Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#33781
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Belsõvédõ szallagnak a pántolószallag is megteszi. Elég merev, emiatt nem deformálódik. Természetesen a gyári jobb megoldás, de most ezt voltam kénytelen használni, mert a B+ felnibe nem ment bele a nálunk kapható szalag. Keskenyebbre vágni nem sok értelmét láttam. Inkább a pántoló szallagot vágtam el. Sima szigetelõszallaggal rögzítettem (egyszer körbetekertem a szallagot vele).

#33782
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Vettem Schwalbe BlizzardSport 622x23 külsõ gumit meg semperit belsõt és lecseréltem a régi 19-es gumikat. De szerintem nagyon szar ez a 23-mas nyúlik, meg hiába fújom fel amennyire csak bírom, úgy is puha(legalábbis az én izlésemnek), legalábbis olyan mintha hungarocelen tekernék nem aszfalton. Ja és nehéz is. és nagyobb sokkal a gördülési ellenállása, legalábbis érzésre.

#33783
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Nem állnak ki a drótperem szálai a gumiból? Ha felrakáskor lenyúztad a gumiréteget, a drót talán szétgyilkolhatta a belsõt.

#33784
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Megnéztem a belsõvédõ szalagot, de semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Vmi Hutchinson van ráírva. :) Nem tudom, hogy ez jónak számit-e, vagy esetleg kerülni kell. A szalag új, akárcsak a felni.
Másrészt valószínû, hogy félreérthetõen fogalmaztam, de a belsõ ott sérült, ahol a felni széle, pereme van.
Mindenesetre már tanultam, mert a szalagra és sose figyeltem.
Most még megpróbálom még egyszer ezzel a felállással, ha gáz lesz, akkor megmutatom egy szakavatott embernek.

Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33785
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A belsõvédõ szalagokat idõnként jó cserélni, amikor már teljesen ráépült a felni küllõlyukaira, végül már ettõl is lehet kapni defektet, de azért ha még csak kis púp van, nem érdemes cserélni, mert párszáz kilométer után az újon is lesz. Egyébként a könnyû versenygumik mindenképpen könnyebben kapnak defektet (mondjanak róla akármilyen jó defektvédelmet), akár az úton heverõ fémtárgytól is, mint egy 300 gr. körüli kevláros edzõgumi.
Ha a rider egyedül hajt, vagy 1-2 ember szinte mindig hátsó defekt van, csak bolyban szokott elsõ (is ) lenni. 1. a hátsó keréken van a súly, 2. jobban látod az utat, elsõvel kikerülöd a szilánkot, a hátsó kerékkel nem biztos.

#33786
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A Shimano a kazettakhoz (Ultegra eseten) azt irja, hogy spacer kell, ha nem wh7800 vagy fh7800 -ra rakod.
Akkor tehat 10-es kazetta + spacer = 9-es kazetta (szelessegben). A kullozes meg nem lesz utban, hiszen a spacert a kullo feloli oldalra kell tenni.
Na majd meglatjuk.

A belsovedo szalagnal olyan a jo, ami 10 barnal nagyobb nyomast is elvisel. Az ilyenen is lesznek benyomodasok a kullolyukaknal, de nem szakadnak at. Hacsak nem nagyon rossz meretezesu kullok vannak a kerekben, azaz a kullo vege kier egeszen a belsovedo szalagig, vagy kozeleig.
Ezek belsovedok nem is inkabb szakadnak, hanem repednek, az is lehet, hogy egy kullolyuknal atreped es az csipi ki stb.
BMaFTe

#33787
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
"Nagynyomású", jó minõségû belsõvédõ szalagot kell használni!
Nekem is volt ezzel komoly gondom: hosszú-hosszú lejtmenetben (nem MO-n) úgy átforrósodott a felnim, hogy defektet kaptam lefelé. Szétboncoltam és a belsõvédõ szalag MEGOLVADT, és több helyen a küllõ látszott ki, egy ilyen helyen a küllõ nem átszúrta, hanem megégette a belsõt.
Nézd csak át azt a szalagot! Hoztak már hozzám úgy edzõkereket, hogy amikor szétszedtem szalag helyett egyszerû szigszalag volt pár menetben rátekerve. Az nem ugyanaz! Egy kis púp a szalagon már gyanús lehet...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33788
Técs

Técs

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Aladdin !
Használsz Te belsõ védõ szalagot bakker? Tudod amit a felnire kell ráhúzni, hogy ne karcoljon 3 mm-es karcolásokat a belsõre. Szerintem nem.

#33789
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?


A 8-9-10 agyak és kazetták oda-vissza kompatibilisek egymással az alábbi kivételekkel: az FH-7800 agyra, a WH-R7801 és R600 kerekekre csak a 11-es és 12-es záró-lánckerekû, 10-es Dura Ace (CS-7800), Ultegra (CS-6600) és 105 (CS-5600) kazetták mennek fel.
Én használtam a 9-es agyamat 8-as és 10-es kazettával is, pont 9-essel nem.

#33790
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

...Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?...


