Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33761
Posted 2006. April 27. - 21:03

#33762
Posted 2006. April 27. - 14:25

A hetes rendszerben a kazetta keskenyebb. A fogak szélessége és a közöttük levõ távolság egy icipicit különbözik a nyolcastól, de nem számottevõen. A nyolcas és a kilences kazettája megegyezõ szélességû, így értelemszerûen a kilncesnél szûkebbek a fogak közötti távolságok. A tízes fogaskeréksor keskenyebb !!! a kilencesnél, nyilván az ultrakeskeny távolságok miatt. A kilences agyra (kazettára) egy pici távtartóval szokás feltenni. Lánc szinten: a hetes és nyolcas ugyanazzal megy, a kilenceshez is más és a tízeshez is más kell, azaz háromféle van igazán. MIndazonáltal a Shimano és Campa rendszerek is különböznek, az agy és a kazetta másmilyen, valamelyest a fogközök is, de ez utóbbitól még megpróbálható hibrid rendszer is akár.Van egy kis kavarodás a fejemben, hogy miben különböznek a 7-es,8-as,9-es,10-es rendszerek. Valaki el tudja nekem mondani(vagy egy link is jó lenne) hogy ezek mind ugyanolyan szélesek, és a fogaskerekek közötti távolság egyre csökken? Vagy mit jelent az, hogy egy lánc 10es?
INNEN indulj ki: http://sheldonbrown....rris/parts.html
#33763
Posted 2006. April 27. - 14:17

Neuzer-nel lehet kapni (ok a nagyker) hozatni kell a helyi boltba! En most probalok majd 20-as kevlarosat (3000 korul).
#33764
Posted 2006. April 27. - 13:05

Érzésem szerint a 7es 8as rotor kicsit keskenyebb, mint a 9es 10es, de még soha sem mértem.
#33765
Posted 2006. April 27. - 10:56

#33766
Posted 2006. April 27. - 09:29

Hol vettél IRC (oúti) külsõt? Én még nem találkoztam vele.
Ez a Semperit is jól hangzik, ilyen mérsékelt árban más 180 gr.os szerintem nincs is, 20-as méretben is versenytömeg (gondolom hajtogathatós), és ha tartós is, akkor tényleg favorit gumi. 23-asban is szokott lenni?
#33767
Posted 2006. April 27. - 08:19

#33768
Posted 2006. April 26. - 22:49

#33769
Posted 2006. April 26. - 22:36

Ha jó gumit akartok vegyetek semperitet. 20mm-es 180g 11barig lehet fújni hivatalosan és kurva strapabíró. És csak 1800Ft körül van (Volt tavaly)
Csak a ronda kék csík az oldalán nem megy a sárga vázamhoz:(
Ezért fújtam be feketére
Melyik típus? És hol vetted?
#33770
Posted 2006. April 26. - 22:31

üdv.
panaracer train külsõ, drótperemes
okés?
ja, 20x700 as, elég óccsóé.
nem versenycélra kéne...
hehe..
:-)
Annyira nemvolt jó "bót":
kb- 100km után vettem észre, hogy hátulra feltettnél a minta alatt szétszakadt a gumi, s kilátszik a szövet.
ja: nyomás kb 7-8 bar /110 psi van ráirva/ súlyom 85kg
Emlékezetem szerint nem kátyúztam bele sehol vele...
#33771
Posted 2006. April 26. - 21:36

Csak a ronda kék csík az oldalán nem megy a sárga vázamhoz:(
Ezért fújtam be feketére
#33772
Posted 2006. April 26. - 11:25

Defektem ezalatt még nem volt, pedig sikerült már kétszer is telibetrafálnom egy autóüvegmaradvány-mezõt, okozva ezzel bevágásokat a futófelületen.

Mindent összevetve: nem a legkönnyebb 240 g, drága 8K, pro: defektállóság, gördülési ellenállás, de ezek csak kezdetleges tapasztalatok.
#33773
Posted 2006. April 26. - 11:07

#33774
Posted 2006. April 26. - 10:58

http://www.neuzer.hu...p?CategoryID=53
Más: Bassano nyergem van, ha egy kicsit is egyenetlen az út elkezd kattogni. ciceregni
Elõször azthittem hogy a váz kezd szétesni alattam de nem.
Csavart próbáltam újrahúzni de 50km után újra...
Mit lehet csinálni vele ?
#33775
Posted 2006. April 26. - 10:04

A gumifeltevésnél a belsõt mindig ellenõrizni kell, hogy nincs-e becsípve, mert különben már a felfújásnál akkorát tud robbani, hogy 10 perces fülcsengés mellett még ráadásul szétviheti a külsöt is és a felnibe is bele tehet egy 8-ast!
#33776
Posted 2006. April 25. - 20:19

Még nagyon képlékeny, mi lesz belõle. Eredetileg az a megoldás tetszett volna (noha még nem próbáltam), de annyiért én is ki fogom hagyni. Én beértem volna alsóbb kategóriával is, ennyit nekem nem ér meg...
Ez az, hogy nincs alsóbb kategóriás. A fékváltókarok megjelenése kiírtotta a kínálatból, csak a Dura Ace-t tartották meg az idõfutamosok kedvéért. Szopacs.
#33777
Posted 2006. April 25. - 19:29


Tekertem ma egy 100ast és no defekt.
Kezd kitisztulni a kép. A kátyúnál (is) való igaz én betliztem, mert nem volt elég nyomás a belsõben. De mivel akkor még nem is volt mûhelypumpám így… A következõ 2 szvsz meg azért, mivel eddig én csak montin cseréltem belsõt. Ott sokkal olajozottabban, ment a csere. Outinál már a cserében is megizzadtam. Szóval, amikor a gumileszedõvel raktam vissza a külsõt, a belsõt oda csíptem. Persze lekopogtam. :icon_wink
Egyébként 9bar-ra fújtam a gumát, gyárilag 8 van engedélyezve. Remélem nem lesz gond.
#33778
Posted 2006. April 25. - 18:36

Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?
Még nagyon képlékeny, mi lesz belõle. Eredetileg az a megoldás tetszett volna (noha még nem próbáltam), de annyiért én is ki fogom hagyni. Én beértem volna alsóbb kategóriával is, ennyit nekem nem ér meg...
#33779
Posted 2006. April 25. - 14:52

#33780
Posted 2006. April 25. - 14:49

IRC Redstorm a legkirályabb gumi
12.000 -et nyomtam bele
Bontrager nyomába sem ér
És hol lehet ilyet olcsón kapni?