Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33761
Írta 2006. április 25. - 09:28
Akkor tehat 10-es kazetta + spacer = 9-es kazetta (szelessegben). A kullozes meg nem lesz utban, hiszen a spacert a kullo feloli oldalra kell tenni.
Na majd meglatjuk.
A belsovedo szalagnal olyan a jo, ami 10 barnal nagyobb nyomast is elvisel. Az ilyenen is lesznek benyomodasok a kullolyukaknal, de nem szakadnak at. Hacsak nem nagyon rossz meretezesu kullok vannak a kerekben, azaz a kullo vege kier egeszen a belsovedo szalagig, vagy kozeleig.
Ezek belsovedok nem is inkabb szakadnak, hanem repednek, az is lehet, hogy egy kullolyuknal atreped es az csipi ki stb.
#33762
Írta 2006. április 25. - 07:55
Nekem is volt ezzel komoly gondom: hosszú-hosszú lejtmenetben (nem MO-n) úgy átforrósodott a felnim, hogy defektet kaptam lefelé. Szétboncoltam és a belsõvédõ szalag MEGOLVADT, és több helyen a küllõ látszott ki, egy ilyen helyen a küllõ nem átszúrta, hanem megégette a belsõt.
Nézd csak át azt a szalagot! Hoztak már hozzám úgy edzõkereket, hogy amikor szétszedtem szalag helyett egyszerû szigszalag volt pár menetben rátekerve. Az nem ugyanaz! Egy kis púp a szalagon már gyanús lehet...
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33763
Írta 2006. április 24. - 21:48
Használsz Te belsõ védõ szalagot bakker? Tudod amit a felnire kell ráhúzni, hogy ne karcoljon 3 mm-es karcolásokat a belsõre. Szerintem nem.
#33764
Írta 2006. április 24. - 20:38
Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
A 8-9-10 agyak és kazetták oda-vissza kompatibilisek egymással az alábbi kivételekkel: az FH-7800 agyra, a WH-R7801 és R600 kerekekre csak a 11-es és 12-es záró-lánckerekû, 10-es Dura Ace (CS-7800), Ultegra (CS-6600) és 105 (CS-5600) kazetták mennek fel.
Én használtam a 9-es agyamat 8-as és 10-es kazettával is, pont 9-essel nem.
#33765
Írta 2006. április 24. - 19:34
...Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?...
Hali
Én sem hiszem, h errõl lenne szó. Én használtam a jobbat, a Stelvio-t, az agyon volt könnyítve (215g) és tényleg ki is vágta egy éles kõ... bosszúság. Megragasztani nem sikerült, de ha van vkinek módszere rá, az jól esne.
Most fél éve nyomom a Blizzard-dal, az meg se nyekken, bármi is van, pedig elég durva utakra is rámegyek, ráadásul a 20 mm-es változattal. És már kaptam defektet úgy a hátsóval (az egy Conti ultra 3000), hogy az elsõvel elõtte átmentem ugyanazon, és nem lett baja. Szóval nem rossz külsõ az...
#33766
Írta 2006. április 24. - 19:08
#33767
Írta 2006. április 24. - 16:52
Mind1, megfoltoztam. Mindez Békásnál történt, onnan intervalloztam haza. Legalábbis, amíg a nyomás tartott, mert a Gellért-tértõl már csak a bringa úton gurultam haza.
#33768
Írta 2006. április 24. - 16:39
Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
Nem vagyok nagy orszaguti guru, de ha jol tudom akkor a 9-es agyakra egy tavtarto gyuru segitsegevel lehet rendesen felrakni a 10-es sort. Tolts le valami pdf segedletet (agyhoz, sorhoz) a shimano.com-rol, azokban benne ven.
#33769
Írta 2006. április 24. - 14:31
#33770
Írta 2006. április 24. - 12:46
#33771
Írta 2006. április 24. - 11:49
A ragasztott belsõk meg arra jók lesznek, hogy egy csere után hazatekerjek velük. A mini pumpámmal úgyis csak 6 barig tudom fújni.
Akkor köszi, megnyugodtam, legalábbis ami a külsõt illeti.
#33772
Írta 2006. április 24. - 11:42
nos igen.
Felejtsd el az sk megolást! Nem tudod rendesen elõfeszíteni a csapágyat.
Idõközben rájöttem, hogy az átalakítóval (ami kb. 250g) sem lenne jó, mert azt a beépített villába kell csúsztatni, mint a kormányszárat. Csapágyat ez sem tud elõfeszíteni. Tehát az egyetlen út a villacsere.
Race, no Rest!
#33773
Írta 2006. április 24. - 11:30
#33774
Írta 2006. április 24. - 11:19
Sok sok ezer km-t mennek nekem ezek a külsõk és még soha (kopp-kopp) nem volt velük defektem! Van benne egy kevlár defektgátló szalag erõsítésként. Ragasztás?? Ha felnyomod 9 bar-ra nem életbiztosítás. Nekem nem igazán jöttek be a belsõ javítások. Biztosan nem a külsõddel van a gond!Egy hihetetlen pech-széria –remélem- végén tartok. Egymás után 3 defektet szedtem be.
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.
(ha jól láttam a pnívósok is ezzel edzenek)
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33775
Írta 2006. április 24. - 11:15
A whr550 az 9-10-es. Ezek után dönts:D
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33776
Írta 2006. április 24. - 11:13
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.
#33777
Írta 2006. április 24. - 10:47
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
#33778
Írta 2006. április 22. - 15:28
Ezt nem mérni, hanem már érezni a különbséget.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a réginek semmi de semmi gondja nem volt, csak ha már a kazettát cseréltettem, akkor miért ne??
Az új csapágyak: SKF!
Álom ahogy forognak! Mindenkinek csak ajánlani tudom!
Tudom már kérdeztem, de az edzõkerekeimben is váltanék iparis agyra. Tud valaki valamilyen márkát. Talán a Mavicnak van ha jól emlkszewm, vagy az american classicnak??
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33779
Írta 2006. április 21. - 22:50
Ezen agyaltam én is ,csak kérdés tudok -e szerválni egy u.ilyen villát, bár nem túl különleges darabról van szó, csak szeretném, ha megmaradna a /közel/ eredeti állapot. Ami abszolút elriaszt, az az átalakító, sztem beteg dolog, meg plusz mittomén hány gramm. Szal, az ahead rendszert egy s.k. imbuszos bilincs rögzítené/feszítené, s így mehetne bele az eredeti stucni. Nem lenne fontos a villa nyakhossz.
megkérdem itt-ott hátha lenne egy jó villa.
#33780
Írta 2006. április 21. - 22:34
még mindig kormánycsapágy nyûûg:
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../
Cseréld ki akkor a csapágyat- a villa menet nélkül 1" külsõ átmérõjû, ebbe vágják a menetet, tehát bele fog menni. A gond, hogy a csapágy felett véget fog érni, és nem fogná semmi a stucnit, és nem feszíti elõ ezzel a csapágyat. Ekkor jön az átalakító, és hoppá, mûködik!
Kiadsz 7+2+3ezret, helyette vehetnél egy másik villát max. 2ezerért, amin jó a menet.
Race, no Rest!