont. Utána a menetes cuccos kijön persze a villanyakból, mégis csak outiról van szó... /g..

#33792
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Savanyú!Én is ebben a cípõben járok!Próbálkozz gépszerelõnél,marósnál,esztergályosnál,ha mákod van simán vág rá menetet!!!A hornyot egy marós megoldja ha lusta vagy te kireszelni:-)

#33793
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
bahh...
hobbi vizierõmûved van?

más:

gondok vannak az öreg csótány moseremmel:
elõzõ tulaja nem volt elég figyelmes, és úgy járt gondolom pár km-t, egy - még régi tipusú 105ös- kormánycsapággyal, hogy nem volt meghuzva. Ebbõl adódóan kicsit lehalt egy-két menetnyi a villanyakról. Amikor hozzámkerült, egy másik kontraanyával sikerült elcsipnem, s ippeg hogy beállítanom a csapit. De, most a tavaszi kenést megejtve már ez sem megy...
Toom, villacsere, de nem szivesen bontanám meg, elég pofás már, hogy a váz át lett fújva..

http://kep.tar.hu/sa...5166/12769458#2

szal, tippeket plz!
hogy alakitsam a-headessé?? :-))

#33794
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Nézd meg, itt az enyém, éppen összeszerelés közben :D

http://evolution.skf...b/205power3.jpg

#33795
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
SKF-et én is csak ajánlani tudom!3 évig görkoriztam és hát a csapágyakat nagyon nem kíméltem.Fõleg a 15ös lépcsõk már elég magassak így az érkezés is "agresszívabb".Sose volt gondom az SKF csapágyakkal!
Mindörökké SKF!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#33796
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Akkor ha jól gondolom évi kb 10 e km-el mindíg 36-os átlaggal 20 éves felhasználással eljutok 1% kihasználtságig???:clap:
Kaján vigyor a képemen...
Miért nem csinálnak az edzõkerekeimbe is ilyen agyakat???
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33797
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Én az SKF-et nyomdaiparból ismerem - apukám révén. Az SKF-nek van egy "csapágylexikona" a rendelhetõ csapágyakról. Cirka 350 oldal!!! És csak jót halottam róla [pl.: egy-egy hajtogatógép vagy cérnafûzõ megy óránkénti 6000 db ívvel (16 oldal), a nap 24 órájában és éveken át].
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#33798
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Golyóscsapágyaknál lényegében két dolgot kell figyelembe venni: fordulatszám és terhelés. A fordulatszám (pontosabban a belsõ futófelületek sebessége) azért fontos, mert nem minden zsír bírja kb. 20-30 ezer felett: egyszerûen "kinyomódik". Jelen esetben ez a tényezõ kiesett.
Terhelésnél 3 fajtát: a függõlegest: vagyis mennyivel terheljük; az oldalirányút: kanyarban hat bedõlés függvényében, szvsz itt minimális mértékben.
A 3. fajta terhelés hungaricum, a dinamikus "tûfüggvény" terhelés: egy-egy kátyúba való beletrafálásnál következik be. De ezt sem kell annyira figyelembe venni a küllõk azért sokat csillapítanak, nagyon. Ha mégis átmenne - nem valószínû - akkor a golyók morzsolódásához vezethet.
Szóval a függõleges terhelés a legfontosabb szerintem.

#33799
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás

Köszi!
Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.

Nézd!
Az SKF csapágyak a világon minden területen felhasználásra kerülnek. Mivel itt összesen pár ezer forintion megy a töprengés én ajánlom neked azt a 2-3 e forint többletlóvét , hiszen nem tétel, viszont minõségben baromi jó! Amíg az a kerék megy, szerintem többet ki sem kell cserélni.
Én az autóiparból ismerem az SKF-et, és ha egy generátor csapágy elmegy 200 000 km-ert, akkor a kereked is gurulni fog egy darabig!
De te tudod...Feltöltött kép

#33800
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Köszi!
Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"