Hali
Én sem hiszem, h errõl lenne szó. Én használtam a jobbat, a Stelvio-t, az agyon volt könnyítve (215g) és tényleg ki is vágta egy éles kõ... bosszúság. Megragasztani nem sikerült, de ha van vkinek módszere rá, az jól esne.
Most fél éve nyomom a Blizzard-dal, az meg se nyekken, bármi is van, pedig elég durva utakra is rámegyek, ráadásul a 20 mm-es változattal. És már kaptam defektet úgy a hátsóval (az egy Conti ultra 3000), hogy az elsõvel elõtte átmentem ugyanazon, és nem lett baja. Szóval nem rossz külsõ az...

#33791
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Nekem az 550es kerék volt ilyen, látszólag poénból kapott defektet, ott, ahol a belsõ a felnivel találkozik, mint nálad. Tettem oda egy nagyon kevés - ilyen fura kötszeres anyagot, mintha kis "sál" lenne :bananadan és azóta OK :)

#33792
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Hát srácok. A mai edzésemet is tönkre vágta egy defekt. Ugyanúgy, mint tegnap egy 20as után. Sajnos a múltkoriakat nem figyeltem meg. Szóval ez biztos nem a külsõ hibája. Most megnéztem, hogy hol van a belsõn a lyuk, és semmit nem találtam a felnin. Ugyanis nem a futófelületén keletkezett, hanem ott, ahol a belsõ és a felni találkozik. Két kis 3mm-es karcolás egymás mellett, és az egyik egyiknél át is lyukadt.
Mind1, megfoltoztam. Mindez Békásnál történt, onnan intervalloztam haza. Legalábbis, amíg a nyomás tartott, mert a Gellért-tértõl már csak a bringa úton gurultam haza.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33793
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.568 hozzászólás

Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?


Nem vagyok nagy orszaguti guru, de ha jol tudom akkor a 9-es agyakra egy tavtarto gyuru segitsegevel lehet rendesen felrakni a 10-es sort. Tolts le valami pdf segedletet (agyhoz, sorhoz) a shimano.com-rol, azokban benne ven.

#33794
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Nekem IRC redstorm van, tobb, mint egy eve, az utobbi egy evben egy feluteses defektem volt. Azelott volt, Vittoria meg Conti Ultra 3000 - ez egy ido utan "megfaradt" es sorra elkezdte a defekteket kapni. Az IRC jobb es olcsobb valasztasnak bizonyult.
BMaFTe

#33795
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A defekt oka több dolog lehet, az egyik pld. a szerencse, hiszen itt mm-ken múlik a dolog, van aki évekig nem kap, van aki hetente. A másik a külsõ fajtája és állapota, pld. érzékelhetõ, hogy egy új külsõ alig-alig tud defektet kapni. Aztán az utak állapota, ha sok a kátyú és szemetes az út, nagyon megnõ a defekt lehetõsége. Végül a nem kellõen felfújt gumi valóban felütéses defektet okozhat, ami az útkezelõn túl a rider hibája. Ad absurdum az is lehetséges, hogy belement egy kátyúba, de nem attól kapott defektet, hanem a kátyában lévõ üvegszilánktól.

#33796
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Na igen, de a belsõn látott sérülés nem felütésre utal. A következõ 2rõl nem is beszélve.
A ragasztott belsõk meg arra jók lesznek, hogy egy csere után hazatekerjek velük. A mini pumpámmal úgyis csak 6 barig tudom fújni.
Akkor köszi, megnyugodtam, legalábbis ami a külsõt illeti.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33797
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

nos igen.


Felejtsd el az sk megolást! Nem tudod rendesen elõfeszíteni a csapágyat.
Idõközben rájöttem, hogy az átalakítóval (ami kb. 250g) sem lenne jó, mert azt a beépített villába kell csúsztatni, mint a kormányszárat. Csapágyat ez sem tud elõfeszíteni. Tehát az egyetlen út a villacsere.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#33798
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ha egy kátyútól kaptál defektet, akkor felütötted a gumit, nem? Ahhoz semmi köze a külsõnek. Egyszerûen a testsúlyodhoz meg a várható kátyútalálatokhoz mérten elég nagy nyomásra fújt / elég ballonos gumit kell használni.

#33799
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás

Egy hihetetlen pech-széria –remélem- végén tartok. Egymás után 3 defektet szedtem be.
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.

Sok sok ezer km-t mennek nekem ezek a külsõk és még soha (kopp-kopp) nem volt velük defektem! Van benne egy kevlár defektgátló szalag erõsítésként. Ragasztás?? Ha felnyomod 9 bar-ra nem életbiztosítás. Nekem nem igazán jöttek be a belsõ javítások. Biztosan nem a külsõddel van a gond!
(ha jól láttam a pnívósok is ezzel edzenek)
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33800
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Nem akarok okoskodni, de amelyik agy 9-es, arra nagy valószínûséggel felmegy a tízes. Ez szerintem nem igaz arra az agyra amelyik 8-9-es! Nekem pl. whr 540-em is van, arra a 8-as 9-es sor gond nélkül felmegy, de már a tizes sztem nem, bár igaz nem próbáltam. Van egy 199x-ben készült ultegrám (olyan kb7-8 as) a 9-es vígan figyel rajta. Shimanonál a sorok ugye szûkülnek, a szervizes azt mondta nekem, hogy amire felmegy a 9 arra a tíz is. Hm. Nem akarok kételkedni a szavában, de én nem vagyok ebben biztos.
A whr550 az 9-10-es. Ezek után dönts:D :D
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"